Auteur |
Bericht |
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniekharlingen
|
uitlaat geluid van boxster
hallo ik heb sinds 2 maanden een porsche boxster s uit 2003 en vind dat het geluid niet zo heftig is als een andere porsche hoe kan dit en zijn er ook andere uitlaten te krijgen voor een porsche sound
groet erik wolff
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
|
26 sep 2011 20:31 |
|
|
sabar
944 type2Boskamp
|
Re: uitlaat geluid van boxster
Om te beginnen, wat is je budget ? Probeer Google ook eens
_________________________________________ I am the Devil in disguise.
|
26 sep 2011 20:38 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
idd kwestie van wat googlen. Porsche tuned het geluid van de boxster/cayman bewust naar een hoger frequentieniveau dan dat van de 911. Daarnaast is het uitlaattraject ook geheel anders van vorm. Ik weet niet hoe het bij de 2003 modellen zit maar de recentere modellen kunnen met een Porsche sportuilaat of iets aftermarket een prima geluid leveren. Hier een capristo potje: http://www.youtube.com/watch?v=pf7b9trCZLY
|
26 sep 2011 21:00 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Welkom Wolfie. Dit onderwerp is al heel vaak hier besproken. Gebruik de zoekfunctie.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
27 sep 2011 0:13 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Welkom Erik; ik heb vorig jaar onder m'n S een Supersprint gezet. In mijn handtekening staat een link naar een filmpje...
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
27 sep 2011 19:43 |
|
|
Erik997S
|
Vorige week ben ik langs Van Beurden (Retie) geweest, voor mijn 997S bood ie zonder iets over te vragen een sportuitlaat aan voor 800€. (niet eentje dat je kon afzetten) Ik zat daar namelijk te vertellen dat er een GT3 mij voorbij knalde op de Stelvio. 'Wat een geluid' Als een goed verkoper pikte hij hier op in. Ik geloof dat Ber(van hier op het forum) daar een aanpassing heeft laten doen aan zijn uitlaat. Moet je hem maar eens mailen.
Mvg,
_________________________________________ 997S
|
27 sep 2011 20:36 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
27 sep 2011 23:20 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik heb een Cargraphic 250 pk kit onder mijn Boxster 2.7 en dat bevalt erg goed. Prima geluid!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
27 sep 2011 23:56 |
|
|
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniekharlingen
|
hardstikke bedankt voor de reacties van jullie ik ga zoeken en horen totdat de juiste sound heb gevonden
bedankt
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
|
02 okt 2011 21:49 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Nee hoor, de uitlaat van Ber hebben wij aangepast.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
02 okt 2011 21:51 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
ik heb afgelopen vrijdag avond een controlerset geplaatst op een OEM klappenauspuff; voorzien van een knop op het dashbord voor manuele bediening. op het www kon ik nergens de instructies vinden voor de installatie op een 986; dus ben ik aan de slag gegaan met eentje voor de 996. zoals hanibal altijd zei: "I love it when a plan comes together" ben ik zeer tevreden met het bereiken van het beoogde resultaat. de sportuitlaat is nu lekker diep en rauw als het moet en met één druk op de knop stofzuigerstil als ik laat thuiskom en de buren al slapen
|
02 okt 2011 22:09 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De 997 was geleverd zonder sportuitlaat - de hufters - en het standaard geluid is compleet waardeloos als de motor niet minimaal 5000 omw/min draait Originele sportuitlaat - met schakelaar die vrijwel altijd 'aan' staat - is geweldig, niet alleen in de P. maar ook volgens velen achter de auto rijdend Voor Boxster/Cayman is er alleen niets van Porsche, dacht ik. Hoe zou dat overigens komen, vraag ik me af.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 okt 2011 17:37 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
toch wel; voor de 986 boxster ziet de originele klappenauspuff er zo uit: de bypass loopt extern en mondt uit in het eindstuk, de zogenaamde "zoutstrooier of peperbussen" en voor de 987 boxster of cayman heb je deze uitvoering met vlinderkleppen:
|
03 okt 2011 17:56 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
was dat cynisch bedoeld Paul II?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
03 okt 2011 18:37 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
eh ... blijkbaar heb ik ongelijk
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 okt 2011 23:46 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Als je de rest ook ge-quote had had je het antwoord al gehad 'k weet niet of je laatste zin cynisch of vragend was maar mbt uitlaatgeluid tuning zul je vast wel weten dat hier een hele reeks technici mee bezig is. Uitlaat en inlaattrajecten worden zo bewerkt dat de motor een specifiek bij het model (prijskaartje) passend geluidvoortbrengt (waarbij de 911 gewoon zo veel mogelijk als de lufties moet klinken). Je denkt toch niet dat een 3.6 997 blok zoveel anders klinkt dan een 3.4 987 met slechts een kleinere boring/slag . Maar alle uitlaten ten spijt, het diepere geluid van de 911 onderin krijg je ook met een sportuitlaat bij de 987 niet helemaal voor elkaar omdat het inlaattraject en de motorplaatsing hierop sterk van invloed zijn. Met het klimmen van de toeren verdwijnt dat verschil. Helemaal mee eens, standaard geluid is wat te rustig. Ik zet de uitlaat ook meteen open nadat hij warm gereden is....dat laatste om niet de neiging te hebben de toeren toch maar weer op te zwepen. Volgens mij is de Porsche sportuitlaat het beste compromis, sommige aftermarketprodukten willen ook wel eens te veel dreunen
|
05 okt 2011 11:00 |
|
|
Paul II
|
dat laatste over niet-origineel klopt helemaal!
|
05 okt 2011 19:02 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
En de rest niet Ik zou de porsche sportuilaten kennende altijd een originele kiezen maar als op de foto's van deepee de originele voor de 986 staat vindt ik die niet bijzonder fraai van design. Op de 987 is het mbt design ook niet veel meer dan een iets dikker eindstuk in chroom (die je ook op de standaard uitlaat kan zetten) maar in elk geval niet zo ver gezocht. De 997 pijpjes zijn wel erg fraai gemaakt!
|
05 okt 2011 19:52 |
|
|