Nadat ik laatst een stukje hard had gereden op de snelweg bleek er op eens een extra geluid uit de uitlaat te komen. Het leek mij duidelijk een ergens een gat in de uitlaat. Het leek op een kevergeluid. Eventjes dacht ik dat het uit de heat exchanger kwam omdat de box om de uitlaatpijpen niet mooi aansluiten. maar nadere inspectie lijkt dat uit te sluiten.
Een vriend wees mij er op dat dit in alle waarschijnlijkheid een weggeblazen uitlaat pakking betreft. Het geluid komt duidelijk vanaf de linkerkant dus de linker rij cylinders. Per krukas slag is er duidelijk een extra plofje (natte wind) te horen. Voor de zekerheid ga ik natuurlijk even testen door de uitlaat met een natte handoek te bedekken met een draaiende motor, om zo het lek te vinden.
Vraag: Als ik de pakkingen wil vervangen moet ik dan eerst de einddemper en catalysator losmaken? Of kan ik die laten zitten en meteen de heat-exchanger er af halen?
Tapeinden zijn al reeds vervangen. Bij het afdichten van de uitlaat is er een duidelijke gesis hoorbaar. naar alle waarschijnlijk is de meest naar voren gelegen pakking (aan de linkerkant) lek. Er zijn bij die cylinder ook wat sporen te zien van lekkende substantie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum