Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:51

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
dat gaat aardig de goede kant op . mooi he een 997 :D

05 okt 2011 10:48
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Google translate is ook niet alles, ik geloof dat ik dat in zweden beter niet kan gebruiken.
Voor je het weet zeg je wat schunnigs tegen de kassiere van de supermarkt :mrgreen:

05 okt 2011 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Ik zou ook voor een 964 gaan. Probleem wordt stilaan : vindt er maar één die voldoet.... ik heb reuzespijt dat ik mijn 964 ooit verkocht... Wordt absoluut een klassieker. Er zijn er gewoon te weinig van gemaakt. De 3.2 en de SC zijn uiterlijk niet echt veel verschillend en dan is het totale aanbod daarvan toch best groter naar mijn gevoel. Alhoewel ook die prijzen blijven stijgen.... kopersmarkt? Misschien...behalve wanneer je zelf op zoek bent :cry:

Succes!

05 okt 2011 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Herkenbare topic, heb ruim een jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb beide modellen, 3.2 en 964, uitgebreid gereden (mijn buurman had destijds nog een 964). Rationeel moet je voor een 964 gaan, alles is gewoon beter aan die auto. De onderhoudskosten zijn wel iets hoger. Volgens PSH komt dat doordat er -voordat er echt gesleuteld kan worden- veel isolatiemateriaal verwijderd moet worden. Een 3.2 is dus een emotionele keuze, waarbij de iets lagere onderhoudskosten voor het rationele puntje zorgen. Over welk model de mooiste bumpers heeft laat ik in het midden.
Omdat mijn auto een puur hobby auto is (al rij ik er nu wat vaker in, tot groot genoegen overigens) en binnen staat heb ik gekozen voor een 3.2. Vooral de puurheid -emotie dus- won het van de betere auto (964).
Mijn advies is: bepaal wat je belangrijk vindt. Puur autorijden: 3.2 in het voordeel. Prestaties, comfort: 964.
Niet onbelangrijk detail: een 3.2 heeft geen stuurbekrachtiging. Met parkeren maar vooral in bochten (!) merk je dat. Vrouwen zijn dat niet meer gewend (en wij mannen ook bijna niet meer).
Succes met de keuze!

Du har bilar och Porsche 911, detta är skillnaden. Du väljer sedan vilka 911 är den stora skillnaden

05 okt 2011 17:14
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Niet kiezen beide nemen :mrgreen:

Vwb stuurbekrachtiging dat merk je alleen met parkeren, in bochten juist prettig dat het er niet op zit. Je voelt wat er gebeurd, heerlijk. Een 964 rs heeft het nl ook niet.

05 okt 2011 18:45
Profiel
Moderator
PF #57
Rob69 schreef:
Volgens PSH komt dat doordat er -voordat er echt gesleuteld kan worden- veel isolatiemateriaal verwijderd moet worden.

da's nieuwe kennis voor mij. :shock: ik dacht altijd dat het kwam omdat je voor veel klussen de motor (een stukje) moest laten zakken en omdat de techniek ingewikkelder, lees kwetsbaarder, is (abs, 4-wiel aandrijving in sommige gevallen etc etc).

05 okt 2011 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
porsche964 schreef:
. Een 964 rs heeft het nl ook niet.

Rechtsgestuurde 964 RS'en hebben weer wél stuurbekrachtiging. :!: :wink:

05 okt 2011 20:51
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
horn schreef:
da's nieuwe kennis voor mij. :shock:

Inderdaad :wink:

Dat "isolatiemateriaal" verwijderen is alleen maar 'n beetje meerwerk, wat qua kosten in het niets valt op de totaal rekening van onderhoud.

964 heeft bijvoorbeeld 12 in plaats van 6 bougies , dubbele ontsteking, meerdere filters etc. etc.

05 okt 2011 20:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorheen: 911 3.2 Cabrio 1987
Bilthoven
Bedankt voor alle tips! Ik heb inmiddels gereden in een 964 en een 3.2 en ik vind de 3.2 uiteindelijk leuker, door het meer pure rijden. Ook is het toch wel mooi dat het onderhoud wat lager ligt en je geen WB hoeft te betalen (t/m 1986).

Heeft iemand nog tips voor een mooie 3.2 cabriolet in zwart of blauw?

29 okt 2011 9:00
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Mooi topic. Iedereen zijn eigen smaak en niets zo veranderlijk als een mens. Ik heb ooit geroepen dat ik nooit een 964 zou rijden. Nadat ik in mijn huidige 964 gereden had snel de 3.2 ingeruild :lol:
Waarom :?:
Een veel fijnere auto om in te rijden. En tja, leg maar eens uit waarom je verliefd wordt :wink:
Overigens: als je vanwege het niet hoeven betalen van wegenbelasting een 3.2 kiest dan zou ik direct stoppen met zoeken naar een Porsche want die paar tientjes vallen in het niet bij je onderhoudskosten.

29 okt 2011 9:17
Profiel
Omg. Amsterdam
Rad911 schreef:
Mooi topic. Iedereen zijn eigen smaak en niets zo veranderlijk als een mens. Ik heb ooit geroepen dat ik nooit een 964 zou rijden. Nadat ik in mijn huidige 964 gereden had snel de 3.2 ingeruild :lol:
Waarom :?:
Een veel fijnere auto om in te rijden

:mrgreen: Verstand komt met de jaren, zullen we daar maar ophouden? :mrgreen: :cheers:

29 okt 2011 9:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Ik kan je de 3.2 cabrio van harte aanbevelen. Dit voorjaar mijn 3.2 coupe omgewisseld voor een 3.2 cabrio. Ik was eigenlijk uit op een 993, maar na proefrit miste ik toch het pure 'nuts and bolds' gevoel van de 3.2 en vond ik de 993 te veel een 'moderne' auto. Heel persoonlijk uiteraard en een 993 is natuurlijk wel een briljante moderne auto, maar de combinatie van korte pook, stuurbekrachtiging en andere ophanging en (beter) weggedrag maakte voor mij het verschil te groot. Bovendien kun je in een 3.2 significant meer bagage kwijt en dat vind ik prettig.

Ik ben wel van een 915 naar een G50 gegaan en dat schakelt wel veel soepeler waardoor ik de auto beter rijdbaar vind. Dat is wel post '86 ('86 er G50's zijn er maar heel weimig) maar voor mij zeker de moeite waard en de ideale uograde voor iemand die het 3.2 gevoel wil houden maar toch iets gemakkelijker en sneller wil schakelen.

Voor een goede cabrio moet je goed zoeken en voor een in goede staat zonder AKK gebreken zul je toch wel tussen de 25 en de 30 moeten rekenen inmiddels. Maar absoluut de moeite waard. Ik ben ontzettend gelukkig met mijn '87 er 3.2 cabrio.

Wellicht is dit iets voor je? Deze mensen hebben mijn coupe gekocht en maakten op mij een goede indruk.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wkma2htr324z

Succes :thumleft:

29 okt 2011 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bilthoven
Hallo Joris, bedankt voor je uitgebreide commentaar. Dat geeft mijn gevoel ook weer, het pure rijden in een 3,2. De link die je geeft is inderdaad een mooie, wel 1987 (wel WB, maar ook G50) en niet helmaal mijn kleur.

Wat vind je van deze:
http://www.witmerodijk.nl/index.php/cars/car/764

Ik heb erin gereden en hij is erg mooi en ziet er goed uit. Nadeel is wel dat de boekjes er niet bij zijn, maar goed na 25 jaar...

29 okt 2011 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Schitterend....! Mooie kleur ook. Mijn coupe was donkerblauw niet metallic en dat vind ik nog steeds de mooiste kleur. Vind hem wel heel erg duur. Voor dat geld vind ik ook dat de historie er wel bij mag zitten. Als de eigenaar zo precies was neem ik aan dat de rekeningen van de 'renovatie' er ook wel bij zitten zodat je kunt nagaan dat het werk ook gedaan is. In elk geval AKK uitvoeren. In die buurt zit Porsche service Haaglanden. Heb ik goede dingen over gehoord.

29 okt 2011 14:25
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ding is al verkocht. Erg duur en mi overrestored, moet je van houden. Zou er niet mee op de ring durven.

29 okt 2011 17:09
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Zo'n vraagprijs en dan geen documentatie?? Boekjes zeggen mij op zich weinig. Bonnen wil ik zien!

29 okt 2011 19:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bilthoven
Ik kreeg vanmiddag een berichtje dat hij inderdaad (vanochtend) verkocht is. Was ook wel duur... Op zoek naar een andere dus.

29 okt 2011 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
Zo'n vraagprijs en dan geen documentatie?? Boekjes zeggen mij op zich weinig. Bonnen wil ik zien!

Als een auto er zo bij staat volgens deze advertentie/foto's, zijn bonnen toch overbodig? :roll:

29 okt 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Duur? Die vraagprijs kan toch wel kloppen als ie echt in uitmuntende staat is met die km stand...neem es aan dat ie voor 32k is weggegaan

30 okt 2011 6:45
Profiel ICQ 
Duitse prijzen 8)

30 okt 2011 14:59
Profiel
:shock:
Kan je beter een 996 kopen.
Met het prijsverschil kan je al een paar keer bij resto langs.

Elke Sjaak... tralala
Ik heb 'n SC (3.2 is nog iets anders, ik weet het) gehad, ik ben de eerste om toe te geven dat opties me eigenlijk totaal niet interesseren, mijn 996 4S is kaal, geen enkele extra optie bovenop hetgeen er standaard opzit, maar o boy, ik zou echt niet terugwillen naar mijn SC... en niet vanwege de opties dus.
Kleine nuance wel, ik gebruik 'm als daily.

Pas op, ze "hebben" iets, maar ik denk dat er velen toch nog eens hun oogjes opentrekken als hij eindelijk op de oprit staat en de eerste verliefdheid na een paar weken over is. Verwarming noppes, schakelen zal ook niet meer je dat zijn, aandampen, versleten interieurs, uitgeleefde matten, kofferbekleding die er door een peuter van ver ingesmeten is, zonnekleppen die niet wegdraaibaar zijn, verdoken roest (kijk maar naar de restauratiedraadjes), etc... etc...

Ik wil de oudere P's niet afbreken, integendeel, ze hebben iets en ik heb deze week nog een mooie gezien waarvan ik dacht 'toch maar eens niet gaan kijken, gewoon, voor erbij". Ik kan alleen maar de goede raad geven van met alle modellen eens te gaan rijden en als je dan voor minder een veel betere, luxueuzere, jongere en krachtigere "salon" kan hebben die al die akkefietjes van hierboven niet heeft... mja, als ik dan maar één P mocht hebben zou't toch zo eentje zijn.

Edit : deze bedoelde ik dus...
Afbeelding

30 okt 2011 16:57
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
@tilt: ik ben toch een hele andere mening toegedaan. À) mijn de 3.2 is niet uitgeleefd of afgeleefd B) alles werkt en geen kraakje of rammeltje C) ik blijf er elke weer vol bewondering na kjken D) gisteren tanken, spreekt de meneer naast me aan en zegt spontaan " dit model is toch de allermooiste de ze ooit gemaakt hebben, kan geen moderne tegen op"

Need i say more. :mrgreen:

30 okt 2011 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bij welke pomp was dat? Zij men afgelopen week ook tegen mij: 1 x in duitsland langs de 3 en 1x in Maastricht?

30 okt 2011 19:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Tilt! schreef:
Kan je beter een 996 kopen.
Met het prijsverschil kan je al een paar keer bij resto langs.

Ieder z'n ding ... zou "voor er bij" geen 996 willen - en voor "daily" liever een 997 ... ookal zie je de 996 spiegeleieren niet als je zelf achter het stuur zit :wink:

Overigens voldoet de 993 4S prima als "daily" :arrow: is natuurlijk, op de door een kleuter ingesmeten kofferbak bekleding na, al een hele andere Porsche dan 'n SC of Carrera 3.2 :popcorn:

30 okt 2011 23:04
Profiel WWW Facebook 
Ik wil niet denigrerend doen over eender welke Porsche hoor.

Effe een praktijkvoorbeeld van een paar uur geleden :
Gaan eten met een koppel, en haar zus d'r man heeft een Porsche 996 Turbo. "Zij" zou nooit een Porsche willen want je voelt die drie buisjes onder je kont als je in die zetel zit...
Ik : :shock: :?
Na een lang verhaal maakte ik eruit op dat ze waarschijnlijk van die "speciale" lichtgewicht zetels in die Turbo staan hebben. :bang:

Dat zoiets een optie is komt bij Jan Modaal niet eens in hun brein op. Het is dan ook een koppel die dikke Mercedessen gewoon zijn dus effe gaan bijbetalen voor minder comfort dat staat hoeks op alles waar ze in geloven.

Vandaar dat ik zei van best eens met een paar Porsches te gaan rijden want voor veel mensen staat Porsche gelijk aan een luxe sportwagenmerk, maar dat de hedendaagse luxe niet meer dezelfde is dan 20 of 30 jaar geleden daar staan ze niet bij stil want " 't is toch een Porsche?". Dat een wagen van 30 jaar oud ook al een beetje van zijn oorspronkelijke luxe kwijt is is ook niet meer dan normaal.

Elke Sjaak...

De spiegeleieren... bijwijlen vind ik ze nog te doen, alleen had Porsche de 911 nooit 't zelfde smoelwerk van de Boxster mogen geven.
De MKII lampen zijn mooi, en IMO minder gedateerd dan de 997 lampen.
Nog niet op reply drukken ;)
Ik zei minder gedateerd, ik heb niet gezegd mooier ;)
De 997 lampen sluiten qua design aan op die van de 993, de 996 MKII lampen waren een stap vooruit en 't Porschepubliek (ik inclusief) is nu eenmaal behoudsgezind.

Dat de mijne de mooiste is hoor ik ook elke week dat ik 'm sta af te wassen, da's dus niet zo speciaal ;) Eergisteren nog een kind met moeder die vroeg of hij "aub een foto van mijn mooie wagen mocht maken".

31 okt 2011 1:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende