Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:15

Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Windows of imac?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Windows of imac??
Hallo allemaal,
Ik ben toe aan een nieuwe PC .Ik heb nu een HP comp maar heb daar veel problemen mee.
Wat is beter en handiger voor gewoon huiselijk gebruik een Mac of weer een window pc?
Ik hoor graag jullie reacties ervaringen

groet Rene

05 okt 2011 21:25
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Re: Windows of imac??
Grapjas, dat is heel simpel: nu gaan Apple malloten hun producten verheerlijken en PC nerds die van hun.
Mijn voorkeur = PC.
Waarom: goedkoper en sneller

05 okt 2011 21:30
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Sneller is altijd een subjectief begrip... Maareh, goedkoper? Neem je dan wel een fatsoenlijk 21/27 inch scherm mee in de prijs? Vergelijk je dan wel Apples met Appels (hahahaha, gniffel, gniffel)

Enne, ja, inderdaad, heb inderdaad MacBook Pro hier, maar ook een HP EliteBook, scheelt niet heel veel! (En Gert heeft gelijk, iedereen zal "voor eigen parochie" prediken!)

05 okt 2011 21:39
Profiel Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Ik bedoel voor 2 systemen met gelijkwaardige spec's en prestaties zal je voor de Mac meestal wat meer eurootjes kwijt zijn.

05 okt 2011 21:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Ik heb al jaren beide. Maakt tegenwoordig niet veel meer uit qua bediening of functionaliteit. Veel functionaliteit loopt nu toch via een webbrowser. Telebankieren bijvoorbeeld was vroeger echt een drama op een Mac, maakt nu niks meer uit. Kort samengevat is een Mac duurder en ziet er beter uit. Het grootste voordeel vind ik zelf het feit dat een iMac absoluut stil is.

05 okt 2011 21:45
Profiel
‘64 Kever
Zeker waar, en een lekker opgeruimd buro! ;) (en Magic Trackpad, wat geweldig is! :cheesy: )

05 okt 2011 21:48
Profiel Facebook 
Ja dat weet ik, alleen waar heb ik de minste problemen mee, met windows of een mac?
Die windows (HP)staat de hele avond te loeien en wordt steeds trager.(3 jaar oud)
Ik wil best iets meer betalen, alleen wil wel waar voor mijn geld.
En klopt het dat je geen virusscanner op een mac nodig hebt.?

05 okt 2011 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Amstelveen
Nee, maar de risico's zijn wel kleiner voor Macs. De meeste virussen en malware worden toch voor de windows massa geschreven. Zelfde geldt voor Linux.

05 okt 2011 21:54
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Zelfde 'probleem' hier. Vriendin heeft sinds 1 jaar een IP4 en sinds paar maanden hebben we ook een Ipad. Leuk spul allemaal maar m.b.t. de nieuwe laptop twijfel ik nogal. Oude is nu 4 jaar oud en dus aan vervanging toe. Windows laptop met alle toeters en bellen kost euro of 600. Vergelijkbare mac 2k meer. Was het 60E om 260E dan kocht ik op zeker een mac maar met 2k ertussen praat je toch over echt geld. En dat is eigenlijk het enige wat me tegenhoud. Ik haat afschrijving en in een paar jaar 2,5k wegp.ssen is dus niet zo mijn ding 8)

05 okt 2011 22:07
Profiel
Ja dat kan dus ook nog de keuze tussen een laptop of wederom de desktop!

05 okt 2011 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Ik heb een ipad 1 en een Iphone 4 en vind ze beide helemaal top. Heb verder 2 jaar geleden mijn 3e Sony Vaio aangeschaft. Ik vond dat altijd het goede -goedkopere - alternatief voor een Apple. Inmiddels heb ik wel besloten dat de volgende laptop, ondanks de veel hogere prijs, een Apple wordt.

http://twitter.com/Fredget64

05 okt 2011 22:13
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Maarten schreef:
Windows laptop met alle toeters en bellen kost euro of 600. Vergelijkbare mac 2k meer.

No offense, maar dat klopt echt niet.... Ga er even vanuit dat je de 17"-versie van 2.5k bedoelt... Die specs en kwaliteit haal je bij lange na niet met een laptop van 600 Euro... Voor 600 Euro koop je EEN laptop met een 17" scherm... (Apples met appels vergelijken he!).... (let wel, ik zeg niet dat een vergelijkbare versie ook 2.5k kost hoor!)

05 okt 2011 22:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Amstelveen
De gemiddelde laptop van 600 euro is denk ik meer te vergelijken net een Macbook van 1150 euro. Nog steeds het dubbele inderdaad, maar geen 2k. Vind zelf de laptops van HP erg goed (is TS het vast niet mee eens :mrgreen: )

Edit: PaSCal was me voor...

Laatst bijgewerkt door diggler_911 op 05 okt 2011 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.

05 okt 2011 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Zou persoonlijk voor een mac kiezen, en nee ik werk op een pc en heb een windows laptop. Toch qua gebruiksvriendelijkheid, design en interface zou ik voor de iman gaan. Ben er heilig van overtuigt dat internet sneller werkt op een mac dan op een pc en ja je bent er wel wat meer voor kwijt maar in mijn ogen niet te veel :-)

05 okt 2011 22:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Amstelveen
De snelheid van de internets hangt niet zozeer af van Windows of Mac :?

05 okt 2011 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Een imac is heel wat anders dan een iphone of ipad.

Zelf heb ik iphone 3 en 4 en diverse ipads 1 en 2 regelmatig in de handen, leuk en erg snel, maar voor het echte "computeren" hou ik me bij mijn (inmiddels 5e) VAIO met windows 7

ik zit wel eens achter de apple van de buurman, maar ik kan er nog steeds niet aan wennen...... :scratch:

Maar ieder zijn meug.... :)

05 okt 2011 22:34
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Pascal schreef:
Maarten schreef:
Windows laptop met alle toeters en bellen kost euro of 600. Vergelijkbare mac 2k meer.

No offense, maar dat klopt echt niet.... Ga er even vanuit dat je de 17"-versie van 2.5k bedoelt... Die specs en kwaliteit haal je bij lange na niet met een laptop van 600 Euro... Voor 600 Euro koop je EEN laptop met een 17" scherm... (Apples met appels vergelijken he!).... (let wel, ik zeg niet dat een vergelijkbare versie ook 2.5k kost hoor!)

Eerlijk gezegd doe ik niet veel meer met mijn laptop dan internetten en soms een film kijken. Belangrijkste spec voor mij is schermgrootte en een 17" mac kost toch gewoon (vanaf) 2500E?

En inderdaad dan heb ik geen state-of-the art laptop. Maar koop ik volgend jaar weer een nieuwe dan heb ik voor 600E er een die in 2011 wel sota was :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Maarten op 05 okt 2011 22:59, in totaal 1 keer bewerkt.

05 okt 2011 22:38
Profiel
Moderator
PF #57
jaren geen apple durven nemen omdat ik zakelijk altijd met windows werk(te). twee jaar geleden een 24" Imac gekocht. Had ik jaren eerder moeten doen. Maar het is natuurlijk afhankelijk van wat je ermee wil. Ik zit voornamelijk op internet, te kloten met foto's etc. Word en Excel draaien prima op windows for mac (zowel maken van nieuwe files die je naar windows machines stuurt als andersom). Ik vind die mac erg intuitief en ben blij dat ik de switch gemaakt heb. Wat ik erg prettig vind dat ik van die opstart tijden en vastlopers af ben. Een keer een vastloper met de mac gehad en toen kreeg in onder garantie een nieuwe harde schijf.

maar ja: wie betaalt bepaalt. Succes en veel wijsheid.

05 okt 2011 22:39
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Hier 27" iMac, draai Apple OS en Windows 7 als VM tegelijk, apps van beide tegelijk open via Parallels Desktop.
Data uitwisselen tussen beiden is geen probleem gewoon copy paste.

iMac is super stil en niet/nauwelijks duurder dan een merk-PC met vergelijkbare specs.

05 okt 2011 23:00
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
diggler_911 schreef:

Wel van de browser. Safari is een stuk sneller dan dat brakke IE 9. :wink:

05 okt 2011 23:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Eindgebruikers 50 tot 100% meer kunnen laten betalen voor vergelijkbare specificaties is een natuurlijk een geweldige (marketing) prestatie van Apple. En idd het OS is bijzonder gebruiksvriendelijk en de producten zien er prachtig uit. Maar zonder de komst van deiPods en iPhones was de Apple (computer) wellicht al uitgestorven. Maar ja, alles waar Apple op staat, is hot en het overgrote deel van de consumenten kopieert elkaar qua koopgedrag (hoewel het marktaandeel van de MacBooks het afgelopen jaar marginaal groeit)

Als budget geen issue is, gewoon lekker het gevoel volgen (Porsche rijden is ook niet rationeel :mrgreen: )
Maar realiseer je wel dat, met bijv. de eerder genoemde HP EliteBooks, je voor hetzelfde geld een kwalitatief (hardware en bijv. aftersales) hoogwaardiger produkt kan kopen. :thumleft:
(en Windows 7 draait zeker t.o.v. Vista veel beter/sneller)

Succes en groet van iemand, werkzaam in de PC-business :)
(bericht getypt vanaf de iPad :wink: )

05 okt 2011 23:08
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Had sinds 1985 een pc maar ben in 1999 prive overgestapt op apple.
Werk op mijn werk nog steeds op de allerniewste pc en prive op eenmacbook pro met de laatste lion software.
Best of both worlds :mrgreen:
ik kan me goed voorstellen dat je niet zomaar overstapt van het ene naar het andere besturingsysteem.
Maar........als je iets meer bent dan een gebruiker dan ga je voor osx lion :thumleft:

05 okt 2011 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Amstelveen
Harley schreef:
diggler_911 schreef:

Wel van de browser. Safari is een stuk sneller dan dat brakke IE 9. :wink:

Eens, maar Firefox is bij mij thuis even snel :wink:

05 okt 2011 23:48
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Isad

http://www.apple.com

Afbeelding

1955-2011

06 okt 2011 7:19
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Heistochnogniedood :roll:

Shit! Zit nu net naar Teletekst te kijken. Jammer mooie vent!

Laatst bijgewerkt door PieterZ op 06 okt 2011 7:31, in totaal 1 keer bewerkt.

06 okt 2011 7:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende