Auteur |
Bericht |
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Het grote motorfiets topic
Deze tikte mijn vader 2wkn geleden op de kop : 0 KM !!!!!! Er heeft zelfs nog nooit benzine in de tank of remolie in het systeem gezeten. Het is een clubman racer uitvoering van Honda.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
02 jul 2011 19:31 |
|
|
jan911sc
|
Re: Het grote motorfiets topic
hier ook nog maar eens een line up. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik de "250" na 18 jaar heb verkocht aan een andere 2tact liefhebber. Die stond ook al weer een paar jaar onder een kleedtje (weer dat bekende tijd gebrek verhaal). Was er een keer tijd,dan is een 500 toch iets leuker. (die ik eigenlijk ook al weer meer dan 10 jaar in mijn bezit heb).
_________________________________________ 911SC,1981
|
02 jul 2011 20:17 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Re: Het grote motorfiets topic
Aangezien ik me heb opgegeven voor een circuittraining in assen volgende maand leek het me vandaag wel verstandig om mijn motor (zzr-600) daarvoor te prepareren. dB-killer gekocht en een nieuwe tandwiel/ketting set. Ik wist dat er wat laswerk aan mijn spruitstuk zat, dus deze ook maar even losgeschroefd. Nu blijkt helaas mijn spruitstuk een aardig eindje "beyond repair" en een nieuwe is in mijn ogen een te grote investering voor deze motor. Aangezien ik toch al een tijdje aan het denken was aan een andere motor komen deze plannen nu in een stroom versnelling. Ik ben al een behoorlijke tijd aan het zoeken geweest op www maar heb nog niet echt een idee wat het moet worden. Ongetwijfeld zijn er onder de forumers hier ook een aantal die ervaring hebben met de verschillende motoren in de klasse waarin ik zoek: Sport/supersport. Hij moet fijn/licht sturen dat is voor mij wel belangrijk. Een beetje meer vermogen dan mijn huidige ZZR (100 pk achterwiel) zou wel wenselijk zijn maar het hoeft niet meteen richting 160+ pk's. En graag een beetje onderhouds vriendelijk. (zullen we de Ducati's dus maar even vergeten ) Ik heb ongeveer een budget van €5000,- in gedachten. Nou zijn er vreselijk veel motoren die aan dit lijstje voldoen, maar om ze nou allemaal te gaan proberen... Zelf heb ik een shortlist gemaakt van type's die me wel wat lijken; Kawasaki ZXR 600/636/750 Yamaha YZF R6 of YZF R1 Honda Fireblade of CBR 600 RR Suzuki GSX-R 600/750/1000 Eigenlijk dus wel het standaard lijstje in deze klasse. Nu schijnen de verschillen per bouwjaar ook nog wel behoorlijk groot te zijn, wat de keuze niet makkelijker maakt. Wat is beter, een jongere machine met 40.000+ km's of een wat oudere met minder dan 30.000? Wat zouden jullie adviseren? Merk, type, bouwjaar vanaf?
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
15 jul 2011 0:41 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Het grote motorfiets topic
Als je vooral circuit doet zou ik voor 'n 600 gaan. Voor op de weg misschien een 1000. Ik rijd zelf een 600 en merk dat als ik in de Eiffel ga rijden het toch wel fijn zou zijn met wat meer koppel uit de hairpins te komen En dat hoge gejank 10 uur op een dag is de eerste 3 uur leuk daarna wordt het wat zenuwachtig/irritant. R6 lijkt me prima, 125 pk zo rond 2003 ofzo denk ik? Geen persoonlijke ervaring mee. Omdat je zegt dat je fijn/licht sturen belangrijk vindt zou ik dus eerder voor 'n 600 gaan die leg je makkelijker in de bocht. Ik noem de R6 omdat ik zelf yamaha rijdt (weliswaar fz6 s2 -teruggetuned r6 blok) en dat blok is voor zover ik weet bulletproof. Overigens zou ik het dus zoeken bij yamaha, honda, suzuki..kortom rijstkokers in deze prijsrange en jaartallen. Verder zou ik ze gaan proefrijden! En dan niet 20 min, maar gewoon minimaal een uur dat doen wat je ermee wil gaan doen. Ik merk nu zelf bij lange ritten (bijv. hele dag Eiffel) dat ik behoorlijk pijn krijg in m'n nek/rechter schouder en daar baal ik toch wel van dat had ik wellicht met meer proefrijden/andere motoren proberen kunnen voorkomen!!!! km-stand is net als bij auto's je betaald er ook wel voor. Ik zou vanwege 10k km meer/minder niet een andere motor kiezen. Onderhoud e.d. net zo belangrijk als bij auto's. Wel zou ik nooit een motor kopen die meer dan 50k gelopen heeft met in mijn achterhoofd de gedachte dat 'n motor bij de 100k toch wel echt is afgeschreven....maar misschien dat dit persoonlijk is.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
15 jul 2011 11:56 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Het grote motorfiets topic
Ik zou voor de GSX-R 600 gaan.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
15 jul 2011 12:20 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Re: Het grote motorfiets topic
Na ruim 15 jaar altijd op Choppers te hebben gereden, ben ik gezwicht voor een prachtige BMW R 1150 GS Ik moet zeggen, dat rijdt en stuurt fenomenaal, ik heb ineens weer veel meer beleving gekregen bij het motor rijden
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
15 jul 2011 12:51 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Het grote motorfiets topic
Leuke fiets! Heb zelf vroeger ook 2 BMWtjes gehad, te weten R100 en een K100. Ik denk er met een hoop genoegen aan terug.
|
15 jul 2011 18:33 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Re: Het grote motorfiets topic
@Cealin: R6 of R1 staan bij mij ook bovenaan de lijst met kort daarachter de ZXR (636)ik heb echter nog op geen van allen gereden, maar puur op basis van gevoel, bij de Kawa speelt het uiterlijk ook een belanrijke rol. Circuit word voor mij de eerste keer maar ik sluit niet uit dat het daar bij blijft. De meeste kilometers zullen op de openbare weg gereden worden. Vanwaar deze keuze? Ik heb al wel op een GSX-R 1000 (2009) gereden en dat is werkelijk een machtige machine maar toch heb ik minder met Suzuki dan met de andere merken.
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
15 jul 2011 20:51 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Het grote motorfiets topic
Wat misschien nog een handige link is om een idee te krijgen van je motor, en eventuele aandachtspunten (lees dan vooral ook het commentaar van de mensen die er zelf een hebben dus personal reviews) http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
16 jul 2011 13:07 |
|
|
Erik997S
|
Re: Het grote motorfiets topic
Ik heb vroeger ook met een aantal motors gereden:
Yamaha FZ750 (1987) (95 achterwielpk's) Yamaha FZR1000 (aanpassing naar 165Pk) (1990) Cb600F (1998) CBR900RR (2002) (138 achterwielpk's ) Yamaha R1(2002)
Ik heb zelf ook al met Kawa's en suzuki's gereden maar de Honda vond ik de meest complete. De passende zithouding en het snel thuisvoelen op de machine, terugkoppeling van machine naar berijder waren en zijn toch doorslaggevende elementen.
Succes met je zoektocht.
_________________________________________ 997S
|
16 jul 2011 13:39 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Re: Het grote motorfiets topic
Vandaag wezen shoppen: Proefgereden op een 2003 fireblade en een 2004 GSX-R 750. Ik vond de zitpositie van de Fireblade niet echt fijn, gevoelsmatig zit je bijna op het voorwiel, de GSX zat en stuurde perfect, voelde meteen vertrouwd aan en hij stuurt echt super licht. Onder in toeren geeft de GSX echter niet thuis terwijl boven de 8000 toeren de paardjes vrijwel allemaal tegelijk op hol slaan. Ik kan me voorstellen dat sommigen dit geweldig vinden maar ik heb toch liever iets meer power onderin toeren. Ten slotte nog even proefgereden met een 2002 R1: WOOOW! Vanaf de eerste keer dat ik de koppeling op liet komen via een voorzichtig wieltje van de grond tot de het moment dat de standaard weer uit ging een grijns van oor tot oor!!! Het moge duidelijk zijn: vanaf komende vrijdag ben ik de nieuwe eigenaar van een prachtige rood/wit/zwarte R1 met minder dan 14.000 km's op de klok
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
19 jul 2011 22:19 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Het grote motorfiets topic
Gefeliciteerd Maarten! Daar is flink mee gereden, 14.000km in 9 jaar
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
20 jul 2011 1:37 |
|
|
sandernl
Ex Boxster 987 S,
BMW Z4 Sdrive20i,
Ford Mustang Mach-e
|
Re: Het grote motorfiets topic
Terugroepactie Yamaha motoren
Kreeg vandaag een brief in de bus waarin Yamaha alle motoren terugroept naar de dealer omdat er een probleem zou kunnen optreden met de massa aansluiting indien alle stroomverbruikers tegelijkertijd worden ingeschakeld. Er wordt in de brief niet gerept over één of meerdere modellen. Ik rij een FJR 1300.
Reparatie is kostenloos.
|
21 jul 2011 20:51 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Re: Het grote motorfiets topic
Wanneer ALLE verbruikers zijn ingeschakeld...... dus zolang ik mijn remlicht niet laat branden is er niets aan het handje!
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
21 jul 2011 23:53 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Het grote motorfiets topic
Gisteren maar even naar de harley specialist gegaan om te kijken hoe het met mijn bobbertje staat. Er is de afgelopen maanden bijna niets aan gedaan, maar als het goed is komt hij aankomende winter af. Heb er even omheen gelopen om hem te filmen: http://www.youtube.com/watch?v=pH5paSD1If4
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
06 okt 2011 13:22 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Het grote motorfiets topic
Indian Larry zadel
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 okt 2011 14:51 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Het grote motorfiets topic
Goed gezien Jeroen. De laatste die op zijn website te koop stond.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
06 okt 2011 15:12 |
|
|
knalpotprutser
had een 996 carrera 4
De Kempen
|
Re: Het grote motorfiets topic
| | | | maarten-944 schreef: Vandaag wezen shoppen: Proefgereden op een 2003 fireblade en een 2004 GSX-R 750. Ik vond de zitpositie van de Fireblade niet echt fijn, gevoelsmatig zit je bijna op het voorwiel, de GSX zat en stuurde perfect, voelde meteen vertrouwd aan en hij stuurt echt super licht. Onder in toeren geeft de GSX echter niet thuis terwijl boven de 8000 toeren de paardjes vrijwel allemaal tegelijk op hol slaan. Ik kan me voorstellen dat sommigen dit geweldig vinden maar ik heb toch liever iets meer power onderin toeren. Ten slotte nog even proefgereden met een 2002 R1: WOOOW! Vanaf de eerste keer dat ik de koppeling op liet komen via een voorzichtig wieltje van de grond tot de het moment dat de standaard weer uit ging een grijns van oor tot oor!!! Het moge duidelijk zijn: vanaf komende vrijdag ben ik de nieuwe eigenaar van een prachtige rood/wit/zwarte R1 met minder dan 14.000 km's op de klok | | | | |
Heb een 2003 R1 gehad. Probleemloze machine en erg gemakkelijk in de omgang. Nu een soes GSX-R 750 uit 2005. Is iets handiger op het circuit met sturen en heeft bijna hetzelfde aantal pk (148 ipv 150) maar minder koppel dan een 1000 uiteraard.
|
06 okt 2011 17:19 |
|
|
arjan
|
Re: Het grote motorfiets topic
Project schiet nog niet echt op maar zal best goed komen, wel bijzonder een Indian Larry zadel. Heb besloten mijn 52'er panhead deze winter radicaal te gaan bobben, moet dan enkel wel met de slijptol in mijn orginele frame Zal een zeer kale jaren 50 fiets worden waar echt enkel het hoog nodige op komt te zitten. Foto's volgen nog tzt.......
|
06 okt 2011 17:20 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Het grote motorfiets topic
Altijd motor fan geweest, na 4 r1's deze blauwe omgebouwd naar wit/rood, en daarna alle rode delen vervangen door wit/zwarte. Witte bagster erop ivm rode streep op tank! Helaas niet lang plezier van gehad.
|
06 okt 2011 21:42 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Het grote motorfiets topic
Klopt als een bus. Ben van iemand afhankelijk... Zwaar K iig. Panhead Ben benieuwd naar de veranderingen/ontwikkelingen
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
07 okt 2011 6:55 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Het grote motorfiets topic
Mooi bobbertje, Erick Wil zelf van de winter de achterkant van de Night Rod aanpakken. Beetje streetfighter style.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
07 okt 2011 9:42 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Het grote motorfiets topic
Thanks Zo wordt zo'n Nightrod wel een agressievefiets zeg. Zelf heb ik ook nog een idee qua V-rod mbt evt verbouwen. Maar eerst moet het bobbertje af...
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
07 okt 2011 10:18 |
|
|
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
Re: Het grote motorfiets topic
Naast de 944 Turbo ook een BMW R1100S in de garage staan, lekkere toermotor en voorzien van een boxermotor
_________________________________________ '86 944 turbo - pur, leichter und agiler
|
13 okt 2011 21:26 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Het grote motorfiets topic
Laatst bijgewerkt door Paris op 03 jan 2012 14:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 okt 2011 20:28 |
|
|