Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
 Re: Windows of imac??
|
06 okt 2011 7:30 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Imac!! Ik werk al jaren met pc en laptops: was het gedonder met die dingen helemaal zat. Mac start meteen op als je m nodig hebt, je kan alles hetzelfde doen, geen virusscanner idd. 't Is wel wennen, maar is ook een sieraad op je desk. Goed beeld, geluid en goed op te werken. Ook voor mac tekstverwerking te krijgen (word for mac), video's en foto's bewerken, muziek bewerken, enz. Superding.
PC altijd gelazer met software, en veel te veel zaken die je kan/moet instellen. En nog belangrijker: een statement tegen de hegemonie van Gates. Nee: ik zit niet in computers, eigenlijk heb ik een bloedhekel aan die dingen....het neemt in mijn werkweek een belangrijk (onbetaald) deel van mijn tijd in beslag...
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
06 okt 2011 12:52 |
|
 |
horn
PF #57
|
... (Apple kan er ook wat van...)  maar verder helemaal met je lofzang op de Imac eens.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 okt 2011 13:52 |
|
 |
912
|
Iedereen die klaagt over opstart tijden heeft nog nooit gewerkt op een pc met een i7 (i9?!) processor en een ssd er in. Samen met Windows 7 ook aardig onverwoestbaar. (softwarematig).
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
06 okt 2011 13:54 |
|
 |
horn
PF #57
|
dat zal het best kunnen zijn. maar die *@$_($^@~#!$ bakken waarmee we op kantoor werken en die toshiba laptop die ik voor de Imac had (nu 5 jaar oud en speelgoed voor de kids) zijn toch echt minder prettig dan mijn Imac. Maar het laatste wat ik zou willen is zeggen dat een windows pc per definitie kl*te is (millions of people can't be wrong ) maar dat Imac voor mij een openbaring was.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 okt 2011 14:28 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
we zijn het eens ,al volstaat een i5 al met of zonder ssd 
|
06 okt 2011 14:34 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Sinds Apple in zee is gegaan met Intel zijn de verschillen niet meer zo groot als voorheen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
06 okt 2011 14:39 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Dat is toch een fout die heel veel mac-gebruikers maken. Omdat de mac helemaal niet populair was, was het ook niet interessant om daar virussen voor te maken. Maar gezien de populariteit nu, wees er maar zeker van dat er heel veel virussen zijn voor de mac ook.
|
06 okt 2011 14:45 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Bedankt voor jullie reacties. Ik krijg nu wel een goed gevoel bij een mac desktop . Maar eens kijken wat de verschillen nu exact zijn voor huis tuin en keuken gebruik.ff shoppen dan maar.
groet Rene
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
06 okt 2011 16:43 |
|
 |
horn
PF #57
|
wel bij een officiele dealer of applestore kopen ivm garantie. ik had bij een apple leverancier (zakelijk) in Emmeloord destijds de beste deal. Scheelde 140 euro ofzo. toch de moeite.
|
06 okt 2011 17:42 |
|
 |
John
Cayenne
|
Bij mij ook al een jaar met tevredenheid een 27" iMac....met parallels ( thks Pascal voor de tip toen) er op..om meer dan top o de windows SB server van de zaak te komen en naadloos in maclook windows maatwerk te draaien....
|
06 okt 2011 17:51 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Kijk eens bij mail-a-mac.nl
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
06 okt 2011 18:12 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
+1 voor maccity daar komt bijna al mijn Mac spul vandaan
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
06 okt 2011 19:05 |
|
 |
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Bij aanschaf van een iMac kun je ook vrij eenvoudig in aanmerking komen voor onderwijskorting.
Scheelt bij een 27 inch versie al gauw 100 euri
|
06 okt 2011 20:39 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Ook hier zeer tevreden MacBook Pro en iMac 27" (sinds ongeveer een week  ) gebruiker!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 okt 2011 20:43 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Werk beroepsmatig al 15 jaar met Apple. Ben begonnen op een Blue&White Powermac G3. Momenteel heb ik een Mac Pro waar ik ProTools op draai, MacBook Pro voor de huiskamer, Mac Mini (2011) als MediaServer (Plex, XBMC) en een iPad 2 voor de fun. Wifi wordt verzorgd door een Airport Extreme en twee Airport Express om overal in huis muziek te kunnen streamen. De nieuwe Mac Mini is trouwens uitermate geschikt als MediaServer om zo je HD content af te spelen. Voor € 50,- het werkgeheugen verhoogd naar 8 GB en intern voorzien van een tweede harde schijf.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
06 okt 2011 23:19 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Mijn Elitebook was duurder dan de MacBook die ik heb... Toegegeven, 14" variant, hoge specs, maar qua snelheid vergelijkbaar met de MacBook.... Het is maar net wat je wilt, de verschillen zijn niet zo groot als sommige mensen hiervoor willen doen geloven.
|
07 okt 2011 0:18 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
het zijn natuurlijk beide geen slechte systemen, dat moge duidelijk zijn. Uiteindelijk heb ik zelf toch weer gekozen voor Windows 7 en dat bevalt uitstekend. een van de redenen was dat het een stuk goedkoper is in aanschaf en ik wel wat dingen zie die Apple beter voor elkaar heeft, maar er zijn ook voordelen voor Windows te noemen. ik vind de voordelen van Apple voor mij niet zwaar genoeg wegen om er ook veel meer voor te moeten betalen
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
07 okt 2011 15:58 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
no brainer, apple 
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
07 okt 2011 16:37 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
|
Ik heb het in de appleshop even bekeken, maar voor een 27 inch en 4 gb geheugen kost dit wel incl met dus ook weer nieuwe printer en office pakket rond de 2 K.
Tja het is erg mooi dat klopt maar is het te rechtvaardigen dat het dus dik 2 x zo duur is?? als windows En gaat het echt zo veel langer mee ? (7 jr) tegen over 4 jr windows?? Twijfel nog een beetje. En de veiligheid is dat nog steeds geen issue?
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
09 okt 2011 13:54 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
 kom maar een bakkie halen
|
09 okt 2011 14:11 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
|
Is goed , kom binnenkort wel ff langsrijden.
|
09 okt 2011 14:19 |
|
 |
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
No brainer, Microsoft
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
09 okt 2011 19:55 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat had ik voor mijn ipad en iphone ook gezegd...
_________________________________________ Got coffee?
|
09 okt 2011 20:29 |
|
 |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Nee joh mac gaat veel langer mee, ik heb mn g4 nog steeds boven staan als servertje en af en toe gebruik ik hm nog om dvds te branden. Gekocht in 2002 of zo. Ook ik ben een die hard apple gebruiker en verkeer in de gelukkige staat om het werk er mee te doen, ooit begonnen bij apple centre amsterdam in 1989. Mac plus is mn eerste macje geweest. Sindsdien alle mac's voorbij zien komen. Ga lekker voor de imac, gooi er veel geheugen in. Je zult er geen spijt van krijgen. Veel plezier er mee. 
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
09 okt 2011 22:00 |
|
|