Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:00

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Remlicht schakelaars vervangen '88 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Omg. Aalsmeer
Bericht Remlicht schakelaars vervangen '88 911
De remlichten van mijn 911 gaan pas aan wanneer er redelijk hard geremd wordt. Nu heb ik hier en daar wat gezocht op internet, en ben er achter gekomen dat de remlicht schakelaars op de hoofdremcilinder beide vervangen dienen te worden. Ik heb er dus 2 besteld, maar nu vraag ik me af hoe je die het beste kan vervangen zonder remvloeistof te morsen en zonder lucht in het remsysteem te krijgen.

Zo las ik op een engels-talig forum, dat het het beste is om de schakelaars er uit te schroeven als het rempedaal omhoog blijft. (?) En dat je ze er het beste in kan schroeven als er op de rem gedrukt wordt, zodat je de lucht eruit perst. Begrijp ik dit goed? Heeft iemand hier ervaring mee?

De remvloeistof van mijn auto is juist 1 maand geleden vervangen.

Hier de engelstalige link: http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... ement.html

Alvast bedankt voor de info!

04 okt 2011 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Remlicht schakelaars vervangen '88 911
Als je de schakelaars kan vervangen lijkt mij ontluchten ook niet zo n probleem , en voor 10 euro remvloeistof en een half uurtje werk kun je het risico niet lopen .

Zorg dat je genoeg doeken om de schakelaar hebt. Remvloeistof kan heel naar uitbijten. En het zou zonde zijn als je iets beschadigd terwijl het voorkomen had kunnen worden.

Altijd voor het rijden de REMDRUK controleren

06 okt 2011 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Zou het ook niet kunnen dat het pennetje (wat je indrukt) op je schakelaar gewoon een beetje weggesleten is?

Misschien het beugeltje een klein beetje bijplooien zou al een oplossing kunnen zijn

06 okt 2011 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Omg. Aalsmeer
Bedankt Koen. Het probleem is niet zozeer dat ik het niet kan, maar dat ik het nog nooit gedaan heb. En ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk doen, zonder dat ik iets doms ga doen. Ook moet er natuurlijk nog iemand helpen om de remmen te ontluchten.

@Porscheke, de schakelaars werken op druk, maar door het vele aan en uit schakelen komt er aanslag op de contactpunten in de schakelaar, waardoor ze harder aangedrukt moeten worden.

06 okt 2011 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi ,
Als je de schakelaars gemonteerd hebt , dan vul je het resvior af en begin je met rechts achter de nippel open te draaien zet hier een rubber slangetje op om de vloeistof in een potje te laten lopen .Laat deze nippel vervolgens een tal minuten los staan en hou het niveau van het resvior in de gaten .Omdat de lucht eruit wil zou dit de vloeistof verplaatsen en loopt het zonder ergens aan te zitten gewoon door . als er geen luchtbelletjes meer uit de nippel komen draai je de nippel dicht niet te strak de nippel is vrij fragiel .Vervolgens links voor ,links achter ,rechts voor. De vloeistof loopt normaal gesproken als je niet aan het rempedaal zit voor het ontluchten gewoon door Mocht dit niet lukken zou je het toch met zn tweeen moeten doen .
Succes ermee.

Met een ABS pomp in het systeem kan het zijn dat hij op contact moet staan in verband met het kleppenblok in de pomp

Ik zou trouwens eerst bij het pedaal kijken dit is namelijk een schakelaar degene in de cillinder is een druk sensor en lijkt mij onwaarschijnlijk dat hierdoor de remlichten geen goede werking hebben.

07 okt 2011 9:01
Profiel
We hebben het toch over een 3.2, of mis ik iets. :roll:
Zal niet lukken zoals je het omschrijft bij een 3.2, en daar zit onderaan geen druk schakelaar voor de remlichten. :idea:

07 okt 2011 9:47
PorscheForum Rakker
In de link die hij aangeeft met de afbeeldingen staat gewoon een simpel remlichtschaklelaartje dmv maak of breek contact en 1 druksensor in de hoofdremcillinder.Dan lijkt het mij wijsheid om degene zonder vloeistof eerst te vervangen .
Als ik jou zo begrijp kloppen de afbeeldingen niet,

07 okt 2011 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Omg. Aalsmeer
De link die in mijn link doorverwijst ( die tekening me het relais ) is een modificatie om er voor te zorgen dat er minder stroom door de schakelaars loopt. (alleen de stroom voor het relais ipv de stroom voor de remlichten) Maar omdat dit niet origineel is, voor mij geen optie.

De andere foto's in de link zijn een modificatie om een schakelaar bij het rempedaal te monteren, zoals ook bij eerdere 911's werd toegepast (af fabriek) Echter niet origineel, dus wederom geen optie.

Ik heb dus 2 remlichtschakelaars besteld bij P. alleen nu dus nog ff uitvogelen hoe ik die het best kan vervangen. :scratch:

07 okt 2011 16:17
Profiel
Gewoon slabbetje tegen morsen, dan losdraaien, dan vervangen en vastdraaien, dan stekkertjes erop, dan ontluchten met 2 personen, Is niet meer en ook niet minder.

Zo moeilijk kan/zal het toch niet zijn.

09 okt 2011 7:19
PorscheForum Rakker
Omg. Aalsmeer
Vandaag de schakelaars vervangen. Was echt een makkie! :thumleft: Eerst genoeg doeken onder de schakelaars gelegd (goeie tip!) en toen 1 schakelaar eruit gedraaid. Gelijk de nieuwe schakelaar iets erin gedraaid. Vriend van me heeft even heel zachtjes op de rem gedrukt waardoor de lucht er al gelijk uit gedrukt wordt. Zelfde met de andere schakelaar gedaan. Daarna de remmen ontlucht met een systeempje, maar was eigenlijk niet nodig geweest, kwam eigenlijk geen lucht uit!. Daarna vanmiddag heerlijk een proefritje gereden van 200 km! :mrgreen: :mrgreen:

15 okt 2011 21:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]