Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 6:39



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Contactslot 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Contactslot 996
Beste allemaal ik rijd een cabriolet 996 uit 2000. Sinds kort is mijn contactslot kapot/versleten. Is dit makkelijk zelf te vervangen of toch maar naar de garage. Iemand ervaring mee?


20 sep 2011 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Contactslot 996
'avond Rob48,
vond een aardig plaatjesverhaal op het net:
http://www.gagme.com/greg/996/ignition.php#images/ignition12.jpg
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


20 sep 2011 21:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Dank ziet er overzichtelijk uit. Is mij overigens niet helemaal duidelijk of het ook exact mijn probleem is. Ik moet mijn sleutel naar uiterst rechts draaien, wat bewegen en wachten voor hij start. Het contact (radio etc.) op zich werkt goed. Het gekke is dat wanneer ik een poosje gereden heb het contactslot beter lijkt te pakken. De sleutel zit niet vast. Mijn dealer vertelde mij dat ik een nieuw contactslot moest bestellen. Samen met de inbouw en btw zou dat op € 700- euro uitkomen. wordt vervolgt. Nogmaals dank.


21 sep 2011 6:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Midden van het land
Bericht Re: Contactslot 996
het lijkt op een defect electrisch gedeelte kost ongeveer 50 euro als ik me niet vergis , dat is los te vervangen en is ongeveer een uurtje werk.
heb het wel eens gedaan, anders stuur je ff een pb..


22 sep 2011 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Het elektrische onderdeel van het contactslot kost bij Porsche Rotterdam (magazijn) € 123,- . Misschien dat het onderdeel elders goedkoper te krijgen is. Het schijnt een VW onderdeel te zijn (of was het Audi?) Met een PB zou ik een heel eind op weg geholpen zijn. Zit natuurlijk niet op start (contactslot) problemen te wachten, maar op zich wel een uitdaging om dit zo goedkoop als mogelijk (zelf) te fixen.


22 sep 2011 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Contactslot 996
dat kan best goedkoper...http://www.design911.co.uk/fu/pt199_477_-cma81-cmo82/Porsche/Boxster/Ingintion-Switch/
Komt nog wat verzendkosten bij natuurlijk.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


22 sep 2011 12:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Contactslot 996
Vanmiddag gaf ook mijn contactslot de geest en wel op een erg vervelend moment. Aan het toeren in de Eiffel. Even gestopt en wilde weer starten. Bij het omdraaien van de contactsleutel een raar krakend geluid. Geen tegendruk meer voelbaar op de sleutel tijdens het starten. Vreemd genoeg wel druk naar links voelbaar. Gelukkig startte de auto (996) wel meteen. Veel zin om verder te toeren hadden we niet en we zijn maar naar huis gereden. Rit verliep verder vlekkeloos.

Thuis aangekomen oorzaak gezocht en, denk ik, ook gevonden. Het electrische gedeelte onderaan het contactslot is kapot. Naar links draaiend is tegendruk te voelen, naar rechts niet. Auto was trouwens ook niet meer te sluiten. Past in het plaatje van een defect electrisch gedeelte.

Morgen maar een nieuw electrisch gedeelte bestellen. Blijkbaar past ook een Audi-onderdeel. Ga ik dus eerst proberen.

Overigens, de demontage stelt echt niets voor. Moest ik dat een tweede keer moeten doen, niet te hopen, zou ik dat onderdeel er binnen 10 minuten uit hebben. Hopelijk gaat het vervangen/monteren ook zo voorspoedig. Moet wel toegeven dat de 'posts' op verschillende forums enorm geholpen hebben. Zonder die info was het een ander verhaal geweest.

Rob 48, jij had schijnbaar hetzelfde probleem. Was het bij jou hetzelfde euvel en is het al opgelost? Heb jij ook een Audi-onderdeel gebruikt?

Jo996


25 sep 2011 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Heb vandaag het electrisch achtergedeelte besteld op DESIGN911.Co. Zodra ik het onderdeel binnen heb monteer ik het direct en weet ik of dit de boosdoener was. In tegenstelling tot jou draait mijn contactslot soepel maar start de motor pas wanneer ik de sleutel naar uiterst rechts draai en de sleutel wat op en neer beweeg. Soms start de motor direct een andere keer na wat rommelen. Ik heb met hulp van dit Porsche forum het elektrisch gedeelte inmiddels gedemonteerd en geïnspecteerd. Ik vond het een koud kunstje en ronduit belachelijk dat een dealer er €700,- voor vraagt. Alles bij elkaar mag demontage niet langer dan een uurtje duren. Een half uur komt dichter in de buurt! Na montage bericht ik verder.

Groet Rob.


28 sep 2011 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Contactslot 996
Maandagochtend de garage gebeld (VW/Audi) en het electrische gedeelte van het contactslot besteld (voor een Audi A8 1998). Het onderdeel heb ik gisteren afgehaald. Het lag om 8.00u. al keurig klaar. Ook de prijs was een aangename verrassing: 'slechts' E 32,50. Ik zag absoluut geen verschil tussen het Audi onderdeel en het gedemonteerde onderdeel uit mijn auto.

Gisteravond het nieuwe onderdeel gemonteerd. Ongeveer 15 minuten werk en alles werkt nu weer. De sleutel draait beduidend beter/soepeler dan voorheen. Achteraf blij dat het nu pas gebeurd is. Dat had me ook een maand geleden tijdens de vakantie in Zwitserland kunnen gebeuren. De sleutel voelde de laatste tijd al wat hakerig aan. Je staat er geen moment bij stil dat het contactslot het elk moment kan begeven. Wel wist ik al dat het electrische gedeelte nog wel eens stuk wil gaan, maar dat gebeurt, denk je, toch altijd bij anderen en niet bij jou.

Voor degenen die hetzelfde probleem hebben/krijgen: het bestelnummer van het onderdeel is 4A0 905 849 B omschrijving contactslot. Blijkbaar levert Porsche dit onderdeel niet meer en moet het hele contactslot vervangen worden (modificatie). Dat is een heel ander verhaal en ook een stuk lastiger om te vervangen.


28 sep 2011 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Begrijp er niets meer van. Zojuist het achterste gedeelte (elektrisch gedeelte) vervangen door een nieuw elektrisch contact, maar start nu helemaal niet meer. Wel contact, radio kachel etc. werken allemaal alleen het starten doet hij niet. De afgelopen tijd reageerde hij steeds trager wanneer ik probeerde te starten totdat hij vandaag helemaal niet meer reageerde wanneer ik de sleutel naar rechts draaide. Iemand een suggestie? Hopelijk zit het niet dieper.


07 okt 2011 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Contactslot 996
accu nog goed? Kan zijn dat er nog voldoende spanning op zit voor radio etc. maar niet voldoende voor de startmotor.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


07 okt 2011 21:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Contactslot 996
Contactslot is overleden. Hangende sleutelbos :mrgreen:


07 okt 2011 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Ok dat kan dus ook nog, het voorste contactslot en niet het achterste(elektrische) gedeelte dat ik nu vervangen heb. Dat wordt dus een contactslot bestellen.eenvoudig te vervangen? :scratch: de accu is vorig jaar vervangen voor een accu met meer capaciteit.


07 okt 2011 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Contactslot 996
Rob48 schreef:
Ok dat kan dus ook nog
Yep, een hoop merken kunnen niet tegen een hangende sleutelbos, raar maar waar :lol:


07 okt 2011 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Dus het voorste (sleutel)gedeelte is meer dan een contactslot. De feitelijke functie is dus slot, en ook nog geleiding van stroom. Ik dacht dat het verbinden van stroom alleen in het achterste gedeelte zat. Zelf heb ik er nooit een sleutelbos aan gehangen gehad. Misschien de vorige eigenaar. Iemand bekent met het demonteren van het contactslot? Ben benieuwd of dit zelf te doen is.


08 okt 2011 7:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Dus het voorste (sleutel)gedeelte is meer dan een contactslot. De feitelijke functie is dus slot, en ook nog geleiding van stroom. Ik dacht dat het verbinden van stroom alleen in het achterste gedeelte zat. Zelf heb ik er nooit een sleutelbos aan gehangen gehad. Misschien de vorige eigenaar. Iemand bekent met het demonteren van het contactslot? Ben benieuwd of dit zelf te doen is.


08 okt 2011 7:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Contactslot 996
Volgens mij is alleen het achterste gedeelte voor de stroomgeleiding. De rest van het contactslot (het metalen gedeelte dus) heeft daar, dacht ik, niets mee te maken. Dat gedeelte zorgt voor, bijv. het stuurslot.

Het zou mij niets verbazen wanneer het probleem veroorzaakt wordt door je accu. Vorig jaar heeft mijn accu het begeven. Alle lampjes e.d. werkten nog wel. maar starten ging niet meer. Nieuwe accu en probleem opgelost.

Het vervangen van het complete contactslot is mogelijk, maar kost je wel (veel) meer tijd en is best een lastige klus. Althans dat heb ik gelezen op een forum. Indien nodig, kan ik de 'post' wel voor je opzoeken.

Ik zou eerst een kijken of de accu het probleem veroorzaakt. Grote kans dat die de boosdoener is.


08 okt 2011 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Accu kan bijna niet zit er net nieuw in. Ik begrijp er niets van.


08 okt 2011 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Contactslot 996
Rob,

Misschien is de spanning van je accu te laag geworden door het (lange ?)stilstaan. Wellicht proberen met een andere (volle) accu. Dan kun je je accu tenminste uitsluiten als boosdoener.

Wellicht domme vraag, maar toch. Weet je zeker dat je alles op de goede plaats hebt zitten? Zit het zwarte blok dat je vervangen hebt, helemaal aan (maakt dus alles goed contact)? Dat laatste kun je zien. Op een bepaald moment zit het onderdeel dat je vervangen hebt, aan tegen het eigenlijke contactslot. Je kunt het er ook maar op een manier opklikken vanwege de paspennen.

Je schrijft dat je het electrische gedeelte hebt vervangen voor een nieuw gedeelte. Heb je een origineel VW/Audi onderdeel gebruikt? Op het forum waar ik mijn informatie voor de reparatie gevonden heb, las ik verhalen van mensen die niet-originele onderdelen (schakelaars) gebruikt hadden en die niet deugden. In zo'n geval kan ik me voorstellen dat je je wezenloos zoekt naar de oorzaak. Het kan toch niet dat nieuwe onderdeel zijn? Soms wel dus.


09 okt 2011 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Dag jo, nogmaals de accu is nieuw en ik heb vorige week nog met de auto gereden (lange afstand). :drive: . Het elektrisch onderdeel heb ik bij Audi/vw in Vlaardingen gehaald. Is dus origineel. Ook heb ik op mijn rug onderste bovenliggend, benen over de stoel en hoofd naast de pedalen het onderdeel aangedrukt en tegelijkertijd de sleutel gedraaid. Zonder resultaat. Overigens is het onderdeel al eerder samen met het stuurslot vervangen. Er zit namelijk een elektrisch gedeelte in van de 996 na 2004. Daarvan is het elektrisch gedeelte wit en afwijkend in pasvorm (paspennen). Het stuurslot moet dus ook al vervangen zijn. Ook ik heb getwijfeld aan het onderdeel. Een andere oorzaak zou misschien kunnen zijn dat de pen onvoldoende uit het stuurslot komt wanneer de sleutel rond gedraaid wordt. Wanneer alles gemonteerd is lijkt alles mechanisch goed te werken. Althans zo voelt het. Vandaag nog maar eens op onderzoek uit.


09 okt 2011 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Contactslot 996
Hallo Rob,

Op bijgevoegde site heb ik de info gevonden om het contactslot te repareren. Jij hebt een nieuwer contactslot dan ik en daar zit dus een ander type electrisch gedeelte op dan op mijn auto.

Zie: http://www.pedrosgarage.com/Site_3/Repl ... witch.html

Heb jij het onderdeel besteld en gemonteerd dat daar wordt genoemd/getoond voor jouw auto?

Gr.

Jo996


09 okt 2011 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Contactslot 996
Rob48 schreef:
Begrijp er niets meer van. Zojuist het achterste gedeelte (elektrisch gedeelte) vervangen door een nieuw elektrisch contact, maar start nu helemaal niet meer. Wel contact, radio kachel etc. werken allemaal alleen het starten doet hij niet. De afgelopen tijd reageerde hij steeds trager wanneer ik probeerde te starten totdat hij vandaag helemaal niet meer reageerde wanneer ik de sleutel naar rechts draaide. Iemand een suggestie?

Transponder functie in de sleutel :?: ...
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


09 okt 2011 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Contactslot 996
Hallo Rob,

Het volgende zou ook nog een verklaring voor jouw probleem kunnen zijn:

Denny T suggested I add the following:The new switch female orifice must be aligned up with the male piece that is an extension of the key. I did not do this and the new switch went in place but car would not start though all other functions of the car were OK. When inserting the new switch you must gently put pressure on it (without tightening down the two little screws) with your finger and gently turn the key until the switch "falls/clicks in place". Then the male portion is now in the female orifice of the new switch. If you don't do this, the switch will go in but will not start the car. You also can move the new switch female portion to line up exactly as the old one you just took out prior to installation.

(Gevonden op Renntech.org)

Gr.
jo996


09 okt 2011 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Contactslot 996
Heb vandaag voor de verandering weer ondersteboven achterstevoren in de 911 gelegen. Dit keer gewapend met zaklamp. Vervolgens minutieus alles gemonteerd. Wederom alles werken maar niet starten. Zoals je vroeger met een hamer een paar tikken gaf op een startmotor gaf ik daar ik daar nu toch lag met de achterkant van mijn schroevendraaier een paar klopjes op het stuurslot. En verdomd hij starte. Blijkbaar zit er daar iets niet snor (vuil misschien in het metalen stuurslot). Wanneer ik nu start lukt dit niet altijd in een keer. Ik moet de sleutel uit het contact trekken waardoor de hele unit "schrikt" (zoals bij het kloppen met een schroevendraaier) waarna ik kan starten.
Ik denk dat het stuurslot ook vervangen moet worden. Wordt vervolgd.


10 okt 2011 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Contactslot 996
Rob, contactslot al gerepareerd?


06 nov 2011 18:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.