Auteur |
Bericht |
Henk
PF # 136
|
Louwman heeft een volwaardig museum op het Toyota terrein waar vroeger duizenden auto's opgeslagen stonden, ruimte genoeg
Heb er heel wat tijd doorgebracht en menig feestje gevierd.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 mei 2005 20:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Klopt, maar daar staan nu toch de ex-leasers van een hoop lease-maatschappij'en? Ach, komt vast wel goed (en ken het museum, woon er immers maar een paar km's vandaan he!)
Vooralsnog kom ik wel ff kijken, toch leuk om te zien, zo veel van die schepen
|
06 mei 2005 21:06 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Hoe laat verzamelen Pascal?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 mei 2005 21:24 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
|
07 mei 2005 9:21 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
07 mei 2005 9:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 mei 2005 14:12 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
eerder een tanker als de benzine tank vol is
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
07 mei 2005 18:43 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Hé Robbie, ik wil wel eens zien of jij met je pedaaltjes net zo rap bent als
met de toetsen van je toetsenbord
Die kans gun je me vast wel eens
|
07 mei 2005 18:54 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
het slaat niet echt op snelheid ,want als een 928 gaat dan gaat hij ook voor een goeie
maar meer over de benzine dat je bij elke benzine pomp bijnna moet stoppen om hem WEER vol te gooien
sprinten moet wel lukken maar wat ik al zei als jij snelheid hebt ........ dan ben ik de jippie
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
07 mei 2005 19:05 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Nee Robbie, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik het gewoon leuk vind hoe jij (jullie) reageren, nl. rap en met humor
|
07 mei 2005 19:12 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ok dan
ik zal blijven posten
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
07 mei 2005 20:23 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Dat wordt op het fietsje naar "het werk" voor Evert
Misschien zelfs wel lopend.....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 mei 2005 21:18 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
07 mei 2005 23:30 |
|
|
horn
PF #57
|
vreemd...
928 S4 handbak 0-100 km/u in 5,9 sec
964 C2 handbak 0-100 km/u in 5,7 sec
964 C4 0-100 km/u in 5,9 sec
928 GTS handbak 0-100 km/u in 5,7 sec
964 turbo 3.6 0-100 km/u in 4,9 sec
Zou dan toch allemaal niet zo afgetekend kansloos moeten zijn...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2005 7:02 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
|
08 mei 2005 7:51 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Zat misschien een kompressor in. Zondag ll in Dinslaken stond er ook zo eentje. Onder die motorkap braakte het gewoon van de pk's, prachtige tuning. Zal wel wat rapper gaan van 0-100 dan 5.9 sec.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
08 mei 2005 8:41 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Wellicht een 928 Automaat? Die hoeven niet te schakelen he
(schakelen kost veel tijd, zoals "wij" dat doen!)
|
08 mei 2005 8:58 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
maar je hoeft maar 1 keer te schakelen
naar z'n 2
en dat sprinten dat zal haast niets schelen
en wat weegt een 964 c2 en c4 eigenlijk
de mijne weegt 1118 kg ,pas gewogen
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
08 mei 2005 9:28 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
| | | | horn schreef: vreemd... 928 S4 handbak 0-100 km/u in 5,9 sec 964 C2 handbak 0-100 km/u in 5,7 sec 964 C4 0-100 km/u in 5,9 sec 928 GTS handbak 0-100 km/u in 5,7 sec 964 turbo 3.6 0-100 km/u in 4,9 sec Zou dan toch allemaal niet zo afgetekend kansloos moeten zijn... | | | | |
Theoretisch heb je helemaal gelijk. Alleen denk ik dat de testrijders die die cijfers neerzetten niet zo nauw kijken met een koppelingssetje/versnellingsbakje/motortje etc etc dan de gemiddelde P-rijder. Maw, als de S4 een automaat was dan kan ie al bijna niets fout doen en ik daarentegen met mn handbakje (toen met net nieuwe koppeling) probeer de boel wel een beetje heel te houden. En wat is nu tweetiende van een seconde? Ik kan amper 1x met mn ogen knipperen in die tijd.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
08 mei 2005 10:47 |
|
|
horn
PF #57
|
928 S4 automaat 0-100 km/u in 6,3 sec 928 GTS automaat 0-100 km/u in 5,7 sec Hoeveel zou een amateur als wij verliezen op 0-100 km/u in vergelijking met die testcoureurs die in een aantal runs die fabrieksopgave neerzetten?
964 c2 - 1350 kg
964 c4 - 1450 kg
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2005 11:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat ben ik met je eens. Maar jij schreef: 'ik kon het dus echt wel schudden'. En dat impliceert voor mij meer dan die tweetiende van een seconde...
Misschien moet je ook maar een tiptronic kopen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2005 11:30 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik wist niet dat een c4 ZOVEEL woog
maar hoe worden die sprinttijden getest
sprinten ze b.v 100 keer en halen ze daar dan de snelste tijd uit of hoe zit dat
want elk automerk wil natuurlijk de snelste tijden uit hun auto halen dus daar zullen ze denk ook wel wat tijd insteken
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
08 mei 2005 12:23 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
08 mei 2005 12:56 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Dat is een waarheid als een koe! Ik heb dus een automaat en menig maal mogen ervaren dat echt snelle auto's (op papier) het op het schakelen verliezen. Het is net als met het schaatsen, kijk maar wat er gebeurt op de 500 meter sprint als er één een klein mis-slagje doet: gelijk een paar meter kwijt die dan bijna nooit meer kunnen worden goedgemaakt.
Zo'n automaat schakelt razendsnel en volgens mij kan alleen een getalenteerd coureur of een fabrieks-testrijder daar aan tippen.
De reacties van mensen die nog nooit in een automaat hebben gereden vind ik ook altijd schitterend. Na een enkele keer "wegvegen" bij een stoplicht worden meningen als van "automaat= ouwelullenbak" heel rap bijgesteld naar : goh, toch wel erg snel zo'n automaat hè!!
|
08 mei 2005 17:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Leuke woordspeling... ( tippen...)
Kan je uit de droom helpen. Een automaat uit die tijd doet veel, maar razendsnel schakelen... is niet één van die dingen.
Ben het met je eens dat wij amateurs niet zo snel schakelen als de fabriekstestrijders, maar ik rij met mijn C4 toch echt die C2 tiptronic los bij het stoplicht. Spreek uit ervaring.
Die 0.9 sec is dus kennelijk voldoende voor mij...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2005 17:40 |
|
|