Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 12:39

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
iSad - Steve Jobs 1955-2011 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: iSad - Steve Jobs 1955-2011
Hoe briljant zijn uitvindingen als de Ipod, Iphone, Ipad! Sommigen waren niet eens geheel nieuwe uitvindingen maar zoals hij het bracht, zoals het er uit zag, zijn filosofie erachter: werkelijk briljant!

vergeet daarbij niet dat hij de muziekindustrie heeft gered dmv itunes en de ipod (Bono heeft hem daar ook al wel eens voor bedankt). Deze man gaat de boeken in en ik weet zeker dat men over 50 jaar hem in het rijtje van de grootheden zal opnemen. Nog meer dan nu al het geval is, en terecht! Hij heeft de wereld voorgoed verandert door zaken die er vaak al waren nog verder te verfijnen en te verbeteren. Wat mij betreft nu al iemand die geschiedenis heeft geschreven en daarom: Steve, Thanks!!

06 okt 2011 21:51
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
912 schreef:
dobbelsteen schreef:
Het feit dat tablets en smartphones populair zijn (van gelijk welk merk) is alleen te danken aan Steve Jobs.

Ach tuurlijk niet. Misschien zijn ze alleen sneller ter beschikking gekomen, etc.

De populariteit van de auto is toch ook niet alleen te danken aan Mercedes omdat zij de eerste (echte) liet lopen?

Er was geen tabletmarkt en zou er ook zeker nooit geweest zijn als Apple niet op het juiste moment de iPad had uitgebracht. Veel producenten hebben het eerder geprobeerd maar het is nooit een succes geworden. Smartphones zouden zeker ook populair zijn geworden zonder de iPhone maar niet in touchscreen uitvoering wat nu juist zo kenmerkend is voor de iPhone. Nokia was sinds de introductie van de iPhone de bepalende marktleider en die werken zelfs nu nog steeds niet met touchscreen. Maar het is jammer dat we het alleen maar hebben over de hardware omdat Apple juist innovatief en zijn tijd ver vooruit was was in zijn software.

06 okt 2011 22:59
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Ja goed bedacht, Gandhi in het Apple logo.

:drunken: :drunken: :drunken: :drunken:

07 okt 2011 0:07
Profiel
‘64 Kever
Jammer dat de man op zo'n vroege leeftijd heen gegaan is. Laten we hopen dat Apple met evenveel vernieuwende dingen blijft komen nu! (heb ik wel vertrouwen in overigens ;) )

07 okt 2011 0:12
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Dat denk ik dus nou net niet; Het is niet voor niks dat Apple pas weer groot werd toen Jobs terugkwam in 1996.

Anyway, de best man is veel te jong gestorven. RIP Mr Jobs.

07 okt 2011 1:55
Profiel WWW
Moderator
PF #57
hij heeft natuurlijk wel een tijdje 'voorkennis' gehad om de organisatie in te richten en de goede mensen op de goede plaats te zetten. geen idee of hem dat gelukt is. denk echter niet dat een dergelijk groot bedrijf zo gaat omdat een man briljant is. moeten bijna wel nog een paar helden rondsjouwen.

07 okt 2011 7:15
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Steve Jobs is imho idd. een held...maar ben er van overtuigd dat ie Apple niet in zijn uppie heeft gemaakt waar het nu is....

07 okt 2011 7:19
Profiel
Timeless
The crazy ones...

http://www.youtube.com/watch?v=4oAB83Z1ydE

A genius is gone

07 okt 2011 8:19
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
na Iphone, Ipad, ...
nu Irip (I rest in peace...)

07 okt 2011 9:09
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
John schreef:
Steve Jobs is imho idd. een held...maar ben er van overtuigd dat ie Apple niet in zijn uppie heeft gemaakt waar het nu is....

'The people who are doing the work are the moving force behind the Macintosh. My job is to create a space for them, to clear out the rest of the organization and keep it at bay'.

07 okt 2011 9:10
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
het vervolg van Apple in de toekomst hangt allemaal af van wat voor soort manager Jobs was. Als hij een 'level 1' manager was dan dondert het als een kaartenhuis in elkaar, immers level 1 staat voor een charismatische leider die zichzelf op de voorgrond zet en alle touwtjes zelf strak in handen heeft. een 'level 5' manager daarentegen heeft de juiste mensen om zich heen, heeft het over de factor geluk die een grote rol speelt in het succes: geluk dat ik de juiste mensen om me heen heb en geluk dat we op het juiste moment met het juiste product zijn gekomen. een level 5 manager toont zich niet in het openbaar en is voor de buitenwereld meestal geheel onbekend. Wie kent bijv de man die Gillette groot heeft gemaakt? zij maakten vele malen meer rendement dan bijv General Electrics, McDonalds etc. toch stond de briljante man Gillette nooit in een magazine en niemand kende zijn naam. voor deze mensen is het nl een teameffort.

De toekomst zal uitwijzen wat voor soort manager Steve Jobs was... ik heb wel een idee maar zeker weet je het nooit. Zijn kracht was in ieder geval dat hij een visionair was met een enorme focus en daadkracht. daarom zal hij altijd deel blijven uitmaken van onze geschiedenis

07 okt 2011 15:51
Profiel
Forum Admin
Cayenne
http://jalopnik.com/5847372/when-steve- ... ee-benefit

Steve Jobs en Porsche

07 okt 2011 18:46
Profiel
Moderator
PF #57
mbembe schreef:
Wie kent bijv de man die Gillette groot heeft gemaakt?

Umberto Tan toch? :cheesy:

Verder eens met je verhaal.

07 okt 2011 21:27
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
mbembe schreef:
het vervolg van Apple in de toekomst hangt allemaal af van wat voor soort manager Jobs was. Als hij een 'level 1' manager was dan dondert het als een kaartenhuis in elkaar, immers level 1 staat voor een charismatische leider die zichzelf op de voorgrond zet...

BS
leuke teksten om een groepje corporate hipo's een dag mee van hun werk te houden, maar meer ook niet
je geeft wel precies aan waarom een bedrijf als Apple excelleert, denken buiten de gebaande paden en de bekende hokjes; out of the box om in populaire terminologie te blijven

07 okt 2011 21:28
Profiel WWW Facebook 
Yep, LSD :mrgreen:

07 okt 2011 22:31
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
mbembe schreef:
het vervolg van Apple in de toekomst hangt allemaal af van wat voor soort manager Jobs was. Als hij een 'level 1' manager was dan dondert het als een kaartenhuis in elkaar, immers level 1 staat voor een charismatische leider die zichzelf op de voorgrond zet en alle touwtjes zelf strak in handen heeft. een 'level 5' manager daarentegen heeft de juiste mensen om zich heen, heeft het over de factor geluk die een grote rol speelt in het succes: geluk dat ik de juiste mensen om me heen heb en geluk dat we op het juiste moment met het juiste product zijn gekomen. een level 5 manager toont zich niet in het openbaar en is voor de buitenwereld meestal geheel onbekend. Wie kent bijv de man die Gillette groot heeft gemaakt? zij maakten vele malen meer rendement dan bijv General Electrics, McDonalds etc. toch stond de briljante man Gillette nooit in een magazine en niemand kende zijn naam. voor deze mensen is het nl een teameffort.

De toekomst zal uitwijzen wat voor soort manager Steve Jobs was... ik heb wel een idee maar zeker weet je het nooit. Zijn kracht was in ieder geval dat hij een visionair was met een enorme focus en daadkracht. daarom zal hij altijd deel blijven uitmaken van onze geschiedenis

Cursus gehad ? :mrgreen:

08 okt 2011 8:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
nee sorry, 1 van mn stokpaardjes :mrgreen:
de tijd heeft geleerd dat als je bedrijven op die manier indeelt je idd het resultaat op lange termijn (>18jr) kunt 'voorspellen'. Helaas kun je niet zo diep in de keuken kijken bij de meeste bedrijven maar het geeft wel een mooi beeld.
Sorry zal jullie niet verder belasten met mijn filosofieen :wink:

08 okt 2011 10:21
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Marco schreef:
mbembe schreef:
het vervolg van Apple in de toekomst hangt allemaal af van wat voor soort manager Jobs was. Als hij een 'level 1' manager was dan dondert het als een kaartenhuis in elkaar, immers level 1 staat voor een charismatische leider die zichzelf op de voorgrond zet...

BS
leuke teksten om een groepje corporate hipo's een dag mee van hun werk te houden, maar meer ook niet
je geeft wel precies aan waarom een bedrijf als Apple excelleert, denken buiten de gebaande paden en de bekende hokjes; out of the box om in populaire terminologie te blijven

toch nog ff op reageren (ja sorry kan het niet laten): hier zijn hele studies aan gewijd en boeken over geschreven. het is iets meer dan leuk om elkaar een dag mee van het werk te houden en dat heb ik aan den lijve ondervonden dat dit je succes voor een groot deel kunt bepalen. maar zoals ik al zei, ik zal jullie er verder niet mee vervelen. En ja de kracht van Apple was buiten de gebaande paden denken daarom :res:

08 okt 2011 10:27
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
"cut the crap" was meen ik het levensmotto van de beste man :wink:

08 okt 2011 12:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Op de cover van The New Yorker, volgende week:

Afbeelding

09 okt 2011 11:18
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
erg goed gevonden! :thumleft:
daar hoeft verder geen tekst bij, dat zegt alles over Steve en zijn impact en dat allemaal in 1 tekening verwoord, briljant!

09 okt 2011 11:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2