Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:51

Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Whisk(e)y 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Whisk(e)y
@ Olaf - mooi glas. Maar niemand drinkt hier whiskey behalve ik. en ik heb al 4 van die mooie glazen... :cry:

@ Barolo - klinkt als een leuke proeverij. Kende je die 2 die je gekocht hebt al, of daar voor het eerst gedronken?

02 okt 2011 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Ik vind dat ook mooie glazen en een goede tip. Als ik naar een proeverij ga, dan koop ik meestal de lekkerste. De Tullibardine en de Bruichladdich ken ik allebei alleen niet in deze uitvoering. Ik heb 10 flessen whisky thuis en mijn favoriet is de Tullibardine Single Malt Vintage 1993. De Banyuls Finish is een mooie uitbreiding op mijn verzameling. Ik ben diverse keren in Banyuls geweest en de wat zoetere Chocolade tonen in de whisky is een waar genot. Als ik hier een slok van neem, dan waan ik mij in Banyuls. Ik was trouwens de enige op de proeverij die wist waar Banyuls voor staat. Ik wilde er maar ééntje kopen, maar de Port Charlotte Islay SM heavily peated Scotch kon ik met 10% korting niet laten staan. Dit is ook wel de mooiste van de 2.
AfbeeldingAfbeelding

03 okt 2011 0:01
Profiel WWW
Moderator
PF #57
barolo schreef:
Ik was trouwens de enige op de proeverij die wist waar Banyuls voor staat.

enlighten us. (kan het natuurlijk googlen, maar ben wel benieuwd). :wink:

03 okt 2011 5:59
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
@Olaf thanks voor de tip, nog net op tijd kunnen bestellen. Een setje voor thuis en een setje voor verjaardagscadeau. Na de wijn, cognac, bier en champagne glazen nu eindelijk dan ook de whiskey glazen van kristal. :ba:

Wel nog meer hand afwas na een etentje, dat dan weer wel... :wink:

03 okt 2011 10:57
Profiel
3.2S
010
We hebben met 4 collega's een doos van 8 besteld, ieder 2 stuks voor 6,75.
Banyuls is de laatste badplaats langs de Middellandse zee als je richting Cadaques gaat. Ik heb die route al diverse keren gereden. De badplaats stelt niet zo veel voor, maar de Banyuls wijnen zijn uniek en wereldberoemd. Het zijn zogenaamde versterkte wijnen, waarvan de vaten jaren in de brandende zon staan om zo hun unieke chocolade smaak te krijgen. Die vaten zijn dus gebruikt voor deze Whisky.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

03 okt 2011 14:55
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zo leren we weer eens wat :thumleft:

03 okt 2011 16:08
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 Targa M220
Belgie (Oost-Vlaanderen)
Guys,

Als je een whisky beurs doet, Met proeverij is deze aan te raden
is in Oostende (B)

http://www.lindores.be/Lindores/Fest_2011.html

Hier staan flessen waar je van kan dromen.

heb hier de afgelopen jaren gedronken

Black Bowmore
Macallan Royal Marriage,
Laphroaig 40, 30, ... (alle leeftijden)
Ardbeg (de grootste Ardbeg collectie die ik ooit gezien/geproefd heb)

Vorig jaar was er een special met Japanse Whiskys

Echt een aanrader, zeer toffe mensen,

importeurs en verdelers van over heel Europa!

zeker de moeite.

Ook het Hotel Bero is een aanrader als je wil blijven overnachten. en hebben een overdekte afgesloten Parking, lmaar best wel op voorhand reserveren.

Jammer genoeg zit ik dit jaar op CHAmpagne weekend met Rufie anders was ik 100% zeker van de partij...

03 okt 2011 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 Targa M220
Belgie (Oost-Vlaanderen)
niet volledig gelezen : blijkbaar doen ze het dit jaar anders...

is geen beurs zoals alle jaren, maar een samen zijn waarbij iedereen een rare-bottle inschrijft.

volgend jaar weer gewoon ..

03 okt 2011 17:50
Profiel
3.2S
010
Dat zijn juist de leukste proeverijen. Iedereen neemt zijn eigen topper mee. Of per 2 personen 1 mooie fles whisky inbrengen a 40 € PP.
Ik zou zelf de Arran Malt uit 1998 46%, The number III of the Arran Icons, The Westie inbrengen. The Westie limited edition is een special genoemd naar the West Highland White terrier, het hondje van de manager. Deze Westie heeft 13 jaar kunnen rijpen op 22 ex-Sherry-vaten - Cheers mate.
Afbeelding

04 okt 2011 23:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
In de basis ben ik meer cognac drinker maar vorige week was ik uitgenodigd bij een paar klanten van ons waarbij we hadden bemiddeld bij een bedrijfsverplaatsing en de heren dronken volgens de steun en toeverlaat af en toe wel een glaasje whiskey ...
Dus maar even naar mijn leverancier gereden en ik ging er weer weg met 3 flessen Frysk Hynder.
Een flesje heb ik met mijn buurman onder het genot van een sigaartje van het weekeind maar even soldaat gemaakt en ik moet zeggen dat ik het wel lekker vocht vindt.
Dat zal wel beginnersgeluk zijn maar ik ga me daar ook maar eens in verdiepen naast cognac uiteraard.

04 okt 2011 23:58
Profiel
3.2S
010
Deze week met een paar vrienden een special kunnen scoren.
50 jr oud...
Als een snoepje.
Van 1 glaasje kun je de hele avond genieten...
Afbeelding

08 okt 2011 11:45
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Dat lijkt me inderdaad echt genieten!
Kostbare zaak neem ik aan?

08 okt 2011 22:52
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Weliswaar geen whisky maar echt genieten ter afsluiting van een super avondje Da Vinci in Maasbracht.

Afbeelding

09 okt 2011 0:07
Profiel
Moderator
PF #57
aha, meneer heeft smaak. :lol: Louis Treize cognac :thumleft: Lekkerste cognac die ik ooit heb geproefd. Zat de fles nog in het eikenhouten kistje ingelegd met fluweel? Hoe vonden jullie hem?

Heb ooit in mijn studententijd met een vriend en twee kartonnen koffiebekertjes zo'n hele fles in een middag geleegd... was het duurste wat ze in die tijd bij de Hocras in 's-Gravenland hadden staan... fles kostte in 1988 -meen ik - iets van fl 1300 ex... :oops: (tja, je bent jong, lid van de Commissie en je hebt geld van de kroeg op zak....) #jeugdzonde

09 okt 2011 6:11
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ik dacht: "doe eens gek" voor € 95 euro per glas. Hij was heerlijk maar ik heb het bij eentje gelaten. Mijn tafel genoten hebben het gedaan met een Hennessy paradis die eveneens erg lekker was en een factor 3 goedkoper. Maar zoals gezegd, we hadden wat te vieren........

09 okt 2011 7:30
Profiel
Moderator
PF #57
doe eens gek is altijd goed :thumleft: . en uiteraard van harte!!

09 okt 2011 8:21
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Delnoy schreef:
Maar zoals gezegd, we hadden wat te vieren........

hebben wij bij de volgende meeting voor het evenement ook niet wat te vieren? neem maar mee! :mrgreen:

09 okt 2011 11:13
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
ik volg dit topic al een tijdje omdat ik zeker een whiskey-liefhebber ben, althans dat dacht ik toch.... ik zie hier namen voorbij komen die ik nog nooit heb gehoord laat staan geproefd. Mijn whiskey-proeven staat duidelijk nog in de kinderschoenen, ga me er weer eens wat verder in verdiepen! leuk om al jullie tips te lezen, helaas nog niks nieuws toe te voegen maar ik ga mn best doen!

09 okt 2011 11:15
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
mbembe schreef:
Delnoy schreef:
Maar zoals gezegd, we hadden wat te vieren........

hebben wij bij de volgende meeting voor het evenement ook niet wat te vieren? neem maar mee! :mrgreen:

Kunnen we beter in het hotel overnachten anders zou het wel eens een gevaarlijke terugrit kunnen worden :mrgreen:

09 okt 2011 12:06
Profiel
3.2S
010
Die Remy Martin is 50 jaar oud. Daar had ik ook wel een slokje van willen proeven.
http://shop.dh17.nl/cognac-overige-fran ... 7-ltr.html

09 okt 2011 16:02
Profiel WWW
Moderator
PF #57
fles kost dus nu in euro's wat hij '88 kostte in guldens...

09 okt 2011 16:23
Profiel
3.2S
010
Kan je nog herinneren hoe die smaakte in termen van als een engeltje die over je tong piest of gaat de herinnering niet verder dan mijn god, wat een verschrikkelijke kater was dat de volgende dag :?:

09 okt 2011 16:35
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Is op zich wel een stoer borrelverhaal. Ik was vz van de commissie en alle zaken als nootjes, peuken, nondrips, schoonmaakspul etc haalden wij om de week bij de Hocras in Bussum/'s Graveland. Wij kregen van de penningenbaas meestal iets van 1000-1500 gulden mee. "En wel bonnetjes mee terugnemen..." :twisted:
Bij de deur van de Hocras stond een vitrinekast met daarin o.a. deze Louis Treize cognac in een open eikenhouten doosje met fluweel. En een prijskaartje erbij van - ik meen - 1295 gulden. Wij hadden het er vaak over (elke 2 weken gingen andere commissieleden boodschapjes doen bij de Hocras) en aan het eind van ons jaar heb ik met een vriend van me het hele budget voor sigaretten etc besteed aan wat volgens ons het duurste consumptiegoed bij de Hocras was, nl deze Louis Treize cognac fles-in-kist. Toen we terugkwamen, schaamden we ons toch wel een beetje dat we het boodschappenlijstje niet gehaald hadden. Toen hebben we de muziek in de kelder van het kasteel heel hard aangezet en samen de hele fles soldaat gemaakt. Van de eerste twee glazen hebben we echt genoten, van de derde al wat minder en van de rest kan ik me weinig meer herinneren. :oops: :bang: :mrgreen:

09 okt 2011 18:50
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Barbaren :mrgreen:

Doe je goed :thumleft:

09 okt 2011 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
vorige week nog een fles coal ila cask strength meegenomen uit luxemburg. Heeft wel een sterk overheersende turfsmaak

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

09 okt 2011 20:57
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende