Auteur |
Bericht |
marco angelo
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
tis toch geen lmm uit cheng cheng city?, waardes bij 4000t/m lijken me wat aan de lage kant?
_________________________________________ later is nu
|
28 sep 2011 18:05 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ik ben nog niet overtuigd
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 18:11 |
|
|
marco angelo
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
zit toch verschil in lmm voor bwjr 2002, dus 2 verschillende, gaskabel/electronische gaskabel? lmm is geen originele oem? maar cloon uit china?
_________________________________________ later is nu
|
28 sep 2011 18:33 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
@Portun: Als ik het goed begrijp moet ik dus nog een keer de accu er af halen en vervolgens de Durametric er aan en de TRA en FRA uitlezen om te kijken wat de waardes daarvan zijn? Hoe kan ik uit die waardes opmaken of de leerwaardes al dan niet zijn gewist?
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
28 sep 2011 20:58 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Nee, eerst uitlezen .
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 sep 2011 9:59 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ok, daar gaan we: Foutcodes vóór het loshalen van de accu (codes die zichtbaar zijn zijn van het loshalen gisteren en de resultaten van een proefritje met de oude MAF): Waardes vóór het loshalen van de accu: Foutcodes na het loshalen van de accu: Waardes na het loshalen van de accu: Bij motor uit: Bij stationair: Bij +/- 4000Rpm:
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
29 sep 2011 10:53 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ik denk dat je inderdaad verder weinig andere opties hebt, dan een andere luchtmassa meter te proberen.
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 sep 2011 13:14 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Vacuum slangetje zit er goed op (ook aan de andere kant...) Ik zoek een andere, nieuwe MAF... Suggesties voor een betrouwbaar en redelijk geprijst adres zijn welkom... ENORM bedankt voor alle hulp in ieder geval Als ik nieuws heb meld ik het hier!
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
29 sep 2011 15:00 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Nieuwe MAF is besteld maar nog niet ontvangen.... In afwachting van de nieuwe MAF blijf ik met de volgende codes zitten: P1128 Oxygen Sensing Adaptation, Idle Range, Bank 1 – Above Limit P1130 Oxygen Sensing Adaptation, Idle Range, Bank 2 – Above Limit Possible fault causes: – Incorrect signal from MAF sensor – Intake air system leaking – Fuel pressure too low – Volume supply of fuel pump too low – Fuel injectors fouled – Exhaust system leaking Intussen een beetje wezen snuffelen langs alle intake leidingen en verbindingen om te zien of ze ergens lekken. (Eigenlijk zou ik een rookgenerator moeten hebben...) En telkens kom ik met speuren op het www terug bij iets wat ik wil checken, maar wat ik niet kan vinden... de "changeover valve" en de verbindingen met het "vacuum reservoir" (zie plaatje hieronder). Ik heb in de Bentley manual gevonden waar ze zouden moeten zitten, maar toch kan ik noch de changeover valve, noch het vacuum reservoir lokaliseren... Kan iemand mij de goede kant op helpen (ik neem aan dat alle 2.5L boxsters er een hebben...?).
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
03 okt 2011 17:55 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ik vermoedt nog steeds dat je een vacuum lek hebt, je kunt remmenreiniger gebruiken, maar wel voorzichtig zijn mocht je in de buurt van de uitlaat komen. Ik heb wel eens gehad dat ik na reparatie van een cilinderkop een carterventilatie slang niet goed heb aangedrukt en toen zat ik met soortgelijke problemen. Wat me verder wel opvalt is dat je motor met name op hoge toeren arm draaid en ga ik ook wel eens denken dat je een brandstof toevoer probleem hebt, filter, pomp, drukregelaar of dichtgedrukte leiding onder je auto. Ik zou eerst eens kijken of je echt geen vacuum lek hebt zoniet dan een brandstofdruk meter aansluiten op de injectorrail.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
03 okt 2011 18:07 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
@ resto: Remmen reiniger met lopende motor op verbindingen in het inlaatcircuit spuiten en horen of de motor reageert ivm opgezogen extra brandstof?
Kun jij de vraag over de changeover valve, en het vacuum reservoir beantwoorden?
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
03 okt 2011 22:49 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Hoi, De changeover valve zit er als er ook een airpump in de auto aantreft. Het vacuümreservoir zit ter hoogte van de bak onder het inlaatspruitstuk(kun je lastig bij).En zit er wel altijd voor zover ik weet. Het is idd de bedoeling dat de motor de remmenreiniger aanzuigt en je zo het lek vind.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
03 okt 2011 23:13 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
ik zou beginnen met het nakijken van de carterventilatie: olievuldop, kunstof hals waar de dop op zit, Plastic slang vanaf de cilinderkop naar de olie/water afscheider en plastic slang van afscheider naar gasklep. Je zou ook even de carterventilatie ter hoogte van de gasklep kunnen afdichten;slang van het gasklephuis afnemen en een dop op het gat in het gasklephuis. Loopt de motor dan goed(zou mooi zijn) dan weet je iig dat daar een lek in zit. Als er een lek is in de carterventilatie of bijv een inlaatspruitstukpakking lek, dan loopt hij stationair onrustig tot heel slecht of zelfs afslaan.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
03 okt 2011 23:28 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Alle leidingen gecontroleerd, ook met remmen reininger, alles ok! Vanmiddag nieuwe MAF ontvangen! Er in gezet..., proefrit gemaakt..., ALLES OK!!! Hij heeft nog nooit zó lekker door getrokken richting de rode zone Bij thuiskomst voor de zekerheid nog even gekeken of er foutcodes waren, maar die waren er gelukkig niet Tjonge jonge zeg, en dat allemaal door een nieuwe, defecte MAF... Zo blijkt maar weer; goedkoop is duurkoop... Gelukkig heb ik hem aan de verkoper kunnen retourneren en mijn geld terug gekregen. De nieuwe nieuwe MAF heb ik toch nog voor "een redelijke prijs" kunnen vinden bij MAF Service GmbH Nog maals heel veel dank aan allen die mij geholpen hebben met alle raad en tips!
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
08 okt 2011 15:32 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen en om wat referentiewaardes te hebben: Kun je nog eens een keer wat snapshots maken met gespecificeerde en werkelijke luchtmassa? Om te vergelijken bij dezelfde toerentallen: stationair warm, 3000 rpm en 4000 rpm. En een keertje de leerwaardes erbij. Als die nu rond de 0, c.q. 1,00 zitten dan is de MAF perfect en heb je geen valse lucht.
|
08 okt 2011 16:22 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Hoe kan ik zo''n verzoek van jou nu weigeren?! Hier dan de snapshots voor de luchtmassa: Sationair: 3000Rpm: 4000Rpm: En hier voor de leerwaardes: Stationair: 3000Rpm: 4000Rpm:
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
08 okt 2011 17:12 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Bedankt voor de metingen. Heb er toch wat van geleerd.
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:29, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 okt 2011 17:32 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Graag gedaan!
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
08 okt 2011 18:40 |
|
|
marco angelo
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
fijn voor je dat je weer lekker door kunt tot de rode streep
_________________________________________ later is nu
|
08 okt 2011 20:41 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ja, heerlijk, hij gaat echt heel erg vurig door tot je moet stoppen! Ik heb hem nog niet zo lang, maar ik heb echt het idee dat hij nu nog beter rijdt dan toen ik hem kocht, dus ik ben zeer tevreden. Ook heb ik middels de Durametrick een inschatting kunnen maken van de juistheid van de Km teller en ik denk dat ook wat dat betreft alles dik in order is. Jammer dat inmiddels ook hier de herfst zijn intrede heeft gemaakt, want ik heb echt enorme zin om een mooie tocht met dakje open te maken en van de ware aard van het beest te genieten!
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
08 okt 2011 21:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
als het droog is kan je openrijden. en als het 'een beetje' regent ook.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 okt 2011 6:07 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Zijruiten bij koud weer omhoog en kachel op de voeten zetten met een wat hogere temperatuur. Voor in de winter heb ik overigens een paar van die auto-handschoenen aangeschaft. Een rustige, bochtige B-weg door de bossen (bomen in herfstkleuren), najaarszonnetje op je gezicht en het geluid van een boxermotor achter je
|
09 okt 2011 7:43 |
|
|
Frank
cms020
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
@PoBoCo, heb je bewust voor de Bosch gekozen ?, ik zie ook veel Pierburg aangeboden worden. en is er ook een orginele Porsche MAF? super topic dit overigens!
_________________________________________ porsche, je weet toch.
|
09 okt 2011 16:29 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ik heb bewust voor Bosch gekozen omdat de originele ook van Bosch was.
De Originele bij Porsche kost geloof ik 2,5x zo veel...
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
09 okt 2011 16:40 |
|
|