Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:19

Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
De bouw van een Formule Vee 1300 
Auteur Bericht
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Weer lekker bezig geweest Ronald. :res:

Hoop de draad ook weer eens te kunnen oppakken aan mijn project. :oops:

08 okt 2011 20:59
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
+2 :oops:

08 okt 2011 22:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Vandaag de (afneembare) neus van de auto van binnen schoongemaakt en ontdaan van alle restanten van de mal. De hele body is gemaakt van 2 en soms 3 lagen polyester en dat betekend voor de bovenkap dat ik toch wat meer sterkte wilde in met name het gedeelte waar straks het lexaan raam aan vast komt.
Afbeelding
Hier ligt de bovenkap op zijn kop en zie je de lengte spanten ingelamineerd.
Afbeelding
De spantjes zelf zijn door midden gezaagde pvc elektra pijpen. Door erover heen te lamineren onstaat er een sterke holle polyester buis.
Afbeelding
Afbeelding
Spantjes zitten met een lasdraadje door de body vast. Als de eerste laag polyester droog is dan trek ik de draadjes er uit en lamineer het hele spant nogmaals af.

09 okt 2011 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Vanavond maar eens begonnen met de achteras bij elkaar te zoeken en schoon te maken. Remankerplaten van een 57 bak gehaald, 61 trommels en assen en asbuizen van 68. Alle slijtdelen, lagers, remcilinders en remschoentjes (30 mm.) enz. nieuw. Voordat ik iets in elkaar zet kijk ik altijd of het klopt en pas. Ikwordt zo langzamerhand gek van dat pre 65 spul.

Afbeelding
Boven de assen uit 57, onder de assen die ik ga gebruiken met de ringen van de ombouwset er op.
Afbeelding
remschoenen passen. Deze ligt perfect in het midden van het stelboutje.
Afbeelding
En deze dus niet.
Afbeelding
Past dus precies de ring tussen van de ombouwset. Kennelijk hebben ze ooit een later type remplaat gemonteerd. Alleen voor mij niet bruikbaar omdat het remschoentje nooit vlak op de plaat ligt en ik perse 30 mm schoenen achter wil hebben.
Afbeelding
Zal wel weer een lange zoektocht worden maar ik ben du echt op zoek naar deze remplaat (achter).
Als hij niet te vinden blijkt dan moeten we maar weer slijpen en lassen, maar liever niet natuurlijk. Iemand?

10 okt 2011 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
M a r c schreef:
Hoeveel inch moet die absorptiedemper zijn? Ik heb nog een kort rvs exemplaar liggen met aansluitingen van 76mm waar ik je wellicht blij mee zou kunnen maken.

Ik ben inmiddels heel blij .... gemaakt door .......Rudger. Bedankt!

FF duidelijk: niets aanbieden als je niet nakomt! Wanking Jacks next corner please!

10 okt 2011 23:36
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
mooi tovenaar! schiet lekker op !

welke kleur gaat ie worden?

Ik heb nog wel een goede stickeraar voor je, mocht je interesse hebben :mrgreen:

11 okt 2011 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
De rollbar wordt zwart en de wielen zilver .... de rest weet ik nog niet. En laat ik straks aan de photoshoppers over. De kleuren van War Child moeten er in ieder geval in zitten.
Ik probeer eerst nog een stukje van de bobbel in de bovenkap waar het stuurhuis onder zit weg te krijgen door een vooras aanpassing die ik laatst heb gezien. Die bobbel vindt ik de lijn sterk verslechteren en die zal ook bepalend zijn voor de kleur.

Verder ben ik in bespreking met Miller welding (o.a. bekend van American hotrod) want die willen de Formule Vee meenemen naar een grote lasbeurs in Duitsland augustus volgend jaar. Dan zullen ze hem wel blauw wrappen.
Sluit mooi aan in het jaar dat de Formule Vee 45 jaar bestaat.

Over dat jubileum is hier trouwens een alleraardigst stuk te lezen:

http://www.formel-vau.eu/joomla/files/H ... lung-Jubiläen2011-klein.pdf

11 okt 2011 13:59
Profiel
Moderator
PF #57
link doet t niet :cry:

11 okt 2011 14:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ik heb er even mee gestoeid, maar krijg de link (achter de schermen) ook niet werkend :|

http://www.formel-vau.eu/
joomla/files/
HFVE-Mitteilung-Jubiläen2011-klein.pdf

Als je bovenstaande 3 stukjes achter elkaar in je webbrowser plakt - download 'ie de PDF wel :salut:

11 okt 2011 16:44
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
linkje aanklikken en het laatste stukje (witte) tekst er achter plakken ;)

11 okt 2011 17:07
Profiel WWW
Zo dus volgens mij. :wink:

http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... FQ&cad=rja

11 okt 2011 17:25
Moderator
PF #57
Jeroen914 schreef:
linkje aanklikken en het laatste stukje (witte) tekst er achter plakken ;)

ik kopieerde dus gewoon de hele link vanuit Roons post, maar dat lukte helaas niet. :bang:

11 okt 2011 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
WEl grappig om te zien dat een foutje in een link wel aantoont dat het topic nog gelezen wordt ....
Leuk om te lezen dat een Brabham F1 139 km en een Formule Vee 120 km gemiddeld reden op de ring.

11 okt 2011 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Vandaag een dagje vrij "gekregen" en ik heb het dashbord van de Vee wat verandert. De indeling vondt ik bij nader inzien wat onhandig en de toerenteller die er in zat wat voor een 1 cilinder bedoeld. Oude dashbord was van staal het nieuwe van alu.
Afbeelding
Regenlicht schakelaar en ontsteking vlak bij elkaar = onhandig.
Afbeelding
Regenlicht schakelaar is naar de linkerzijde verplaatst en er is een andere toerenteller gemonteerd.
Afbeelding
Gewicht oude dashbord.
Afbeelding
Gewicht nieuwe dashbord: whow!
Afbeelding
Een forumlezer gaf me de tip om de slagletters in te kleuren en op alu staat dat wel leuk: bedankt!
Afbeelding
In de auto ... leuk weer!

13 okt 2011 15:24
Profiel
foxtrot / oscar
die inslag letters zien er idd gaaf uit zo
goed idee!

13 okt 2011 16:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
Citaat:
WEl grappig om te zien dat een foutje in een link wel aantoont dat het topic nog gelezen wordt ....

Volgens mij hoef je je daar niet druk om te maken, meeste mensen vinden het prachtig om te zien hoe van een verzameling van onderdelen een geheel nieuwe wagen word gemaakt. :res:
Trouwens het dashboard ziet er zo gaaf uit.

13 okt 2011 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Het koelhuis is vandaag afgemaakt en een van de twee cilinderbeplatingen.
Ik heb van het standaard koelhuis de verwarming dichtgelast, zijkanten afgerond, alle gaten dichtgelast en de uitstroom opening 8 mm verkleind aangezien het blok 8 mm smaller is geworden. De cilinderbeplating ook aangepast op de breedte en alle gaatjes dichtgelast. Vervolgens zijn ze satijn zwart gespoten.
Ook heb ik de reflectieplaatjes die aan de cilinderbeplating vast komt te zitten wat aangepast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

16 okt 2011 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Af en toe krijg ik nu wel zin om zaken voor montage klaar te maken. De laatste constructieve details moeten aangebracht aan het chassis voordat ik hem technisch kan opbouwen:
Afbeelding
6 punts FIA gekeurde gordel gekocht.
Afbeelding
Alleen de gordelogen hebben 23 mm draad en de buizen van het chassis zijn 25 mm dus een andere oplossing zoeken ... inmiddels een paar rvs moerogen kunnen kopen.
Afbeelding
Afneembare stuurnaaf op het stuur aar nog een alu plaatje achterkomt zodat het Formule Vee logo gemonteerd kan worden en je het stuur niet over de stuurpen heen kan duwen.
Afbeelding
Het originele blokkeringsplaatje van de achteruit van de pook is vervangen door eentje zonder aanslag. De achteruitvergrendeling zit nu op de bak en kan vanuit de cockpit met een kabeltje worden bediend.
Afbeelding
Verder zit het hele pookje ook mooi verpakt in een zwart satijnen laklaagje ...... ben nog steeds op zoek naar een rode golfbal. Of een golfbal met VW reclame.

20 okt 2011 8:23
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Een rode heb ik nog nooit gezien. VW reclame moet lukken. Pon anders mailtje sturen met verwijzing naar dit draadje? Moet toch wel iemand autoliefhebber zijn daar 8)

En bijna shakedown! Begint het al te kriebelen?

20 okt 2011 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
Een rode heb ik nog nooit gezien. VW reclame moet lukken. Pon anders mailtje sturen met verwijzing naar dit draadje? Moet toch wel iemand autoliefhebber zijn daar 8)

En bijna shakedown! Begint het al te kriebelen?

Shit schiet me nu te binnen dat ik bij Pon een juffrouw ken ... zal haar eens een mailtje sturen. Bedankt! Eh ... shakedown heb ik voorlopig nog niet gepland. Er is nog genoeg te doen aan afwerking en opbouw. Wel heb ik op een haar na de motor (voorzien van een mildere nokkenas) klaar die ik ga gebruiken op evenementen. Later volgt dan nog de "full Monty" motor.

20 okt 2011 10:39
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
roondejong schreef:
M a r c schreef:
Hoeveel inch moet die absorptiedemper zijn? Ik heb nog een kort rvs exemplaar liggen met aansluitingen van 76mm waar ik je wellicht blij mee zou kunnen maken.

FF duidelijk: niets aanbieden als je niet nakomt! Wanking Jacks next corner please!

Sorry hoor.... Maar ik bied jou iets gratis aan en dan verwacht ik wel dat JIJ kontakt met mij opneemt over het opsturen en zo.... Zat nog steeds op een mail of pb van jou te wachten waarin je mij een adres mailt..... :roll: dat lijkt mij de normale gang van zaken.... Vindt derhalve die sneer van jou zeer ongepast cq. misplaatst.... Sowieso erg onbeleefd om iemand die je niet kent en je iets aanbiedt voor "wanking jack" uit te maken.... Terwijl je zelf nul komma nul moeite doet om het aangebodenen te verzilveren..... :scratch:

20 okt 2011 21:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Volgens mij heb ik bijna 2 maanden geleden gemeld dat dat perfect zou zijn .... en dat gratis van jouw (wellicht blij mee kan maken was het geloof ik) doet me niet zo veel hoor. Als ik mensen over dit project vertel dan is 80 % van de reacties: Warchild is top, leuk initiatief dus neem maar mee ...... ook van de commerciele leveranciers.
Ik ben bezig met een bouwtraject en kan me helaas niet veroorloven op ieder onderdeel twee maanden te moeten wachten. De ankerplaat heb ik inmiddels ook al binnen.
Je reactie komt een beetje gepikeerd over maar dat hoeft helemaal niet ... iemand anders was zo vrij om mij een direct op deze diameter passende demper eerder op de sturen.
Mijn reactie was ook meer in zijn algemeenheid bedoeld aangezien ik meer van deze reacties krijg.
Persoonlijk hoef je het dus niet op te vatten aangezien je volgens mij ook geen "Jack" heet toch?
That's all!
Maak er wat moois van morgen!

20 okt 2011 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 1986 Porsche 911T 1972
Uddel
roondejong schreef:
Afbeelding
Verder zit het hele pookje ook mooi verpakt in een zwart satijnen laklaagje ...... ben nog steeds op zoek naar een rode golfbal. Of een golfbal met VW reclame.

http://www.golfpresentjes.nl/golfballen

Afbeelding

21 okt 2011 8:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zal hem eens opruwen met een scotchbrite en spuiten .. kijken wat er gebeurt en of het blijft zitten.
Bedankt voor de link!

21 okt 2011 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
M a r c schreef:
roondejong schreef:
M a r c schreef:

Sorry hoor.... Maar ik bied jou iets gratis aan en dan verwacht ik wel dat JIJ kontakt met mij opneemt over het opsturen en zo.... Zat nog steeds op een mail of pb van jou te wachten waarin je mij een adres mailt..... :roll: dat lijkt mij de normale gang van zaken.... Vindt derhalve die sneer van jou zeer ongepast cq. misplaatst.... Sowieso erg onbeleefd om iemand die je niet kent en je iets aanbiedt voor "wanking jack" uit te maken.... Terwijl je zelf nul komma nul moeite doet om het aangebodenen te verzilveren..... :scratch:

+964!

21 okt 2011 16:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende