Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:44

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Een voorstelronde 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Een voorstelronde
Goedenavond!

Ik ben Jeffrey Willems, een 22 jarige student L&R waar ik op het moment zeer druk mee bezig ben.
Toch wilde ik mijn momenten hebben om te kunnen ontspannen, daarom heb ik wekenlang gezocht naar
de ultieme oldtimer om in het weekend zelf onder te liggen, vies te maken en daarna fantastisch op te knappen.

Omdat ik aan m'n huidige (eerste) auto alleen de beurten zelf doe maar er verder af wil blijven (Opel astra G uit 2002) zocht ik toch een mooi project. Omdat ik toch zo'n 30.000 km per jaar rij wil ik alles leren van voor tot achter wat dan ook maar met auto's te maken heeft.

Ik ben uiteindelijk gestuit op een mooie Porsche 924 uit '77, nog volledig origineel. Ik heb daarbij nog een kofferbak aan extra onderdelen erbij gekregen.
Natuurlijk zijn er mankementen zoals een slippende koppeling, gescheurde bestuurdersstoel en scheuren in het dak (geen in het dashboard). Verder is hij mechanisch prima in orde.

Voor de aankomende maanden heb ik flink wat op mijn 'to do' list staan, en hoogstwaarschijnlijk wil ik een beroep doen op uw expertise, ervaring en mening.

Hier de enige foto die ik op dit moment heb:
Afbeelding

Mijn lijst bestaat op het moment uit:
-nieuwe koppelingsplaten + drukgroep (of volledig nieuwe 5-bak {016}, tips iemand? )
-velgen laten zandstralen en zwart spuiten
-nieuwe geluidsinstallatie aanschaffen (lees 2 nieuwe speakers achterin + center)
-stoelen laten repareren, door bekleding naar kleermaker te brengen (tevens graag het Porsche logo laten borduren in de hoofdsteunen)
-minder belangrijk: nieuwe voorbumper (liefst model 924 GT)

Als iemand nog tips heeft waar ik beslist aan moet denken, graag een reactie!

Alvast bedankt voor het commentaar en advies!

Jeffrey

11 okt 2011 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Een voorstelronde
Welkom Jeffrey :thumleft: originele nederlandse auto 8)

11 okt 2011 22:02
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
welkom :thumleft: leuk project!

11 okt 2011 22:20
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Welkom, staat hier nog eentje te koop, voor wisselstukken,stuur maar pbje. Ook rood :thumleft:

11 okt 2011 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Welkom!
30.000/jaar met de oldtimer of is die er voor erbij? :roll:
En je weet: zonder extra foto's geen goeie tips :wink:

11 okt 2011 22:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Haha,

Nee, ik rij geen 30.000 per jaar met de oldtimer (vind de verzekering niet zo leuk). Ik rij wekelijks van Zeeland naar Den Helder (waar ik studeer) en weer terug in m'n andere Duitse auto. Dit is ongeveer 600 per week. De Porsche wordt mijn weekendbesteding. Aangezien ik nu in het Noorden zit, laten de andere foto's even op zich wachten.

Dit weekend komen er meer!

11 okt 2011 22:40
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Goed bouwjaar Jeffrey :mrgreen:

11 okt 2011 23:38
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Welkom Jeffrey.
Houd ons op de hoogte.

12 okt 2011 0:35
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Welkom,maar dat zwarte velgen gedoe :bang:

12 okt 2011 0:40
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Opa :twisted:

Welkom student, mooie voornemens, suuces!

12 okt 2011 6:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Welkom :cheers:

jlawillems schreef:
Ik rij wekelijks .. naar Den Helder

Ga eens bij (ex) forummer Frost op bezoek, die kan je veel vertellen over het wel en wee van 'n 924 :P

12 okt 2011 11:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom Jeffrey, wordt vervolgd :salut:

12 okt 2011 21:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Beste liefhebbers!

We zijn dit weekend weer lekker bezig geweest met de 924. Net als mede-forum'ers willen mijn broer en ik de jaren '70-style bekleding snel veranderd zien, we hebben dit weekend dus maar de stoelen en de hoofdsteun van de achterbank uit de auto gehaald en ontdaan van de bekleding. Op naar de kleermaker voor advies, dan wel reparatie.

Daarnaast wilden wij ook meteen de audio-installatie onder handen nemen. De radio was er zo uit, maar de speakers achterin vielen tegen. Hierbij de vraag aan een van u:
Weten jullie hoe de bekleding (side panel trim) onder de zijruiten weggehaald moet worden? We hebben de gordel al los gehaald, 4 schroeven verwijderd (zoals uitgewerkt in de workshop manual Volume 4, 68-6) maar het lijkt of dit paneel nog omgevouwen zit rond de zijruit. Heeft iemand ervaring mee (Bassie?)

Btw, ik zal m'n broer zich ook even laten voorstellen als mede Porsche-liefhebber en hem de beloofde foto's laten uploaden!

Alvast bedankt!

18 okt 2011 17:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Als eerst welkom :thumleft:

Je zijpanelen zitten inderdaad onder de zijruitrubber vast.
Om het goed te doen moet je de zijruiten eruit halen, is goed te doen.
Het stukje stof zit dan om de rand geplakt en kun je voorzichtig lostrekken.

Je kunt het ook op de BdB manier doen en lossnijden :flush: .

26 okt 2011 14:25
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
tip: 1977 = blauwe platen! 8)

Seventies interieur? Toch niet de tartan/Schottisch Karo/schotse ruit, picknick kleedjes he! Want als ik je vertel wat die stof nu per meter kost ren je meteen naar de kliko! :lol:

Daar is nog wel iemand blij mee te maken. Ik heb ze jarenlang gezocht i.c.m. recaro turbo/sport stoelen, maar nooit gevonden in de juiste kleurstellingen.

Velgen zou ik ook niet zwart maken, past totaal niet bij de tijdsgeest van de auto, maar goed, tis jouw ride. Mijn 911 is ook van 1977 en die maak ik zoveel seventies als maar kan. Ben zelfs de radio nu aan het back-daten. Call me stupid, maar goed, ik ben dan ook opgegroeid in de seventies.

Welkom!

26 okt 2011 15:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Wat een heerlijke reacties!

Ten eerste, die blauwe platen is wel een heel goede tip, ga daar maar eens achteraan. Er is vast op dit forum wel een draadje te vinden...
En voor wat betreft de bekleding; ik heb afgelopen weekend (bijna) alle bekleding los gehaald, met uitzondering van de bestuurdersstoel. En inderdaad de stoel is met een heel mooi schots-ruit motiefje bekleed. Maar omdat er in beide stoelen scheuren in de lende-steunen zitten laat ik ze toch opnieuw bekleden. Dan maar aan de kleermaker vragen of hij de stof niet weg wilt gooien, bij deze.

Voor wat betreft de velgen, de zilveren lak die de vorige eigenaar erop heeft geborsteld gaat er per definitie af, wat er voor in de plaats op komt, staat nog open. Iemand briljante ideeën? Nog even iets anders. Toen ik bezig was de zijpanelen los te halen, kwam daar een speaker tevoorschijn die er waarschijnlijk al zo'n 35 jaar zat. Toch zonde van dat lelijke gat wat in die zijpanelen is gezaagd voor aftermarket speakers.

Nu maar op zoek naar een leuke speakerset die ik in de body kan bevestigen. Moet ik hierachter dan nog speciaal vulmiddel (lees akoestiek materiaal) stoppen of kan ik het regelrecht op de body schroeven, iemand ervaring?

Bedankt voor het meedenken en de tips!

26 okt 2011 16:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]