Auteur |
Bericht |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Elf bladige fa luchtaanvoer kan wel degelijk afgevoerd worden, is nl. dezelfde motor behuizing als een SC. Wel meen ik dat een vijfbladige fan harder/sneller draait dan een elf bladige, iets met de poulley.... Ik vond mijn temp ook altijd erg hoog, maar zie de afwijking. Tevens zeggen de specialisten dat ie er wel 34 jaar oud mee geworden is, zou dat nu dan ineens na al die jaren een issue zijn? Denk het niet... Wat me opvalt aan jouw auto, het is een USA (re-) import. Moet grijs circuit zijn, want c3.o is nooit geleverd in USA. USA is te herkennen aan de sidewarners in de bumper, dat is zeker achteraf te doen, maar gekker nog, de side warners op de spatschermen... Die had een C3.0 niet, die zijn pas vanaf de SC. Misschien vanwege toelatingskeuring, maar is er dan ook niet iets aan de emissie gedaan? CO2 sensor? of misschien nog gekker, kat? Is je uitlaat circuit nog wel origineel C3.o?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
05 okt 2011 10:53 |
|
|
Helmut
carrera 3.0Roermond
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Nee, het is geen (re)-import uit de USA. Hij is gewoon in NL geleverd in 1977 door A-point te Amsterdam. Waarom die sidewarners erop zitten of erop zijn gekomen weet ik ook niet. Was me wel opgevallen. Eind jaren 90 is hij opnieuw gespoten en de vorige eigenaar heeft de spoiler laten vervangen door een kale achterklep (helaas). Ik heb ondertussen wel een originele spoiler weten te achterhalen maar nog geen tijd gehad voor montage en spuiten.
_________________________________________ Gaef gaas
|
06 okt 2011 14:02 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: stotterende 3.0 carrera
dat is vreemd, als de auto in 1977 geleverd is in NL zou hij een blauwe plaat moeten hebben met een oudere notatie ala 99-XX-99. Jouw NH- nummer is veel recenter, mid tachtiger jaren?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
06 okt 2011 15:15 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: stotterende 3.0 carrera
In de jaren 80 wilden velen graag een gele kentekenplaat met de nieuwe combinatie op hun oudere auto. Bij melding van (volgens mij) verlies kenteken kreeg je een nieuw kentekenbewijs met een nieuw nummer. Was goedkoper dan een nieuwe auto kopen en je buurman zag toch niet dat het dezelfde auto was. Op een gegeven moment was dat niet meer mogelijk en kreeg je altijd je oude nummer weer terug, maar in 1984 kon dat nog.
_________________________________________ Rebel engineering
|
06 okt 2011 15:31 |
|
|
Helmut
carrera 3.0Roermond
|
Re: stotterende 3.0 carrera
klopt Erwin, sommige wilden ook nog een paar jaar de net ingevoerde apk ontlopen. Via de rdw kun je het oude kenteken opnieuw laten activeren maar ik heb dit kenteken in alle ramen gegraveerd staan, vervangen wordt dan wel een duur grapje...
_________________________________________ Gaef gaas
|
07 okt 2011 21:17 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Gewoon een paar blauwe platen laten maken,geen typegoedkeuring maar dat ziet niemand. Een setje fuchsen scoren+iets lager zetten, een prachtauto Helmut
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
07 okt 2011 22:05 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Fuchsen zijn uiteraard leuk, maar ook erg duur. BBS zijn best stoer en zeker niet verkeerd.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 okt 2011 22:34 |
|
|
bully
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Gordon ook, ging toch voor fuchsen......
|
07 okt 2011 22:41 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: stotterende 3.0 carrera
..... if money is no issue, sure. Leuk setje originele Fuchs 16" 7+8J kost wel een paar centen.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 okt 2011 23:24 |
|
|
Helmut
carrera 3.0Roermond
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Ja, die fuchs zijn mooier en origineler maar de BBS staan ook erg goed. Voorlopig heb ik er nog geen extra euro's voor over. Lager zetten staat wel nog steeds op het verlanglijstje maar daar is nog niets van gekomen.
_________________________________________ Gaef gaas
|
07 okt 2011 23:34 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Groot gelijk. Fuchsen zijn nice to have, maar geen must have, zeker niet als je stoere BBS-en hebt.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 okt 2011 22:47 |
|
|
carrera 3.0
911 carrera 3.0Halle
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Ik heb juist hetzelfde probleem met mijn C3.o. Bij een constant (laag)toerental van 2200 à 2500 t/min stottert de motor ook. Vooral bij warme motor. Ontsteking en CO staat eveneens correct. Injectiereiniger heb ik er al met liters ingegooid. Zou het kunnen dat de motor misschien ergens valse lucht trekt ? Het is in ieder geval zeer vervelend om met de auto in de stad te rijden.
_________________________________________ "Porsche, there is none alternative ..."
|
12 okt 2011 15:07 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Ooit een lichte back-fire gehad dat er een smal scheurtje in de CIS behuizing zit?? of toch de sproeiers die verstopt zijn en geen nevel meer maken. Altijd wat met oude zooi,koop toch een 996 3.4...........
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
12 okt 2011 15:46 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Garage 1 kreeg het bij mij ook niet voor elkaar. Garage 2 (in 035) wel. Afstellen van dit spul is gewoon erg moeilijk.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 okt 2011 16:42 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Kijk eens wat ie doet als je de oliedop losdraait. Als geen verschil ---> valse lucht.
_________________________________________ oud is beter
|
12 okt 2011 16:46 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Dat klopt! Als het een 3.2 betreft.
_________________________________________ Rebel engineering
|
12 okt 2011 17:17 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: stotterende 3.0 carrera
_________________________________________ oud is beter
|
12 okt 2011 17:36 |
|
|
carrera 3.0
911 carrera 3.0Halle
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Nee ik bedoel valse lucht aan de inlaten door bijv. een scheur in de CIS behuizing (zoals André aanhaalde) of door een of andere slechte dichting.... Hoe kan dit getest worden, trouwens Het eigenaardige is dat ik het telkens bij constant toerental van 2200 à 2500 voor heb. Gebeurt er op dat toerental iets speciaal in het K-jet. injectiesysteem, misschien Ik heb wel al gemerkt dat ik de injecteurs lichtjes kan bewegen in hun zitting. Is DIT normaal
_________________________________________ "Porsche, there is none alternative ..."
|
13 okt 2011 10:35 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: stotterende 3.0 carrera
K-jet is ook gevoelig voor vocht/droogte en zomerhitte/winterkou. Ik zeg Care-Care Soest. http://www.carcare-soest.nl/Probloc/probloc.html
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 okt 2011 12:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Ik zeg visser in hilversum. Zo, dan heb je iig een keus
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 okt 2011 12:23 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Eigenlijk nooit problemen met mijn K-tronic.... Ik zeg: Auto Blokland Arkel, staat mijn 911 ook op dit moment voor o.a. APK en nog wat kleine dingetjes. Zeer kundig en Porsche luchtkoeler ervaren persoon. Eerlijk advies en prijzen. Zo, heb je nog meer keuze!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
13 okt 2011 16:01 |
|
|
Helmut
carrera 3.0Roermond
|
Re: stotterende 3.0 carrera
Ik ga in ieder geval van de winter de injectors eruit halen en laten reinigen bij Peter Dillen. Ook mijn injectors zitten een beeetje los in de behuizing, dat zou aan de rubbers liggen maar geen invloed op het rijden of stotteren hebben. Maar ja, als ik ze er toch uit haal kan ik die mogelijk ook meteen vervangen. Ik zal ook meteen letten op de afdichting van de behuizing, hoewel de vorige eigenaar aangaf die al te hebben vervangen, maar dat is ook alweer 10 jaar geleden.
_________________________________________ Gaef gaas
|
14 okt 2011 8:48 |
|
|