Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Knuppel Hoenderhok. BS imho.
|
25 sep 2009 16:33 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
[quote="MS964"]Knuppel Hoenderhok.
_________________________________________ Air cooled, water cooled? Why choose?
|
25 sep 2009 16:39 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
PFfffffffff daar worjenievrolijkvan zeg
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 sep 2009 16:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
van klanten zoals jij zoek ik er veel
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
25 sep 2009 17:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wat een aperte nonsens zeg! Porsche, het gerenommeerde sportwagenmerk ontwikkelt een motor die niet goed genoeg is voor de gevraagde prestaties. Het percentage uitval is te hoog voor 'acceptabel'. En omdat het een dure auto is, moet je maar accepteren dat na een paar jaar binnen de 100.000 km je motor ontploft en je voor 13K een ruilmotor erin moet lepelen of voor 31K een nieuwe motor? Als je dat zo accepteert 'omdat je nou eenmaal een dure auto hebt gekocht' ben je in mijn ogen een ongelofelijke dombo. Tja meneer. U woont in een duur huis. Dan moet u niet zeiken als het repareren van uw dakgoot 15.000 euro kost. Had u maar niet zo'n duur huis moeten kopen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2009 17:36 |
|
|
RonP
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
+1
wjkranendonk voert een discussie die hier niet gevoerd wordt.
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
25 sep 2009 17:56 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Sneeuw? Hier schijnt de zon! Goed dat er NL bedrijf eindelijk in aktie is gekomen.
_________________________________________ Racefun events
|
25 sep 2009 18:47 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
lees dat artikel maar eens op hun site, over waarom watergekoelde motoren beter zijn en dat alle gevoelige IMS Lager door ondeskundig gebruik komen...
_________________________________________ oud is beter
|
25 sep 2009 19:34 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat verhaal is om te janken zo slecht, maar als ze wel de juiste oplossing hebben die veel goedkoper is dan het vervangen van een motor zijn ze toch goed bezig.
_________________________________________ Racefun events
|
25 sep 2009 20:29 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik kan het verhaal zelf niet vinden? Linkje graag ?
|
25 sep 2009 21:33 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
mhautomobielen>911/996>helemaal onderaan
_________________________________________ oud is beter
|
25 sep 2009 21:38 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Zo, dat linkje was goed verstopt zeg De schrijfkwaliteit van het artikel laat inderdaad te wensen over maar qua inhoud 'klinkt' het mij als leek allemaal plausibel. Ben in iedergeval blij dat er nu een bedrijf in NL is die dit soort revisies aankan! Thx!
|
25 sep 2009 21:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
iemand die zo'n jippie schrijft kan mi nooit een fix voor het plofblok uitvinden.
_________________________________________ oud is beter
|
25 sep 2009 21:48 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Denk ik ook. Maar als journalist is-ie ook niet al te best.
Zegt allemaal weinig over Michael Hoogstraaten zelf, en zijn technisch kunnen, behalve dat-ie dergelijke teksten op zijn website plaatst.
Een keer een goed interview met leuke diagrammetjes van de binnenkant van de motorblokken en het door Molen934 geschetste financiele Walhalla kan intreden. Voor MH dan en minder voor Do. Hoewel elk ander met de door MH gereviseerde blokken verder kan met de betreffende auto's. Standaard methode van omruil als bij dynamo's, stuurhuizen etc.
Als het allemaal klopt wat er geclaimd wordt, dus...
|
25 sep 2009 22:22 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 sep 2009 3:36 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Of juist wel, alleen moet ie zich met techniek bezig houden en geen verhaaltjes gaan publiceren.
_________________________________________ Racefun events
|
26 sep 2009 8:52 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hij heeft in ieder geval wel een hoop spullen in die schuur staan. De kans dat hij ze (goed) kan gebruiken is dan ook reeël. Ik ken 'specialisten' die minder gereedschap hebben, en goed gereedschap is het halve werk.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
26 sep 2009 9:08 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Om in de wijze woorden van je vrouw te spreken ?
|
26 sep 2009 9:37 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ oud is beter
|
26 sep 2009 10:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
wat? dat een m96 ploft vanwege 'blaadje voor de radiateur' echt de ALLER GROOTSTE prietpraat die er bestaat
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 sep 2009 10:56 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hmmm... Ik heb dit artikel al in de vage Porsche Scene gelezen (waarom koop ik dat gekopieerde blaadje met artikelen door startende journalisten en reclame-makende Porsche specialisten met veel artikelen over verneukte, omgebouwde Porsches toch steeds weer ). Citaat: "Eigenlijk zijn de watergekoelde 911-motoren veel beter dan de ouderwetse luchtgekoelde 911-motoren" Ja, dat mag ik hopen zeg De bedoeling van evolutie is vooruitgang. Ik mag toch hopen dat Porsche de ervaringen uit het verleden gebruikt heeft om een steeds betere auto met dito techniek op te leveren Daarna volgt nog een heel relaas over de voordelen van waterkoeling. Wat een opsomming van dooddoeners De man doet een glas bier doodslaan bij het openen van zijn mond Ik vind dat hier absoluut onnodig gepoogd wordt om de waterkoelers in een beter daglicht te zetten. Waar komt deze behoefte bij de schrijver vandaan Door dit soort artikelen verliest hij bij mij zijn geloofwaardigheid en het draagt absoluut niet bij tot een beter imago van de waterkoelers, en zeker niet voor MH. Schiet dus zijn onnodige doel op deze manier helemaal voorbij. Citaat: "Dus heeft u problemen of vragen over uw Porsche motor, of deze nu luchtgekoeld is of watergekoeld is, kunt u bij MH te Peize terecht." Wat zal hij betaald hebben voor het plaatsen / schrijven van dit artikel
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
26 sep 2009 11:53 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
En juist omdat die watergekoelde motoren vééél beter zijn dan luchtgekoelde, is het onderblok van oa de GT3 RS weer gebaseerd op dat van de 964.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
26 sep 2009 17:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Over onzin gesproken.... Dat het GT3/Turbo onderblok op dat van een 964 of 993 is gebaseerd is maar ten dele waar. Er zijn zelfs mensen die beweren dat het om hetzelfde blok gaat maar dat is absoluut onwaar. Het onderblok dat voor de GT3/Turbo is gebruikt is wel degelijk van een heel ander kaliber dan het 964/993 blok. Wat is overgenomen is de carteropbouw en het smeringssyteem. Dat het op een aantal punten daarom overeenkomsten vertoond is niet meer dan logisch. Bekijk de technische plaatjes en blokken eerste eens goed voordat iedereen elkaar na roept. Alleen rondom de krukas en het echte carter zijn grote overeenkomsten te vinden maar als je de GT3/Turbo en oudere blokken naast elkaar legt zie je dat daar ook weer hele andere zaken in voorkomen. En wat heeft het carter verder van doen met hetgeen waardoor de waterkoelers hun imago in een schimmig dachtlicht zetten. Het gaat namenlijk om cylinderwanden die scheuren en die hebben niks van doen met het onderblok. Daarvoor is ook in een GT3/Turbo een heel andere constructie gekozen dan bij de rest van de 996 motoren en al helemaal niks terug te vinden van de eerdere 911 ontwerpen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 sep 2009 18:25 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
1) ik zeg dus 'gebaseerd op' 2) let op de smileys! 3) interpreteer cynisme!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
26 sep 2009 19:42 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
tja... je vraagt je af waarom ze al die moeite hebben genomen terwijl ze al zo'n "fantastische" motor klaar hadden ennuh... dry-sump smering is soooooo overrated
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 sep 2009 3:03 |
|
|