Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 7:33

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Alpen rit "Zwetserrit 2011" 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Alpen rit "Zwetserrit 2011"
:popcorn: als ieder maar plezier heeft met wat die doet :wink:

14 okt 2011 22:58
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
:P :P :P :P

15 okt 2011 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Misschien is een kleine verontschuldiging van mezelf niet onterecht. Omwille dat ik me geroepen voelde om ook mijn trip en mijn ervaringen te delen wou ik dit op dit topic plaatsen. Bij deze dus mijn excuses, doch denk ik dat tips en reiservaringen niet slecht zijn voor de nog niet bergpassen-ingewijden of voor diegene die het toch een beetje afschrikt. Smalle wegen, andere talen, politie die niet zoveel zin voor humor hebben, pech onderweg, enz.

Vrek of geen vrek mij kan het niet veel schelen elke Porscherijder mag genieten.
Al was me de manier van de vrekkenpagina me nog niet bekend, ik moest er goed mee lachen.
Groen eigenlijk want het is me meermaals overkomen dat mogelijke kopers/klanten op zulke manier een voor hun 'leuke' prijs bedingen.

Zelf moet ik zeggen dat ik niet zo goed ben om op de goedkoopste manier te reizen, maar stel me wel de vraag hoe duur moet men het eigenlijk maken.
Een reis van 2400km in 4 dagen doe je in het hotel toch niet veel meer dan slapen. Veel tijd om van een '4 tot 7 gangen-diner' te genieten is er niet, voor mij althans.
Natuurlijk als men niet alleen gaat hoeft men rekening te houden met de partner (als die meereist), bvb stoppen in Milaan om te Shoppen, Thermen-toestanden, zonneoord, af en toe een terrasje(wat ik zelf ook wel leuk vind), creme-glace'je.
Men heeft een afweging te maken tussen meer praktische oplossingen en een 'misschien' goedkoper alternatief.
Meestal heb ik de neiging om steeds de gemakkelijke, meer praktische en duurdere manier te kiezen.

Eveneens heb ik bewondering voor de 'hardcore - P' rijder waar elke bespaarde cent mag gebruikt worden om via de uitlaat zijn weg te vinden naar hogere oorden. Die 2 uur extra kan knallen op de passen of misschien 3 boetes extra wil betalen door niet in een 5 sterren hotel te overnachten. De rijder die aan tafel nog niet stil kan zitten omdat de adrenaline nog door het bloed giert en waar niemand ooit 'zijn o zoo mooi ingereden Porsche' van wil kopen.

Geld kost het altijd maar of iemand er beter van wordt om elke 100m een briefje van 50€ naar buiten te gooien weet ik niet.
Dit was het hotel dat wij kunnen aanraden aan het Gradameer:http://hotelmilanomaderno.com/ita/galleria.asp
Voor mijn goede nachtrust vind ik het nodig dat de P kan binnenslapen (zoals thuis) of tenminste op een 's nachts afgesloten parking.
In het hotel van hierboven mocht de P van de 'gerant', die overigens een groot sportautofanaat is, zelfs op het gras staan. (ook al was het geen Ferrari of lambo)

Dit was het thermencomplex in Bormio waar wij ook geweest zijn:http://www.laricebianco.it/nl-terme-di-bormio/.
Bormio is een goede uitvals-basis om mooi bergpassen te rijden.

Mvg,

15 okt 2011 13:51
Profiel
3.2S
010
Voel je niet bezwaard. We zitten hier maar een beetje te dollen. Je hotel tips zien er goed uit. Wij hebben dit jaar ook aan het Garda meer gezeten op een mooie locatie. Dat was ons zo goed bevallen, dat we op de terugreis, na Rome, Montalcino en Venetie weer een paar dagen in hetzelfde hotel zijn gaan zitten. http://www.hotelbellariva.com
Afbeelding

15 okt 2011 14:35
Profiel WWW
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Ik kan persoonlijk erg genieten van de reisverhalen en foto's (van o.a. Richard en Jeanne)

15 okt 2011 19:12
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ook hoor :wink:
Mijn vader heeft in zweden overigens ook vaak bier van de Aldi.
Daar drink ik dan ook van, je hoeft je dus heus niet te schamen hoor :mrgreen:

15 okt 2011 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
lol ewout,

Ik heb onlangs gelezen dat het Aldi-bier door een erkende organisatie erkent werd als het beste prijs/kwaliteitsverhouding - bier op de huidige markt.

en ik heb het nog niet eens gedronken of dat denk ik tenminste toch.

WHOOOEEEHAHAHA :flush:

15 okt 2011 22:06
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Is dat niet die Schultenbräu?

Wel eens gehad. Helemaal niet verkeerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schultenbr%C3%A4u

Afbeelding

16 okt 2011 1:03
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ja, ik herken het blikje.
Maar we gaan off-topic. :wink:

16 okt 2011 7:59
Profiel
3.2S
010
Dan maar weer on Topic. Ik vond die Silvretta-pas zwaar tegenvallen. Als opwarmertje niet slecht, maar ik had er meer van verwacht.

16 okt 2011 11:37
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Hee mannen, even de groeten doen vanuit Bormio aan de voet van de Stelvio. Vandaag erg mooi alpenpassen gereden met als afsluiter de Stelvio. Gaaaaf!!!!
Ik kan het iedereen aanraden om een keer buiten het seizoen te rijden. Erg rustig op de pas en dus leuk rijden!!!

Foto's volgen later

Gr. Outletvalve :D

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

16 okt 2011 22:25
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
@ Alle respondenten,
Wat heerlijk om jullie commentaar te volgen. Twee keer genieten van een trip!

16 okt 2011 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S zenithblau (ex Boxster S 986)
omgeving 's-Hertogenbosch
Richard, daar sluit ik me helemaal bij aan! :cheers:

barolo schreef:
Dan maar weer on Topic. Ik vond die Silvretta-pas zwaar tegenvallen. Als opwarmertje niet slecht, maar ik had er meer van verwacht.

Ik had geen verwachtingen bij de Silvretta-pas. Het was een van de laatsten die we reden in de 4 dagen. Een dagkaart gekocht en –hop- de vallei in gereden! Een geweldig uitzicht om mee te beginnen en dan een heerlijk vloeiende weg naar een berg toe om die vervolgens lekker op te crossen. :D Niet al te druk, dus dat ging met een lekker vaartje. ;)
Afbeelding
Zo zie je maar, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur.

Wat vond jij dan de lekkerste of de mooiste om te rijden?

17 okt 2011 21:48
Profiel
3.2S
010
De Stelvio natuurlijk. We kwamen uit Italië (Milan) en zijn doorgereden naar Oostenrijk. In Nauders hebben we een dag gewandeld in de bergen en toen gingen we weer terug. De Stelvio is echt een belevenis. Die moet je van 2 kanten genomen hebben.
Vanuit Oostenrijk langs de Reschenpas duurt het niet lang of de eerste U-bocht met nr 47 zegt je dat je nog 46 U-bochten te gaan hebt voordat je op de top aangekomen bent.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

17 okt 2011 22:33
Profiel WWW
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
De Stelvio is ook voor mij de meest spectaculaire pas maar de mooiste combinatie van een weg naar de pas EN de pas zelf was toch de Silvretta!
Different folks have different strokes!

17 okt 2011 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Stelvio.. de weg er naar toe was heerlijk, de weg op Stelvio zelf was heerlijk om te rijden, het uitzicht was super.. maar zooo drukkk!!
Die stukken waar het niet zo druk was, heb ik ook flink benut ;) en dat was mega genieten! Maar dit kwam zo weinig voor dat deze pas daarom minder mijn voorkeur heeft..

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Leuke discussie trouwens!

23 okt 2011 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Ik heb het onderwerp even doorgekeken, maar zo te zien is het wel een gave rit geweest :thumleft:

Wij gaan ook maar eens die kant op :drive:

23 okt 2011 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Daar krijgen jullie zeker geen spijt van!

De TomTom file's zijn met een pb-tje aan sarsrich voor de liefhebbers beschikbaar.

23 okt 2011 15:27
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Brabant
ecco

http://www.topgearmagazine.nl/uitgelich ... itgelicht/

28 okt 2011 14:55
Profiel
Heeze
Ik heb inmiddels de Tomtom/Garmin bestanden met uitgebreide informatie over de rit al ongeveer 10 keer verstrekt aan forumrunners.
Het lijkt me leuk als iedereen die hem rijdt hier, op deze site, hun commentaar geven.

De bestanden worden altijd via email naar de aanvrager verstuurd. Als die personen fouten in de route vinden dan zou het voor iedereen fijn zijn indien ik die per email doorkrijg.
Ik zal met de info de route steeds updaten. Ook hotel ervaringen kunnen bruikbaar zijn.
Het is NIET DE BEDOELING er een andere route van te maken want dan ontstaat er zo'n soort van situatie als op GPS-tracks. Dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik ben benieuwd of we deze site een beetje levend kunnen houden.
Begin zomer 2013 zal ik hier nog 'n keer een berichtje posten want dan wordt er natuurlijk weer druk gereden

Grtz!

Richard

02 okt 2012 0:57
Profiel
Moderator
PF #57
Erik997S schreef:
.Oké het is er misschien wel wat over dat ik een eco-trip zou voorstellen op een Porscheforum. :ba: :ba: :ba:

Een Egotrip daarentegen... :mrgreen:

Leuk verslag Erik997, en gaaf dat jullie t zo naar je zin gehad hebben! Was nog leuker geweest als je ook een paar kortingsbonnen had gepost :^: (geintje)

02 okt 2012 6:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2