Re: Alpen rit "Zwetserrit 2011"
Misschien is een kleine verontschuldiging van mezelf niet onterecht. Omwille dat ik me geroepen voelde om ook mijn trip en mijn ervaringen te delen wou ik dit op dit topic plaatsen. Bij deze dus mijn excuses, doch denk ik dat tips en reiservaringen niet slecht zijn voor de nog niet bergpassen-ingewijden of voor diegene die het toch een beetje afschrikt. Smalle wegen, andere talen, politie die niet zoveel zin voor humor hebben, pech onderweg, enz.
Vrek of geen vrek mij kan het niet veel schelen elke Porscherijder mag genieten.
Al was me de manier van de vrekkenpagina me nog niet bekend, ik moest er goed mee lachen.
Groen eigenlijk want het is me meermaals overkomen dat mogelijke kopers/klanten op zulke manier een voor hun 'leuke' prijs bedingen.
Zelf moet ik zeggen dat ik niet zo goed ben om op de goedkoopste manier te reizen, maar stel me wel de vraag hoe duur moet men het eigenlijk maken.
Een reis van 2400km in 4 dagen doe je in het hotel toch niet veel meer dan slapen. Veel tijd om van een '4 tot 7 gangen-diner' te genieten is er niet, voor mij althans.
Natuurlijk als men niet alleen gaat hoeft men rekening te houden met de partner (als die meereist), bvb stoppen in Milaan om te Shoppen, Thermen-toestanden, zonneoord, af en toe een terrasje(wat ik zelf ook wel leuk vind), creme-glace'je.
Men heeft een afweging te maken tussen meer praktische oplossingen en een 'misschien' goedkoper alternatief.
Meestal heb ik de neiging om steeds de gemakkelijke, meer praktische en duurdere manier te kiezen.
Eveneens heb ik bewondering voor de 'hardcore - P' rijder waar elke bespaarde cent mag gebruikt worden om via de uitlaat zijn weg te vinden naar hogere oorden. Die 2 uur extra kan knallen op de passen of misschien 3 boetes extra wil betalen door niet in een 5 sterren hotel te overnachten. De rijder die aan tafel nog niet stil kan zitten omdat de adrenaline nog door het bloed giert en waar niemand ooit 'zijn o zoo mooi ingereden Porsche' van wil kopen.
Geld kost het altijd maar of iemand er beter van wordt om elke 100m een briefje van 50€ naar buiten te gooien weet ik niet.
Dit was het hotel dat wij kunnen aanraden aan het Gradameer:
http://hotelmilanomaderno.com/ita/galleria.aspVoor mijn goede nachtrust vind ik het nodig dat de P kan binnenslapen (zoals thuis) of tenminste op een 's nachts afgesloten parking.
In het hotel van hierboven mocht de P van de 'gerant', die overigens een groot sportautofanaat is, zelfs op het gras staan. (ook al was het geen Ferrari of lambo)
Dit was het thermencomplex in Bormio waar wij ook geweest zijn:
http://www.laricebianco.it/nl-terme-di-bormio/.
Bormio is een goede uitvals-basis om mooi bergpassen te rijden.
Mvg,