Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:57

Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
De bouw van een Formule Vee 1300 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Stuurtje is klaar:
Afbeelding
Aluminium plaatje tussen de afneembare stuuradapter en het stuur en voorzien van een oud Formule Vee logo van een Kever pookknopje. Destijds zijn er veel extra's voor de Kever geleverd met Formule Vee thema.
Afbeelding
Helemaal niet verkeerd om dit stuurtje straks te mogen vasthouden!

Vanavond zijn de remankerplaten ook droog en kan ik ze met de remmen opbouwen.

21 okt 2011 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Citaat:
Sorry hoor.... Maar ik bied jou iets gratis aan en dan verwacht ik wel dat JIJ kontakt met mij opneemt over het opsturen en zo.... Zat nog steeds op een mail of pb van jou te wachten waarin je mij een adres mailt..... dat lijkt mij de normale gang van zaken.... Vindt derhalve die sneer van jou zeer ongepast cq. misplaatst.... Sowieso erg onbeleefd om iemand die je niet kent en je iets aanbiedt voor "wanking jack" uit te maken.... Terwijl je zelf nul komma nul moeite doet om het aangebodenen te verzilveren.....

Citaat:
Volgens mij heb ik bijna 2 maanden geleden gemeld dat dat perfect zou zijn .... en dat gratis van jouw (wellicht blij mee kan maken was het geloof ik) doet me niet zo veel hoor. Als ik mensen over dit project vertel dan is 80 % van de reacties: Warchild is top, leuk initiatief dus neem maar mee ...... ook van de commerciele leveranciers.
Ik ben bezig met een bouwtraject en kan me helaas niet veroorloven op ieder onderdeel twee maanden te moeten wachten. De ankerplaat heb ik inmiddels ook al binnen.
Je reactie komt een beetje gepikeerd over maar dat hoeft helemaal niet ... iemand anders was zo vrij om mij een direct op deze diameter passende demper eerder op de sturen.
Mijn reactie was ook meer in zijn algemeenheid bedoeld aangezien ik meer van deze reacties krijg.
Persoonlijk hoef je het dus niet op te vatten aangezien je volgens mij ook geen "Jack" heet toch?
That's all!
Maak er wat moois van morgen!

Ik ken beide heren niet maar ik vind de houding van roondejong ietwat ongepast. Het lijkt er op alsof een ieder maar blij moet zijn dat hij mag bijdragen aan het Warchild project en verder niet moet zeuren als hij daar moeite voor moet doen. Warchildproject? Hoezo, wordt de auto als hij klaar is dan geveild en gaan de opbrengsten in zijn geheel naar Warchild? (heb ik niets van gelezen maar misschien heb ik iets gemist) Of heeft de bouwer straks op een relatief goedkope manier zijn droom verwezenlijkt en als dank plakt hij wel een grote Warchild sticker op zijn auto? Ik weet het niet maar zo komt het allemaal een beetje op mij over en dat kan de bedoeling toch niet zijn. Daarbij, de verontschuldiging (als het dat al was) dat Marc zich niet aangesproken moet voelen omdat hij geen Jack heet is wel heel erg zwak.
Nogmaals, ik ken beide heren niet en weet dus ook de echte achtergronden van dit project niet maar de reactie van roondejong komt op mij wat vreemd over.
Verder trouwens alle respect voor de bouw van deze auto. Grote klasse, ik doe het je niet na!

21 okt 2011 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
helemaal eens met subdriver

en nu weer on topic want het is een gaaf project om te volgen :thumleft:

21 okt 2011 21:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Subdriver schreef:
Ik ken beide heren niet maar ik vind de houding van roondejong ietwat ongepast. Het lijkt er op alsof een ieder maar blij moet zijn dat hij mag bijdragen aan het Warchild project en verder niet moet zeuren als hij daar moeite voor moet doen. Warchildproject? Hoezo, wordt de auto als hij klaar is dan geveild en gaan de opbrengsten in zijn geheel naar Warchild? (heb ik niets van gelezen maar misschien heb ik iets gemist) Of heeft de bouwer straks op een relatief goedkope manier zijn droom verwezenlijkt en als dank plakt hij wel een grote Warchild sticker op zijn auto? Ik weet het niet maar zo komt het allemaal een beetje op mij over en dat kan de bedoeling toch niet zijn. Daarbij, de verontschuldiging (als het dat al was) dat Marc zich niet aangesproken moet voelen omdat hij geen Jack heet is wel heel erg zwak.
Nogmaals, ik ken beide heren niet en weet dus ook de echte achtergronden van dit project niet maar de reactie van roondejong komt op mij wat vreemd over.
Verder trouwens alle respect voor de bouw van deze auto. Grote klasse, ik doe het je niet na!

Mijn bouw staat op 6 fora. 3 Nederlandse en 3 buitenlandse. Ik krijg rond de 30 mailtjes per week. Dus je begrijpt dat ik niet overal achter heen kan gaan laat staan beantwoorden.
Dat wegen van letters en vervolgens reageren op iedere keer pissige wijze zonder iemand de tijd te geven staat mij hier niet aan. Die ziekelijke betweterige sfeer proef je iedere keer weer in diverse topics hier op het Porscheforum. Kennelijk is dat voor sommigen hier een grondhouding waarin ze zich prettig in voelen. Ik heb ook gestudeerd en ben lid geweest van een studentenvereniging maar heb de basishouding die daar "aangeleerd" werd gauw achtergelaten aangezien de buitenwereld daar niet op zit te wachten. Ik ben bezig met mijn hobby en zeker niet op zoek naar discussies en aanvaringen. Gezien het bovenstaande begrijp je misschien nu ook dat ik op zich gereageerd heb maar verder even geen actie ondernomen heb aangezien iemand anders onze "Jack" voor was. Voor wat betreft Warchild: ik bouw de auto op mijn kosten, krijg spullen (spontaan) die voor anderen niet meer (te oud) bruikbaar zijn, en voorzie de auto op mijn eigen initiatief van het Warchild logo. Niet omdat ik er dan voor zou zorgen dat anderen mijn hobby betalen! Op evenementen waar de auto wordt neergezet staat daar dan een bus naast waar je kan doneren aan: Warchild! Dat doe ik twee jaar en hoop dan dat ik kan bijdragen aan de ellende van de kinderen in Sierra Leone.
Ook dit heb ik (wellicht niet hier) al van te voren aangegeven. Oh ja de "sponsors" worden allemaal genoemd in mijn onderschrift op de Keversite en die krijgen ook een plekje op de auto.

Een ding nog even omdat ik weet waar dit (helaas weer) naar toe gaat: nog 1 zo'n reactie of maar iets dat er op lijkt en het is over-einde-uit met mijn topic hier!

Bekijk het topic eens op de Keversite en proef het verschil ....

Ik ben bezig met mijn hobby en daar hoort het posten op het Porscheforum ook bij. En als ik dat niet leuk meer vindt dan gaat de stekker er uit.

Laatst bijgewerkt door roondejong op 21 okt 2011 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.

21 okt 2011 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterremmen klaargemaakt. Ankerplaten gestraald, zinkprimer, 2x primer, 2x aflak. Verder alles nieuw dus geen risico's nemen. De complete handrem gaffel en aanslagplaat kan vervallen omdat we geen handrem hebben. Schoentjes aan de uiteinden even rond gemaakt:
Afbeelding

21 okt 2011 22:59
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Lekker bezig ronald, met je project dan, want dat verhaal hierboven is naar mijn mening helemaal niet nodig... Het is dat je ronald heet, anders zou ik het een wanking jack verhaal noemen :mrgreen: :wink:

Geintje Ronaldinho

Heeft het blokje al gelopen?

22 okt 2011 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Misschien zit Jack wel in zijn ontkenningsfase ....Ik ken wel een "racing" Jack en die is 67 jaar of hij nog wankt weet ik niet.... :lol:

Zonder gekheid: sorry "Jack" zand erover!

Voordat ik de motor in het chassis lepel bouw ik nog een engine test stand ... maar die loopt gewoon hoor Steef. Alle motoren lopen bij mij!
Deze motor is ook helemaal geen wild ding aangezien de aanpassingen minder ver gaan als de full Monty. In feite is dit een standaard motor met licht vliegwiel, uitgewogen zuigers en drijfstangen, geflowde koppen met sterkere klepveren en een (heul veul) hogere compressie, onderschroef cartertje, M009, aangepast inlaatspruitstuk en een aangepast carburateurtje.
De tweede motor wordt alles "on the edge".
Daarvoor ga ik naar "tovenaar" John met zijn balanceerbank, cnc frees, flowbank en testbank. Meteen maar een beetje goed aanpakken en kijken of we een standaard Kever motortje 7.000 toeren kunnen laten draaien ....
Maar goed dat duurt nog even. Voorlopig bezig met schoonmaken, stralen en spuiten van onderdelen.
Wel ga ik van de week vast weer een 57 chassis ophalen voor mijn volgende project ... en dat wordt echt weer een ketsert!
Zat eerst te denken de Intermeccanica een "beetje" op te Outlawwen maar die vindt ik nu eigenlijk klaar en dit is nog leuker...wordt vervolgt.

22 okt 2011 20:55
Profiel
Ben benieuwd :thumleft:

22 okt 2011 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Vandaag de spindels en remmen voor klaar gemaakt. Ook het deelbare inlaatspruitstuk op de motor gezet en de bougiekabels aangesloten. Verder niet zichtbaar maar het draadeinde van het oliedelsel waarmee de oliepickup vast hoort te zitten draaide mee dus vervangen (#$%^&^% werk). Ik had ook nog het idee om de gordels in het chassis te maken maar daar ben ik niet aan toe gekomen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

23 okt 2011 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Vandaag maar vast even een uurtje pielen aan de motor test bank:

Wat restmateriaal bij mekaar geraapt en een basis frame gemaakt:
Afbeelding Afbeelding

30 okt 2011 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Vandaag een dagje thuis en verder aan de testbank van d motor. Ook de bobine geplaatst en de carburateur afgemaakt. De motor voor evenementen is nu bijna klaar. Van het weekeind maar eens de elektrische aansluiting maken. Ik heb nog ergens een contactslotje en een toerenteller gevonden. Eerst maar eens flink de olie rondpompen en dan maar eens kijken of hij het doet ....

gebroedelijk naast de 1200 met dubbele carbs:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

10 nov 2011 19:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
:thumleft:

... alvast de camara klaar zetten voor als je 'm gaat testen :arrow: kan je 'n mooi "test-filmpje" voor ons op Youtube plaatsen :idea: :wink:

10 nov 2011 19:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Mooi project zeg!! Respect voor je vaardigheden!
En waar haal je de tijd vandaan?....

10 nov 2011 19:28
Profiel ICQ 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Inderdaad een heel mooi project

En zoals Olaf zegt "get the lube, put it on youtube" :thumleft:

10 nov 2011 19:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
sebastian schreef:
Mooi project zeg!! Respect voor je vaardigheden!
En waar haal je de tijd vandaan?....

Mijn werkplaats heb ik aan huis in het achterhuis van onze boerderij. Dus kan ik veel even tussendoor doen en hoef ik ook niet steeds ergens naar toe te rijden en dingen te verplaatsen voordat ik kan beginnen.

Van de bouw van de Vee zal ik nog wel een fotofilmpje maken op youtube. En de motor zal ik dan wel filmen.
Op mijn youtube kanaal heb ik een fotofilmpje staan waarop ik laat zien hoe je een VW chassis kan inkorten voor de bouw van een 356 Speedster replica. In de Betuwe kon ik nergens H4 lampen met Duplo voet krijgen voor mijn Intermeccanica en ik vondt de lichtopbrengst aan de lage kant voor de tunnelchallenge dus heb ik ze maar zelf gemaakt.
Ook staat daar dus een filmpje hoe je een Duplolampje kan voorzien van H4 lampen.
http://www.youtube.com/user/GermanLuftb ... end=3&ob=5

10 nov 2011 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Motor loopt. Het lukt me helaas niet om de 4 filmpjes aan mekaar te plakken.

Schrapende geluidje is een koelvin die nog niet helemaal vrij loopt.

13 nov 2011 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
:res: jaloers en sprakeloos :thumleft:

13 nov 2011 21:22
Profiel
klasse :thumleft:

14 nov 2011 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
$TEEF schreef:
klasse :thumleft:

Ik ben reuze benieuwd wat de echte racemotor gaat doen aangezien ik eigenlijk niet dit resultaat had verwacht bij de minimale aanpassingen die ik aan dit kleine schreeuwertje heb gedaan ....

14 nov 2011 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
volg dit draadje op de voet en kan niet meer zeggen dan :res:
zit mooi in mekaar !!!

14 nov 2011 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Velocity stack ... Carburateur trompet.

12,5 cm. zou wat meer moeten kunnen brengen bij hogere toeren. Is van het schap voor deze carburateur niet te koop dus maar weer zelf maken ... plaatje staal, rvs thee zeefje van mijn vrouw , even rond zetten en met behulp van wat warmte en een paar buizen met verschillende diameter een mooi trompetje aankloppen ....
Gaasje op de kop van de carburateur is niet als filter bedoeld maar ter voorkoming dat er steentjes in de carburateur komen tijdens het rijden.
Ik maak nog twee andere stacks met verschillende lengte. 1 voor lage toeren en 1 voor power in het midden gebied..
Nu nog even afwerken en het is weer netjes.
Afbeelding Afbeelding

16 nov 2011 0:50
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
:mrgreen: Lijkt wel een vuvuzela

16 nov 2011 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Vandaag met de mist maar even een dagje gesnippert en de Velocity stack afgemaakt. Gaasje maar boven gemonteerd zoals geadviseerd werd door diverse kenners.
Afbeelding

21 nov 2011 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Waarom geen U-bocht ertussen monteren (in verband met evt inlopend vocht). :?: :idea:

(ben een leek maar toch nieuwsgierig) :pale:

22 nov 2011 16:25
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik neem aan omdat je een zo vrij mogelijke luchtstroom wilt hebben.

22 nov 2011 16:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende