Auteur |
Bericht |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Het grote winterbanden topic?
Zojuist werd er al gesuggereerd dat hier de nodige verschillen van mening over bestaan ...
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn op (echte ) sneeuwwegen met zomerbanden ...
Iemand suggesties over de soort banden voor de komende 11-steden winter?
_________________________________________ hgttg
|
14 okt 2011 17:42 |
|
|
Edwin_
|
Re: Het grote winterbanden topic?
Een vriend van mij heeft met zijn 4x4 met zomerbanden in Zwitserland bij het afdalen van de berg met stevige sneeuwval zijn auto stil moeten zetten omdat het te gevaarlijk werd (wegglijden). Toen een uur of wat later de sneeuwschuivers langs kwamen kon hij gelukkig weer verder.
Mijn eigen auto (bmw 330i) komt met zomerbanden en sneeuw niet eens een parkeervak uit.
Bij winterbanden moet je overigens wel minimaal 4 mm profiel hebben, anders heb je hetzelfde effect als met zomerbanden.
Groeten,
Edwin (helaas nog niet in het bezit van een P)
|
14 okt 2011 18:41 |
|
|
portun
|
De grootste vraag om mee te beginnen is, waar staat de auto en waar rij je rond? Er is nogal wat verschil tussen pak em beet Den Helder (of elke andere kustplaats) of Nijmegen. Als je dan ook nog Duitsland in gaat is de keuze heel simpel: winterbanden.
Ik hoef er niet over na te denken - ik gebruik winterbanden. De parkeerplaats voor de flat ligt 2 meter lager dan de weg, zonder winterbanden is dat heel, heel lastig. De gemeente is optimist en gelooft elk jaar dat het niet gaat sneeuwen, dus het weinige strooizout is dan al heel gauw op. Vervolgens is de kortste route naar een aantal favoriete bestemmingen door Duitsland heen. Ze stonden vorig jaar niet op de grens te wachten in Duitsland, maar het scheelde niet veel.
|
14 okt 2011 19:02 |
|
|
cabrio wim
|
Tís nie waar hè, weer niet opnieuw. Gebruik de zoekfunctie eens a.u.b, en MODS gooi hier een slot op.
|
14 okt 2011 19:26 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
.... ik hou wel van de winter, kan ik weer lekker strooien
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
14 okt 2011 19:50 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
@Wim, je moet niet in deze donkere dagen iedere keer de MODS in weer en wind op pad sturen om een sleutel te zoeken, iedere "gek" heeft recht op zijn eigen topic, toch een linkje naar het gevraagde onderwerp was mss handiger geweest
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
14 okt 2011 20:08 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Hier is vorige winter toch uitgebreid over geschreven hier .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
14 okt 2011 20:22 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
En de winter daarvoor, en daarvoor ...... Wie rijden er trouwens nog meer door in de winter?
|
14 okt 2011 20:50 |
|
|
cabrio wim
|
Hier zijn maar liefst 85 pagina's die over winterbanden gaan.
|
14 okt 2011 21:14 |
|
|
Ewout
|
Ik ga ze gelijk allemaal lezen
|
14 okt 2011 21:16 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ik niet hoor
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
14 okt 2011 21:27 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
14 okt 2011 21:39 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
leuk.... winterbanden
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
14 okt 2011 21:40 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Winterbanden zijn voor mietjes
|
14 okt 2011 23:13 |
|
|
bully
|
Moi op allweathers
|
14 okt 2011 23:30 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
|
14 okt 2011 23:38 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
En niet te vergeten wie er s'winters gewoon mee blijven rijden Ik wel dus! Dan is een zwetende motor juist goed,beschermt tegen roest en corrosie
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
14 okt 2011 23:59 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Een slotje voelt als ' het is reeds besproken, en het is zoals het is'. Waarom een slotje Wim, wellicht zijn er sinds de afgelopen discussies vernieuwde inzichten in de do's en dont's van winterbanden. Het is geen grieks of latijn wat dood is... de techniek gaat elk jaar verder, zowel het wegdek, als het rubber en dan nog maar niet te spreken over de enorme hoeveelheden sneeuw die we te verstouwen gaan krijgen dit jaar Een forum is toch een levend iets waar je op een interactieve wijze informatie wil kunnen uitwisselen? My 2c
_________________________________________ hgttg
|
15 okt 2011 11:08 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Een slotje zit er ook niet op, maar 't is volgens mij wél waar dat 98% natuurlijk uitgebreid besproken is, en in die zin is 't logisch dat mensen verwijzen naar eerdere topics hierover.
|
15 okt 2011 13:28 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Dit ook al besproken Voor de gene die hem niet snappen een kleine hint , Moest het ff posten sorry als hij off-topic is.
_________________________________________ Nie janken.
|
16 okt 2011 14:58 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Heeeel simpel. Ik heb ooit in NL in maart een afspraak gehad voor onderhoud, terwijl er die morgen 10-15 cm sneeuw was gevallen. Ik heb op winterbanden op een vlakke weg een paar keer over dwars gestaan / met doordraaiende wielen rondgeschoven. Met winterbanden ben ik diverse keren naar Oostenrijk geweest in het ski seizoen: moeiteloos besneeuwde hellingen op gereden. Dat winterbanden onzin zou zijn is onzin.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
25 okt 2011 17:38 |
|
|
Ewout
|
Je spreekt jezelf tegen in dit stukje, ik neem aan dat je met zomerbanden naar de onderhoudsbeurt bent gereden?!
|
25 okt 2011 19:19 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
hahahah Winterbanden werken dus alleen op een helling maar op een vlakke weg dus niet
|
25 okt 2011 19:57 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Beneden de 7 graden (wegdek) is een winterband, op een noodstop, twee derde van de remweg van een zomer band, dit testen wij al 8 jaar en iedere keer is het diezelfde uitkomst. Daarboven is de zomer band zelfs in ernstige regen beter met tractie en remweg. Rapporten kunnen jullie vrij opvragen bij Goodyear ook andere merken zoals Continental en Michellin geven die overzichten graag vrij. Allweather banden zijn een compromis van beiden, ze presteren prima voor iemand met een gemiddelde rijstijl. Op ijs graag schaatsen onder leggen, banden helpen dan niet meer.
_________________________________________ Picasa album
|
25 okt 2011 21:51 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Goh, en dat zijn nieuwe inzichten allemaal? Interessant topic.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
25 okt 2011 22:07 |
|
|