Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Kom kom niezo kinteragtich, kleinichheitje houdje
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 okt 2009 10:08 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ja, die viel mij ook al op. Daar zit je nu net NIET op te wachten, toch Ik doe overigens uit principe nooit mee met loterijen. Die zijn alleen bedoeld om de organisator te verrijken...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
17 okt 2009 10:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Nog eentje hier
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 okt 2009 10:20 |
|
|
RonP
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Is trouwens nog geen garantie.....
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
17 okt 2009 10:21 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Iets meer bruikbare info, of eigenlijk ook niet......oordeel zelf. In antw op paar vragen aan RSR / Retie, B
|
25 nov 2009 23:19 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Staat overigens op MP wederom een 'geplofte' 996 tekoop .... zonde van zulke autos, dat is toch een stukje - of eigelijk een DIKKE - van porsche! zeker omdat ze hun kop in het zand steken....
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
26 nov 2009 19:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Er passen heel wat gevoelige IMS Lager in die 2%, het percentage waarvan iemand zei dat dit Porsche-AG info zou zijn.
|
26 nov 2009 22:17 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Tegen elke gevoelige IMS Lager die hier bekend is, zouden dan 50 (!) niet-ploffers moeten staan. Daggutnie.
|
27 nov 2009 1:31 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Even een vraag over de revisiekosten voor een 996 turbo.
Ik heb een keer een 996 Turbo te koop zien staan bij een BMW dealer in het noorden van het land (misschien kent iemand de betreffende (blauwe) auto) met de tekst erbij "net gereviseerd voor 25.000 euro". Nu vraag ik me af: met welke revisiekosten moet je rekening houden bij een 996 Turbo? Ik heb een mooie te koop zien staan met 140.000km ("in perfecte staat"), maar als er binnen enkele tienduizenden kilometers 20K of 25K bij komt aan revisiekosten, dan slaap ik er nog een nachtje over.
Dus de vraag is: wat is een normale kilometerstand voor een motorrevisie van een 996 TT en wat zijn de gemiddelde kosten?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 maart 2010 23:33 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik vraag me af of de turbo's net zo gevoelig zijn voor het gevoelige IMS Lager als de 3.4-tjes...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 maart 2010 23:41 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat vraag ik me niet meer af. Naar verluidt zijn de GT3's en Turbo's niet plofgevoelig, zeker niet zoals de 3.4s. Maar dit topic leek me geschikt om te vragen naar revisiekosten voor een 996 Turbo, vanwege al die gevoelige IMS Lager hier
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 maart 2010 23:44 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik denk dat "net gereviseerd voor 25.000 euro" incl. de auto is... je leest gewoon verkeerd
|
04 maart 2010 23:48 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Gezien de hier genoemde kosten voor vervanging of revisie bij de 3.4 lijkt me 25K een goede inschatting.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 maart 2010 23:49 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
De auto kostte 65K, bij BMW De Beier of BMW Martinistad.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 maart 2010 23:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 maart 2010 23:55 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
En mocht een revisie niet haalbaar zijn, kan je altijd nog een ruilmotor laten plaatsen. Maar of dat verstandig is bij een Turbo, durf ik te betwijfelen.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
05 maart 2010 13:04 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Waarom niet even bellen met De Beier
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
05 maart 2010 14:57 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Die auto is al lang verkocht (was een jaar geleden dat ik 'm zag), dus waarom niet even vragen aan de deskundigen op het Porscheforum?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
05 maart 2010 16:07 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Laat Piet nu lekker slapen en blijf Audi rijden
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
05 maart 2010 17:10 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Neehee, Piet moet ook aan de Porschuh....
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
05 maart 2010 18:12 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Die turbo bij De Beier is inderdaad een week of 4 geleden verkocht. Prijskaartje lag ergens net onder de 50k. Toen ik de nieuwe BMW ging ophalen werd ook deze auto net afgeleverd. Heeft wel heel erg lang te koop gestaan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 maart 2010 18:29 |
|
|
luchtgekoeld
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik ben, na een omweg via alfa 147 GTA en Caterham, weer terug bij oude passie en al enige tijd weer op zoek naar een 911 (i.h.b. 996) Ik twijfel tussen de 996 300 (3.4) en 320 (3.6) pk versie. Afgelopen vrijdag wel nog een bezoek gebracht aan Porsche Zentrum Düsseldorf voor een mogelijke aankoop en proefrit van/in een Boxter S (986): geweldige balans, maar niet significant sneller dan b.v. mijn GTA en (helaas) helemaal geen partij voor de 996. I.v.m. mij zoektocht de volgende vragen: Rob Herfst zegt in de eerste post van dit topic: 'minimaal 30-35% van de 3.4 motoren bij de 996 zijn inmiddels vervangen' MS964 noemt een (van horen zeggen) percentage van 2. zie ook kanttekening Roenkie bij opgave Herfst In een topic op Piston Heads, url: http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... lity&mid=0zie de derde post van betreffende topic van Cyrus 1971, kwam ik het percentage 5 tegen. Vraag 1: Wat is nu het juiste %? Vraag 2: is de 996, 3.6 werkelijk zoveel beter dan de 3,4 liter versie of kent de 996 3.6 ook (andere) kostbare gebreken? Met dank (voor de reactie) en groet.
|
28 maart 2010 18:10 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Als budget het toelaat, zou ik voor een tujbooooo of gt3 gaan. Die kennen die beruchte problemen niet omdat er een ander type blok in ligt....... Of gewoon lekker een luchtgekoelde zoeken!
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
28 maart 2010 19:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Juiste percentage is alleen bij Porsche bekend en die vertellen het niet....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 maart 2010 19:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Als ik dat al ergens heb genoemd, dan is het omdat iemand anders dat zei. Maar ik geloof er zelf geen r*k van. Ik denk dat het eerder naar 20% gaat (voor een mk1 niet-tip). Zou ook meer kunnen zijn. Puur gebaseerd op eigen waarneming.
|
28 maart 2010 19:31 |
|
|