Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 12:20

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
..camera 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht ..camera
Ben van het gebruiksgemak en makkelijk meenemen en heb derhalve al een paar canon ixus versleten. Echter met de kleine kids merk ik dat vrienden met een spiegel reflex mooiere foto's maken, vooral door bijv in te zoomen als ze op de trampo of in de zandbak spelen. Wil echter geen vermogen uitgeven.

Kwam deze tegen:

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/canon-eos-1000d-18-55mm/9000000006174962/index.html?Referrer=ENTnlpijlernbri20111043281788

Lijkt al wel een ouder type te zijn, camere van het jaar 2008-2009... :roll:

Maar wordt nieuw verkocht en hoeft voor mij niet de allerlaatste gadgets te hebben, goed is goed en de prijs seems right.

Vraagje: Is de menu structuur van de ixus enigzins gelijk aan de eos of totaal anders? Na jaren ixus lijkt me dat een groot voordeel.

Graag jullie tips/advies. Goed ding en kopen? Of toch iets anders in die prijsrange?

28 okt 2011 10:39
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: ..camera
zo'n geweldige aanbieding is het nu ook weer niet....net zo duur bij wehkamp en digicamshop, € 299,-

28 okt 2011 10:42
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
prima ding, heb nog steeds naar volle tevredenheid een oude 350 maar pas met een echt mooie lens ga je echt verschil zien.. met die kit lensjes is dat nog niet zo spannend...

28 okt 2011 11:05
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
...las ik ook al in de revieuws...wat kost zo'n lensje ongeveer?

28 okt 2011 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
max. € 24.000,- hoorde ik van de week :P........

....... denk vanaf zon 150 euro ga je die kitlens wel overtreffen.

28 okt 2011 12:13
Profiel ICQ 
964 C2
Citaat:
Ben van het gebruiksgemak en makkelijk meenemen en heb derhalve al een paar canon ixus versleten.

Vind het nou niet een toestel van makkelijk meenemen, is behoorlijk aan de maat. Maar wel een goed toestel.

Heb zelf nog steeds een Canon G7, is dus ook al wat ouder, maar bevalt mij prima en is wél makkelijk meenemen.
En mooie foto's maken is relatief: je moet ook foto's kunnen maken. Natuurlijk geeft de ene camera een mooier/beter beeld c.q. plaatje,maar om nou altijd met een enorm toestel te moeten lopen vind ik persoonlijk niet prettig.
En al doende leert men, ik heb me ook nooit goed in de mogelijkheden verdiept, dat gaat op den duur vanzelf. Met de knopjes "spelen".

Succes met het maken van je keuze.

28 okt 2011 12:33
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. Eerste keer dat ik foto's probeerde te maken van horloges was ongeveer 1 op de 10 bruikbaar. Zit nu op 1 op 2 8)

28 okt 2011 12:45
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Sigrid schreef:
En al doende leert men, ik heb me ook nooit goed in de mogelijkheden verdiept, dat gaat op den duur vanzelf. Met de knopjes "spelen".

Zo ben ik ook mijn puberteit doorgekomen idd :mrgreen:

28 okt 2011 12:47
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Alles met de iph4.

28 okt 2011 12:53
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ewout schreef:
Sigrid schreef:
Zo ben ik ook mijn puberteit doorgekomen idd :mrgreen:

:lol:

28 okt 2011 12:58
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Sigrid schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
Ben van het gebruiksgemak en makkelijk meenemen en heb derhalve al een paar canon ixus versleten.

Vind het nou niet een toestel van makkelijk meenemen, is behoorlijk aan de maat. Maar wel een goed toestel.

Goed lezen Sigrid.. :wink: Ik schrijf juist dat ik voor het makkelijk meenemen al jarenlang diverse ixus gebruikt heb. Wil echter nu voornamelijk met de kids betere close-up foto's kunnen maken vanaf een grotere afstand. Daarom overweeg ik de EOS naast de ixus, niet als vervanging van.

28 okt 2011 13:01
Profiel
foxtrot / oscar
ik heb ook een 1000d (sinds een jaartje)
hele leuke instap spiegel reflex, zeker voor het geld (een "systeem" camera kost meer)
menu's en bediening zijn makkelijk

als je er een tele-zoom bij wilt is de 55-250mm van Canon een leuke (rond de 200 euro)

ik weet niet of dat voor jou belangrijk is, maar er zit GEEN video funktie op de 1000d

28 okt 2011 13:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/996 C2
Gewoon hier even kijken, weet je meteen of je een goede deal te pakken hebt :-)
http://www.vergelijk.nl/digitale_camera ... ices.rhtml

28 okt 2011 14:10
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
De Canon 1000D is achterhaald. Op dit moment koop je voor een paar centen meer de veel uitgebreidere Nikon D3100. Meer megapixels, grotere sensor, de mogelijkheid om HD te filmen en 11 AF punten ipv de 9 die Canon biedt. Ook de mogelijkheid om draadloos te kunnen flitsen is aanwezig op de Nikon.

28 okt 2011 14:36
Profiel
foxtrot / oscar
Ben ik niet (helemaal) met Franz eens...
Die Nikon (of vergelijkbare 1100D van Canon) is maar marginaal beter
Sensor is even groot en die paar extra megapixels ga je echt niet missen
De meervoudige autofocus punten gebruik ik zelf nooit (de camera kiest toch altijd het verkeerde focus punt)
Draadloos flitsen is leuk in een studio setting

In de praktijk heb je maar weinig aan al die super-specs/gadgets
Het prijs verschil kan je beter in een leuke lens stoppen :idea:

28 okt 2011 15:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/996 C2
Helemaal mee eens Jeroen914. Het meeste verschil maak je toch echt met de lenzen en dat hoeft niet eens duur te zijn. Zo heb ik recent een dure Tokina groothoek/fish-eye gekocht die eigenlijk alleen bij mooie panorama's uit de tas komt en heb ik tot mijn verbazing steeds meer een vaste brandpunt 50mm lens van nog geen 100 euro! http://www.vergelijk.nl/objectief_lens/ ... mm_1_8_ii/

28 okt 2011 15:31
Profiel
964 C2
Jeroen C3.0 schreef:
Sigrid schreef:
Citaat:

Goed lezen Sigrid.. :wink:

Dat doe ik ook Jeroen. Ik vind een ixus niks.....veel te klein toestel om lekker(ja, komt u maar met uw puberteit :wink: ) foto's mee te maken. Ligt niet fijn in de hand, niet steady om in fototermen te spreken. Daarom heb ik een G7. Met statief.
Net iets steviger en groter.
Edit; tekst aangepast.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Sigrid op 28 okt 2011 16:58, in totaal 1 keer bewerkt.

28 okt 2011 16:27
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
...zal wel aan mij liggen. Ik insinueer helemaal niks en ben met mijn 41 jaar ook veel te oud voor dubbelzinnige, puberale opmerkingen. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik een Canon ixus een camera vind die je makkelijk kan meenemen en jij zegt dan dat je dat niet een makkelijk toestel vindt om mee te nemen, maar dat je hem behoorlijk aan de maat vind.... Dat snap ik niet, volgens mij is een ixus een handig, simpel, klein toestel om mee te nemen... :roll: Dat je het camera technisch niks vindt en het niet prettig vindt om mee te werken, ok, dat is een ander verhaal.

Laatst bijgewerkt door Jeroen C3.0 op 28 okt 2011 17:13, in totaal 1 keer bewerkt.

28 okt 2011 16:33
Profiel
Noord-Brabant
Jeroen914 schreef:
Ben ik niet (helemaal) met Franz eens...
Die Nikon (of vergelijkbare 1100D van Canon) is maar marginaal beter
Sensor is even groot en die paar extra megapixels ga je echt niet missen
De meervoudige autofocus punten gebruik ik zelf nooit (de camera kiest toch altijd het verkeerde focus punt)
Draadloos flitsen is leuk in een studio setting

In de praktijk heb je maar weinig aan al die super-specs/gadgets
Het prijs verschil kan je beter in een leuke lens stoppen :idea:

Cropfactor van de Canon is 1.6 tov de 1.5 van de Nikon. Sensoren zijn dus niet even groot. 10.1 Megapixels tov 14.2 megapixels levert wel degelijk een merkbaar verschil op, ook met een minder kwalitatieve lens. Ik kan me zomaar voorstellen dat de TS sommige foto's graag zou willen uitvergroten op canvas en dan zitten die Megapixels nooit in de weg natuurlijk. Meervoudige AF-punten vind ik persoonlijk wel een pluspunt, zeker als de TS het fotograferen leuk gaat vinden en er iets meer mee wil gaan doen. Daarbij beschikt de Nikon D3100 over 3-D tracking op die 11 AF punten zodat je het onderwerp kunt blijven volgen zonder steeds scherp te stellen dmv de onspankop in te houden. Altijd makkelijk bij het fotograferen van kinderen en andere bewegende onderwerpen. En daarbij is het een leuke bijkomstigheid dat je met de Nikon ook in HD kwaliteit kunt filmen, zeker met kinderen.

28 okt 2011 16:35
Profiel
964 C2
Jeroen C3.0 schreef:
...zal wel aan mij liggen. Ik insinueer helemaal niks en ben met mijn 41 jaar ook veel te oud voor dubbelzinnige, puberale opmerkingen. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik een Canon ixus een camera vind die je makkelijk kan meenemen en jij zegt dan dat je dat niet een makkelijk toestel vindt om mee te nemen, maar dat je hem behoorlijk aan de maat vind.... Dat snap ik niet, volgens mij is een ixus een handig, simpel, klein toestel om mee te nemen... :roll: Dat je het camera technisch niks vind en het niet prettig vind om mee te werken, ok, dat is een ander verhaal.

Jeroen, je legt niets verkeerd uit of op insinuerende manieren(zie opmerking Ewout, een paar posten eerder). Toen ik mijn verhaal ging posten, dacht ik alleen, als ik het zo lees kun je het raar uitleggen. Dus excuses als jij je aangesproken voelt.
Maar de ixus vind ik een toestel wat ík te klein vind, w.b.bediening. Ik heb graag iets stevigers in mijn hand, maar dan nog wel zo dat het makkelijk in mijn tas past. De keuze waar je nu over nadenkt, is een toestel dat ik te groot vind om altijd mee te sjouwen(maar wellicht gebruik jij het voornamelijk thuis of tijdens korte tripjes. Voor mij geen keuze als bijvoorbeeld een vakantietoestel). Ik heb dus een paar jaar geleden gekozen voor de tussenweg. Wat groter toestel, met veel mogelijkheden, maar wel handzaam genoeg.
Zo beter uitgelegd?

28 okt 2011 16:50
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Duidelijk hoor. Voor mij is het inderdaad de ixus voor ski vakantie etc. De EOS zal dan voor inderdaad kinderfeestjes, sinterklaas, kerst etc. in- en om het huis gebruikt worden naast de ixus. Dus vandaar misschien ook de voorkeur voor de Canon, want misschien ook vergelijkbaar menu structuur, dat is ook handig voor Nynke denk ik, hoef je niet alles weer uit te zoeken wat is wat.

Maar ga ook zeker de hier aanbevolen Nikon meenemen in mijn keuze.

28 okt 2011 17:17
Profiel
Noord-Brabant
Gewoon even een winkel binnenlopen en allebei de camera's in de hand nemen. :wink: Ik vond in mijn geval een Nikon (D200) beter in de hand liggen dan een vergelijkbare Canon en heb mijn keuze mede daardoor laten bepalen.

28 okt 2011 17:25
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
ik snap er niets meer van nu..ieder heeft een eigen definitie van klein :mrgreen:

misschien kan ewout met zijn ervaringen tekst en uitleg geven.. zeer verwarrend allemaal..

bij zo'n belangrijk onderwerp :twisted:

jeroen, heel veel wijsheid in dezen en hou me op de hoogte van welke combi het is geworden
:mrgreen:

28 okt 2011 17:32
Profiel
foxtrot / oscar
Als je dan toch wat meer uit wilt geven dan 300 euro, dan zou ik niet naar een (recenter) instap model kijken, maar een stapje verder doen
Bv een Canon 550 of Nikon 5100
Evt. kan je kijken om iets gebruikt te kopen

Ben inmiddels ook voor een upgrade aan het kijken, maar kan niet heel erg veel vrolijker worden van de "betere" specs van de meeste duurdere camera's. Dan nog maar effe door sparen voor een full frame 8)

28 okt 2011 17:47
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Misschien toch maar eens kijken op http://www.kieskeurig.nl

28 okt 2011 18:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende