Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:30

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Porsche 914 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
Bericht Re: Porsche 914
@Nine-eleven
leuk verhaal :mrgreen: , met zijn vieren in een 914 dat is zeker heel erg krap. Als ik er alleen in zit, is het al niet ruim te noemen.

24 okt 2011 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
Wijzigingen van de plannen, hij is vandaag al naar de apk heb hem een half uurtje geleden gebracht en hij zal ongeveer om vijf uur klaar zijn. Nu is het nog afwachten (al heb ik er wel vertrouwen in).

27 okt 2011 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
Vandaag is de P goedgekeurd zoals ik verwachten is alles goed :ba: , wel bleek bij de eerste rit, de eerste versnelling de tandwielen te kraken maar dit is na het afstellen van de koppeling verholpen. enige probleem is dat hij onregelmatig en hoog stationair loopt, heeft iemand hier misschien een idee? ( het gaat om een 1.8 l-jetronic)

28 okt 2011 22:49
Profiel
Moderator
PF # 136
Doet hij dit alleen bij koude motor of ook bij bedrijfstemperatuur?

28 okt 2011 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
Als ik heb hem afgesteld zodat hij bij een koude 1200 toeren stationair draait, wanneer hij op bedrijfstemperatuur is en bijvoorbeeld voor een stoplicht staat draait die al snel 2100+ toeren wat ik toch vrij veel vindt, daarbij blijft het gas ook regelmatig hangen.

28 okt 2011 23:07
Profiel
Moderator
PF # 136
Met mijn beperkte kennis zou ik zeggen dat dit gezocht moet worden in een vacuüm probleem rond het injectiesysteem, of een slecht functionerende koudloopregeling.

28 okt 2011 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
oke, heb zelf wel in dik boekwerk over het l-jetronic susteem dat zal ik er op na lezen, mischien heeft hier iemand hetzelfde probleem gehad en heeft een direct antwoord, in ieder geval bedankt.

28 okt 2011 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Het was in die tijd wel de eerste stappen naar L of LE-jetronic injectiesystemen.
Naast de kinderziektes was het naar mijn weten ook nogal storingsgevoelig.
Ik weet nog uit mijn 914 tijden (eind 70'er jaren) dat er best wel wat 914's werden omgebouwd naar carburateurs.

29 okt 2011 0:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 914
Asten
Vanochtend deed ik de motorkap open en toen brak het scharnier ophangpunt af:evil:, gelukkig had mijn vader tijd en kon het meteen gelast worden ligt een nu een dikke rups op niet mooi maar je ziet het niet als de kap erop zit (nu sluit hij ook beter). Ook een stukje snelweg gereden (als bijrijder natuurlijk omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb) dat ging goed al is de motor niet heel erg krachtig.
Vanmiddag heb ik de gasklep eruit gehaald en gesmeerd, daarnaast de kabel gesmeerd en de luchtweger nagekeken. Hij loopt nu redelijk regelmatig en gas blijft niet meer hangen, enige probleem is dat hij nog sleets stottert bij het wegtrekken, iemand nog een idee?

29 okt 2011 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker

mooi ding die 914....vooral die blauwe kleur...stak in de lak zal hij straks helemaal mooi zijn.
heb je de onsteking al nagekeken...bougies ? oude bougiekabels veroorzaken ook dergelijk probleem. als je belasting maakt, druk in de verbrandingskamers loopt op dan kan de vonk minder makkelijk overspringen...dus moeite waard om die kabels eens door te meten.

Ik heb zelf ook een 914 2.0 liter, maar wel voorzien van dubbele webers, dus ik kan je niet helpen met het injectie systeem...heb overigens nog wel een compleet systeem liggen voor injectie.

19 dec 2011 12:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3