Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:27

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
windscherm 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht windscherm 993
Wie kan mij helpen? Het windscherm van mijn 993 ontbreekt. Heb al vele sites bekeken en ook het forum doorgeworsteld. Ik vind het originele windscherm raar hoog boven de stoel uitsteken. Dus zit te denken aan after market. Zijn de niet originele windschermen voor een 993 wel of niet goed bruikbaar? Welke heeft dan de voorkeur. Iemand ervaring? Opeens las ik ergens dat een bepaald windscherm voor een 993 niet geschikt was voor een USA uitvoering. Die heb ik dus. Waar zit het verschil.

29 okt 2011 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Re: windscherm 993
Ik heb op een 3.2 een door de Porsche dealer geleverd windscherm. Die waren er nog niet toen de auto nieuw was maar het is in zoverre origineel dat het door de Porsche dealer geleverd is.

Steekt inderdaad boven de stoelen uit, maar dat is volgens mij ook de bedoeling omdat je zo de rijwind over je hoofd heen laat gaan. Gaat prima en blijft in elk geval zitten tot 220. Harder durfde ik niet omdat ik niet weet hoe hard je met een windscherm mag rijden.... :P

29 okt 2011 11:23
Profiel
Moderator
911 Carrera S
bjft schreef:
Opeens las ik ergens dat een bepaald windscherm voor een 993 niet geschikt was voor een USA uitvoering. Die heb ik dus. Waar zit het verschil.

Verschil zit 'm in de achterzitjes :arrow: jouw amerikaan heeft daar wss zo'n grote leuning tussen, waardoor het vlakke (horizontale) deel van het scherm niet past :idea:

29 okt 2011 17:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Olaf.
Bedankt voor je reactie.
Is dat dan een kwestie van dat gekke middenstuk eruit schroeven? Bij mij zit sowieso niemand achterin. De tijd van kleine kinderen is voorbij dus die gordels die daar in zitten gebruik ik niet. Mogelijk dan weer een APK probleem........
Maar als ik het wel weghaal, past er dan een windscherm van bv een 964 in of moet dan toch altijd weer een specifiek scherm voor de 993 zijn? :?:

29 okt 2011 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Zo'n 964 scherm mist dan toch de 'opklap' functie als je de kap omhoog hebt....lijkt me niet handig.

29 okt 2011 20:22
Profiel ICQ 
Moderator
911 Carrera S
bjft schreef:
Is dat dan een kwestie van dat gekke middenstuk eruit schroeven? Bij mij zit sowieso niemand achterin. De tijd van kleine kinderen is voorbij dus die gordels die daar in zitten gebruik ik niet. Mogelijk dan weer een APK probleem........

Ik heb geen idee of er fatsoenlijke bekleding onder die grote midden(gordel)steun zit ...

Kijk even op je kentekenpapieren (of de RDW site) hoeveel zitplaatsen je Porsche heeft - anders zou je kunnen afwegen om alles wat met zitten te maken heeft achter uit de Porsche te halen - en dan maakt het ook niet meer uit wat voor windrek je plaatst - evt. zo'n vast aftermarket scherm :idea:

29 okt 2011 21:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
De RDW vindt dat het zitplaatsen zijn. Ik ga dus maar een oproepje plaatsen in "onderdelen gevraagd".
Olaf bedankt voor je suggesties.

30 okt 2011 13:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]