Auteur |
Bericht |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
dat gaat aardig de goede kant op . mooi he een 997
|
05 okt 2011 10:48 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Google translate is ook niet alles, ik geloof dat ik dat in zweden beter niet kan gebruiken. Voor je het weet zeg je wat schunnigs tegen de kassiere van de supermarkt
|
05 okt 2011 10:53 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Ik zou ook voor een 964 gaan. Probleem wordt stilaan : vindt er maar één die voldoet.... ik heb reuzespijt dat ik mijn 964 ooit verkocht... Wordt absoluut een klassieker. Er zijn er gewoon te weinig van gemaakt. De 3.2 en de SC zijn uiterlijk niet echt veel verschillend en dan is het totale aanbod daarvan toch best groter naar mijn gevoel. Alhoewel ook die prijzen blijven stijgen.... kopersmarkt? Misschien...behalve wanneer je zelf op zoek bent Succes!
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
05 okt 2011 13:20 |
|
|
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Herkenbare topic, heb ruim een jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb beide modellen, 3.2 en 964, uitgebreid gereden (mijn buurman had destijds nog een 964). Rationeel moet je voor een 964 gaan, alles is gewoon beter aan die auto. De onderhoudskosten zijn wel iets hoger. Volgens PSH komt dat doordat er -voordat er echt gesleuteld kan worden- veel isolatiemateriaal verwijderd moet worden. Een 3.2 is dus een emotionele keuze, waarbij de iets lagere onderhoudskosten voor het rationele puntje zorgen. Over welk model de mooiste bumpers heeft laat ik in het midden. Omdat mijn auto een puur hobby auto is (al rij ik er nu wat vaker in, tot groot genoegen overigens) en binnen staat heb ik gekozen voor een 3.2. Vooral de puurheid -emotie dus- won het van de betere auto (964). Mijn advies is: bepaal wat je belangrijk vindt. Puur autorijden: 3.2 in het voordeel. Prestaties, comfort: 964. Niet onbelangrijk detail: een 3.2 heeft geen stuurbekrachtiging. Met parkeren maar vooral in bochten (!) merk je dat. Vrouwen zijn dat niet meer gewend (en wij mannen ook bijna niet meer). Succes met de keuze!
Du har bilar och Porsche 911, detta är skillnaden. Du väljer sedan vilka 911 är den stora skillnaden
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
05 okt 2011 17:14 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Niet kiezen beide nemen Vwb stuurbekrachtiging dat merk je alleen met parkeren, in bochten juist prettig dat het er niet op zit. Je voelt wat er gebeurd, heerlijk. Een 964 rs heeft het nl ook niet.
|
05 okt 2011 18:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
da's nieuwe kennis voor mij. ik dacht altijd dat het kwam omdat je voor veel klussen de motor (een stukje) moest laten zakken en omdat de techniek ingewikkelder, lees kwetsbaarder, is (abs, 4-wiel aandrijving in sommige gevallen etc etc).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 okt 2011 20:43 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Rechtsgestuurde 964 RS'en hebben weer wél stuurbekrachtiging.
_________________________________________ Boxer power.
|
05 okt 2011 20:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Inderdaad Dat "isolatiemateriaal" verwijderen is alleen maar 'n beetje meerwerk, wat qua kosten in het niets valt op de totaal rekening van onderhoud. 964 heeft bijvoorbeeld 12 in plaats van 6 bougies , dubbele ontsteking, meerdere filters etc. etc.
|
05 okt 2011 20:53 |
|
|
uvb
Voorheen: 911 3.2 Cabrio 1987Bilthoven
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Bedankt voor alle tips! Ik heb inmiddels gereden in een 964 en een 3.2 en ik vind de 3.2 uiteindelijk leuker, door het meer pure rijden. Ook is het toch wel mooi dat het onderhoud wat lager ligt en je geen WB hoeft te betalen (t/m 1986).
Heeft iemand nog tips voor een mooie 3.2 cabriolet in zwart of blauw?
|
29 okt 2011 9:00 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Mooi topic. Iedereen zijn eigen smaak en niets zo veranderlijk als een mens. Ik heb ooit geroepen dat ik nooit een 964 zou rijden. Nadat ik in mijn huidige 964 gereden had snel de 3.2 ingeruild Waarom Een veel fijnere auto om in te rijden. En tja, leg maar eens uit waarom je verliefd wordt Overigens: als je vanwege het niet hoeven betalen van wegenbelasting een 3.2 kiest dan zou ik direct stoppen met zoeken naar een Porsche want die paar tientjes vallen in het niet bij je onderhoudskosten.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 okt 2011 9:17 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
29 okt 2011 9:37 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Ik kan je de 3.2 cabrio van harte aanbevelen. Dit voorjaar mijn 3.2 coupe omgewisseld voor een 3.2 cabrio. Ik was eigenlijk uit op een 993, maar na proefrit miste ik toch het pure 'nuts and bolds' gevoel van de 3.2 en vond ik de 993 te veel een 'moderne' auto. Heel persoonlijk uiteraard en een 993 is natuurlijk wel een briljante moderne auto, maar de combinatie van korte pook, stuurbekrachtiging en andere ophanging en (beter) weggedrag maakte voor mij het verschil te groot. Bovendien kun je in een 3.2 significant meer bagage kwijt en dat vind ik prettig. Ik ben wel van een 915 naar een G50 gegaan en dat schakelt wel veel soepeler waardoor ik de auto beter rijdbaar vind. Dat is wel post '86 ('86 er G50's zijn er maar heel weimig) maar voor mij zeker de moeite waard en de ideale uograde voor iemand die het 3.2 gevoel wil houden maar toch iets gemakkelijker en sneller wil schakelen. Voor een goede cabrio moet je goed zoeken en voor een in goede staat zonder AKK gebreken zul je toch wel tussen de 25 en de 30 moeten rekenen inmiddels. Maar absoluut de moeite waard. Ik ben ontzettend gelukkig met mijn '87 er 3.2 cabrio. Wellicht is dit iets voor je? Deze mensen hebben mijn coupe gekocht en maakten op mij een goede indruk. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wkma2htr324zSucces
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
29 okt 2011 11:43 |
|
|
uvb
Voorheen: 911 3.2 Cabrio 1987Bilthoven
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Hallo Joris, bedankt voor je uitgebreide commentaar. Dat geeft mijn gevoel ook weer, het pure rijden in een 3,2. De link die je geeft is inderdaad een mooie, wel 1987 (wel WB, maar ook G50) en niet helmaal mijn kleur. Wat vind je van deze: http://www.witmerodijk.nl/index.php/cars/car/764Ik heb erin gereden en hij is erg mooi en ziet er goed uit. Nadeel is wel dat de boekjes er niet bij zijn, maar goed na 25 jaar...
|
29 okt 2011 14:00 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Schitterend....! Mooie kleur ook. Mijn coupe was donkerblauw niet metallic en dat vind ik nog steeds de mooiste kleur. Vind hem wel heel erg duur. Voor dat geld vind ik ook dat de historie er wel bij mag zitten. Als de eigenaar zo precies was neem ik aan dat de rekeningen van de 'renovatie' er ook wel bij zitten zodat je kunt nagaan dat het werk ook gedaan is. In elk geval AKK uitvoeren. In die buurt zit Porsche service Haaglanden. Heb ik goede dingen over gehoord.
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
29 okt 2011 14:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Ding is al verkocht. Erg duur en mi overrestored, moet je van houden. Zou er niet mee op de ring durven.
_________________________________________ oud is beter
|
29 okt 2011 17:09 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Zo'n vraagprijs en dan geen documentatie?? Boekjes zeggen mij op zich weinig. Bonnen wil ik zien!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 okt 2011 19:04 |
|
|
uvb
Voorheen: 911 3.2 Cabrio 1987Bilthoven
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Ik kreeg vanmiddag een berichtje dat hij inderdaad (vanochtend) verkocht is. Was ook wel duur... Op zoek naar een andere dus.
|
29 okt 2011 20:53 |
|
|
jan911sc
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Als een auto er zo bij staat volgens deze advertentie/foto's, zijn bonnen toch overbodig?
_________________________________________ 911SC,1981
|
29 okt 2011 21:58 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Duur? Die vraagprijs kan toch wel kloppen als ie echt in uitmuntende staat is met die km stand...neem es aan dat ie voor 32k is weggegaan
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
30 okt 2011 6:45 |
|
|
bully
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
|
30 okt 2011 14:59 |
|
|
Tilt!
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Kan je beter een 996 kopen. Met het prijsverschil kan je al een paar keer bij resto langs. Elke Sjaak... tralala Ik heb 'n SC (3.2 is nog iets anders, ik weet het) gehad, ik ben de eerste om toe te geven dat opties me eigenlijk totaal niet interesseren, mijn 996 4S is kaal, geen enkele extra optie bovenop hetgeen er standaard opzit, maar o boy, ik zou echt niet terugwillen naar mijn SC... en niet vanwege de opties dus. Kleine nuance wel, ik gebruik 'm als daily. Pas op, ze "hebben" iets, maar ik denk dat er velen toch nog eens hun oogjes opentrekken als hij eindelijk op de oprit staat en de eerste verliefdheid na een paar weken over is. Verwarming noppes, schakelen zal ook niet meer je dat zijn, aandampen, versleten interieurs, uitgeleefde matten, kofferbekleding die er door een peuter van ver ingesmeten is, zonnekleppen die niet wegdraaibaar zijn, verdoken roest (kijk maar naar de restauratiedraadjes), etc... etc... Ik wil de oudere P's niet afbreken, integendeel, ze hebben iets en ik heb deze week nog een mooie gezien waarvan ik dacht 'toch maar eens niet gaan kijken, gewoon, voor erbij". Ik kan alleen maar de goede raad geven van met alle modellen eens te gaan rijden en als je dan voor minder een veel betere, luxueuzere, jongere en krachtigere "salon" kan hebben die al die akkefietjes van hierboven niet heeft... mja, als ik dan maar één P mocht hebben zou't toch zo eentje zijn. Edit : deze bedoelde ik dus...
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
30 okt 2011 16:57 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
@tilt: ik ben toch een hele andere mening toegedaan. À) mijn de 3.2 is niet uitgeleefd of afgeleefd B) alles werkt en geen kraakje of rammeltje C) ik blijf er elke weer vol bewondering na kjken D) gisteren tanken, spreekt de meneer naast me aan en zegt spontaan " dit model is toch de allermooiste de ze ooit gemaakt hebben, kan geen moderne tegen op" Need i say more.
|
30 okt 2011 19:21 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Bij welke pomp was dat? Zij men afgelopen week ook tegen mij: 1 x in duitsland langs de 3 en 1x in Maastricht?
_________________________________________ Make the most of now!
|
30 okt 2011 19:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Ieder z'n ding ... zou "voor er bij" geen 996 willen - en voor "daily" liever een 997 ... ookal zie je de 996 spiegeleieren niet als je zelf achter het stuur zit Overigens voldoet de 993 4S prima als "daily" is natuurlijk , op de door een kleuter ingesmeten kofferbak bekleding na, al een hele andere Porsche dan 'n SC of Carrera 3.2
|
30 okt 2011 23:04 |
|
|
Tilt!
|
Re: Eerste Porsche keuze tussen 964 en Carrera 3.2
Ik wil niet denigrerend doen over eender welke Porsche hoor. Effe een praktijkvoorbeeld van een paar uur geleden : Gaan eten met een koppel, en haar zus d'r man heeft een Porsche 996 Turbo. "Zij" zou nooit een Porsche willen want je voelt die drie buisjes onder je kont als je in die zetel zit... Ik : Na een lang verhaal maakte ik eruit op dat ze waarschijnlijk van die "speciale" lichtgewicht zetels in die Turbo staan hebben. Dat zoiets een optie is komt bij Jan Modaal niet eens in hun brein op. Het is dan ook een koppel die dikke Mercedessen gewoon zijn dus effe gaan bijbetalen voor minder comfort dat staat hoeks op alles waar ze in geloven. Vandaar dat ik zei van best eens met een paar Porsches te gaan rijden want voor veel mensen staat Porsche gelijk aan een luxe sportwagenmerk, maar dat de hedendaagse luxe niet meer dezelfde is dan 20 of 30 jaar geleden daar staan ze niet bij stil want " 't is toch een Porsche?". Dat een wagen van 30 jaar oud ook al een beetje van zijn oorspronkelijke luxe kwijt is is ook niet meer dan normaal. Elke Sjaak... De spiegeleieren... bijwijlen vind ik ze nog te doen, alleen had Porsche de 911 nooit 't zelfde smoelwerk van de Boxster mogen geven. De MKII lampen zijn mooi, en IMO minder gedateerd dan de 997 lampen. Nog niet op reply drukken Ik zei minder gedateerd, ik heb niet gezegd mooier De 997 lampen sluiten qua design aan op die van de 993, de 996 MKII lampen waren een stap vooruit en 't Porschepubliek (ik inclusief) is nu eenmaal behoudsgezind. Dat de mijne de mooiste is hoor ik ook elke week dat ik 'm sta af te wassen, da's dus niet zo speciaal Eergisteren nog een kind met moeder die vroeg of hij "aub een foto van mijn mooie wagen mocht maken".
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
31 okt 2011 1:45 |
|
|