Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:36

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Flink balen. Auto bekrast op eigen oprit 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht Flink balen. Auto bekrast op eigen oprit
Vanmorgen naar het werk en zie een kras van voor tot achter op het rechter voorscherm van m'n GT3. Het is nu een paar uur later maar nog steeds de pset in. Daarom maar even schrijven ;-)
Dubbel zuur, de GT3 staat gewoon droog geparkeerd onder mijn huis, en dus op mijn eigen grond. Het zijgedeelte van mijn huis vormt als het ware een carport die alleen van de voorkant open en toegankelijk is via de oprit.
Om bij de voordeur te komen moet je langs de GT3 lopen. Maar er +/- 3 meter beschikbaar om langs te lopen. Ga er maar vanuit dat het een blaadjes bezorger is die er per ongeluk langs gelopen is. En dat het geen opzet is.

Concrete vraag, wat is een goed web camera systeem set up? Dag en nacht opnemen, 48 H historie / back up. En van de week maar eens naar de spuiter.

Groeten,

Boxi

02 nov 2011 14:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: Flink balen. Auto bekrast op eigen oprit
Balen. :evil:

Krantenjongen met fietstassen :?:

02 nov 2011 15:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classic
Arnhem
*&^%$$ zeg. Zou zelf ook flink de pee in hebben.

Is de kras zo diep dat die gespoten moet worden. Als je met je nagel niet achter blijft hangen, kun je deze misschien weg polijsten.

Uit je verhaal haal ik dat de kras min of meer recht is dus.

Laatst bijgewerkt door charles964 op 02 nov 2011 20:43, in totaal 3 keer bewerkt.

02 nov 2011 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
boxi schreef:
En van de week maar eens naar de spuiter.

Zeker balen, heb het laatst ook gehad met de gezinsbak, kras (van een sleutel oid) van voor naar achter omdat ik bij Albert Heijn kennelijk te dicht op de schrootbak van een Tokkie had geparkeerd :evil: Direct laten maken is de beste remedie tegen de ergernis :!:

02 nov 2011 16:04
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kweet dat LeoH zo'n camera heeft en kan ook via zijn comp. hem in de gaten houden :idea:
Maar het blijft zwaar kl@te, afblijven van die hap :bang:

02 nov 2011 16:32
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Balen zeg!

Zelf heb ik een camera van Foscam binnen (pan-tilt) en buiten (vast) hangen. Ideaal. Maakt bij beweging foto's en stuurt deze door naar emailadres. Kan d'r ook een recorder aanhangen maar vond ik niet nodig.

Draait via Wifi dus er hoeft geen computer aan te staan.

klikkerdeklik voor de link.

Succes!

02 nov 2011 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Ik denk idd een bezorger met fiets(tassen).....voor sommige mensen is 3 meter echt te weinig. :scratch:

Foscam zijn leuke en vooral betaalbare cameras. Verwacht niet teveel van de beeldkwaliteit, vooral niet snachts. De ingebouwde IR leds werken wel, maar geven te weinig licht om echt fatsoenlijk beeld te krijgen, zeker van bewegend object.

permanent opnemen heb ik geen ervaring mee; ze verkopen wel een losse recorder.

02 nov 2011 18:29
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
Zwaar balen.
Volgens mijn beveiligingsman is Mobotx de beste IP camera. Camera staat aangesloten via router op internet. Ik kan overal ter wereld inloggen en live kijken wat er op het terrein gebeurt. Reageert op beweging, zodat alleen dan de camera registreert . Alles wordt bij mij op NAS gezet. Zodoende kan ik altijd terugkijken ( ongeveer 1 maand ). Uitstekende beeld kwaliteit, ook 's nachts. Enig nadeel is de prijs.

02 nov 2011 20:17
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Ervoor zorgen dat niemand zomaar langs je Porsche moet komen om naar de voordeur te komen....als het kan dan...

02 nov 2011 20:34
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
GR schreef:
Zwaar balen.
Volgens mijn beveiligingsman is Mobotx de beste IP camera. Camera staat aangesloten via router op internet. Ik kan overal ter wereld inloggen en live kijken wat er op het terrein gebeurt. Reageert op beweging, zodat alleen dan de camera registreert . Alles wordt bij mij op NAS gezet. Zodoende kan ik altijd terugkijken ( ongeveer 1 maand ). Uitstekende beeld kwaliteit, ook 's nachts. Enig nadeel is de prijs.

Idem, maar dan panasonic camera's Via een app of browser overal te benaderen en te bekijken.

Wel balen zeg zo'n kras.....

02 nov 2011 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Dank voor het moral support ;-) Toch een naar gezicht als je weer thuis komt, je zou die #%#@^^ toch eens een lesje willen leren. Maar goed. Ik zal morgen een foto plaatsen. Dank ook voor de camera tips, ga daar eens even induiken.

Groeten,

Boxi

02 nov 2011 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Hier 2 foto's. Het lijkt inderdaad of er iemand zo langs gelopen heeft. Het lijkt misschien zo op de foto niet zo ernstig, in real life ziet het er niet lekker uit en zie je het van meters afstand.

Grtz. Boxi

AfbeeldingAfbeelding

03 nov 2011 15:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
een ideetje: eens de krantenbezorger aanspreken over de kras en of hij er iets vanaf weet; wellicht is het een 'eerlijke jongen' en kun je eea regelen via de verzekering.
zeg niet dat hij 't gedaan heeft maar wellicht is 't wel zo en heeft hij het niet doorgehad/toont hij berouw....nee heb je en ja kun je krijgen!
succes ermee!

03 nov 2011 16:13
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
balen man!
ik zou de krant opzeggen, dat zal m leren :mrgreen:

03 nov 2011 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Krant opzeggen. Het is erger. Volgens mij gaat het om een bezorger van die gratis rotzooi zoals het plaatselijke suffertje en folders. :twisted:

Grtz.

Boxi

03 nov 2011 19:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Je zult hier niet vrolijker van worden, maar op de foto vind ik het er ook al lelijk uitzien :cry:
Real life zal zeker extra balen zijn :evil:
Hopelijk komt er snel een oplossing :pale:

03 nov 2011 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
BOXTUR schreef:
Hopelijk komt er snel een oplossing :pale:

Tja...eerlijk is eerlijk....De echte oplossing is natuurlijk om jouw juweel niet op een plaats te parkeren waar elke dag 3 gasten met hun postzakken langs moeten sjouwen om bij je voordeur te komen...

Brievenbus op paaltje aan het trottoir, mag dat eigenlijk?

03 nov 2011 20:22
Profiel ICQ 
:roll:
Er is +/- 3 meter plaats om te passeren volgens TS...

Hopelijk parkeer jij je auto altijd ergens waar er meer plaats is.

03 nov 2011 20:31
Profiel
Moderator
PF # 136
Balen! Heb het helaas ook eens mee moeten maken (oorzaak afgunst in mijn geval )

Wanneer ik het zo inschat, bevindt de kras zich op een hoogte die je met een krantentas niet kunt halen. Het blijft natuurlijk wel moeilijk te beoordelen vanaf deze kant van het beeldscherm. Toch zou ik voorzichtig zijn met het op voorhand veroordelen van iemand die misschien onschuldig is. ( maar volgens mij doe jij dit ook niet )

03 nov 2011 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
ah, balen dat soort onnodige sores. Wellicht de dag of avond daarvoor al gebeurd op een andere lokatie maar 's-ochtends pas gezien?
Zo'n scratch-repair firma weet er wel raad mee denk ik.http://www.youtube.com/watch?v=dVkJT_hL6Zs

03 nov 2011 21:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Oei balen!!! :twisted: Heb zoiets jaren terug ook eens gehad, de krantjejongen legde zijn blaadjes op de motorkap van m'n auto, nam een krant eraf en deed die in de bus....en dan zo af en toe de kranten over de motorkap trekken om ze weer op te pakken. Resultaat vele fijne krasjes haaks op de lengterichting van de auto (gelukkig weg te polijsten). Een eeuwigheid afgevraagd hoe het zou komen tot me die optie inviel en ik 's ochtens maar eens heb gepost of het idd de krantjenjongen was...en dat bleek zo te zijn.

03 nov 2011 22:19
Profiel
PorscheForum Junkie
flink balen, maar de beste remedie is idd zo snel mogelijk laten maken, die ergenis kost je jaren van je leven... :(

Heb het ook eens gehad met een wat oudere kilometervreter, op een openbare parkeerplaats achter een tokkies cafe. Kennelijk vond de eigenaar/klant dat ik daar niet mocht parkeren en een dikke vette kras van mn achterspatbord tot aan de koplamp. Er zaten al meerdere krasjes op en het was een oudere auto maar het blijft irritant, ze moeten gewoon met d'r poten van je spullen afblijven.

Ik weet het overigens niet van die camera's, de politie doet er hoogstws toch niets mee, en als je zo iemand betrapt (via camera danwel hetendaad) gaan er ws wel een paar tanden sneuvelen bij de dader of bij jezelf. Dat is een krasje nou ook weer niet waard (imo).

04 nov 2011 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi Boxi,

bij ons is een Axis 211 camera geinstalleerd, kan op bewegingen reageren en stuurt in mijn geval in het geval van waargenomen bewegingen filmpjes naar mijn nas en fotoseries naar mijn gmail account. Er gebeurd niet veel wat ik niet terug kan zien. Camera is redelijk prijzig maar geeft 's nachts ook nog prima beeld. De goedkope varianten met uv verlichtingen hebben bij mij geen goede beelden opgeleverd, deze setup is uitstekend.

boxi schreef:
Vanmorgen naar het werk en zie een kras van voor tot achter op het rechter voorscherm van m'n GT3. Het is nu een paar uur later maar nog steeds de pset in. Daarom maar even schrijven ;-)
Dubbel zuur, de GT3 staat gewoon droog geparkeerd onder mijn huis, en dus op mijn eigen grond. Het zijgedeelte van mijn huis vormt als het ware een carport die alleen van de voorkant open en toegankelijk is via de oprit.
Om bij de voordeur te komen moet je langs de GT3 lopen. Maar er +/- 3 meter beschikbaar om langs te lopen. Ga er maar vanuit dat het een blaadjes bezorger is die er per ongeluk langs gelopen is. En dat het geen opzet is.

Concrete vraag, wat is een goed web camera systeem set up? Dag en nacht opnemen, 48 H historie / back up. En van de week maar eens naar de spuiter.

Groeten,

Boxi

06 nov 2011 18:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]