Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Re: 996 4s winterbanden?
Ewout schreef:
Ah, wacht ik zie het, het gaat hier om een belgische ambulance....
tja hoe zal ik reageren op zo'n dooddoener ... met NL ziekenvervoer kom je toe op zomerbanden en ben je mss aan de beurt als de winterbanden versleten zijn. hoe je via winterbanden kan gaan l ullen over wachtlijsten in de NL zorg. straks gaan we nog OH over de lucratieve uitbesteding van het NL politiewagenpark aan PON. wie weet gaan jullie straks goedkoper kunnen
06 nov 2011 13:00
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
"Waarom is een Belgische ambulance 3 meter langer dan een Nederlandse ambulance?............................... Omdat het orkest ook mee moet."
@Deepee; Neem het maar niet te serieus op hoor, ik vind het leuk als onze vlaamse medeporschisten zich hier ook melden.
06 nov 2011 13:31
bully
horn schreef:
eigenschappen van winterbanden zijn boven de 7 graden heel duidelijk veel slechter.
Die tijd is geweest, ken meerdere die hun nieuwe auto's standaard laten afleveren op winterbanden en er het hele jaar op rijden, zelfs ik merk amper verschil....
06 nov 2011 13:42
Tilt!
Bij mij is dus ook 't gedoe de reden dat ik tot nu toe nog geen winterbanden gekocht heb. Nu verplicht het zichzelf dus nu kan ik niet anders. Ben ook lui en behoudsgezind. Deed vroeger 70 à 80.000 km/jaar, ook zonder winterbanden (zoals 99,99% van de andere bestuurders) en nooit problemen gehad. Maar he...ze zijn besteld en ik ben benieuwd voor de openbaring
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
06 nov 2011 13:48
Rad911
718 Cayman S
Loosdrecht
Ach, ik verheug me al weer op de komende winter als alle zichzelf overschattende mensen gewoon weer de weg op gaan met hun goed onderhouden auto's.... Ik ben blij als ik niet persé de weg op hoef op zulke dagen Dan ga ik liever even een rondje wandelen en lachen
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
06 nov 2011 13:52
Ewout
Nieuwerkerk a/d IJssel
Grappig filmpje. Je ziet nog altijd mensen die zo veel mogelijk gas blijven geven om van hun plek te komen bij deze omstandigheden. Wielen in de rechtuitstand en koppeling voorzichtig op laten komen vrijwel zonder gas te geven geeft de meeste kans op enige tractie.
06 nov 2011 13:57
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
hee, is dat bij robert v.?
_________________________________________ oud is beter
06 nov 2011 13:58
Ewout
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik dacht al dat ik jou uit dat busje zag stappen
06 nov 2011 13:59
Rad911
718 Cayman S
Loosdrecht
wolf schreef:
hee, is dat bij robert v.?
Yep...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
Hahaha leuk filmpje. Hij had met zijn voorwielaandrijving duidelijk geen winterbanden. En het is een bedrijfsbus zo te zien dus onderhoud...
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
06 nov 2011 14:02
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Pascal schreef:
Dan moet ik altijd denken aan die mensen die "Ik heb toch winterbanden, dus kan gewoon rijden zoals ik altijd rij, hop, 140 over de snelweg die vol ligt met sneeuw en ijs"....
Dit merk ik vooral bij mensen die 4WD hebben met zomerbanden.
Zelf ben ik er me zeer bewust van dat zelfs met winterbanden je niet de koning van de weg bent, maar je merkt wel duidelijk dat je meer grip hebt dan met zomerbanden.
@dobbelsteen Heb jij dan toevallig je winterset velgen van de ex 996 4s die je kwijt wil? aar had jij die gekocht en welke merk, maten enz had jij?
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
Laatst bijgewerkt door GoldenHands op 06 nov 2011 14:24, in totaal 1 keer bewerkt.
06 nov 2011 14:23
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
bully schreef:
horn schreef:
eigenschappen van winterbanden zijn boven de 7 graden heel duidelijk veel slechter.
Die tijd is geweest, ken meerdere die hun nieuwe auto's standaard laten afleveren op winterbanden en er het hele jaar op rijden, zelfs ik merk amper verschil....
Over de waarde van die laatste opmerking kan ik niet oordelen, dus dat doe ik ook maar niet.
Als de eigenschappen van banden meer allround worden dan gaat dat ten koste van de prestaties op het gebied waarvoor ze zijn ontwikkeld. Dat geldt zowel voor winterbanden onder warme(re) omstandigheden als zomerbanden onder koude(re) omstandigheden. Een "all weather"-band is per definitie een compromis en een band die onder geen enkele omstandigheid uitblinkt (wel meestal voldoende presteert). Mijn mening.
Morgen komen de winterbanden onder de Outlander (gelukkig kunnen vinden, want dat was inderdaad een groter probleem dan het vinden van de velgen daarvoor ) en over een paar weken onder de 911.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Ja maar je hebt ze wel. met N klassificatie. De dealer zei mij om daar op te letten. Maar ja. Ik ben geen race expert en vraag mij af of ik het verschil tussen M (mercedes) * (Audi), of N (Porsche) klassificatie wel zou merken.
07 nov 2011 18:31
Tilt!
Ga je meer dan 240 knallen met je winterbanden of niet?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
07 nov 2011 18:41
Sigrid
964 C2
Ik wel Paddestoel
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
Tja, op winterbanden zo hard rijden betekent bij mij meestal dat ik in Duitsland zit en dat het of nog niet sneeuw en vriest of juist niet meer... De N typering heeft dus alleen zin als je echte serieus doorrijdt?
07 nov 2011 19:35
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
geloof niet dat N-code iets uitmaakt op een 4S met nanny's en winterbanden.
_________________________________________ oud is beter
07 nov 2011 19:59
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
GoldenHands schreef:
@dobbelsteen Heb jij dan toevallig je winterset velgen van de ex 996 4s die je kwijt wil? aar had jij die gekocht en welke merk, maten enz had jij?
Was een funwagen, dus die hebben we de hele winter binnen gelaten. Ik baseer mijn ervaringen op de 2 Audi quattro's die we hier hebben staan. Dus ik kan je niet verder helpen, sorry.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum