Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:41

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche newbie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Porsche newbie
Frank64 schreef:
Iemand nog commentaar over rij eigenschappen 996 4s vs 997
Een proefrit geeft niet zoveel feedback als een ervaren P-rijder
Ieder nieuw model rijdt weer beter en makkelijker dan het vorige.
Of je daar plezier aan beleefd is aan jou.
Ik vond het gevoel in besturing en remmen bijv lekkerder in een 993 dan in een 996.Maar wat betreft rechtuitstabiliteit,koppeling, bediening etc etc voor mij altijd het nieuwste :wink:

02 nov 2011 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Ok thx, heb nu proefritten op de rol staan voor een 996 4s en 997

Een 997 4 voor dat budget nog niet gevonden, wellicht eens een post opzetten bij vraag/aanbod

03 nov 2011 21:54
Profiel
Tilt! schreef:

Een ervaren P-rijder is subjectief want iedereen heeft zijn lievelingetjes.

De ene heeft graag veel zout op de aardappels, de andere net niet, snap je? :idea: :wink:

Ik snap em Tilt :mrgreen:

03 nov 2011 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Ik had een 996 4S, een formidabele en vreselijk dikke auto, maar inmiddels al weer 2 jaar een 997 S welke veel beter rijd en inderdaad weer strakker is afgewerkt. Overigens zal de 991 nog beter zijn.
Ik zou persoonlijk altijd de nieuwste willen binnen mn budget, daar je voorkeur uitgaat naar een "normale 911" zonder spoilers etc (dus geen turbo of gt3) zou ik met jou budget zeker voor een 997 gaan!
Er staat bij AVS in middelharnis een mooie 997 te koop en is een vetrouwd adres.

Zeker bij de nieuwere (watergekoelde) modellen is 4wd niet nodig om veilig te rijden, daar zorgt de electronica voor.
Mijn ervaring is wel dat je met rwd veel meer plezier hebt, het geeft de auto meer beleving en emotie!

Kies wat je mooi vind, zolang het maar een Porsche is :wink:
Veel zoek en kies plezier!

05 nov 2011 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
RB911 schreef:
Ik had een 996 4S, een formidabele en vreselijk dikke auto, maar inmiddels al weer 2 jaar een 997 S welke veel beter rijd en inderdaad weer strakker is afgewerkt. Overigens zal de 991 nog beter zijn.
Ik zou persoonlijk altijd de nieuwste willen binnen mn budget, daar je voorkeur uitgaat naar een "normale 911" zonder spoilers etc (dus geen turbo of gt3) zou ik met jou budget zeker voor een 997 gaan!
Er staat bij AVS in middelharnis een mooie 997 te koop en is een vetrouwd adres.

Zeker bij de nieuwere (watergekoelde) modellen is 4wd niet nodig om veilig te rijden, daar zorgt de electronica voor.
Mijn ervaring is wel dat je met rwd veel meer plezier hebt, het geeft de auto meer beleving en emotie!

Kies wat je mooi vind, zolang het maar een Porsche is :wink:
Veel zoek en kies plezier!

Heb afgelopen weekend mijn eerste proefrit gemaakt en verder gekeken, vergeleken en keuze is nu duidelijk op de 997. Niet alleen rijden maar ook binnen afwerking is veel strakker. Nu dat ei is gelegd, op zoek naar een mooi exemplaar.
(Kijk zeker bij AVS, thx)

Gaven wel aan dat het wachten (zoals ook hier op forum werd aangegeven) zou kunnen lonen omdat door de nieuwe 911, er meer 997's worden ingeruild. Dus ik hou mijn ogen (en oren (wat een mooi geluid)) open.

07 nov 2011 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
Ik heb recent dezelfde keuze moeten maken. Voor hetzelfde geld kon ik een 996 4S of een 997 kopen. Ben uiteindelijk toch voor de 4S gegaan, omdat ik mijn Porsches altijd dagelijks rij. Ook in de winter. Ik kan mij nog heel goed een winter herinneren (denk dat dat 1999 was) waarbij ik met mijn Porsche sc in Amsterdam niet eens de gracht over kwam door geen grip te hebben. Sindsdien altijd 4 wiel aangedreven gehad. Op bijna elk forum zijn er wel voor en tegenstanders te vinden. Hetgeen ik onthouden heb is dat de rode lijn destijds was dat je met een 4 wiel aangedreven Porsche de meest ideale dagelijks eauto hebt die je je maar kan wensen.

Daarnaast is de 4S lekker dik. Mooie achterkant. Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik steeds meer forummers zie die ook met de 997 heel tevreden zijn. Misschein komt mijn voorkeur uit het feit dat ik altijd voorwielaangedreven auto's heb gehad en nooit achterwielaangedreven. Als je van huis uit al achterwielaangedreven auto's gewend bent is een beetje onderstuur in de winter misschien juist de kick. Als je zoals ik mn voorwielaangedreven auto's gewend bent vertrouw je (wellicht onterecht) bij de vierwiel aangedreven de correctie door de voorwielen.

Het blijven 2 hele mooie auto's. Ik heb gekozen voor de 996 4S. Mijn persoonlijke mening dat een 4S minder in waarde daalt dan de 997 heeft ook meegespeelt. Succes met je keuze.

07 nov 2011 12:12
Profiel
981 Boxster GTS
Het relaas m.b.t. voor- en achterwielaangedreven auto's herken ik wel.

Ik heb jaren (decennia) lang met snelle (200 pk +) voorwielaangedreven auto's gereden en ik kan mij nog levendig de "voorzichtigheid" herinneren die ik had bij mijn eerste achterwielaangedreven 911.

Persoonlijk geef ik nu de voorkeur aan alleen een achterwiel aangedreven 911 (ongeacht het type), veel, om niet te zeggen heel veel leuker om mee te rijden.

Voor d.d. wordt een (achterwielaangedreven) BMW ingezet.

08 nov 2011 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Tilt! schreef:
Je hebt de 997 ook in 4WD hoor ;) :idea:
Moet toch lukken met jouw budget?

Ben op zoek naar een 997, als in mijn budget een 4-wheel mogelijk is graag

11 nov 2011 0:34
Profiel