Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:40



Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Aankoop 993 4S of 997 2S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Voor Bert. Zie hieronder een bijdrage van mij uit 2009 m.b.t de betrouwbaarheid van de 993:

Citaat:
Hallo,

Ik heb de autobijlage opgevraagd bij elsevier en zij waren zo vriendelijk mij die onmiddellijk toe te zenden. Wat werd er dan gezegd over de porsche 993? In die elsevier bijlage (april 2008) stond een artikel n.a.v. het jaarlijkse (Duitse) Tüv auto-onderzoek ("Europa's strengste onderzoek"). De winnaar in de categorie 10 en 11 jaar oud (de auto met de minst aanzienlijke gebreken) was de Porsche 911 (993).
Dank voor jullie reacties.


08 nov 2011 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Een 993 4S als je de mooiste auto wilt en een 997 S als je hem dagelijks wilt gebruiken.
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


08 nov 2011 19:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
993turbopeter schreef:
terwijl de 993 toch allebei olieprobleempjes hadden


Ik neem aan dat je het specifiek over jouw 993carrera2 en 993 turbo hebt :?:


08 nov 2011 20:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Ja natuurlijk over mijn 2 vorige luchtkokers.
De mooiste volgens mij op 1)993(4)s met kleine voorsprong op :
2) 997 4s (heb 991 nog niet gezien)

De snelste duidelijk 997s (zonder discussie)
_________________________________________
ex 964; ex 993; ex 993turbo
nu 997 4S en 993 4S


08 nov 2011 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Bert928 schreef:
Welke merken leveren dan wel kwaliteit? Koop elk jaar het duitse TÜV rapport. Lees alles kritisch en U kunt een antwoord geven op de vraag welke merken nu wel betrouwbare techniek leveren.


En welk merk is dat, dat altijd op nr. 1 staat in de jaarlijkse AutoBild TuV Report? Dat is Porsche. Zowel de 911 als de Boxster staan jaar in jaar uit te boek als de meest betrouwbare auto's die er zijn. Ik snap dus de verwijzing naar het TuV rapport niet, want juist Porsche staat daar altijd glorieus op nummer 1.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


08 nov 2011 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
993 (4) S!
_________________________________________
Make the most of now!


08 nov 2011 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
+1 (en ik bedoel dan niet 993 (5)S ...). :drive: :thumleft:
_________________________________________
Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!


08 nov 2011 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Ik zou hier de waterkoker kiezen.


09 nov 2011 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Ewout schreef:
Ik zou hier de waterkoker kiezen.


+1.... zijn 2 compleet verschillende auto's maar voor het gebruik, verbruik, garantie en kosten dan kun je beter kiezen voor een 'nieuwere' versie de 997 ;)
_________________________________________
Het leven gaat door..


09 nov 2011 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Ik zou er tussen gaan zitten.........996 !!!! :mrgreen: :thumleft:


10 nov 2011 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
erwin996 schreef:
Bert928 schreef:
Welke merken leveren dan wel kwaliteit? Koop elk jaar het duitse TÜV rapport. Lees alles kritisch en U kunt een antwoord geven op de vraag welke merken nu wel betrouwbare techniek leveren.


En welk merk is dat, dat altijd op nr. 1 staat in de jaarlijkse AutoBild TuV Report? Dat is Porsche. Zowel de 911 als de Boxster staan jaar in jaar uit te boek als de meest betrouwbare auto's die er zijn. Ik snap dus de verwijzing naar het TuV rapport niet, want juist Porsche staat daar altijd glorieus op nummer 1.

Jullie moeten dan wel even het hele verhaal lezen. De tweejaarlijkse TÜV doorstaan de Porsches met glans, dat is echter nog minder dan de APK hier. Helemaal mee eens, de veiligheid is oke, ook omdat Porsches normaal goed onderhouden worden. Onder betrouwbaarheid versta ik echter ook nog even de levensduur van een motorblok en de electronica enz. Ook dat staat in het TÜV rapport. Porsche wisselde massaal motorblokken voor garantie, zo wordt ook vermeld. Degenen die nu zo'n auto hebben zonder garantie hebben toch te vaak te maken met hoge kosten. Porsche duurzaam? Kwaliteit? Gezien de hoge scores op het gebied van gevoelige IMS Lager en lekkages, niet dus.

Groet Bert928GT


10 nov 2011 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
tja. je rijdt 928. ik zie. :roll: :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


10 nov 2011 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
ja inderdaad een 928GT , al bijna 6 jaar en met veel plezier en nagenoeg probleemloos. Ik weet dat niet elke 928 probleemloos is en de zwakke punten ken ik best. Ik doe wel alle onderhoud zelf en heb nauwelijks kosten gehad. Porsche onderdelen zijn gewoon niet zo duur. Een complete distributiewissel incl. waterpomp en spanrollen plus rolbalg kost dik 400 euro aan onderdelen.
Het grote probleem van veel 928's is dat ze vaak achterstallig onderhoud hebben. Door de lage prijzen zijn ze vaak in handen gekomen van mensen die geen onderhoud pleegden en zo zijn vele van die auto's van kwaad tot erger gekomen.

Ook een 996 zou ik best aandurven, zeker gezien de lage prijzen nu. ik zou dan wel rekening houden met ooit een keertje een motorwissel. Wat de waterkokers betreft heb ik een interessante vraag aan Resto. Is het niet mogelijk om 6 bussen in te persen in een bestaand 996 onderblok? De originele cylinderbussen staan net als bij de 944 968 en 928 vrijstaand omgeven door koelvloeistof in het blok. Als er genoeg vlees is dan zou je preventief 6 bussen kunnen inpersen en zou veel van de problemen opgelost moeten zijn. Bij de transaxles kun je zonder meer bussen inpersen. Voor de IMS zijn er ook oplossingen in de handel. Heb je die problemen allemaal opgelost dan is een 996 ook betrouwbaar.

Sowieso vind ik dat Porsche deze blokken had moeten aanpassen/verbeteren en veel teveel klanten in de kou heeft laten staan.

Groet Bert928GT


10 nov 2011 19:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Bert928 schreef:
Als er genoeg vlees is ..


.. volgens mij is dat nu juist HET (of 1 van de?) probleem bij de waterkokers :arrow: niet genoeg dikte aan de cilinderwanden :|


10 nov 2011 19:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Daarom is mn blok ook bij Hartech geweest....mn bussen hebben verstevigingen gekregen. ook de IMS is gemodificeerd.....hoop nu geen problemen meer te krijgen....( verwacht het niet ).
Groetjes,Hartwiek


10 nov 2011 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Dat zou dan betekenen dat er niet compleet nieuwe bussen in geperst kunnen worden, maar slechts verstevigingen rondom de bestaande cylinderwanden aangebracht kunnen worden.

Groet Bert928GT


10 nov 2011 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Juist Bert, je hebt het helemaal goed.....kijk anders even bij mn topic : vijf voor 12, bij motor....
Resto kan je meer info geven, hij heeft NL mn blok weer helemaal in orde gemaakt met alle modificaties die nodig waren...volgens mij is op dit moment het voordeligst een 996je te kopen voor niet al te veel die verder in mooie staat is met een goed verleden, ( +- 23.000 ) en die dan preventief laten reviseren en modificeren ( +- 7.000 ). Dan heb je daarna een heel erg betrouwbare auto voor +- 30.000. Dit lijkt mij op het moment 1 van de betere opties voor mensen die ongeveer 30.000 willen spenderen. kun je er voorlopig in ieder geval weer tegen zonder schrik te hoeven hebben dat hij ploft. en nogmaals nee.....ik heb nog steeds geen aandelen bij Resto. vind alleen dat ie super werk aflevert. Ik heb inmiddels na de revisie al weer 7000 kilometer probleemloos gereden, en ik gebruik hem als (semi) daily driver. zo gauw er zout op straat ligt staat ie binnen aan de druppellader.
Ik hoop dat ik mensen kan overtuigen dat de 996 een fantastische auto is, voor diegene die geen 997 kunnen of willen betalen....
Gegroet,
Hartwiek


10 nov 2011 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Bedankt voor je antwoord. Ik ben het helemaal eens met je redenatie. Na modificatie heb je gewoon een heel goede auto die betaalbaar en dan ook nog eens betrouwbaar is.
Dat je ze nu al voor dik 20K kunt kopen heeft met de iets mindere reputatie te maken en daar kunnen de slimmeriken onder ons dan weer hun voordeel mee doen.

Groet Bert928GT


10 nov 2011 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
@TS: 993 4s.
Vind een 997 erg, erg mooi.
Maar een'old-school' widebody Porsche nog mooier. Vooral de achter kant van de 993 4s.

Als je graag ook voor het comfort en puur de snelheid gaat, is een 997 de betere keuze denk ik. Ga je voor de 'beleving' onderweg dan zou ik voor de 993 4s gaan. Indien goed onderhouden, en je net niet die 'one-in-a-million hebt' is het blok van de 993 erg betrouwbaar. Een olielekkage van bijvoorbeeld een kleppendeksel doet daat m.i. weinig aan af. Dat is goed te verhelpen.

Succes met dit mooie probleem. Hoe dan ook, van allebei zal je veel plezier hebben.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


11 nov 2011 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Afbeelding

Je kunt natuurlijk ook voor een 996 4S gaan :mrgreen: :mrgreen: :cheers:
_________________________________________
"Happiness is a choice that requires effort at times"


13 nov 2011 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Maar dat was zijn vraag niet :wink:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


13 nov 2011 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
nee maar wel een super alternatief !! :cheers:


16 nov 2011 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Dagelijks gebruik moet prima kunnen als je een goed exemplaar hebt. En voor wat je op de 997 afschrijft, kun je een hoop repareren. Toen de 993 nieuw was werden ze ook als dd bereden, dus ik zie niet in waarom dat nu niet meer zou kunnen. Heb zelf 3 jaar en 40.000 km een 3.2 als dd bereden en een maatje van me doet dat nog steeds.

997 is natuurlijk ook een prachtig apparaat, maar wel een hele andere auto met andere eigenschappen dan een 993. Ga gewoon eens in beiden rijden en kijk wat je het meest bevalt.

Ik heb begin dit jaar proef gereden in een 993 4s en dat reed erg goed :thumleft: 997 lijkt me ook nog wel mooi als aanvulling op mijn 3.2, maar denk dat ik nog een jaartje of 2 wacht totdat er meer afschrijving gedaan is door een ander :wink: Gezien de enorme geproduceerde aantallen 997 verwacht ik 996 achtige bewegingen te gaan zien.

Maar uiteindelijk heb je een mooi luxeprobleem. Gewoon gaan rijden en naar je buik luisteren :thumleft:
_________________________________________
There is no try - just do or do not!


16 nov 2011 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (België)
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
Relatief simpele keus.
Wil je de auto dagelijks gebruiken en aanvaard je een forse waardevermindering (maar nog altijd minder dan bij een normale wagen), dan kies je de 997. Toch zou ik dan opteren voor de Fase II.

Rij je niet vaak met de wagen en hou je van een klassieker in wording en 1 van de mooiste achterzijdes ooit op een Porsche vertoond, dan kies je resoluut voor de 993 4S!
Ik ga jaarlijks op onderhoud in Duitsland (Aken) en geniet bovendien van een Classic Card pas, waarbij ik de leeftijd van mijn wagen in % korting (tot een max van 25 jaar)krijg op mijn onderhoudsfactuur (+ mobiliteits assistentie, enz...). Bovendien krijg ik steevast een gratis vervangwagen ter beschikking en heb zowat het volledige gamma sportieve Porsches (toch telkens een 200 km) gereden. Dit ging van Boxster, Boxster S, Cayman, Cayman S, 997 S Cabrio Fase II met PDK +, 997 S Coupé Fase II met PDK +. Moet je eens in Nederland of België proberen. Het gaat steevast om nieuwe wagens met km-standen van 500 tot max 6.000 km.
Telkens ben ik onder de indruk van de buitengewone capaciteiten van deze machines, MAAR erg steriel! Perfect ontworpen, in feite bijna klinisch perfect ontworpen.
Vandaar ook dat ik erg graag terug het stuur van mijn 993 in handen neem en zelfs in Aken zijn ze enthousiast en adviseren zij mij de wagen nooit te verkopen.
Maar nogmaals indien dagelijks te gebruiken dan kies ik voor de 997.
In mijn geval hou ik de 993 4S puur voor het rijplezier, de looks en de wetenschap dat ik met iets unieks rond rij, en die steeds maar zeldzamer zal worden.
De waarde van de wagen is stabiel en begint zelfs lichtjes terug te stijgen.
Maar het belangrijkste is dat ik een enorme grijns op mijn gezicht weet te toveren telkens bij het starten en rijden van deze wagen.

Wat betreft het gevoelige IMS Lager van de motoren ... Daar is in de tijd van de 996 al zoveel over geschreven, nu blijkbaar ook al met de 997.
Indien je een 993 koopt, kan het ook voorkomen dat de motor reeds vervangen is. Alles hangt toch ook een beetje af van de rijstijl van de vorige eigenaar en of het onderhoud al dan niet correct en op het juiste tijdstip uitgevoerd werd. Indien je dan pech hebt, dan kan je toch wel aanspraak maken op een commercieel gebaar van Porsche.
Wat je keuze ook mag zijn, verkeerd kiezen kan niet.
Veel succes! :cheers:
_________________________________________
Porsche, so baut man Sportwagen!


17 nov 2011 2:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Aankoop 993 4S of 997 2S
bij een 993 koop je meer historie van onbekende vorige eigenaars... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 nov 2011 8:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pee


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.