Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 9:19



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
928S US ombouwen naar euro spec? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 928S US ombouwen naar euro spec?
Mijn vader heeft deze week een US spec 928S gekocht (hij zit in amerika dus). Helaas zijn deze wat ondervermogend (240 vs 300pk... yakkes) door al die emmissie crap die die amerikanen hebben. Als kanttekening: er schijnt zelfs een luchtpompje op de uitlaat te zitten om zo de deeltjesdichtheid te reduceren, ja inderdaad... wat een bullshit.
Maargoed. Mijn pa is het met mij eens dat het vermogen wel opgekrikt kan worden. Echter, dit schijnt wel wat voeten in de aarde te hebben. Een kerel op flat-6.net zei al dat de koppen en brandstof injectiesysteem vervangen moeten worden.
Wie weet hier meer specifieke zaken over? Zijn de zuigers hetzelfde (misschien dat een US versie een lagere compressie heeft?), koppen moeten dus vervangen worden, brandstof injectie, en misschien ook de spruitstukken?
Maar ik zou dus graag weten wat hier allemaal vervangen moet worden, en bij voorkeur zo specifiek mogelijk. Een kostenindicatie zou leuk zijn, maar is niet verplicht ;)
De motorcode is M28.19/20.

BTW: heeft zo'n vermogensstijging nog gevolgen voor de aandrijflijn of is dit verder hetzelfde als de europese versie?


11 mei 2005 17:08
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Over het motorvermogen enzo kan ik je helaas weinig vertellen, over die luchtpomp daarentegen...

Zie hieronder mijn SC, "voor" en "na"...

Afbeelding

Afbeelding

Het ontbrekende deel aan de linkerkant was de luchtpomp (ook bij de SC dus een emissie-pomp!)


11 mei 2005 20:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Hallo die is lekker, zo'n pompje:
Blaas even net zoveel buitenlucht je einddemper in als er uitlaatgassen uit je spruitstrukken komen en de gassen die onder je bumper vandaan komen zijn ineens 2x zo schoon.


hahahahaha, je moet er maar op komen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


11 mei 2005 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik heb gehoord dat je met nieuwe zuigers, nokkenassen, en cilinders opboren (lijkt me stug aangezien ze beiden dezelfde inhoud hebben) nagenoeg de euro versie hebt.
Alleen de brandstofinjectie systeem is dan anders maar dat heeft weinig invloed.
Is er iemand die bovenstaande kan bevestigen?


17 mei 2005 11:15
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.