Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 23:27

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Welke velgen op een 993 S ? 

Welke velgen zijn het mooist op een 993 S?
De standaard gemonteerde CUP2 velgen 23%  23%  [ 17 ]
De Turbo I velgen van 993 Turbo/4S 77%  77%  [ 58 ]
Totaal aantal stemmen : 75

Welke velgen op een 993 S ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Waar heb je de velgen gebracht? Ik ga morgen zelf naar WheelTrim.

Vwb je 17": je hebt waarschijnlijk niet de 31 mm :idea: dikke spoorverbreders, die de S standaard heeft i.c.m. de 17" Cup velgen.

Die 31 mm vult precies de uitbouw van de Turbo carrosserie: 1795 ipv 1735 mm breed :idea:

Kijk maar eens in mijn album. Op de meeste foto's staan de 17" velgen en op de 3e foto heeft de P. zelfs rechts 17" met de tussenstukken en links de Turbo velgen zonder(zoals het hoort). Zie je verschil in uitbouw van het wiel :?:
Sterker nog: de spoorbreedte is met de 17" 1536 mm en daarmee groter dan met de 18" op de (4)S: 1504 mm. Verschil van 30 mm komt voornamelijk door de 1", dus 25 mm smallere, 17" velg, waarvan het midden de helft dus 12,5 mm verder naar buiten staat.

Dus dat opvullen etc. in de juiste configuratie is geen enkel thema :D

Misschien aanleiding om je stem nog eens te heroverwegen :?: :lol:

12 apr 2006 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Erg duur wheeltrim vind ik. Iets van 450,- voor alleen overspuiten van 4 velgen!

12 apr 2006 21:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Waar heb je de velgen gebracht? Ik ga morgen zelf naar WheelTrim.

Vwb je 17": je hebt waarschijnlijk niet de 31 mm :idea: dikke spoorverbreders, die de S standaard heeft i.c.m. de 17" Cup velgen.

Die 31 mm vult precies de uitbouw van de Turbo carrosserie: 1795 ipv 1735 mm breed :idea:

Kijk maar eens in mijn album. Op de meeste foto's staan de 17" velgen en op de 3e foto heeft de P. zelfs rechts 17" met de tussenstukken en links de Turbo velgen zonder(zoals het hoort). Zie je verschil in uitbouw van het wiel :?:
Sterker nog: de spoorbreedte is met de 17" 1536 mm en daarmee groter dan met de 18" op de (4)S: 1504 mm. Verschil van 30 mm komt voornamelijk door de 1", dus 25 mm smallere, 17" velg, waarvan het midden de helft dus 12,5 mm verder naar buiten staat.

Dus dat opvullen etc. in de juiste configuratie is geen enkel thema :D

Misschien aanleiding om je stem nog eens te heroverwegen :?: :lol:

Ik heb er nu inderdaad geen spoorverbreders onder zitten. Nogmaals, ik vind het er echt niet uit zien zo. Ik moet wel zeggen dat het met spoorverbreders er een stuk beter uitziet. De 18" velgen blijf ik echt het mooist vinden. Ze horen immers ook bij het S/turbo-carrosserie en heb ik het nog niet over die heerlijke brede/platte banden.

Daarnaast vullen ze gewoon beter de wielkast.

Ik heb mijn velgen gebracht bij Reedijk-banden in Strijen.

http://www.reedijk-banden.nl

Daar koop ik altijd mijn banden/velgen. Zij besteden het echter ook weer uit.

13 apr 2006 9:05
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
porscheware schreef:
Erg duur wheeltrim vind ik. Iets van 450,- voor alleen overspuiten van 4 velgen!

Ik ben nog geen 100 Euro per velg kwijt.

Wat is duur? Kan het elders goedkoper?

Die P. wil ik mooi houden, dat kost geld. Ben dus eerst op zoek naar een goed adres en dan ook naar een redelijke prijs. De service vond ik heel goed/prettig bij inleveren. Heb nog wel weer wat geleerd of balanceren en hoe dat juist te doen :idea: Maar dat komt binnenkort wel in een draadje :!:
Had een negatief advies gekregen over dit adres, niet van de minste van dit forum. We zullen zien, komende vrijdag ophalen voor het Technische Avond bezoek aan PCG.

Teun schreef:

Je vergist je. De diameter van de wielen is - op enkele milimeters na - uiteraard gelijk, anders is dit geen toegestaan alternatief van Porsche. Alleen de breedte verschilt 20 mm. Maar misschien bedoel je dat ze voor het oog meer opvullen door de grotere velg.

15 apr 2006 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Citaat:
Teun schreef:

Je vergist je. De diameter van de wielen is - op enkele milimeters na - uiteraard gelijk, anders is dit geen toegestaan alternatief van Porsche. Alleen de breedte verschilt 20 mm. Maar misschien bedoel je dat ze voor het oog meer opvullen door de grotere velg.

Dat bedoel ik inderdaad. Er zullen wel hogere banden onder zitten. Ik vind persoonlijk die brede en platte banden erg mooi staan en zeker in combinatie met de velg. (die ik ook mooier vind).

Het blijft natuurlijk een persoonlijke zaak.

15 apr 2006 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
ZWARTE 993 S 1997 ZWARTE ROADSTER 1960
AMSTERDAM
Bericht Re: Welke velgen op een 993 S ?
Na een tijdje ga ik mij toch afvragen of die 25 mm spacers met de standaard turbo velgen 10 J achter onder mijn 993 s beter vervangen kunnen worden door 11 J met 305 Michelins supersport erom heen.

Kan iemand mij vertellen of dat kan,ik heb geen verstand van et waardes.

Ik was eerst van plan om de fuchs 19 inch eronder te zetten maar ik heb hem in het echt gezien maar het is geen gezicht,het is net of je de schoenen van je oudere broer aan hebt ze zijn te groot voor die 993 s.

14 nov 2011 12:50
Profiel
Westervoort
11J met 305 is te breed voor een 993S.

14 nov 2011 13:10
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... en te breed voor de wasstraat :wink:

14 nov 2011 13:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
AMSTERDAM
En 11J met 295 wel ? ,ik ga nooit de wasstraat in.
Trouwens heeft iemand ervaring met wielkasten ''omrollen'' lees enkele centimeters breder maken er schijnt een bedrijf in Bussum te zitten die het goed kan.

14 nov 2011 13:29
Profiel
PF #911
België
Bericht Re:
horn schreef:
Turbo's zijn nooit standaard onder een 993S geleverd. Wat mij overigens zal roesten, ben geen origifiel en de keuze moet de eigenaar gewoon lekker zelf maken - zijn centen, zijn velgen, zijn auto. Mijn zegen heeft hij. Mijn smaak wellicht niet... :lol:

Ach, zoals Estelle Gullit zei in de PC Hooft; smaak ken je kopuh... :lol: :lol:

Las dit nu ook net terug en heb nog een kleine opmerking. In onze contreien stak er standaard 17" (Cup II) onder de Carrera S. Maar in sommige andere landen, dacht o.a. in Frankrijk (ooit zoiets gelezen in Flat 6), besloten invoerders er standaard 18" (imitatie) Turbo's onder te zwieren...
Je kan dus met een gerust hart en (Porsche-) geweten met 18" rondrijden.
Ex: Elise S1 111S

14 nov 2011 14:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
AMSTERDAM
Ten eerste heeft Estelle altijd gelijk.........ze is gewoon lekker.
Ten tweede inderdaad ze waren als optie bij de S.
Ten driede ik weet nu nog steeds niet of iemand ervaring heeft met omrollen van spatborden.

14 nov 2011 14:30
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
ten driede...

14 nov 2011 15:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
AMSTERDAM
Ja ten driede Marco je bent toch op school geweest.....met de hekkies???

14 nov 2011 15:17
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
muld1215 schreef:
En 11J met 295 wel ? ,ik ga nooit de wasstraat in.

Vanwaar dan de vraag :?: :cheesy: ... maar het kan inderdaad wel met 295 :salut:

muld1215 schreef:
Trouwens heeft iemand ervaring met wielkasten ''omrollen'' lees enkele centimeters breder maken

.. volgens mij moet je nog maar een keertje daar iets over lezen .. enkele mm's is het waarschijnlijk - en wat men meestal doet is de haakse rand omrollen tegen de wand van het scherm aan :arrow: daarmee wordt de buitenkant niet breder, maar komt er aan de binnenzijde meer ruimte :idea:

15 nov 2011 11:41
Profiel WWW Facebook 
muld1215 schreef:
Trouwens heeft iemand ervaring met wielkasten ''omrollen'' lees enkele centimeters breder maken er schijnt een bedrijf in Bussum te zitten die het goed kan.

Zelf zou ik het nooit doen - omrollen - maar dit bedrijf doet het met zorg, goed gereedschap en aandacht en overleg met de klant.

Voor weggedrag zou ik ook niet boven de 285 gaan, maar als de looks tellen: your choice :P
(Is het te zien, dat verschil?..)

15 nov 2011 22:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4