Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:50

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Goedemorgen Porsche adepten, even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
Bericht Goedemorgen Porsche adepten, even voorstellen
Ik ben niet nieuw hier (in 2005 al lid geworden), maar sinds kort wel weer meer aktief op het forum.

Tijd om mij voor te stellen. Mijn naam in Andrew, friends cal me Andy... Ik Rij Porsche :D

Ooit heb ik in Rotterdam bij JB Horspower mijn eerste Porsche gekocht. Dat was in 1997. Het was een 911 SC Schieffergrijs metallic. Dit was duidelijk een impulsaaankoop voor mij. Moest gewoon zo'n ding hebben. Helaas heb ik hem maar 8 maanden in bezit gehad, waarvan hij 4 maanden bij JBH heeft gestaan (leenauto opel kadet !! :( )met een tot 2 keer toe geplofte luchtfilter. (ik wist niet dat je daar kleppen voor hebt die je achteraf op je deksel kan plaatsen). Ik weet nog dat ik soms ook aan de binnenkant van de voorruit moest krabben !!! Van ellende maar weer over gestapt op Audi....
Toen ondertussen voor het echte werk gegaan. Een 911 964 4C die ik kocht in 2005 bij Theo Janssen en in onderhoud had bij Porsche Centrum Gelderland. Dat was een hele fijne auto om in te rijden.
Afbeelding
Altijd starten, dag in dag uit en niet een roerbak als versnellingsbak, maar een heuse klik-klak-ik-schuif-em-in-de-volgende-versnellings-bak. Gewoonweg fantastisch. Het was een auto die uit Duitsland kawm en 60.000 km op de teller had. Dag in, dag uit gebruikt. Altijd in onderhoud bij PCG, daar ook ingeruild. Reden was de naderende fiscale regelgeving dat je oldtimers die je zakelijk rijdt wat betreft de bijtelling moest afrekenen op de cataloguswaarde en niet op de dagwaarde. (Het bleek achteraf mee te vallen, maar ik was bang voor een flinke waarde devaluatie voor de oldtimers). Een heel goede inruilprijs bij PCG gekregen. Hij was zo goed dat PCG hem zelfs via de eigen showroom wilde verkopen. ( 160.000 km op de teller :D )
Toen Cayenne gereden. Deze heb ik gekocht bij PCG. Een Cayenne S. Goede auto met genoeg vermogen en dito opties. Bijna alles zat erop. Dat was eind 2009.
Afbeelding
Prima gezinsauto. Origineel geleverd met technovelgen, maar die schoepen zijn rechts en links ongelijk. (Wie verzind nou zoiets?) Aan de ene kant gaan ze naar voren en aan de andere kant naar achteren. Dus andere velgen gekocht. Die zwarte op de foto. :mrgreen: Helaas bij 160 km/uur trillingsgevoelig omdat het geen orriginele velgen zijn. Uiteindelijk via PCG Nieuwe velgenset van de nieuwste Cayenne type eronder gezet en weg waren alle problemen. Ook de stoelen voor vernieuwd, waarbij ik stoelen via Gemballa had laten komen :mrgreen: Wel merkte ik dat het wel een erg zware auto is en wat mij het meest opviel dat was de vertraging bij de bochten voordat de motor het weer oppikt. Net op er een turbogat zat. Hoewel er geen turbo in zit. Met heen en weerschakelen op de tiptronic was het een stuk beter, maar toch anders.
Ondertussen veel nagelezen en veel buyersguides doorgenomen van PorscheWorld magazine en via internet. Weer bij PCG langsgeweest om de Cayenne in te ruilen op mijn huidige Ride. Rij nu sinds 11-11-2011 de vertrouwde 911 weer. Het is een 996 4S tiptronic met sportuitlaat en ben in mijn nopjes.
Afbeelding
Net onder de Porsche Turbo gesitueerd rijdt het prima. Lekkere dikke kont, dubbele uitlaten. Fantastisch toch? Met 320 Pk wel 20 Pk minder dan de Cayenne, maar ook 800 Kg lichter. En niet meer hoeven wachten totdat de motor het weer oppikt in de bochten. Ik deze ga ik net als mijn vorige Porsches dagelijks gebruiken. Porsches moeten rijden... :drive: :mrgreen: :cheers: Ik ga hier heel lang van genieten.

Laatst bijgewerkt door GoldenHands op 16 nov 2011 0:40, in totaal 1 keer bewerkt.

15 nov 2011 12:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen Porsche adepten, even voorstellen
Welkom hier :mrgreen:

15 nov 2011 13:09
Profiel
Welkom goudenhandjes :thumleft:
Citaat:
Ik weet nog dat ik soms ook aan de binnenkant van de voorruit moest krabben
Geweldig toch :mrgreen:

15 nov 2011 13:29
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Karakter, heet dat :mrgreen:

15 nov 2011 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat krabben aan de binnenkant was best geinig. Maar alleen als je eraan terug denkt. Op dat moment was het gewoon koud in de POrsche :shock:

15 nov 2011 13:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Veel plezier met de 'nieuwe' Porsche! :cheers:

15 nov 2011 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank :ba: :ba: :cheers:

15 nov 2011 18:39
Profiel
Omg. Amsterdam
Welkom terug... mooie bak heb je.. zo'n 4S is wel gaaf :thumleft:

15 nov 2011 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Hartelijk dank. Hij gaat prima :mrgreen:
En jij hebt een C2 Turbo? Die moet je nooit weg doen. Goed onderhouden en zuinig op zijn!

15 nov 2011 19:32
Profiel
Omg. Amsterdam
Ik ben overal op zuinig op... zo ook dus op mijn C2-Turbo :wink: (was wel een mooie Nickname geweest overigens ;) )

15 nov 2011 20:04
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
veel plezier met je mooie nieuwe bak :thumleft:

15 nov 2011 22:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]