Auteur |
Bericht |
Moonwhisper
944
|
Olie
Hallo,
Ik heb een 944 turbo. Tot mijn grote schrik lag er gisteren een klein plasje doorzichte vloeistof (het voelde aan als olie) onder mijn auto. Toen ik de moterkap opende zat er ook wat aan de onderkant van de kap. Alles lijkt echter nog vol en hij rijdt net als altijd. Vanmorgen lag er niet zoveel onder als gisteren. Een heel klein plasje maar, en nu was het donkerbruin (olie). Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
|
11 mei 2005 18:44 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
ja hoor ... ik denk ............. olie ....
|
12 mei 2005 6:34 |
|
|
F@RGO
|
het kan ook koelvloeistof zijn die langs uw motor naar beneden sijpelt
dat zou dan de radiotor kunnen zijn bv.
het voelt een beetje aan als olie maar dat laat je best onderzoeken,
ik had datzelfde reeds voor bij mijn golf en dacht eerst ook aan olie vermits het bruinig was, maar ik ben ook maar een kapper
laat het checken door een vakman voor je in de onnodige kosten terecht komt
|
12 mei 2005 7:57 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Olie
Ach bij mij is het ook niet elke morgen hetzelfde wat er onder ligt, blijkt nog al af te hangen wat je gegeten hebt....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 mei 2005 7:58 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Als je het niet vertrouwd, even langs de Porsche specialist rijden en het laten controleren.
|
12 mei 2005 9:59 |
|
|
F@RGO
|
Re: Olie
|
12 mei 2005 12:28 |
|
|
Moonwhisper
944
|
haha....
Vandaag lag allebei de kleuren onder de auto....jaja ik weet het, dat gebeurd vast ook wel eens bij jou he Marcel!?!?! Heb je bietjes wel eens uitgeprobeerd?
Een goede Porsche monteur.......wie weet er één in Flevoland??
Heb ik eindelijk mijn droomauto....wil ik er ook van genieten toch!
|
12 mei 2005 12:52 |
|
|
F@RGO
|
ik ben uit belgie dus ken ik er geen
best rap iemand zoeken en ondertussen uw oliepeil , oliedruk,watertemp en dergelijke in de gaten houden.
dan zit je safer
|
12 mei 2005 12:54 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Dank voor je bericht F@rgo. Ik hou alles scherp in de gaten. Alles ziet er normaal uit.....alles lijkt ook vol. Mijn man gaat vanmiddag even kijken waar het lekt. Ik wil niet iedereen aan mijn auto laten knutselen. Het liefst zou ik het zelf doen
|
12 mei 2005 14:18 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
IS Flevoland niet in de "buurt" van Steenwijk ...
Das toch die dichtgekijlde polder daarboven in Hollandia ... niet ...
|
12 mei 2005 14:20 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Inderdaad!
|
12 mei 2005 14:24 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Waar bevond dat plasje zich?
Notoir bij een 944 met stuurbekrachtiging is het lekken van stuurbekrachtigingsvloestof. Die ziet eruit als olie. De druppeltjes zijn dan rechtsvoor onder de auto te vinden...
Oplossingen: Boven een pakkinkje onder de dop van van stuurbekrachtigingsvloeistofreservoir ( ) leggen en even goed checken of er geen vloeistof lekt langs de twee slangen die onderaan het reservoir zitten...
Er willen ook nog wel eens keerringetjes gaan lekken. Dat kan op zich geen kwaad, maar als de lekkage te erg wordt, zou ik er wel wat aan laten doen. Sowieso zou ik bij de eerstvolgende distributie-vervanging ook meteen alle keerringen laten vervangen.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 mei 2005 14:27 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Wel dan .... hier ff mee bellen zou ik zegge ...
|
12 mei 2005 14:28 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Helaas......het is een 944 zonder stuurbekrachtiging.......een lekkere echte auto dus
|
12 mei 2005 14:59 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ooooooohhhh... Zo'n kaal -waarschijnlijk origineel Nederlands- geval...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 mei 2005 15:17 |
|
|
Porsche 924 Martini
Porsche 924 ''martini''Ter Aar
|
Stuurbekrachtingsolie is rood, lijkt me moeilijk te verwarren met olie?
_________________________________________ Porsche 924 Martini '77 restauratieproject.
<vordert stukje bij beetje>,heb de tijd!
Blok is eruit, nu voorwielophanging aan't opknappen!
|
12 mei 2005 15:39 |
|
|
Moonwhisper
944
|
hoho, mijn P niet afkraken hoor!!!
|
12 mei 2005 15:57 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De mijne is ook zo'n 'origineel Nederlands geval', maar dan mét stuurbekrachtiging!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 mei 2005 16:18 |
|
|
Moonwhisper
944
|
De mijne is wel ingevoerd in '91 of wil dat niets zeggen?!?!!?
Het rijdt natuurlijk wel makkelijker met stuurbekrachtiging. Wij hebben ook nog een superdeluxe BMW voor de deur staan met alles erop en eraan. Erg leuk om in te rijden, maar toch heb ik het gevoel dat ik ECHT rij als ik in mijn rode 944 rij, zonder stuurbekrachtiging
|
12 mei 2005 17:02 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Hallo Moonwisper,
Het is ontzettend moeilijk om zo achter de computer een goed gericht antwoorde te geven.
Een 944 heeft verschillende plaatsen waar ze gaan lekken als ze ouder worden. Gelukkig is altijd alles te repareren.
Het vreemde dat ik lees is dat er ook olie aan de onderkant van de motorkap zit.
Als je wilt kan ik bij ons in Steenwijk wel een diagnose stellen.
Daarna kun je altijd nog kijken wat je doet als er een reparatie nodig is.
Trouwens een 951 zonder stuurbekrachtiging?
Groeten, Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
12 mei 2005 20:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hoe voelt stuurbekrachtiging aan (bijna) zonder olie in het systeem
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 mei 2005 21:30 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Hoi Erwin,
Ik begrijp dat het moeilijk is om zo iets te zeggen, het kan natuurlijk vanalles zijn. Ik had de stille hoop dat er iemand was die mij kon vertellen dat het DAT slangetje was....zodat ik het zelf kon vervangen en oplossen. Maar goed dat gaat dus niet.
Ik vind Steenwijk wel ver om met mijn lekkende P te gaan rijden.
Ik ga eerst maar eens kijken of iemand in mijn omgeving het op kan lossen. Ik baal als een stekker, ik heb de auto nog niet zolang. Een droom van 20 jaar eindelijk in vervulling en nu dit!
Wat er onderaan de moterkap zat was een doorzichtig vloeistof wat aanvoelde als olie. Een vage groene drap er doorheen.
Is het raar dat mijn 944 geen stuurbekrachtiging heeft?
Groetjes Moonwhisper
|
12 mei 2005 21:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als het een 944 turbo (951) is blijkbaar wel.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 mei 2005 21:47 |
|
|
Moonwhisper
944
|
ok.....nu hebben jullie me helemaal......
Achterop mijn auto staat groot: TURBO. In de papieren staat ook turbo. Omdat ik hiervoor een auto had MET stuurbekrachtiging reed dacht ik dat hij gewoon extra zwaar was (met name bij het inparkeren) omdat ik het niet meer gewend was.......moet ik me nu belazerd voelen?!?!
|
12 mei 2005 21:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Misschien toch maar ermee naar Steenwijk
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 mei 2005 22:04 |
|
|