Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:19

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
nieuw audio project: versterker in een 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Bericht nieuw audio project: versterker in een 964
Het wordt kouder, vrijdag gaan de winterbanden onder mijn Targa (afgelopen weekend nog heerlijk open gereden natuurlijk :drive: ). Daarna zal de Targa de meeste tijd in de stalling staan. Onder een warme droge hoes :lol: . Totdat het gaat sneeuwen en ik ga proberen wat rijden in sneeuw is in een C4 :ba: ...

Moraal van het verhaal echter... totdat het gaat sneeuwen ga ik me vervelen en staat de Porsche stil. Tijd voor een projectje!!!

-> Inbouwen van een 2 kanaals versterker in een 964

Ik heb al gezocht naar topics over versterkers in een 964. Zie wel hele mooie van Soundstream maar eigenlijk wil ik een versterker onder mijn passagiersstoel monteren. Geen sub oid, alleen de compo voor. Dus een 2 kanaals versterker. Aangestuurd door een Pioneer headunit (DEH9400MP of DEH88RS) om 2 Focals (zie ander topic) van stroom te voorzien.

Maar wat past nog onder de voorstoel? Wat zijn de maximale afmetingen? Welke versterkers zijn al ingebouwd in een 964? Ben benieuwd.

groeten, Eric

16 nov 2011 21:24
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht Re: nieuw audio project: versterker in een 964
Standaard is er nog geen versterker ingebouwd in de 964. Alleen een antenneversterker :wink:

Denk overigens dat de meeste winst is te behalen met het monteren van goede speakers in combinatie met een goede headunit!

De mooiste sound komt van achter maar dat wist je natuurlijk al... :wink:

16 nov 2011 21:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Begrijp je project trouwens heel goed. Ik heb een Becker maar mijn hemel wat een kraakapparaat.
Soms (lees: als ik rijd :? ) kan ik zelfs geen zender vangen of vasthouden.
Nu helpt een versterker het geluid te versterken, dus dan zal ie nog meer kraken, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat een radio-installatie in een 964 soms niet zo'n succes is :flush:
Ben benieuwd of je er iets fatsoenlijks van kan maken. :roll:

En natuurlijk, het mooiste geluid komt van achteren, maar die hoor ik er wel bovenuit :thumleft:

16 nov 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Voor de duidelijkheid:

Nieuwe speakers heb ik al gemonteerd: speaker upgrade.

Headunit heb ik ook al. Een Pioneer DEH-9400MP en een iets modernere (met classic look) DEH-P88RS. Allebei met tijdcorrectie, line out, etc... Moet alleen nog kiezen welke het mooist in de Porsche staat.

Audio is alleen maar leuk als ik stilsta trouwens. Als ik rijd komt het mooiste inderdaad van achteren. En als ik dan toch iets luister is het meestal BNR. Noem het maar een car audio tik (in mijn Saab ben ik helemaal doorgeslagen :cheers: ).

Ben dus vooral benieuwd naar de (niet antenne) versterkers die onder de stoel van deze en genen liggen :lol: .

16 nov 2011 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik heb hier nog steeds twee Phoenix Gold ZX450's (uit 1997, dus lekker vintage) die ik ooit nog wil inbouwen in m'n 964. Ik denk dat ik die net mooi kwijt kan in de bagageruimte. Als speakers heb ik CDT HD's liggen en als HU een Becker by Olaf. :thumleft:

16 nov 2011 22:27
Profiel
Moderator
PF #57
viewtopic.php?p=141866#p141866 deze zal je wel al gelezen hebben?

16 nov 2011 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
framepje op maat maken voor op je reserveband/thuisbrenger.
Hierop de versterker aansluiten (rubbers eventueel extra ertussen om nog wat schokken te dempen).
En je hebt geen blijvende aanpassingen aan je auto nodig.

Als je een kleine versterker hebt, past die denk ik gewoon onder de passagiersstoel.
Moet je hier even wat op-maat maken en herschikken denk ik.

17 nov 2011 0:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb achteraf ingebouwde audio als je wil zien hoe de versterker en bedrading zit aangesloten zou ik zeggen kom maar kijken ik heb hem links tegen het zijscherm zitten op een bevestigingsframe zeer netjes en bijna geen ruimte verlies

17 nov 2011 13:18
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
interessant topic, ga ik zeker volgen...

Heb met mijn nieuwe Morel hybrids toch eigenlijk meer power nodig om ze echt mooi te laten klinken.

Heb je al onder het dashboard gekeken of daar geen ruimte is voor een platte versterker??

17 nov 2011 15:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
koen85 schreef:
Ik heb achteraf ingebouwde audio als je wil zien hoe de versterker en bedrading zit aangesloten zou ik zeggen kom maar kijken ik heb hem links tegen het zijscherm zitten op een bevestigingsframe zeer netjes en bijna geen ruimte verlies

Foto! :salut:

Heb vandaag een beetje onder de stoel gekeken en gevoeld... is niet veel ruimte. Ik voel er dus wel wat voor om alles voorin in te bouwen. Maar dan wel zo dat het ook zonder schade er weer uit kan. Origineel houden he... Als de versterker voorin ligt scheelt het ook weer een dikke stroomkabel door het schutbord.. Wel zo veilig (alhoewel ik in mijn Saab een bijna cm dikke kabel van voor naar achter heb lopen :roll: ).

Dan dus zijscherm of bij het reservewiel. Ben heel benieuwd naar foto's!

@horn: thanks for topic, had ik toevallig nog niet gezien (het Human Reign topic wel :thumleft: ).

17 nov 2011 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ik zal even kijken of ik van het weekend een paar fotos maak dan laat ik het je gelijk weten maar zoals de loop van bedrading e.d wordt lastig op de foto te krijgen.

18 nov 2011 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Ik wil ook mijn Becker nog oppimpen dus ik ben erg benieuwd hoe je het gaat doen en zou foto's toejuichen....

18 nov 2011 12:40
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Franz schreef:
Ik heb hier nog steeds twee Phoenix Gold ZX450's (uit 1997, dus lekker vintage) die ik ooit nog wil inbouwen in m'n 964. Ik denk dat ik die net mooi kwijt kan in de bagageruimte. Als speakers heb ik CDT HD's liggen en als HU een Becker by Olaf. :thumleft:

...lekker vintage?

Valt wel mee hoor! Ben bezig met mijn audio projectje. Ga de Kenwood Mask (bijna net zo vintage..? :wink: ) uit de auto halen en de radio back-daten naar period right 1977 blaupunkt. Heb twee verschillende waar ik uit kan kiezen. Welke het wordt hangt een beetje af van de kwaliteit van de radio welke nu onderweg is met de post vanuit BRD. Keep you posted!

In die tijd hadden de blaupunkts ook al behalve DIN radio vaak een externe twee kanaals versterker doos. Werd meestal weggestopt achter het rechter schutbord of onder dashboard als ik het goed heb. Heb ook wel foto's voor de geïnteresseerden.

Ik twijfel alleen over de antenne. Heb nu zo'n raam plak ding. Misschien toch maar een gat boren op het scherm en een electrische Hirschmann monteren? :scratch:

18 nov 2011 14:50
Profiel
Moderator
PF #57
Jeroen C3.0 schreef:
Welke het wordt hangt een beetje af van de kwaliteit van de radio welke nu onderweg is met de post vanuit BRD.

iebeetje?

18 nov 2011 14:57
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
yup! voor niet teveel. Nu maar hopen dat ie het doet!

18 nov 2011 15:36
Profiel
Noord-Brabant
Jeroen C3.0 schreef:
...lekker vintage?

Ik heb het hier niet over een radio maar over twee high-end eindtrappen. Dit soort spul kwam begin jaren negentig in opmars dus je kan wat dat betreft spreken over vintage. Er zijn momenteel nog steeds car audiowinkels die deze versterkers gebruiken om hun demospeakers aan te sturen. Een nette fatsoenlijke doet nog makkelijk € 400,- .

18 nov 2011 16:35
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
OK, got it. Kwam laatst op mijn speurtocht nog soortgelijk spul tegen. NOS. Interesse? (hoewel denk het niet, je hebt het al liggen! :wink: )

18 nov 2011 17:02
Profiel
Noord-Brabant
Juistem :mrgreen:

18 nov 2011 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
heb grotere boxen laten monteren in de hoedenplank zonder te zagen.
onder de boxen zijn houten ringen gemaakt die zijn bekleed met zwart leer,in de voorste deuren een compo set van caliber. klinkt goed zonder versterker
kan je foto's mailen evt

19 nov 2011 21:34
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
kijk nu wat ik in de autoweek tegenkwam...

Helix plugnplay

Ik zie de autoweek natuurlijk niet als maatgevend (zeker niet op audio gebied) maar ik heb zelf een Helix versterker gehad en dat was een mooi apparaat. Bovendien maken ze daar goede spullen.

Als je niet aan de auto wilt kloten (zoals ik) dan is dit wel een van de betere opties lijkt me.
En er is ook een wat eenvoudigere PP40 versterker zonder dsp-dingetjes.

Ik ga er iig verder naar kijken.

Groepbuy??

23 nov 2011 20:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]