Re: Welke benzine - Boxster S (986)
Wolf,
Graag zou ik je willen geloven en denken dat het tussen mijn oren zit. Laten we eerlijk wezen, het zou mij geld besparen wanneer ik Euro 95 tank en daarbij ook nog eens een tankstation iets verder verwijderd van de snelweg kan pakken (bij mij in de buurt verkopen ze Euro 98 voornamelijk bij de duurdere, grotere snelwegtankstations).
Ik heb opgemerkt dat de Boxster minder gretig is wanneer een benzine met een lager RON-getal wordt getankt. Bijv. afgelopen zomer met de Boxster op vakantie geweest (Engeland, soortgelijk klimaat, alleen wel aan de linkerkant van de weg gereden
). Bij gebrek aan beter, enkele keren Euro 95 getankt en bij het leegrijden van de tank toch een minder gretige auto opgemerkt. Thuis weer Euro 98 en hij ging weer als het spreekwoordelijke zonnetje.
Daarnaast, en ik wil hiermee niet een nieuwe discussie aanwakkeren, heb ik het vermoeden dat de auto zuiniger omgaat met de brandstof wanneer Euro 98 is getankt. Ik heb hiervan echter geen registratie bijgehouden.
Ik trek jouw argumenten helemaal niet in twijfel. Toch denk ik dat per type auto of zelfs per auto, het een verschil kan uitmaken welk type (en merk) benzine wordt getankt. Een auto is tenslotte zo snel als zijn/haar beperkende factor...