Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2025 12:20

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Tripmaster 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Tripmaster
Gisteravond de NPC Nachtrit meegereden. Mooie route, prachtige wegen en de mist zorgde af en toe voor extra dimensie. We gaan hem met licht ook eens rijden. Met z'n vieren in de 2.7 :shock: (oudste dochter had duchtig spijt, ze is bijna net zo lang als ik :) ).

De laatste Nachtrit was al weer een flink aantal jaren terug. Wat ik me nog goed kon herinneren was de zaklamp die ik tussen m'n benen had staan om de dagteller te belichten; de dasboardverlichting van de 2.7 is knudde, ook na het vervangen van de lampjes door nieuwe exemplaren. Nu maar eens anders aanpakken dus.

Omdat ik nog niet toe van aan een Tripmaster o.i.d. heb ik op iTunes gezocht naar een goede kilometerteller die snel en eenvoudig de resetten is. Ben uiteindelijk uitgekomen bij Tripmaster Classic iTunes van i.dea Software.

Afbeelding

De app is feitelijk een twinmaster (totaal- en dagteller) en werkt kinderlijk eenvoudig. Autostart en reset d.m.v. drup op een knop. Je kunt van de tellers afzonderlijk ook de telrichting wijzigen.

iPhone in de TomTom carkit in de rechteronderhoek van de voorruit (ja grapjassen, aan de binnenkant). Goed te bedienen door de navigator en ook goed af te lezen door de chauffeur. De app werkt kinderlijk eenvoudig en precies en ziet er ook nog eens leuk uit. Aanrader.

Ik had als back-up overigens ook nog een mini led-zaklampje met elastiek aan het stuur gebonden :mrgreen: . Zonder de handen van het stuur te halen in- en uit te schakelen.

Weer heerlijke Porsche-uren gehad. 1,5 uur heen, broodjes/koffie, 3,5 uur met beslagen zij-en achterramen bolletje-pijltje, buffet, 1,25 uur terug. En wat loopt dat ding toch fijn.... :res:

20 nov 2011 11:23
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Tripmaster
Nice :!:

... maar de prijs :arrow: € 16,99 :shock: .. ben dan geneigd om door te sparen voor een echte periode correcte trip-master :wink:

20 nov 2011 11:26
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
goede tip die app, nachtrit is ook een leuke evenement; ooit ook een keer gedaan, waren toen als eerste binnen 8)

20 nov 2011 11:29
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Maar jij had gewoon de enveloppe met de eindlocatie open gemaakt ;)....

Echte tripmaster kost wat meer Olaf (weet je zelf ook), en is ook weer niet ideaal af te lezen in het donker :cheesy:

20 nov 2011 11:34
Profiel Facebook 
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Pascal schreef:
Echte tripmaster kost wat meer Olaf (weet je zelf ook), en is ook weer niet ideaal af te lezen in het donker :cheesy:

Is inderdaad de duurste app die ik ooit kocht, maar ik was gisteravond lyrisch. Een goede zaklamp kost meer. :mrgreen:
De iPhone Tripmaster is ook nog eens simpel 'in te bouwen'. Het enige dat na 'uitbouwen' zichtbaar is, is een kring op het raam.

20 nov 2011 11:41
Profiel
Moderator
PF #57
Marco schreef:
goede tip die app, nachtrit is ook een leuke evenement; ooit ook een keer gedaan, waren toen als eerste binnen 8)

en de vraag van Kiss & Go op Rotterdam Airport ook nog goed... OMG, wat stond de organisatie verbaasd te kijken... :^: Good memories!

20 nov 2011 12:09
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Met een mooi optreden van Gooische Vrouwen op de bestemming :thumleft:

we hadden natuurlijk wel een hulplijn :idea:

20 nov 2011 12:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Lijkt me zeer handig, maar ik ga geen 17euro betalen voor zo'n app. 964 is de dag verlichting ook weer niet zo slecht :mrgreen:

20 nov 2011 13:16
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Overigens, verlichting in de dagteller? VERLICHTING? Wat is dat voor modern iets? :cheesy:

20 nov 2011 22:51
Profiel Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Binnenverlichting is natuurlijk weer zo'n overbodige optie.
Tijdens de targa passagio heeft mijn bijrijder altijd zo'n ding op; Afbeelding

20 nov 2011 23:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]