Gisteravond de NPC Nachtrit meegereden. Mooie route, prachtige wegen en de mist zorgde af en toe voor extra dimensie. We gaan hem met licht ook eens rijden. Met z'n vieren in de 2.7

(oudste dochter had duchtig spijt, ze is bijna net zo lang als ik

).
De laatste Nachtrit was al weer een flink aantal jaren terug. Wat ik me nog goed kon herinneren was de zaklamp die ik tussen m'n benen had staan om de dagteller te belichten; de dasboardverlichting van de 2.7 is knudde, ook na het vervangen van de lampjes door nieuwe exemplaren. Nu maar eens anders aanpakken dus.
Omdat ik nog niet toe van aan een Tripmaster o.i.d. heb ik op iTunes gezocht naar een goede kilometerteller die snel en eenvoudig de resetten is. Ben uiteindelijk uitgekomen bij Tripmaster Classic
iTunes van i.dea Software.

De app is feitelijk een twinmaster (totaal- en dagteller) en werkt kinderlijk eenvoudig. Autostart en reset d.m.v. drup op een knop. Je kunt van de tellers afzonderlijk ook de telrichting wijzigen.
iPhone in de TomTom carkit in de rechteronderhoek van de voorruit (ja grapjassen, aan de
binnenkant). Goed te bedienen door de navigator en ook goed af te lezen door de chauffeur. De app werkt kinderlijk eenvoudig en precies en ziet er ook nog eens leuk uit. Aanrader.
Ik had als back-up overigens ook nog een mini led-zaklampje met elastiek aan het stuur gebonden

. Zonder de handen van het stuur te halen in- en uit te schakelen.
Weer heerlijke Porsche-uren gehad. 1,5 uur heen, broodjes/koffie, 3,5 uur met beslagen zij-en achterramen bolletje-pijltje, buffet, 1,25 uur terug. En wat loopt dat ding toch fijn....