Auteur |
Bericht |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Hoe kan het dan dat een Carrera 3.2 clubsport zonder elec ramen en achterzitjes nog altijd zwaarder is dan bijv een carrera 3.0? De G50 bak die zwaarder is dan de 915 bak?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
19 nov 2011 23:56 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
heb je geen link naar de thread (of zie ik erover hier ergens ?). Belgische rijkswacht 911, zou dan een targa moeten zijn. Maar dat waren speciale gevallen : standaard 2.7 targa (smalle kas) waar dan een 2.7 RS motor was in gemonteerd. Dit is één van de twee : , eigendom van een verzamelaar. De andere staat geloof ik bij Dieteren in het museum. Voor de 911 targas hadden ze nog 1973 911 E's : Later had de Belgische rijkswacht ook nog 911 SC targas.
|
20 nov 2011 22:17 |
|
|
bully
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
|
20 nov 2011 22:24 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Leuk, maar lijkt me "gewoon" een 2.7/165 pk te betreffen? Heeft niks te maken met carrera 2.7/210 MFI pk te maken volgens mij.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
20 nov 2011 23:05 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
De Getrag bak is 15 kg zwaarder dan de 915 Porsche versnellingsbak. Maar dat verklaart nog niet de 52 kg die de Carrera CS zwaarder is dan de 1120kg wegende Carrera 3.0 . Als ik even nadenk kom ik tot de volgende dingen die bij de Carrera CS meer wegen dan bij de standaard Carrera 3.0 . Zwaardere motor door oa. zwaardere krukas Zwaardere drukgroep en koppelingsplaat Zwaarder uitlaatsysteem ( oa. iets dikwandiger en iets andere vorm) Remblokdikte indicatie 4 mm dikkere remschijven Grotere remklauwen Hydraulische koppeling , twee extra gietijzeren cilinders Dikkere torsieveren achter Dikkere stabilisatorstangen Zwaardere veerplaten Voorspoilerlip Achterspoiler Extra gasveer motorkap Verstevigingsbalkejes in de deuren Verder kan ik zo snel niks bedenken. Ik denk dat het ontbreken van de luze deurplaten, elektromotoren voor de ruiten en verwarming en achterzittingen teniet worden gedaan door zwaardere techniek. Helaas is volgens mij nergens exact beschreven wat er lichter is gemaakt bij de Carrera CS van 1987.
_________________________________________ Rebel engineering
|
21 nov 2011 2:29 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Denk dat dat lijstje wel aardig klopt Erwin. Stabis en veren, de C3.0 heeft toch de set up van de 930 3.0? ZIjn die voor de CS toch nog weer dikker?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 nov 2011 9:36 |
|
|
Joost73
1988 911 Carrera 3.2
Voor meer foto's: @911_hermes
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
wat is nu het verschil tussen de 74/75 2.7 carrera en die van 76?
Dat de body galvanised is?
_________________________________________ 1988 911 Carrera 3.2 Ex 1967 911 Outlaw Ex 2002 Carrera 4S Ex 2004 997 Carrera S
|
22 nov 2011 20:40 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
_________________________________________ no guts, no glory
|
22 nov 2011 21:39 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Goeie vraag. Snap de fuz ook niet zo. Zo'n Carrera 2.7 is natuurlijk super, maar verschil tussen '74-'75 of een late 76? En wat zo'n ding dan zo duur moet maken? Geen idee.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
22 nov 2011 21:43 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
het is simpel: om de MFI carrera 2.7 competitief te houden voor de bergrennen en rallyes in Duitsland en Zwitserland, homologeerde Porsche in model jaar 1976 de 911/83 motoren voor de Duitse en zwitserse markt. Het homologatie formulier komt in de meeste gevallen met de nomenclatuur "911 Carrera RS". De Belgische politie targa's werden inderdaad geleverd met een 911 2.7 smallbody carroserie maar uitgerust met de 210 911/83 carrera 2.7 motoren.
Die porsches hadden een erg intensief leven en werden op de straat gehouden met whatever parts/motoren/gearbox er onder de monteur bank lag. De SC 3 literk-jet motor was een pak makkelijker te onderhouden bv en sommigen van deze 1976 serie targa's werden uitgerust met een dergelijke motor na enkele jaren.
De story met de eerste 10 chassis nummers is gedocumenteerd in verschillende boeken, o.m. et Konradsheim Carrera Rs boek. De eerste 10 chassisnummers werden weerhouden van het publiek voor testing, prototypes/improvements en crash homologatie doeleinden.
Ik heb nog geen documentatie dat bevestigd of deze traditie werd doorgezet met de Porsche 911 carrera 2.7, carrera 3 of dus ook de 1976 Carrera 2.7 RS.
HTH,
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
Laatst bijgewerkt door Bertroex op 24 nov 2011 0:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 nov 2011 23:44 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Nou dat verklaart het dan
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
24 nov 2011 0:30 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Hallo
Bij de latere modellen zouden zelfs de eerste 60 serienummer niet gebruikt zijn ! Dit blijkt zo te zijn bij oa 964 en 968. van andere jaren en modellen gene idee.
Kristof
|
24 nov 2011 10:42 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
De 1974 carrera's 2.7 hadden overigens de 2.7 cis motor (165pk) ipv de mfi. Deze zijn een stuk minder waard, hoewel de oplage zeer beperkt is. Een beetje zelfde als de 964 RS America. Zijn dit wellicht de dark horses in 911 land oftewel nu kopen?
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
24 apr 2012 21:22 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Jay, dit klopt enkel voor de USA versie. De Europese 2.7 Carrera van 74-75 heeft wel degelijk de MFI motor met 210 PK !
|
24 apr 2012 21:48 |
|
|
Joost73
1988 911 Carrera 3.2
Voor meer foto's: @911_hermes
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Dus omdat die 113 stuks homologatie modellen zijn en op papier benoemd zijn als 911 Carrera RS zijn ze een stuk duurder dan de 74/74 Carrera's die overigens allemaal 210 pk hebben muv US modellen.
_________________________________________ 1988 911 Carrera 3.2 Ex 1967 911 Outlaw Ex 2002 Carrera 4S Ex 2004 997 Carrera S
|
03 mei 2012 23:03 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: 911 carrera 2.7 1976
Yup, maar wat is een extra %tje for the label babies, eh?? Alleszins, eens gezien wat de prijzen van een mooie,originele staat of gerestaureerde Carrera 2.7 zijn? Nou nou!
MvG,
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
04 mei 2012 13:31 |
|
|