Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:48



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
hallo, weet iemand zo te vertellen wat de minimale dikte van de remschijven voor en achter is voor een boxster 986 ( 2.7 L ) 2004


21 nov 2011 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
Voorzijde 5 gat(en); Diam.292mm; Schijfdikte 20mm; Min.dikte 18mm; Wielnaaf diam. 98mm; Gelakt
Achterzijde 5 gat(en); Diam.298mm; Schijfdikte 24mm; Min.dikte 22mm; Wielnaaf diam. 98mm; Gewicht 6.48kg


21 nov 2011 19:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
dank je wel !


21 nov 2011 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
Gewoon controleren of je merkbare opstaande randen hebt (buitenrand schijf), als deze goed merkbaar zijn (+ 1mm) de schijven vervangen!
_________________________________________
Forester XT
Boxster 2480


22 nov 2011 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
en wat nou als de schrijven een keertje afgedraaid zijn?

of de rand er afgehaald is? bijvoorbeeld tegen piepen.

en op de naaf staat meestal ook wel de minimale maat van de schrijf.
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


22 nov 2011 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
:mrgreen:


ik was al aan het typen :

Stel je hebt nieuwe schijven, voorzijde en die zijn 1 mm gesleten, dikte 19mm met een "opstaande rand van 1 mm"

Dan ga je toch niet de schijven vervangen, dan ga je ze afdraaien, met name die rand afdraaien, "tegen het piepen"

Je bent bij 19 mm schijfdikte immers nog 1 mm ( 50% van de slijtage ) boven de ondergrens, ik zou dan zeker nog niet mijn schijven vervangen

Het kon wel eens 40 K km aan afgelegde km schelen ( met dezelfde schijven ) :idea:
_________________________________________
Groeten uit Twente


22 nov 2011 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
Kan, maar voor de prijs van een nieuwe schijf zou ik voor een nieuwe gaan! Je gaat toch niet rotzooien met een sportauto. Ik neem aan dat bij Porsche gewoon de schijven worden vervangen. Schijfafdraaien doe je bij een huis en keuken auto om door de APK te komen!
_________________________________________
Forester XT
Boxster 2480


23 nov 2011 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
broodje aap :popcorn:

Een porsche is bij mij ook gewoon een huis, tuin en keuken auto, net als ieder ander merk :mrgreen:

Het is maar een auto, geld gee fik liever uit aan andere zaken :mrgreen:

Enig idee wat een nieuwe schijf kost :?: kan ik 2x voor afdraaien, en daarna pas nieuwe steken, als het echt noodzakelijk wordt :idea:
_________________________________________
Groeten uit Twente


24 nov 2011 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
Een nieuwe set schijven voor en achter kosten van bosch (imi) ong 350 euro incl btw .Dit is ook niet echt schrikbarend te noemen .Maar als de schijven niet trillen tijdens remmen zie ik de logica van afdraaien niet.Een rand haal je simpel weg door een lammelschuurschijf op de haakseslijper te zetten en rustig de schijf te draaien.


25 nov 2011 10:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
eerst nog een antwoord op de vraag: bij Porsche is de minimale dikte altijd een even waarde, 2 mm onder dikte nieuw :idea:
en de min. maat staat niet op de schijf, DAT ken ik sinds een tijdje van de M3 :P

aan het randje is wel te zien of er (max.) 2 mm af is, of 4 of 6 of ... 8)

afdraaien randje is nergens goed voor behalve de looks (?..)
piepen krijg je weg door stevig te remmen - als bij een sportwagen, maar zonder piepende banden :wink:
is de oplossing tegen piepen, gegarandeerd (uit ervaring, wel met originele blokken)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


25 nov 2011 10:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
Martin K. schreef:
:

Een porsche is bij mij ook gewoon een huis, tuin en keuken auto, net als ieder ander merk :mrgreen:

Het is maar een auto, geld gee fik liever uit aan andere zaken :mrgreen:



Martin, dat je dan zo belachelijk veel geld uitgeeft aan een oude huis tuin en keuken auto, als je dan geld liever uitgeeft aan andere zaken had ik een andere cabrio genomen, 2CV bijvoorbeeld :D

Remschijven afdraaien zie ik zelf als goedkoop alternatief om nog even te rijden met een boulevard cruiser zodat het overgebleven geld kan worden gebruikt voor poetsmiddelen. :mrgreen:


Nu effe serieus, wanneer wel, wanneer niet afdraaien.

Een remschijf mag niet dunner worden dan 2 mm onder de nieuwgrens heeft Porsche vastgesteld.
Als een remschijf trilproblemen geeft en na bijvoorbeeld 5000 km nog maar 0,4 mm dunner is dan origineel kan er gerust afgedraaid worden. Als de remschijf tenminste symetrisch afgedraaid of geslepen wordt en in totaal niet onder de 1,4 mm onder de nieuwe dikte komt. Het liefst op de auto met speciaal gereedschap om de remschijf op te spannen op de auto om het maximale reslutaat te krijgen.

Afdraaien is niet aan te raden voor iemand die af en toe alles uit zijn Porsche haalt of veel op het circuit rijdt. Meer metaal geeft minder kans op kromtrekken, wat op het circuit niet vreemd is.

Bij 993 (vooral Cabrio's) die veel trilproblemen kennen af en toe wel eens schijven aflaten draaien op de auto, met wisselend succes.
_________________________________________
Rebel engineering


25 nov 2011 13:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
Daar waar het serieus werd.... +1 :thumleft:

daarvoor.... :scratch: ...immers, of ik veel geld aan de (een) auto heb uitegeven blijft een raadsel, misschien heb ik hem wel gewonnen :idea:


Alleen die laatste zin herken ik eigenlijk niet zo veel in, dat een 993 (Cabrio?) meer last heeft van trillen dan hetzelfde model MET dak :wink:

Waar dat dan weer op gebaseerd is, eigen waarneming, zoals je al aangaf ? :wink:

Of,... wordt er misschien niet, of minder hard gereden in Cabrio's, volgens jou?


Maar je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het vooral aan de auto moet gebeuren.. :thumleft:
_________________________________________
Groeten uit Twente


25 nov 2011 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
De carosorie van een cabrio is veel stijver dan van een coupe ,omdat het dezelfde krachten moet opvangen zonder dakconstructie . Dus met trillen heeft hij zeker een punt .Dit zal met een cabrio eerder waarneembaar zijn.

Zie het als banden bij een platte band bijv 35 hoogte zul je meer trillingen van het wegdek waarnemen dan een 60 hoogte .

Het is niet zo dat ze de stijlen doorslijpen en alstublieft hier heeft u een cabrio.


26 nov 2011 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: boxster 986: minimale dikte remschijven voor en achter ?
Martin K. schreef:
... misschien heb ik hem wel gewonnen :idea:


Ik ken de vorige eigenaar, en die verkoopt geen lootjes en maakt geen prijsvragen :mrgreen:


Martin K. schreef:
...dat een 993 (Cabrio?) meer last heeft van trillen dan hetzelfde model MET dak :wink:

Waar dat dan weer op gebaseerd is, eigen waarneming, zoals je al aangaf ? :wink:


Ik heb de afgelopen jaren belachelijk veel trilproblemen moeten oplossen aan Porsche's.
Nooit bij oudere typen, het probleem begon eigenlijk bij de 964 en het probleem werd bij de 993 het grootst en het moeilijkste oplosbaar.
Vaker kwam trillen voor bij een 993 Cabrio en bij de 964 bij de tiptronic.
Gelukkig komt het niet bij elke 911 voor, maar soms heb je er auto's tussen zitten die dat probleem hardnekkig bleven houden. Tot hoofdpijn aan toe.
_________________________________________
Rebel engineering


26 nov 2011 16:03
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.