Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:23



Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
De bouw van een Formule Vee 1300 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Ik neem aan omdat je een zo vrij mogelijke koude luchtstroom wilt hebben.
_________________________________________
Got coffee?


22 nov 2011 17:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
In principe wel zo koud mogelijk omdat koude lucht compacter is en dus meer zuurstof bevat, alleen moet bij een kevermotor de lucht niet te koud zijn.
Door de luchtversnelling in de venturi ontrekt de langsstromende lucht zoveel warmte uit de carburateur dat er op de hoofdsproeier ijsafzetting begint te ontstaan.
Daarom had je vroeger de zomer/winterstand bij carburateurmotoren.
_________________________________________
Rebel engineering


22 nov 2011 17:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
met ijsafzetting op de hoofdsproeier loopt ie zeker niet zo mooi :lol:

weer wat geleerd :salut:
_________________________________________
Got coffee?


22 nov 2011 17:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
jan911sc schreef:
...in verband met evt inlopend vocht). :?: :idea:

effe een paar blz terug surfen... er komt gewoon bodywork boven, dus vocht lijkt me geen probleem
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


22 nov 2011 18:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Heren: ik heb niet echt de behoefte met deze zeepkist te gaan rijden in de regen maar in geval van stilstand zal er uiteraard een dekseltje over de stack geplaatst worden.
Het verhaal m.b.t. ijsafzetting is duidelijk en klopt inderdaad ook voor een standaard kevermotor. Echter deze zijn veel armer afgesteld als een Formule Vee motor. Doordat er zoveel meer benzine door de carburateur en spruitstuk gaat heb ik tot nu toe nog geen last van een bevriezende carburateur. Benzine koeld kennelijk niet alleen.
Bij de eerste run van de motor was het behoorlijk koud en ik heb toen niet meer dan wat condensatie op het spruitstuk kunnen waarnemen. Dat wordt alleen maar minder als de motor goed warm is en onder het bodywork zit. De opstijgende warmte van het blok zal het spruitstuk dan ook verwarmen.


23 nov 2011 11:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Marco schreef:
met ijsafzetting op de hoofdsproeier loopt ie zeker niet zo mooi :lol:

weer wat geleerd :salut:


En nu nog weten waar de hoofdsproeier zit ... aansluitend op het benzinevat van de carburateur dat vlotterkamer heet. En die zal wel niet zo snel bevriezen ...


23 nov 2011 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
roondejong schreef:
.... heb ik tot nu toe nog geen last van een bevriezende carburateur.
Bij de eerste run van de motor was het behoorlijk koud en ik heb toen niet meer dan wat condensatie op het spruitstuk kunnen waarnemen. Dat wordt alleen maar minder als de motor goed warm is en onder het bodywork zit. De opstijgende warmte van het blok zal het spruitstuk dan ook verwarmen.


Het bevriezende carburateur probleem komt het meest voor rond de 10 graden en vochtig weer, niet bij kou en droge lucht.
Het beginnen te condenseren op jouw carburateur komt doordat jouw carburateur sterk afkoelt en het vocht in de omgeving op de carburateur begint te condenseren. Dan wat langer gaan rijden en de carburateur koelt nog meer af en ik heb ze zelfs wel eens gezien met ijs eraan terwijl het totaal niet vroor.
En opstijgende warmte is er niet tijdens het rijden, alleen bij stilstand.

Maar de kans op een bevroren carburateur bij een mooi weer rijder is er natuurlijk niet :mrgreen:
_________________________________________
Rebel engineering


23 nov 2011 13:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Brrr ... koud in de schuur maar toch maar begonnen met de neus en de motorkap af te maken. Onderkant van de neus moet er weer ingelamineerd worden (moest ik open zagen om de mal eruit te halen) en ik heb het voorschot in de motorkap gelamineerd. Voor streunt de motorkap op het spant waar de gordels aan vastzitten. De kap kan er net van af zonder de gordels los te hoeven maken. Ook een doorzichtfoto erbij om te kunnen zien hoe dun de kap eigenlijk is.
De fohn draait overuren ....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


11 dec 2011 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Vandaag weer met polyester aan de gang.
Motorkap aan de binnenkant afgemaakt (hoeken ingelamineerd die niet in de mal gelamineerd konden worden) en een verstevigingsrandje aangebracht, onderkant van de neus weer ingelamineerd en een begin gemaakt met de voorruit:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


17 dec 2011 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Zo net de motorkap afgemaakt en deze kan nu ook strakgemaakt worden. De achterrand iets ranker gemaakt en ook de uitsparing voor de rolbar er in gefreesd. Fits like a glove!
Bij het passen van de neus bleek de hoofdremcilinder tegen de onderkant van de neus te schuren du daar maar een uitsparing voor gemaakt. met wat rest polyester een doosje gemaakt, vastgelijmd met secondelijm en weer bekleed met polyester.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


18 dec 2011 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Wordt een beetje moe van dat plamuren en schuren en vooral dat stof... Dus maar even wat anders:
voorruit, 5 mm staat nu onder voorspanning zodat hij straks niet de bovenkap uit elkaar drukt. Daarna met 4 mm RVS boutjes en moertjes monteren en even naverwarmen. Het hoedje dat er nu is afgezaagd is gaat straks onder de ruit de achterkant van de klokken bedekken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


01 jan 2012 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Zoveel mogelijk originele Kever onderdelen gebruiken. Stabilisator ... lepels omgedraaid. Oogje gaan er nog af en maken plaats voor een hoeklijntje zodat de zaak verstelbaar wordt.
Afbeelding


05 jan 2012 21:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Je laat er geen gras over groeien :thumleft:


06 jan 2012 9:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Zo alle nieuwjaars feesten en partijen zijn een beetje achter de rug dus er is weer wat tijd ....

De kleine 52 mm toerenteller had ik in het dashbord gemaakt bij gebrek aan beter. Een doorn in mijn oog. Gelukkig een paar weken geleden een 80 mm VDO toerenteller met verstelbaren naald gevonden. Het oog wil ook wat dus toch maar het dashbord aangepast voor deze teller. De trek kabels voor de brandblussers moeten er nog in maar daar is aan de zijkant nog ruimte genoeg voor. Ook de neus komt nu aardig op orde.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding


21 jan 2012 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
keep up the good wErk :thumleft:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


21 jan 2012 23:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Vandaag is het na 3 gebroken ruiten eindelijk gelukt om het windscreen af te maken. Uiteindelijk iets dunner materiaal gebruikt. Dat buigt wel makkelijk.... Ook de Talbot replica spiegeltjes zijn gemonteerd met een aluminium versteviging aan de achterkant. Ik heb gekozen om de ruit aan de binnenkant te laten vallen zodat je een nettere rand aan de buitenkant krijgt.
Het beschermfolie zit er nu nog op uiteraard...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


22 jan 2012 19:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
:thumleft:

.. niet kwetsbaar bij het instappen :?:


22 jan 2012 21:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Stoeltje zit er nog niet in maar heb het natuurlijk wel even geprobeerd ... stuurtje eruit, door de knietjes en steunen op de buizen van het chassis. Gaat het uiteindelijk niet dan moet het zijraam maar vervallen.


22 jan 2012 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
De temperatuur in mijn atelier is weer wat beter dus ik kan weer wat doen:
chassis gespoten, bodem en brandschot gemonteerd. Verder begonnen met alle kleine delen te spuiten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Laatst bijgewerkt door roondejong op 19 feb 2012 21:26, in totaal 1 keer bewerkt.



19 feb 2012 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
betekent dat dat al het denk- en fabricage werk klaar is?
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


19 feb 2012 19:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Op een paar kleine dingetjes na waarvoor de bodem in het chassis moest zitten. O.a. tank- en stoelsteunen. Ook wil ik nog de rollbar steun met pinnen uitneembaar maken. Anyway we gaan nu richting afbouw. Nu z.s.m. op zijn wielen dat ding!


19 feb 2012 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Bijna alles is laar op een laklaagje en de definitieve montage na. Dus slepen met spuitbussen en die lekker leegspuiten: bak zilver gespoten, HRC in de zinkspray en alle remleidingen weer gemonteerd en de vooras voorzien van een laklaagje. Als het goed is dan kan ik in het weekeinde weer stappen maken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


22 feb 2012 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Mooi hoor, blijf dit project echt met grote interesse volgen :thumleft:
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


23 feb 2012 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
tovenaar! :thumleft:
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


24 feb 2012 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Rommelen in "the Barn" heet dat bij mij. Als jij dat toveren noemt pakt dat af en toe redelijk uit kennelijk.
Dank!


24 feb 2012 15:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.