Auteur |
Bericht |
Moonwhisper
944
|
|
12 mei 2005 22:27 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Als geen stuurbekrachtiging
_________________________________________ t beste maar weer...
|
12 mei 2005 22:46 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Natuurlijk ben ik gaan snuffelen op internet......en ik vond het volgende:
Tweede helft '85 : type II
Halverwege 1985 werd de 944 type II gelanceerd. Het oude dashboard ging eruit en maakte plaats voor een nieuwe, kwalitatief beter exemplaar (het oude type dashboard vertoont bijna altijd scheuren bovenop). De nieuwe standaardvelgen werden de 'telefoonvelgen'. De ATS-velgen, of 'koekjesnijdervelgen' gingen eruit. Het type-II model was iets zwaarder, er werden andere motorsteunen gemonteerd en nieuwe, aluminium, draagarmen voor/achter. Er werd meer ruimte onder het stuur gecreëerd. Verder veranderde de standaarduitrusting. Een van de belangrijkste veranderingen was de stuurbekrachtiging. De 944 typeII werd naast de gewone uitvoerig ook in de turbo / turbo S en S / S2 geleverd. De turbomodellen hebben een geblazen 8-kleps 2500 cc motor. S modellen hadden 4 kleppen per cilinder, de S deed het met 2500 cc's, de S2 gebruikte er 3000. Deze motor werd ook de basis voor de opvolger van de 944, de 968.
Laat die van mij nou geboren zijn op 09-10-1985.....
Het zal toch niet waar zijn dat ze mij deze P verkocht hebben als zijnde geen stuurbekrachtiging terwijl hij het eigenlijk wel heeft!
Ik voel me nu echt even dom.......
|
12 mei 2005 23:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Vraag me af wie er in dat geval dommer is: jij of de verkoper
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 mei 2005 9:51 |
|
|
Anonymous
|
Dat plaatje in je Avatar is in ieder geval géén turbo! Dat is een 'gewone' N/A of een S...
Om te zien of je stuurbekrachtiging hebt moet je even je motorkap openmaken en rechtsvoor zie je dan -áls je stuurbekrachtiging hebt- op een beugeltje op je binnenspatbord een bruin tonnetje zitten met een zwarte dop. Dat is het reservoir voor de stuurbekrachtigingsvloeistof...
|
13 mei 2005 9:58 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Ik zal gaan kijken.....maar je zegt dat het geen turbo is......het staat er wel op!
|
13 mei 2005 10:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Als je nou dat tonnetje hebt, maar het is leeg... dan heb je volgens mij meteen het antwoord op je vraag...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 10:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Tja, wat moet ik daar nou op zeggen... Een foto zegt meer dan 1000 woorden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 10:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Denk dat het wel goed komt Margriet.
"Een belangrijk onderdeel van de Wicca is MAGIE! Bij magie denken veel mensen aan een toverstaf, een spreuk en floep je kleine onderkomen is veranderd in een kasteel. Zo werkt het natuurlijk niet. Dit zie je alleen in sprookjes. Magie is de kracht van je eigen wil. De kracht om een wens in vervulling te laten gaan. Het is dan niet zo dat je na het uitvoeren van je rituelen gelijk je wens op tafel ziet liggen, nee, het zal lijken op toeval. Het zal komen op een natuurlijke manier, via de normale weg."
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 13 mei 2005 10:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 mei 2005 10:46 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 10:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Had het al verwacht, dus zie de wijziging in mijn vorige post.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 mei 2005 10:50 |
|
|
Moonwhisper
944
|
|
13 mei 2005 11:02 |
|
|
Anonymous
|
Dat 't erop staat, wil nog niet zeggen dat het zo is...
Geen turbo-neus, geen turbo-diffusor, geen stuurbekrachtiging (althans voorlopig staat dat nog niet vast): dus geen turbo...
Als je de motorkap opent, zie je dan wel een turbo zitten? Staat er 'turbo' op je luchtfilterhuis???
Ik denk dat ik je moet teleurstellen: je auto is geen turbo....
Van de andere kant: ik heb ook geen turbo en daar ben ik helemaal niet rouwig om! Het is een fantastische auto en snel zat...
Tenzij je natuurlijk wel een turbo-prijs voor je auto hebt betaald... Dan ben je -zoals ze dat zeggen- flink gen@@id....
|
13 mei 2005 11:24 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik maak me een beetje zorgen als je een porsche koopt en je denkt dat je een turbo hebt gekocht en het blijkt niet zo te zijn.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
13 mei 2005 11:46 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Ik ben eens gaan snuffelen onder de motorkap, maar zie een heleboel maar niet dat tonnetje...maar misschien kijk ik verkeerd. ( ik heb ook geen idee wat ik moet zoeken om eerlijk te zijn)
Ik zie wel dat er een groenige vloeistof vooraan in het midden ligt
Dat ik geen stuurbekrachtiging heb vind ik ook niet erg hoor. Hij rijdt heerlijk..... Maar ik ben naar een goede dealer gegaan (dacht ik) met meerdere mooie auto's zoals Corvette, Ferrari etc. dus ik verwacht niet dat ze me n@@ien waar ik bij sta, zoals jij al zei.....(.De Groot Exceptional Motor Cars in Soesterberg)
Ik baal echt als een stekker. Ik zag trouwens hier in de buurt ook een garage waar ik misschien kan gaan. Almere Classic Cars..... ziet er betrouwbaar uit......hoop ik.....
|
13 mei 2005 11:46 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Ja ik ook.....krijg er buikpijn van. Je kan je vast voorstellen dat ik deze wagen al vanaf mijn 16 wilde hebben....nu heb ik er één en nu begint het sprookje op een nachtmerrie te lijken.....
|
13 mei 2005 11:48 |
|
|
Anonymous
|
Dit is de motor van een 'gewone' 944 (geen turbo):
Het stuurbekrachtigingsreservoir is het bruine tonnetje met de zwarte dop links op de foto...
Die vind je bij deze motor niet:
Dit is dan ook een 'gewone' 944 zónder stuurbekrachtiging....
Dít is een turbomotor (mét stuurbekrachtiging):
Een turboblok ziet er dus heel anders uit. Het filterhuis ligt op een andere plek en ziet er heel anders uit, het spruitstuk ziet er heel anders uit, etcetera, etcetera, etcetera....
Bovendien ziet een turbo er heel anders uit!
Zo ziet een 'gewone' 944 er van voren uit:
En zo een Turbo:
See the difference????
groenige vloeistof duidt trouwens op koelvloeistof...
Dat kan ook op verschillende plekken lekken:
-radiateur lek
-slang poreus of lek
-reservoir kapot (zit linksvoor)
|
13 mei 2005 12:03 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik nu nog meer.
Zou ik maar eens gaan showen & informeren
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 mei 2005 12:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Op dit forum algemeen bekend ... @ EriC4C twee gedachten ...
Gaat dit over het informeren over ACC of over het feit dat de 944 wel of geen turbo is
@ Moonwhisper snel (laten) uitzoeken of je nu wel of niet een turbo hebt ... is het geen TUJBOO en wel als zodanig aan je verkocht terug met dat ding ..... dan helpen wij je wel weer met het vinden van een andere mooie Porsche
|
13 mei 2005 12:07 |
|
|
Moonwhisper
944
|
|
13 mei 2005 12:35 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat is dus inderdaad een 'gewone' 944 zónder stuurbekrachtiging (en zónder turbo)....
De plaats die je aangeeft waar de bewuste vloeistof ligt, is een beetje raar...
Ik hoop voor je dat het geen koelvloeistof is, want als koelvloeistof op díe plek ligt, zou het wel eens een koppakkingsprobleem kunnen zijn...
Het kan ook dat de koelvloeistof te heet is geworden en het door het overdrukventiel (links op het koelvloeistofreservoir; op de foto rechtsonder) eruit gedrukt is. dat zou ook de koelvloeistof tegen je motorkap kunnen verklaren...
Wat heb je voor je auto betaald? Als je minder dan € 4.500,00 hebt betaald, is dat een 'normale' prijs voor een 'gewone' 944... Heb je meer betaald heb je -dus- teveel betaald...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 mei 2005 12:42 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Gaat dit over het informeren over ACC of over het feit dat de 944 wel of geen turbo is @ Moonwhisper snel (laten) uitzoeken of je nu wel of niet een turbo hebt ... is het geen TUJBOO en wel als zodanig aan je verkocht terug met dat ding ..... dan helpen wij je wel weer met het vinden van een andere mooie Porsche [/quote] Over het feit of het wel of niet een turbo is.....als het niet zo is kan ik het terugbrengen Ik hebhem a.s. maandag 3 weken.....[/quote]
|
13 mei 2005 12:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb je in ieder geval een formule 1 wagen...
De Groot (voorheen Stoutjesdijk) heeft veel exclusieve auto's staan. En ik weet dat ze ook heel gul kunnen zijn. Ik ken een verhaal van een meneer die (bij het vorige bedrijf Stoutjesdijk) één Porsche 964 cabriolet kocht en voor dat geld gewoon DRIE auto's kreeg!
(de voorkant van een Porsche 3.2 Cabrio, de achterkant van een 964 coupe en het middenstuk van een ..... KEVER CABRIO... )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 12:49 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Even een tip voor de aspirant porscherijders... Aankoopkeuring laten doen Altijd!!!
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 mei 2005 12:49 |
|
|
Moonwhisper
944
|
Straks ben ik een echte Porsche kenner maar al die informatie van jullie En dat is ook echt de bedoeling. Ik wil er alles van weten.....
Ik heb er 3400 voor betaald......pfff dus ik heb niet teveel betaald!
Maar zag wel dat ze een gele 944 van 3900 nu naar 2900, euro hebben gedropt.....die vonden we ook heel mooi! En die was uitgebreider dan de mijne.
|
13 mei 2005 12:52 |
|
|