Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:44

Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Olie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Stel je voor dat het stuurbekrachtiging vloeistof is wat wegloopt.....of de radioator.....of weet ik wat nog meer.....(waterpomp)......haal ik het dan helemaal naar steenwijk? Het is voor mij zo'n 100 km..... :(

Doe je ook housecalls :lol: :) :D

12 mei 2005 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Citaat:
Hoe voelt stuurbekrachtiging aan (bijna) zonder olie in het systeem :?: :oops:

Als geen stuurbekrachtiging :idea: :!:

12 mei 2005 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Natuurlijk ben ik gaan snuffelen op internet......en ik vond het volgende:

Tweede helft '85 : type II

Halverwege 1985 werd de 944 type II gelanceerd. Het oude dashboard ging eruit en maakte plaats voor een nieuwe, kwalitatief beter exemplaar (het oude type dashboard vertoont bijna altijd scheuren bovenop). De nieuwe standaardvelgen werden de 'telefoonvelgen'. De ATS-velgen, of 'koekjesnijdervelgen' gingen eruit. Het type-II model was iets zwaarder, er werden andere motorsteunen gemonteerd en nieuwe, aluminium, draagarmen voor/achter. Er werd meer ruimte onder het stuur gecreëerd. Verder veranderde de standaarduitrusting. Een van de belangrijkste veranderingen was de stuurbekrachtiging. De 944 typeII werd naast de gewone uitvoerig ook in de turbo / turbo S en S / S2 geleverd. De turbomodellen hebben een geblazen 8-kleps 2500 cc motor. S modellen hadden 4 kleppen per cilinder, de S deed het met 2500 cc's, de S2 gebruikte er 3000. Deze motor werd ook de basis voor de opvolger van de 944, de 968.

Laat die van mij nou geboren zijn op 09-10-1985.....
Het zal toch niet waar zijn dat ze mij deze P verkocht hebben als zijnde geen stuurbekrachtiging terwijl hij het eigenlijk wel heeft!
Ik voel me nu echt even dom.......

12 mei 2005 23:42
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Moonwhisper schreef:
Het zal toch niet waar zijn dat ze mij deze P verkocht hebben als zijnde geen stuurbekrachtiging terwijl hij het eigenlijk wel heeft!
Ik voel me nu echt even dom.......

Vraag me af wie er in dat geval dommer is: jij of de verkoper :?: :wink:

13 mei 2005 9:51
Profiel
Bericht 
Moonwhisper schreef:
ok.....nu hebben jullie me helemaal......
Achterop mijn auto staat groot: TURBO. In de papieren staat ook turbo. Omdat ik hiervoor een auto had MET stuurbekrachtiging reed dacht ik dat hij gewoon extra zwaar was (met name bij het inparkeren) omdat ik het niet meer gewend was.......moet ik me nu belazerd voelen?!?! :shock: :roll: :evil:

Dat plaatje in je Avatar is in ieder geval géén turbo! Dat is een 'gewone' N/A of een S...

Om te zien of je stuurbekrachtiging hebt moet je even je motorkap openmaken en rechtsvoor zie je dan -áls je stuurbekrachtiging hebt- op een beugeltje op je binnenspatbord een bruin tonnetje zitten met een zwarte dop. Dat is het reservoir voor de stuurbekrachtigingsvloeistof...

13 mei 2005 9:58
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Ik zal gaan kijken.....maar je zegt dat het geen turbo is......het staat er wel op!
Afbeelding

13 mei 2005 10:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
speedy 944 schreef:
Om te zien of je stuurbekrachtiging hebt moet je even je motorkap openmaken en rechtsvoor zie je dan -áls je stuurbekrachtiging hebt- op een beugeltje op je binnenspatbord een bruin tonnetje zitten met een zwarte dop. Dat is het reservoir voor de stuurbekrachtigingsvloeistof...

Als je nou dat tonnetje hebt, maar het is leeg... dan heb je volgens mij meteen het antwoord op je vraag... :wink:

13 mei 2005 10:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Moonwhisper schreef:
....maar je zegt dat het geen turbo is ......het staat er wel op!

Tja, wat moet ik daar nou op zeggen... :? Een foto zegt meer dan 1000 woorden...

Afbeelding

13 mei 2005 10:41
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Denk dat het wel goed komt Margriet. ;)

"Een belangrijk onderdeel van de Wicca is MAGIE!
Bij magie denken veel mensen aan een toverstaf, een spreuk en floep je kleine
onderkomen is veranderd in een kasteel.
Zo werkt het natuurlijk niet. Dit zie je alleen in sprookjes.
Magie is de kracht van je eigen wil. De kracht om een wens in vervulling te laten gaan.
Het is dan niet zo dat je na het uitvoeren van je rituelen gelijk je wens op tafel ziet liggen,
nee, het zal lijken op toeval. Het zal komen op een natuurlijke manier, via de normale weg."

Laatst bijgewerkt door EriC4C op 13 mei 2005 10:50, in totaal 1 keer bewerkt.

13 mei 2005 10:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
EriC4C schreef:
Denk dat het wel goed komt Margriet. ;)

"Een belangrijk onderdeel van de Wicca is MAGIE!
Bij magie denken veel mensen aan een toverstaf, een spreuk en floep je kleine
onderkomen is veranderd in een kasteel.
Zo werkt het natuurlijk niet. Dit zie je alleen in sprookjes.
Magie is de kracht van je eigen wil. De kracht om een wens in vervulling te laten gaan.
Het is dan niet zo dat je na het uitvoeren van je rituelen gelijk je wens op tafel ziet liggen,
nee, het zal lijken op toeval. Het zal komen op een natuurlijke manier, via de normale weg."

:roll: :? :shock:

13 mei 2005 10:49
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Had het al verwacht, dus zie de wijziging in mijn vorige post. ;) :^:

13 mei 2005 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
:shock: :lol:

13 mei 2005 11:02
Profiel
Bericht 
Moonwhisper schreef:
Ik zal gaan kijken.....maar je zegt dat het geen turbo is......het staat er wel op!
Afbeelding

Dat 't erop staat, wil nog niet zeggen dat het zo is... :?

Geen turbo-neus, geen turbo-diffusor, geen stuurbekrachtiging (althans voorlopig staat dat nog niet vast): dus geen turbo...

Als je de motorkap opent, zie je dan wel een turbo zitten? Staat er 'turbo' op je luchtfilterhuis???

Ik denk dat ik je moet teleurstellen: je auto is geen turbo....

Van de andere kant: ik heb ook geen turbo en daar ben ik helemaal niet rouwig om! Het is een fantastische auto en snel zat...

Tenzij je natuurlijk wel een turbo-prijs voor je auto hebt betaald... Dan ben je -zoals ze dat zeggen- flink gen@@id....

13 mei 2005 11:24
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ik maak me een beetje zorgen als je een porsche koopt en je denkt dat je een turbo hebt gekocht en het blijkt niet zo te zijn.....

13 mei 2005 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Ik ben eens gaan snuffelen onder de motorkap, maar zie een heleboel maar niet dat tonnetje...maar misschien kijk ik verkeerd. ( ik heb ook geen idee wat ik moet zoeken om eerlijk te zijn)
Ik zie wel dat er een groenige vloeistof vooraan in het midden ligt :cry:
Dat ik geen stuurbekrachtiging heb vind ik ook niet erg hoor. Hij rijdt heerlijk..... Maar ik ben naar een goede dealer gegaan (dacht ik) met meerdere mooie auto's zoals Corvette, Ferrari etc. dus ik verwacht niet dat ze me n@@ien waar ik bij sta, zoals jij al zei.....(.De Groot Exceptional Motor Cars in Soesterberg)
Ik baal echt als een stekker. Ik zag trouwens hier in de buurt ook een garage waar ik misschien kan gaan. Almere Classic Cars..... ziet er betrouwbaar uit......hoop ik.....

13 mei 2005 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Marcel schreef:
ik maak me een beetje zorgen als je een porsche koopt en je denkt dat je een turbo hebt gekocht en het blijkt niet zo te zijn.....

Ja ik ook.....krijg er buikpijn van. Je kan je vast voorstellen dat ik deze wagen al vanaf mijn 16 wilde hebben....nu heb ik er één en nu begint het sprookje op een nachtmerrie te lijken.....

13 mei 2005 11:48
Profiel
Bericht 
Dit is de motor van een 'gewone' 944 (geen turbo):
Afbeelding
Het stuurbekrachtigingsreservoir is het bruine tonnetje met de zwarte dop links op de foto...

Die vind je bij deze motor niet:
Afbeelding
Dit is dan ook een 'gewone' 944 zónder stuurbekrachtiging....

Dít is een turbomotor (mét stuurbekrachtiging):
Afbeelding

Een turboblok ziet er dus heel anders uit. Het filterhuis ligt op een andere plek en ziet er heel anders uit, het spruitstuk ziet er heel anders uit, etcetera, etcetera, etcetera....

Bovendien ziet een turbo er heel anders uit!

Zo ziet een 'gewone' 944 er van voren uit:

Afbeelding

En zo een Turbo:
Afbeelding

See the difference????

groenige vloeistof duidt trouwens op koelvloeistof...

Dat kan ook op verschillende plekken lekken:

-radiateur lek
-slang poreus of lek
-reservoir kapot (zit linksvoor)

13 mei 2005 12:03
Moderator
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
ik maak me een beetje zorgen .....

Moonwhisper schreef:
Maar ik ben naar een goede dealer gegaan (dacht ik) met meerdere mooie auto's zoals Corvette, Ferrari etc. dus ik verwacht niet dat ze me n@@ien waar ik bij sta, zoals jij al zei.....(.De Groot Exceptional Motor Cars in Soesterberg)

:shock: Ik nu nog meer.

Moonwhisper schreef:
Ik zag trouwens hier in de buurt ook een garage waar ik misschien kan gaan. Almere Classic Cars..... ziet er betrouwbaar uit......hoop ik.....

Zou ik maar eens gaan showen & informeren :!:

13 mei 2005 12:07
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Moonwhisper schreef:
Maar ik ben naar een goede dealer gegaan (dacht ik)

:arrow:

Moonwhisper die in hetzelfde stukje schreef:
(De Groot Exceptional Motor Cars in Soesterberg)

Op dit forum algemeen bekend ... :cry:

@ EriC4C :arrow: twee gedachten ... :wink:

EriC4C schreef:
Moonwhisper schreef:
Ik zag trouwens hier in de buurt ook een garage waar ik misschien kan gaan. Almere Classic Cars..... ziet er betrouwbaar uit......hoop ik.....

Gaat dit over het informeren over ACC :?: :roll: :wink: of over het feit dat de 944 wel of geen turbo is :?: :wink:

@ Moonwhisper :arrow: snel (laten) uitzoeken of je nu wel of niet een turbo hebt ... is het geen TUJBOO en wel als zodanig aan je verkocht :arrow: terug met dat ding ..... dan helpen wij je wel weer met het vinden van een andere mooie Porsche :wink: :D

13 mei 2005 12:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ik heb dus een turbo gekocht die geen turbo is.....ik heb al heel wat auto's gekocht in mijn leven maar nog nooit zo'n blunder gemaakt.
Hij heeft dus inderdaad geen stuurbekrachtiging....
Liever had ik jullie eerst gevonden alvorens ik een P kocht. Dus de Groot zijn een stelletje oplichters? En ik was nog wel zo tevreden (in eerste instantie) goede service, aardige mensen....mijn zoontje kreeg een Formule 1 wagen met afstandbediening.......Ik was doorverwezen door een buurman die daar zijn BMW heeft gekocht....een kennis van hem.....baal baal baal.
Hieronder nog een keer de foto zoals mijn auto er ook uitziet. Waar de blauwe pijltjes zijn ligt groene vloeistof.
Erg aardig dat jullie al die moeite voor me doen.

Afbeelding

13 mei 2005 12:35
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Dat is dus inderdaad een 'gewone' 944 zónder stuurbekrachtiging (en zónder turbo)....

De plaats die je aangeeft waar de bewuste vloeistof ligt, is een beetje raar...

Ik hoop voor je dat het geen koelvloeistof is, want als koelvloeistof op díe plek ligt, zou het wel eens een koppakkingsprobleem kunnen zijn... :?

Het kan ook dat de koelvloeistof te heet is geworden en het door het overdrukventiel (links op het koelvloeistofreservoir; op de foto rechtsonder) eruit gedrukt is. dat zou ook de koelvloeistof tegen je motorkap kunnen verklaren...

Wat heb je voor je auto betaald? Als je minder dan € 4.500,00 hebt betaald, is dat een 'normale' prijs voor een 'gewone' 944... Heb je meer betaald heb je -dus- teveel betaald...

13 mei 2005 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
EriC4C schreef:
Moonwhisper schreef:

Gaat dit over het informeren over ACC :?: :roll: :wink: of over het feit dat de 944 wel of geen turbo is :?: :wink:

@ Moonwhisper :arrow: snel (laten) uitzoeken of je nu wel of niet een turbo hebt ... is het geen TUJBOO en wel als zodanig aan je verkocht :arrow: terug met dat ding ..... dan helpen wij je wel weer met het vinden van een andere mooie Porsche :wink: :D[/quote]

Over het feit of het wel of niet een turbo is.....als het niet zo is kan ik het terugbrengen :?: :?: Ik hebhem a.s. maandag 3 weken.....[/quote]

13 mei 2005 12:48
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Moonwhisper schreef:
Dus de Groot zijn een stelletje oplichters? En ik was nog wel zo tevreden (in eerste instantie) goede service, aardige mensen....mijn zoontje kreeg een Formule 1 wagen met afstandbediening.......

Heb je in ieder geval een formule 1 wagen...

De Groot (voorheen Stoutjesdijk) heeft veel exclusieve auto's staan. En ik weet dat ze ook heel gul kunnen zijn. Ik ken een verhaal van een meneer die (bij het vorige bedrijf Stoutjesdijk) één Porsche 964 cabriolet kocht en voor dat geld gewoon DRIE auto's kreeg!

(de voorkant van een Porsche 3.2 Cabrio, de achterkant van een 964 coupe en het middenstuk van een ..... KEVER CABRIO... :shock: :? :roll: )

13 mei 2005 12:49
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Even een tip voor de aspirant porscherijders...Aankoopkeuring laten doen :!: Altijd!!!

13 mei 2005 12:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Dat is dus inderdaad een 'gewone' 944 zónder stuurbekrachtiging (en zónder turbo)....

Wat heb je voor je auto betaald? Als je minder dan € 4.500,00 hebt betaald, is dat een 'normale' prijs voor een 'gewone' 944... Heb je meer betaald heb je -dus- teveel betaald...

Straks ben ik een echte Porsche kenner maar al die informatie van jullie :D :D En dat is ook echt de bedoeling. Ik wil er alles van weten.....

Ik heb er 3400 voor betaald......pfff dus ik heb niet teveel betaald!
Maar zag wel dat ze een gele 944 van 3900 nu naar 2900, euro hebben gedropt.....die vonden we ook heel mooi! En die was uitgebreider dan de mijne.

13 mei 2005 12:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende