Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
ik zou hem - misschien een beetje te laat - maar eens bij een vertrouwd porsche adres laten keuren. weet je tenminste waar je aan toe bent.
en lijkt me zeker geen overbodige luxe... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 13:00 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Alleen als de wagen als Turbo aan je verkocht is en dit op factuur staat kan je dat eisen. Willen ze dit niet moet je er een advocaat erop zetten.
Ik wens je veel succes. 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 mei 2005 13:05 |
|
 |
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Moonwhisper, ga eens bij ze langs en vraag hen eens of ze de turbo kunnen aanwijzen/laten zien. O.b.v. het chassisnummer moet je toch zo kunnen controleren of het wel of géén turbo is...voor zover je dat al niet wist. 
|
13 mei 2005 13:08 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
enig idee howeveel een advocaat kost? en dat voor een wagen van 3400 euro? het dreigen er mee is een ding, het daadwerkelijk uitvoeren een andere...
Beste, eerlijkste en meest waardevolle optie is, om naar steenwijk te rijden, dan weet je in ieder geval dat je goed advies krijgt en niet gen@@id wordt.......100 km is niet zover, gewoon aanrijden, zorgen dat je telefoon bij je hebt, en rustig aan doen, olie checken, keolvloeistof checken, beetje extra meenemen, al is het maar water...dan kom je er heus wel...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
13 mei 2005 13:09 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Wil een sh...t story hoor, maar ja, garantie tot om de hoek waarschijnlijk en te snel gekocht (geen keuring etc???).
Moet dat Turbo niet op het kenteken staan als ut er ééntje is?? Verder inderdaad zo snel mogelijk laten inspecteren door Erwin en hopen dat de schade meevalt. Die 944 van Vinny rijdt tenslotte ook goed na de Steenwijk behandeling  Succes ermee en er niet van gaan wakker liggen. Leer voor de volgende keer moet je maar denken.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
13 mei 2005 13:14 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mijn advies, versta me niet verkeerd €3400 is en blijft veel geld.
Slikken en doorgaan, en vooral leren uit deze levensles.
Als ze je niet op papier een Turbo verkocht hebben, kan je ze niets maken, zeker niet nu blijkt dat ze ook geen Turbo prijs hebben aangerekend.
En advocaten zijn niet gratis "die willen ook met een Porsche rijden"
Slikken en weer doorgaan.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 mei 2005 13:42 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
Nee het staat niet op de faktuur. Toen ik mijn verzekering belde noemden ze ook TURBO, maar nou zie ik het ook niet op de verzekeringspapieren staan.
|
13 mei 2005 13:50 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ivo toch, jij zou (inmiddels) beter moeten weten  in het segment pikkertjes, zagertjes en katjes is zelfs een chassinummer geen garantie ...
Olaf -van olie naar koelvloeistof naar nummertjes- 
|
13 mei 2005 13:50 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
Dat is ook weer een uur rijden voor mij. En om eerlijk te zijn durf ik nu niet meer te rijden. Ik heb net de kids in de BMW naar school gebracht want ik zie nu steeds grotere plasjes onder de auto liggen.....
|
13 mei 2005 13:52 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
 |  |  |  | Marcel schreef: enig idee howeveel een advocaat kost? en dat voor een wagen van 3400 euro? het dreigen er mee is een ding, het daadwerkelijk uitvoeren een andere...
Beste, eerlijkste en meest waardevolle optie is, om naar steenwijk te rijden, dan weet je in ieder geval dat je goed advies krijgt en niet gen@@id wordt.......100 km is niet zover, gewoon aanrijden, zorgen dat je telefoon bij je hebt, en rustig aan doen, olie checken, keolvloeistof checken, beetje extra meenemen, al is het maar water...dan kom je er heus wel...
|  |  |  |  |
Ik heb zin om ze op te bellen en uit te schelden......
In principe blijft alles netjes op temperatuur etc. ik zie geen gekke dingen......maar vind het toch eng om te rijden........ik ga er even een nachtje over slapen.
|
13 mei 2005 13:54 |
|
 |
horn
PF #57
|
Wordt ie sowiezo niet beter van.
Rijden, meters in de gaten houden (of staan die altijd goed, ook als het contact uit is?) en voorzichtig zijn, zoals Marcel al zei.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 13:57 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
Precies echt sh.t....en dom van mezelf......maar ik wilde te graag een Porsche rijden..........de afgelopen jaren heb ik verschillende Mazda's 323F gereden (zelf uitgezocht en gekocht......zonder hulp van een man  ) en ik heb er echt nooit wat mee gehad, op wat kleine dingetjes na tijdens keuringen. Deze auto is gekeurd tot januari en ik had gehoopt er tot die tijd kostenloos mee te kunnen rijden.....
Ik kan mezelf wel voor de kop slaan....
|
13 mei 2005 13:59 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
Deze opmerking kan ik echt waarderen ppp 356!
Ik was al bang dat jullie me uit zouden lachen.......maar dit vind ik echt top van je. Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen......toch 
|
13 mei 2005 14:02 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
misschien moeten we ons wat minder bekommeren u of het wel of geen turbo is, ik denk dat dat voor Moonwhisper niet zo heel veel uitmaakt, hij was blij met zijn Porsche en dat moeten we weer heel snel bij hem terug zien te krijgen.
Mijn gevoel zegt op basis van wat ik gelezen heb dat het wel mee zal vallen, hoe sneller en hoe groter de plas des te groter de kans dat het maar iets betreft als een slang of een kapot reservoir of zo, dan is de schade beperkt en rijdt ie zo weer met plezier.
Dus even checken:
- olie op nieveau?
- geen vieze witte drap aan je olie stok of aan je olievuldop-- dit is water in je olie, maar daar heb je het niet over geahd.
- koelvloeistof in je reservoir?, openen alleen bij koude motor.
- alle slangen nakijken op lekkages en er even goed aan trekken,
Dan motor warm draaien, paar blokjes om he thus niet te ver weg en niet te hard rijden maar wel gord warm rijden.
- en nu maar kijken waar je het ziet lekken en wat je ziet.
- misschien een paar fotootjes maken als je lekkages tegenkomt.
- onder, op en in je auto kruipen, die nattigheid komt ergens vandaan en die ga jij zoeken en vinden en dan...
Dan weer terug op het forum, wij helpen je wel.
Van achter je PC zitten gaan we dit probleem niet oplossen.
Success,
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
13 mei 2005 14:04 |
|
 |
horn
PF #57
|
Was dat maar waar... (zei hij met zelfkennis en ervaring door schade en schande...)
Ik zeg: nog 200 euro (ofzo) investeren in een grondige keuring. Dan weet je wat je hebt. Wellicht is er weinig aan de hand (slangetje losgeschoten) en heb jij wel een betrouwbare auto bij De Groot gekocht.
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 14:05 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk......Hoe bedoel je als het contact uit is?? dan zakken toch al die metertjes naar beneden?
|
13 mei 2005 14:06 |
|
 |
horn
PF #57
|
Hij is een zij...
(en dan bedoel ik niet Kelly... )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 14:07 |
|
 |
horn
PF #57
|
Bij een normale auto inderdaad wel. Maar wellicht heeft De Groot ook de wijzertjes van de metertjes erop geschilderd...  Of heb je echte beweegbare wijzertjes... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 14:08 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
 |  |  |  | Marcel schreef: misschien moeten we ons wat minder bekommeren u of het wel of geen turbo is, ik denk dat dat voor Moonwhisper niet zo heel veel uitmaakt, hij was blij met zijn Porsche en dat moeten we weer heel snel bij hem terug zien te krijgen.
Mijn gevoel zegt op basis van wat ik gelezen heb dat het wel mee zal vallen, hoe sneller en hoe groter de plas des te groter de kans dat het maar iets betreft als een slang of een kapot reservoir of zo, dan is de schade beperkt en rijdt ie zo weer met plezier.
Dus even checken:
- olie op nieveau? - geen vieze witte drap aan je olie stok of aan je olievuldop-- dit is water in je olie, maar daar heb je het niet over geahd. - koelvloeistof in je reservoir?, openen alleen bij koude motor. - alle slangen nakijken op lekkages en er even goed aan trekken,
Dan motor warm draaien, paar blokjes om he thus niet te ver weg en niet te hard rijden maar wel gord warm rijden.
- en nu maar kijken waar je het ziet lekken en wat je ziet. - misschien een paar fotootjes maken als je lekkages tegenkomt. - onder, op en in je auto kruipen, die nattigheid komt ergens vandaan en die ga jij zoeken en vinden en dan...
Dan weer terug op het forum, wij helpen je wel.
Van achter je PC zitten gaan we dit probleem niet oplossen.
Success, |  |  |  |  |
 Zoals horn al zei....ik ben een zij.....een echte hoor!
Maar een verschrikkelijke auto gek.....Porsche, Ferrari en Corvette.
Ik aai mijn nieuw verworven P. elke dag over zijn bolletje....staar indien mogelijk uit het raam.......heb een grote foto op het buroblad van mijn computer.....tja kan het niet helpen.....hou gewoon van een mooie stoere auto
Maar goed.....ik print jouw stukje uit.....en dan ga ik maar eens kijken wat ik allemaal zie! Ik vind jullie allemaal geweldig en behulpzaam......en hoop snel weer helemaal blij te zijn!
|
13 mei 2005 14:13 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Moonwhisper,
Ik begin echt medeleven met je te voelen.
Ik denk echter dat het tijd is dat je met de wagen naar een deftige garage rijdt.
De wagen laten nakijken, kostenraming laten maken.
Voor jezelf beslissen of je met deze wagen verder wilt.
Laten herstellen of verkopen.
En beginnen met genieten van de Porsche.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 13 mei 2005 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 mei 2005 14:15 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
hahahahahhaha, nee die zijn echt hahahahaha
|
13 mei 2005 14:15 |
|
 |
Moonwhisper
944
|
Dank je ppp 356....  ik ga maar eens wat doen......en jullie horen van mij!!
|
13 mei 2005 14:17 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Zij of Hij, maakt ons niet uit hoor, of eigenlijk toch wel, vrouwelijke forumleden van hartelijk welkom, het is toch al zo'n mannenwereldje...
en houd ons op de hoogte....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
13 mei 2005 14:25 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Oké... Voor wat het waard is:
Een (rijdende) 944 Turbo is niet/nergens te koop voor € 3.400,00. Voor een goede ongeblazen type 2 (944) is het een alleszins redelijk bedrag.
Kortom: voor een goede 944 N/A type 2 heb je geen gekke prijs betaald!
En zoals je zelf al had geconstateerd: een 944 N/A rijdt super!
Ik heb bewust voor een N/A (en geen S, S2 of Turbo) gekozen omdat het een sterke motor is met behoorlijke potentie en een aangenamer prijskaartje qua onderhoud (geen turbo-revisie, geen ketting die vervangen moet worden, etcetera, etcetera).
Je auto ziet er op de plaatjes niet gek uit; mooi zelfs (al ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van dat Porsche-logo onder de achterspoiler, maar dat is persoonlijke smaak)!
Als ik jou was, zou ik de auto inderdaad naar een goed adres brengen en alsnog een aankoopkeuring laten uitvoeren! Als dan blijkt dat je een goede N/A hebt gekocht -voor een alleszins redelijke prijs- zou ik er lekker van genieten! Die turbo heb je toch niet nodig (!)(?)
Als bij deze aankoopkeuring blijkt dat het een wrak in een mooi schilletje is, zou ik met het keuringsrapport naar De Groot gaan en ze er -voorzichtig- mee confronteren en vragen hoe ze het denken te gaan oplossen.
Mochten ze echter niet mee willen denken om een oplossing te vinden, zou ik m'n rechtsbijstandverzekering inschakelen (en ik hoop dat je die hebt; want advocaten zijn inderdaad erg duur........) en de koop terug laten draaien.
Zo ver is het echter (nog lang) niet! Misschien valt het allemaal wel mee en heb je gewoon een hele mooie 944 N/A waar je trots op mag zijn!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 mei 2005 14:53 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
@ moonwhisper, mooie auto ook al is het geen turbo; heb zo het gevoel dat als je een turbo had gekocht voor dat geld je probleem groter was geweest
zoals al eerder gezegd, als olie zo snel eruit loopt kan het best een slangbreukje zijn oid
heb zo het gevoel dat het allemaal wel goed komt
succes!
_________________________________________ Got coffee?
|
13 mei 2005 15:35 |
|
|