Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Olie 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
ik zou hem - misschien een beetje te laat - maar eens bij een vertrouwd porsche adres laten keuren. weet je tenminste waar je aan toe bent.
en lijkt me zeker geen overbodige luxe... :?

13 mei 2005 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Moonwhisper schreef:
Over het feit of het wel of niet een turbo is.....als het niet zo is kan ik het terugbrengen :?: :?: Ik hebhem a.s. maandag 3 weken.....

Alleen als de wagen als Turbo aan je verkocht is en dit op factuur staat kan je dat eisen. Willen ze dit niet moet je er een advocaat erop zetten.
Ik wens je veel succes. :thumleft:

Laatste update 22/10/2013

13 mei 2005 13:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Moonwhisper, ga eens bij ze langs en vraag hen eens of ze de turbo kunnen aanwijzen/laten zien. O.b.v. het chassisnummer moet je toch zo kunnen controleren of het wel of géén turbo is...voor zover je dat al niet wist. :roll:

13 mei 2005 13:08
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
911-lover schreef:
Alleen als de wagen als Turbo aan je verkocht is en dit op factuur staat kan je dat eisen. Willen ze dit niet moet je er een advocaat erop zetten.

enig idee howeveel een advocaat kost? en dat voor een wagen van 3400 euro? het dreigen er mee is een ding, het daadwerkelijk uitvoeren een andere...

Beste, eerlijkste en meest waardevolle optie is, om naar steenwijk te rijden, dan weet je in ieder geval dat je goed advies krijgt en niet gen@@id wordt.......100 km is niet zover, gewoon aanrijden, zorgen dat je telefoon bij je hebt, en rustig aan doen, olie checken, keolvloeistof checken, beetje extra meenemen, al is het maar water...dan kom je er heus wel...

13 mei 2005 13:09
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Wil een sh...t story hoor, maar ja, garantie tot om de hoek waarschijnlijk en te snel gekocht (geen keuring etc???).
Moet dat Turbo niet op het kenteken staan als ut er ééntje is?? Verder inderdaad zo snel mogelijk laten inspecteren door Erwin en hopen dat de schade meevalt. Die 944 van Vinny rijdt tenslotte ook goed na de Steenwijk behandeling :lol: Succes ermee en er niet van gaan wakker liggen. Leer voor de volgende keer moet je maar denken.

13 mei 2005 13:14
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Moonwhisper schreef:
SPEEDY944 schreef:
Wat heb je voor je auto betaald? Als je minder dan € 4.500,00 hebt betaald, is dat een 'normale' prijs voor een 'gewone' 944... Heb je meer betaald heb je -dus- teveel betaald...

Ik heb er 3400 voor betaald......pfff dus ik heb niet teveel betaald!
Maar zag wel dat ze een gele 944 van 3900 nu naar 2900, euro hebben gedropt.....die vonden we ook heel mooi! En die was uitgebreider dan de mijne.

911-lover schreef:

Mijn advies, versta me niet verkeerd €3400 is en blijft veel geld.
Slikken en doorgaan, en vooral leren uit deze levensles.
Als ze je niet op papier een Turbo verkocht hebben, kan je ze niets maken, zeker niet nu blijkt dat ze ook geen Turbo prijs hebben aangerekend.
En advocaten zijn niet gratis "die willen ook met een Porsche rijden" :wink:
Slikken en weer doorgaan.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 mei 2005 13:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
911-lover schreef:

Nee het staat niet op de faktuur. Toen ik mijn verzekering belde noemden ze ook TURBO, maar nou zie ik het ook niet op de verzekeringspapieren staan.

13 mei 2005 13:50
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
O.b.v. het chassisnummer moet je toch zo kunnen controleren of het wel of géén turbo is... :roll:

Ivo toch, jij zou (inmiddels) beter moeten weten :wink: in het segment pikkertjes, zagertjes en katjes is zelfs een chassinummer geen garantie ... :wink: :D

Olaf -van olie naar koelvloeistof naar nummertjes- 8)

13 mei 2005 13:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
Moonwhisper, ga eens bij ze langs en vraag hen eens of ze de turbo kunnen aanwijzen/laten zien. O.b.v. het chassisnummer moet je toch zo kunnen controleren of het wel of géén turbo is...voor zover je dat al niet wist. :roll:

Dat is ook weer een uur rijden voor mij. En om eerlijk te zijn durf ik nu niet meer te rijden. Ik heb net de kids in de BMW naar school gebracht want ik zie nu steeds grotere plasjes onder de auto liggen.....

13 mei 2005 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Marcel schreef:

enig idee howeveel een advocaat kost? en dat voor een wagen van 3400 euro? het dreigen er mee is een ding, het daadwerkelijk uitvoeren een andere...

Beste, eerlijkste en meest waardevolle optie is, om naar steenwijk te rijden, dan weet je in ieder geval dat je goed advies krijgt en niet gen@@id wordt.......100 km is niet zover, gewoon aanrijden, zorgen dat je telefoon bij je hebt, en rustig aan doen, olie checken, keolvloeistof checken, beetje extra meenemen, al is het maar water...dan kom je er heus wel...

Ik heb zin om ze op te bellen en uit te schelden......
In principe blijft alles netjes op temperatuur etc. ik zie geen gekke dingen......maar vind het toch eng om te rijden........ik ga er even een nachtje over slapen.

13 mei 2005 13:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Moonwhisper schreef:
........ik ga er even een nachtje over slapen.

Wordt ie sowiezo niet beter van.

Rijden, meters in de gaten houden (of staan die altijd goed, ook als het contact uit is?) en voorzichtig zijn, zoals Marcel al zei.

13 mei 2005 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Wil een sh...t story hoor, maar ja, garantie tot om de hoek waarschijnlijk en te snel gekocht (geen keuring etc???).
Moet dat Turbo niet op het kenteken staan als ut er ééntje is?? Verder inderdaad zo snel mogelijk laten inspecteren door Erwin en hopen dat de schade meevalt. Die 944 van Vinny rijdt tenslotte ook goed na de Steenwijk behandeling :lol: Succes ermee en er niet van gaan wakker liggen. Leer voor de volgende keer moet je maar denken.

Precies echt sh.t....en dom van mezelf......maar ik wilde te graag een Porsche rijden..........de afgelopen jaren heb ik verschillende Mazda's 323F gereden (zelf uitgezocht en gekocht......zonder hulp van een man 8) :lol: ) en ik heb er echt nooit wat mee gehad, op wat kleine dingetjes na tijdens keuringen. Deze auto is gekeurd tot januari en ik had gehoopt er tot die tijd kostenloos mee te kunnen rijden.....
Ik kan mezelf wel voor de kop slaan....

13 mei 2005 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Mijn advies, versta me niet verkeerd €3400 is en blijft veel geld.
Slikken en doorgaan, en vooral leren uit deze levensles.
Als ze je niet op papier een Turbo verkocht hebben, kan je ze niets maken, zeker niet nu blijkt dat ze ook geen Turbo prijs hebben aangerekend.
En advocaten zijn niet gratis "die willen ook met een Porsche rijden" :wink:
Slikken en weer doorgaan.

Deze opmerking kan ik echt waarderen ppp 356!
Ik was al bang dat jullie me uit zouden lachen.......maar dit vind ik echt top van je. Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen......toch :?:

13 mei 2005 14:02
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
misschien moeten we ons wat minder bekommeren u of het wel of geen turbo is, ik denk dat dat voor Moonwhisper niet zo heel veel uitmaakt, hij was blij met zijn Porsche en dat moeten we weer heel snel bij hem terug zien te krijgen.

Mijn gevoel zegt op basis van wat ik gelezen heb dat het wel mee zal vallen, hoe sneller en hoe groter de plas des te groter de kans dat het maar iets betreft als een slang of een kapot reservoir of zo, dan is de schade beperkt en rijdt ie zo weer met plezier.

Dus even checken:

- olie op nieveau?
- geen vieze witte drap aan je olie stok of aan je olievuldop-- dit is water in je olie, maar daar heb je het niet over geahd.
- koelvloeistof in je reservoir?, openen alleen bij koude motor.
- alle slangen nakijken op lekkages en er even goed aan trekken,

Dan motor warm draaien, paar blokjes om he thus niet te ver weg en niet te hard rijden maar wel gord warm rijden.

- en nu maar kijken waar je het ziet lekken en wat je ziet.
- misschien een paar fotootjes maken als je lekkages tegenkomt.
- onder, op en in je auto kruipen, die nattigheid komt ergens vandaan en die ga jij zoeken en vinden en dan...

Dan weer terug op het forum, wij helpen je wel.

Van achter je PC zitten gaan we dit probleem niet oplossen.

Success,

13 mei 2005 14:04
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Moonwhisper schreef:
Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen......toch :?:

Was dat maar waar... :evil: (zei hij met zelfkennis en ervaring door schade en schande...)

Ik zeg: nog 200 euro (ofzo) investeren in een grondige keuring. Dan weet je wat je hebt. Wellicht is er weinig aan de hand (slangetje losgeschoten) en heb jij wel een betrouwbare auto bij De Groot gekocht.

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.... :idea:

13 mei 2005 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
horn schreef:

Wordt ie sowiezo niet beter van.

Rijden, meters in de gaten houden (of staan die altijd goed, ook als het contact uit is?) en voorzichtig zijn, zoals Marcel al zei.

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk......Hoe bedoel je als het contact uit is?? dan zakken toch al die metertjes naar beneden?

13 mei 2005 14:06
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Marcel schreef:
hij was blij met zijn Porsche

Hij is een zij... :lol:

(en dan bedoel ik niet Kelly... :wink: )

13 mei 2005 14:07
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Moonwhisper schreef:
Hoe bedoel je als het contact uit is?? dan zakken toch al die metertjes naar beneden?

Bij een normale auto inderdaad wel. Maar wellicht heeft De Groot ook de wijzertjes van de metertjes erop geschilderd... :wink: Of heb je echte beweegbare wijzertjes... :lol:

13 mei 2005 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
Marcel schreef:
misschien moeten we ons wat minder bekommeren u of het wel of geen turbo is, ik denk dat dat voor Moonwhisper niet zo heel veel uitmaakt, hij was blij met zijn Porsche en dat moeten we weer heel snel bij hem terug zien te krijgen.

Mijn gevoel zegt op basis van wat ik gelezen heb dat het wel mee zal vallen, hoe sneller en hoe groter de plas des te groter de kans dat het maar iets betreft als een slang of een kapot reservoir of zo, dan is de schade beperkt en rijdt ie zo weer met plezier.

Dus even checken:

- olie op nieveau?
- geen vieze witte drap aan je olie stok of aan je olievuldop-- dit is water in je olie, maar daar heb je het niet over geahd.
- koelvloeistof in je reservoir?, openen alleen bij koude motor.
- alle slangen nakijken op lekkages en er even goed aan trekken,

Dan motor warm draaien, paar blokjes om he thus niet te ver weg en niet te hard rijden maar wel gord warm rijden.

- en nu maar kijken waar je het ziet lekken en wat je ziet.
- misschien een paar fotootjes maken als je lekkages tegenkomt.
- onder, op en in je auto kruipen, die nattigheid komt ergens vandaan en die ga jij zoeken en vinden en dan...

Dan weer terug op het forum, wij helpen je wel.

Van achter je PC zitten gaan we dit probleem niet oplossen.

Success,

:lol: Zoals horn al zei....ik ben een zij.....een echte hoor!
Maar een verschrikkelijke auto gek.....Porsche, Ferrari en Corvette.
Ik aai mijn nieuw verworven P. elke dag over zijn bolletje....staar indien mogelijk uit het raam.......heb een grote foto op het buroblad van mijn computer.....tja kan het niet helpen.....hou gewoon van een mooie stoere auto :wink:

Maar goed.....ik print jouw stukje uit.....en dan ga ik maar eens kijken wat ik allemaal zie! Ik vind jullie allemaal geweldig en behulpzaam......en hoop snel weer helemaal blij te zijn!

13 mei 2005 14:13
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Moonwhisper,

Ik begin echt medeleven met je te voelen.

Ik denk echter dat het tijd is dat je met de wagen naar een deftige garage rijdt.
De wagen laten nakijken, kostenraming laten maken.
Voor jezelf beslissen of je met deze wagen verder wilt.
Laten herstellen of verkopen.

En beginnen met genieten van de Porsche.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 13 mei 2005 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.

13 mei 2005 14:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
horn schreef:

Bij een normale auto inderdaad wel. Maar wellicht heeft De Groot ook de wijzertjes van de metertjes erop geschilderd... :wink: Of heb je echte beweegbare wijzertjes... :lol:

hahahahahhaha, nee die zijn echt hahahahaha

13 mei 2005 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Bericht 
ppp 356 schreef:

Ik ben echt medeleven met je te voelen.

Dank je ppp 356.... :) ik ga maar eens wat doen......en jullie horen van mij!!

13 mei 2005 14:17
Profiel
Uden
Bericht 
Zij of Hij, maakt ons niet uit hoor, of eigenlijk toch wel, vrouwelijke forumleden van hartelijk welkom, het is toch al zo'n mannenwereldje...

en houd ons op de hoogte....

13 mei 2005 14:25
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Oké... Voor wat het waard is:

Een (rijdende) 944 Turbo is niet/nergens te koop voor € 3.400,00. Voor een goede ongeblazen type 2 (944) is het een alleszins redelijk bedrag.

Kortom: voor een goede 944 N/A type 2 heb je geen gekke prijs betaald!

En zoals je zelf al had geconstateerd: een 944 N/A rijdt super!

Ik heb bewust voor een N/A (en geen S, S2 of Turbo) gekozen omdat het een sterke motor is met behoorlijke potentie en een aangenamer prijskaartje qua onderhoud (geen turbo-revisie, geen ketting die vervangen moet worden, etcetera, etcetera).

Je auto ziet er op de plaatjes niet gek uit; mooi zelfs (al ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van dat Porsche-logo onder de achterspoiler, maar dat is persoonlijke smaak)!

Als ik jou was, zou ik de auto inderdaad naar een goed adres brengen en alsnog een aankoopkeuring laten uitvoeren! Als dan blijkt dat je een goede N/A hebt gekocht -voor een alleszins redelijke prijs- zou ik er lekker van genieten! Die turbo heb je toch niet nodig (!)(?)

Als bij deze aankoopkeuring blijkt dat het een wrak in een mooi schilletje is, zou ik met het keuringsrapport naar De Groot gaan en ze er -voorzichtig- mee confronteren en vragen hoe ze het denken te gaan oplossen.

Mochten ze echter niet mee willen denken om een oplossing te vinden, zou ik m'n rechtsbijstandverzekering inschakelen (en ik hoop dat je die hebt; want advocaten zijn inderdaad erg duur........) en de koop terug laten draaien.

Zo ver is het echter (nog lang) niet! Misschien valt het allemaal wel mee en heb je gewoon een hele mooie 944 N/A waar je trots op mag zijn!

13 mei 2005 14:53
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
@ moonwhisper, mooie auto ook al is het geen turbo; heb zo het gevoel dat als je een turbo had gekocht voor dat geld je probleem groter was geweest :wink:

zoals al eerder gezegd, als olie zo snel eruit loopt kan het best een slangbreukje zijn oid

heb zo het gevoel dat het allemaal wel goed komt

succes!

13 mei 2005 15:35
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende