Je kan natuurlijk niet altijd alles met 38 personen doen.
Het rijden is het prettigst in groepjes van maximaal 5 a 6 auto's vond ik. En al snel rij je dan mee in een groepje dat er ongeveer hetzelfde tempo als jezelf op nahoudt. Dat geeft voor iedereen ook het meeste rijplezier.
's Avonds dineerden we in principe altijd samen, maar voor de rest werd je vrij gelaten (ontbijt, lunch, al dan niet samenrijden).
Je mag dit "clubje in clubje" noemen, en dat was het ook een beetje, maar dit heeft mij alleszins nooit gestoord. Daarenboven hebben we in verschillende groepssamenstellingen gereden, en ook met verschillende groepssamenstelligen geluncht en in Calella gedineerd.
De sfeer in de groep is op geen enkel ogenblik minder goed geweest, integendeel. We hebben veel gelachen en plezier gemaakt. Ook al omdat er tijdens de rit 2 jarigen waren.
Bij elk van dat soort trips kan je mindere momenten hebben, maar die werden ruimschoots gecompenseerd door de leuke momenten.
Als er een nieuwe rit georganiseerd zou worden zouden we zonder twijfel opnieuw meedoen. Voorwaarde is wel dat er van die heerlijke trajecten bij zitten waarin je echt kan genieten van het rijden in een Porsche.
Dat genieten van je Porsche wordt overigens niet altijd door iedereen in dank afgenomen: toen we een dorpje in Zuid-Frankrijk passeerden kwam er plots een "Gendarme" recht uit zijn kantoor de straat op rennen toen wij als laatste van het groepje daar passeerden. Echte LOUIS DE FUNES gebaren aan het maken naar ons. Ik was even bang dat hij zijn collega's van het volgende dorpje zou bellen, maar gelukkig is er niets gebeurd. Ik ben toen wel onderweg de 993 Cabrio voorbijgegaan want ik wilde persé niet meer als laatste van de groep rijden.