Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 18:07

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
2 bekeuringen op een dag 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 2 bekeuringen op een dag
Het lijkt wel of ze nu overal loeren.
in Den Haag en in op de A 12 bij Utrecht. Het lijkt wel of ze nu overal op de loer liggen.

Alletwee met 6 km (€ 34,-- ) autoweg mocht je 100 en 6 km (€ 38,--) in de stad overschrijding van de max snelheid.
Deze kleine snelheidsovertredingen kun je toch niet op een teller van een porsche aflezen. Ik reed voor mijn gevoel echt als een slak.
Wat een kul.

02 dec 2011 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: 2 bekeuringen op een dag
Nou, voor die prijzen kun je ook het openbaar vervoer pakken ... :salut:
Hoef je je ook niet meer te ergeren als je weer eens langzaam in je Porsche moet rijden :wink:

02 dec 2011 20:17
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Vanaf volgend jaar nog duurder. :bang:

02 dec 2011 20:48
Profiel
Moderator
PF #57
je bent gewoon een draaideurcrimieel. zo. :mrgreen:

02 dec 2011 21:15
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Nee hoor , nog even en de boete voor een winkeldiefstal is lager dan voor 10Km/uur te hard rijden

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

02 dec 2011 21:36
Profiel WWW
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Is mij ook een keer overkomen.
2x brug Papendrecht vaste flitspaal. Keertje heen en terug = 2x. Lomp , kom er wekelijks langs en weet het. Snap er niks van maar zal wel waar zijn. (83 km/u)

02 dec 2011 21:47
Profiel WWW Facebook  Twitter 
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Vanmorgen in de polder op weg naar Amsterdam RAI (max 100 km) een rij vrachtwagens ingehaald met goed 140 km/u. Ik zag ze staan (te laat dus :oops: )maar kon niet meer terug, waarschijnlijk nu een vrachtwagen op de bon met goed 140 km/u :ba: (hoop ik) :twisted:

02 dec 2011 22:29
Profiel
3.2S
010
Rene, die 106 is nog gecorrigeerd met 3 km. Je hebt dus minimaal 109 gereden. Tegenwoordig kan je het beste op je navigatie rijden en je cruisecontrol aan en dan niet boven de 108 km pu gaan.

02 dec 2011 22:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Een ezel stoot zich nooit....

Jawel, binnen één uur 2 bekeuringen. Op zaterdag naar de Praxis, iets vergeten dus effe snel terug. Paar weken later 2 bonnen in de bus, binnen het uur en n.b. op hetzelfde filmrolletje en beide inderdaad ook met niet niet meer dan 6 km te hard.

Dure schroefjes.

02 dec 2011 22:37
Profiel
Ja balen maar aan de ander kant als het bij dit soort kleine bekeuringen gaat kan ik er mee leven. :mrgreen:

02 dec 2011 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Niet zeuren, ik haal op 500m snelweg tussen een op en afrit een bekeuring van 260 euri binnen.
Die stasi zat in een fietstunnel onder de weg verstopt. :thumbdown:

03 dec 2011 0:05
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Nog beter: gewoon 10 flitskasten achter elkaar zetten, dan krijg je gelijk voor 6km te hard....360,=

Volgens mij mogen ze tijdens 1 rit niet twee keer achter elkaar bekeuren, hoop ik dan :popcorn:

Aanvechten die hap!!!

03 dec 2011 0:27
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Aanvechten kan maar heeft weinig zin.
Zie jurisprudentie:

Ja, je kunt altijd beroep aantekenen als je het niet eens bent met de boete, maar in dit geval zal dat waarschijnlijk niet zoveel opleveren. Meerdere malen zijn bekeurde automobilisten al in hoger beroep gegaan tegen de beslissing van de rechter om in een dergelijk geval toch twee boetes op te leggen. Meestal was het beroep onsuccesvol.

Procedure beroepschrift tegen snelheidsboete
Als je een beschikking hebt gekregen van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) en je bent het er niet mee eens, dan dien je binnen zes weken beroep aan te tekenen bij de Officier van Justitie. De Officier moet vervolgens binnen 16 weken na ontvangst een beslissing nemen. Als je het niet eens bent met de beslissing van de Officier, dan kun je binnen zes weken beroep instellen bij de kantonrechter. Ben je het niet eens met de uitspraak van de rechter, dan ga je in beroep bij het Gerechtshof.

Praktijkvoorbeeld 1
Jan reed over de N31 en A7 richting Groningen. Omdat hij op tijd wilde komen voor een afspraak reed Jan harder dan was toegestaan. Hij kreeg daarvoor een boete van een oplettende agent. Vijftien kilometer en zeven minuten later kreeg hij er opnieuw eentje wegens te hard rijden. Jan stapte naar de rechter en uiteindelijk ging hij in beroep bij het hof. Omdat Jan voor de eerste overtreding al strafrechtelijk was vervolgd, meende hij dat hij door de gescheiden behandeling van de twee zaken in zijn verdediging was geschaad. Er was toch sprake van één gedraging, waarvoor Jan toch niet tweemaal kon worden gestraft?

Nee, zei het hof. Omdat tussen beide overtredingen 15 kilometer en zeven minuten zat, was er geen sprake van één maar twee feiten. Jan beging de eerste overtreding op de N31 en bevond zich bij het verlaten van de N31 en het oprijden van A7 in een nieuwe verkeersituatie waar andere (snelheids)regels golden. Hij moest dus beide boetes betalen.

Praktijkvoorbeeld 2
Piet reed op de A12 bij Woerden. Binnen acht minuten maakte hij twee snelheidsovertredingen waarvoor hij bekeurd werd. Ook Piet werd bij de kantonrechter in het ongelijk gesteld en ging in hoger beroep. Maar ook het hof stelde Piet teleur. Het enkele feit dat Piet acht minuten eerder ook was bekeurd, betekende niet dat ten onrechte een sanctie was opgelegd en gaf evenmin aanleiding om het boetebedrag matigen.

Het betrof twee afzonderlijke op verschillende tijdstippen en plaatsen verrichte gedragingen, die door twee onafhankelijk van elkaar werkende trajectsnelheidsmeters waren geconstateerd. Dat er slechts acht minuten tussen beide gedragingen zat en dat er wellicht een verband tussen de gedragingen bestond, maakte de gedragingen niet minder strafbaar. Ook Piet moest beide boetes betalen.

(bron: jurofoon.nl)

03 dec 2011 7:48
Moderator
PF #57
2e geval vind ik discutabel. 1e geval is duidelijker, je overtreedt twee verschillende wetten (snelweg maximum snelheid en bebouwde kom maximum snelheid).

03 dec 2011 8:20
Profiel
Het is voor mij duidelijk dat alleen aanvechtbaar is als je voor eenzelfde overtreding (zelfde tijd zelfde plaats) dubbel beboet bent.
Alle overtredingen later dan de eerste is weer een overtreding en dus weer een boete. :cry:

Ik had het ook graag anders gezien, bijv. max 1 bekeuring per dag! :mrgreen:

03 dec 2011 9:34
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Ivo 3.6 schreef:
Ik had het ook graag anders gezien, bijv. max 1 bekeuring per dag! :mrgreen:

Ja, pak er 's morgens eentje voor 3 km/u te hard, heb je de rest van de dag 'vrij rijden'. :D

03 dec 2011 9:56
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Anne for President :cheers:

03 dec 2011 10:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrecht
Max eentje per dag is inderdaad, met alle respect, onzin. Zou wel handig zijn.

Maar mijns inziens is een boete er ook om van te kunnen leren zodat je deze fout niet nog een keer maakt en met exact dezelfde overtreding binnen 8-9 minuten krijg je daar geen kans voor.

03 dec 2011 11:30
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
@IVO:
Praktijkvoorbeeld 1 lijkt mij wel gegrond als dit andersom was geweest. Dus eerst geflitst, en later staande gehouden door oom agent. Dan is het namelijk wel 1 overtreding op dezelfde rit. Anders lijkt het mij op willekeur. Dan kunnen ze net zo goed zeggen dat je over 15 kilometer telkens te hard hebt gereden en de boete verveelvoudigen zoals het de 'rechter' goeddunkt. Zo van: U heeft dit wel 30x gedaan over de afgelopen 15 kilometer, dus dokken :lol:

Overigens verbaasde mij de domheid van meester Frank van de week op TV: een topicje waard, want de beste heer toonde op niet mis te verstane wijze zijn kunsten van het toepassen van de letteren der wet, maar toonde zijn onkunde op het gebied van de statistieken en wetenschap: Ondanks dat een afname van ongevallen bij 130km/h is aangetoond, hij overtuigd was dat dit niet zo is. Hij drukte zijn mening zonder meer door, en liet zijn gesprekspartner in het geheel niet uitpraten. Lekkere 'rechter' is dit.

Commentaar: 1. Je zou zo iemand maar tegen je hebben in de rechtzaal
2. Schoenmaker hou je bij je leest en de feiten!
3. Deze generatie kan het allemaal niet meer zo goed volgen, dus die willen allemaal dat we 30 gaan rijden.
4. De rechterlijke macht is niet zo onpartijdig als men denkt.

03 dec 2011 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Eens, heb ook met verbazing zitten kijken naar deze zeer vooringenomen man.

03 dec 2011 12:24
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
met de meerder boetes op één rit moet je goed opletten of het om hetzelfde wegvak gaat of niet. Men neemt vaak het standpunt in dat als jij een bord met een snelheidsbeperking bent gepasseerd, dat een nieuwe overtreding oplevert.

Je had immers het bord moeten zien en je aan moeten passen aan de nieuwe situatie. Doe je dat niet, dan levert dat een nieuwe overtreding op.

Vaak staan borden echter onjuist geplaatst (aan de snelweg bijvoorbeeld niet links én rechts) te laag of te hoog, waardoor de snelheidsbeperking niet op de juiste wijze kenbaar is gemaakt. Als er bijvoorbeeld alleen aan de rechterzijde van een tweebaans (overheid noemt het geloof is een vierbaans) weg een bord staat, kun je dat heel goed missen als er bijvoorbeeld een vrachtwagen of bus naast je rijdt. Daarom moet het bord dus óók op dezelfde plek aan de linkerzijde staan.

Is de snelheidsbeperking niet kenbaar gemaakt (op de voorgeschreven wijze) dan mag je er ook niet voor beboet worden.

03 dec 2011 12:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Brb, hier net 1tje in de bus gevallen pfff, vitesse mesuree 147, vitesse corrigee 138. De eerste in Belgie,
was een lekker ritje in de omgeving van Spa, op de terug weg ff snelweg op, ben blij dat et ni was
daar waar ik meer dan 240 reed lol. Nu maar ff kijken wat dit allemaal betekend, 2de form erbij??
En alles in et frans lol, ff googlen, volgens mij hoef ik ni te reageren en krijg ik vanzelf wel et betalingsbewijs. :ass:

03 dec 2011 13:32
Profiel
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de prenten gisteravond meteen maar overgemaakt en diep opgeborgen.
Snel maar vergeten en hopen dat het bij die 2 kleintjes blijft. :drive:

03 dec 2011 15:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Ja en nee ... :bang:
Ja, goed gedaan, opbergen die hap!
Nee, de bedoeling van die boete is juist dat je het niet vergeet ...
Voor je het weet krijg je weer twee :ass:

03 dec 2011 16:26
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
de Fiscalist schreef:
Als er bijvoorbeeld alleen aan de rechterzijde van een tweebaans (overheid noemt het geloof is een vierbaans) weg

Hier worden weer de 2 termen door elkaar gehaald (Doet bijna iedereen)

Een autosnelweg is in principe altijd tweebaans. Èèn baan voor iedere richting , deze kunnen uit meerdere rijstroken bestaan .
Afbeelding

Een vierbaans autosnelweg komt alleen voor ter hoogte van verkeersknooppunten , en wel daar waar er een paralel rijbaan is waar het verkeer kan in en uitvoegen.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

03 dec 2011 16:31
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende