Auteur |
Bericht |
Subdriver
Curaçao
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Ben het daar dus helemaal niet mee eens dat het terecht verplicht is. Eigen keuze/verantwoordelijkheid. Daarbij, als je het terecht vindt en consequent bent, dan ga je dus niet rijden in een klassieker zonder airbags, abs etc?
|
01 dec 2011 14:26 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Helemaal mee eens, we leven in Nederland in een maatschappij waar zelf denken steeds meer afgeremd wordt en er voor je gedacht en geregeld wordt. Je wordt gehersenspoeld over veiligheid, milieu en weet ik niet wat allemaal en gaat net zo denken als de mensen die het allemaal bedacht hebben vanachter hun luxe bureau's. @ Subdriver, daarom hebben we het hier zo fijn. Geen witte strepen op de weg waar je tussen moet rijden, geen snelheidscontroles of apk's. Rijden met het wrak van de weg, who care's. Je doet gewoon waar je zelf zin in hebt, lang leve de lol
_________________________________________ Rebel engineering
|
01 dec 2011 15:44 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Model omhoog of omlaag?
zo is het, ergo trek dat model naar de grond
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
01 dec 2011 15:50 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Model omhoog of omlaag?
blijf aan de gang
_________________________________________ Rebel engineering
|
01 dec 2011 16:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Het aanwezigheid van veiligheids voorzieningen kan men niet meer individueel laten kiezen. Wanneer dat het geval zou zijn dan reden heel veel mensen zonder helm op een brommer en/of motor, zonder gordel, zonder deelbare stuurkolommen etc.. Maar natuurllijk wel aanspraak blijven maken op politie, brandweer, verzekering, ziektekosten, revalidatie, wao...allemaal collectieve voorzieningen.
|
01 dec 2011 16:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Dat doe ik ook niet........
|
01 dec 2011 16:15 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Model omhoog of omlaag?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
01 dec 2011 16:16 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Dus: Eigen verantwoordelijkheid en afschaffen die doorgeschoten verzorgingsstaat! Wordt hoog tijd dat we minderen met al die sociale voorzieningen. Kom hier steeds meer nederlandse arbeidsongeschikten e.d. tegen die met hun uitkering in euro's het hier prima voor elkaar hebben, dan nog een beetje zwart bijwerken (merken ze in nederland toch niet) en daarbij nog met een arrogante kop vertellen dat al die negers lui en dom zijn! Sorry, moest het even kwijt
|
01 dec 2011 16:32 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Nee? Nooit (mee)gereden in een oude klassieker? Jammer hoor, je weet niet wat je mist.
|
01 dec 2011 16:34 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Wie, Erwin?
|
01 dec 2011 17:33 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Nee nee, ik heb nooit gezegd dat ze allemaal lui en dom zijn.
_________________________________________ Rebel engineering
|
01 dec 2011 17:55 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Model omhoog of omlaag?
dat zegt horn toch altijd
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
01 dec 2011 17:58 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Dan kent Horn vast de Braboneger niet.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 dec 2011 21:20 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Door wat ik eerder schreef kreeg ik van Subdriver een passend verhaaltje gemaild.
_________________________________________ Rebel engineering
|
02 dec 2011 21:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Model omhoog of omlaag?
(2x)
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 dec 2011 21:45 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Back on topic? Ik ben wel voornemens om terug te gaan naar een klassieker. Niet om de wegenbelasting, maar puur om de emotie. Een Singer is me te hoog gegrepen, maar daar ligt mijn hart. Daarom heb ik de knoop doorgehakt om te verkopen. In elk geval wil ik geen vleugeltje meer die omhoog komt: ik kijk automatisch elke keer in mijn spiegel. Zo van: Heee, daar is ie weer......heeee, nou gaat ie weer weg....enz. Bijna dwangmatig
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
03 dec 2011 0:42 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Model omhoog of omlaag?
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
03 dec 2011 1:42 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Model omhoog of omlaag?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
03 dec 2011 1:51 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Zo zou ik laatst wat olie bijvullen in de 964. Mijn buurman kwam aanlopen en ik deed de motorkap open, maar die wilde niet echt blijven staan. Ik zei: "Na een paar keer heen en weer doen blijft hij wel staan". Hij: "Dat zei mijn vrouw vannacht ook tegen mij." Over modelletje voor of na, altijd lastig. Zelf wilde ik beslist een 964 of nieuwer vanwege de moderne techniek en airbags, ABS en stuurbekrachtiging omdat ik hem dagelijks wilde kunnen gebruiken, en mij dan toch iets veiliger voelde met een mij nog onbekende auto. Een 993 had ook zomaar gekund, maar met een 996, 997 of een Boxster heb ik minder emotionele binding. Een volgende zal over een paar jaar als het echt een daily driver wordt een 996 kunnen zijn, maar een andere 964 of 993 is veel waarschijnlijker. Terug in de tijd is denk ik niet zo aan mij besteed, dan zou ik alweer terugmoeten naar het model van voor de impactbumpers om het weer mooi te vinden.
|
03 dec 2011 13:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Even over die airbags, hoe lang gaan die dingen eigenlijk mee? En hoe realistisch is het dus nog om te kiezen voor een auto van 17+ jaar oud "om de airbags" (ik generaliseer je argument hoor!)
|
11 dec 2011 16:29 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Model omhoog of omlaag?
ik meen dat ze 10 jaar "houdbaar" zijn airbags dan horen ze vervangen te worden.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
11 dec 2011 16:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Eerder in dit theater o.a. Airbags 964
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 dec 2011 16:44 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Fabrikanten geven altijd houdbaarheidsdata op. Ik heb ooit toen ik 17 was een Seiko quartz met LCD gekocht waarbij in het boekje stond dat de LCD het 7 jaar uit zou houden. Ik ben nu 23 jaar ouder, draag het horloge al lang niet meer, maar de LCD is nog prima. En dat geldt voor veel oude electronica die ik heb, werkt prima. Ook bommen uit WO2 kunnen nog steeds afgaan. Ik denk dat zo'n instantie er een beter zicht op heeft dan wij individuen: http://www.racv.com.au/wps/wcm/connect/ ... er+airbags"The oldest airbags in the Australian fleet are approaching 20 years of age. RACV stresses that it has no evidence that any airbags of any age in the current Australian fleet have failed to protect occupants in a crash."
|
11 dec 2011 16:56 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Model omhoog of omlaag?
officieel staat er idd 10 jaar voor maar ervaring leert dat ze veel langer meegaan.
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
11 dec 2011 18:00 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Model omhoog of omlaag?
Ben ik even blij dat ik die er niet in heb zitten!!! Maar ik ben ook ook nooit van plan om ze te gebruiken Hoe minder electronica, hoe beter! Alle electronica gaat er vroeg of laat aan. Zelf rijden, zelf kijken, zelf reageren: dat onderscheidt (denk ik) de autoliefhebber van de mensen die niets om auto's geven. Ik zou dan ook nooit maar dan ook nooit zo'n Ford met automatische parkeerhulp aanschaffen.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
11 dec 2011 18:10 |
|
|