Auteur |
Bericht |
Godspeed
PF #911België
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Omdat Porsche in die jaren in diepe crisis zat en bijna geen wagens meer verkocht. Het merendeel van de 964's zijn exemplaren uit de vroege bouwjaren. Speciale versies als de Speedster en de RS waren welgekomen om de schoorsteen te laten roken, net als de E500 die in die tijd (door capaciteitsoverschot) bij Porsche van de band liep. Heb effectieve productiehoeveelheden nu even niet bij de hand... Toch wat indicatieve cijfers: | | | | Citaat: During the 1990s, however, the market collapsed. From its peak of 30,471 sports cars sold in the United States in 1986, Porsche's U.S. sales amounted to only 4,400 by 1991. Unfortunately, the slide continued. One year later, worldwide sales for the company dropped to 23,060 units, with only 4,133 cars sold in the United States. | | | | |
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/Porsche-AG-company-History.html
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
30 nov 2011 12:09 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Een verfrissende reactie Horn.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
30 nov 2011 12:36 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Ik was al even bang dat je het topic serieus zou nemen
|
30 nov 2011 13:21 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Voor dat echte klassieke luchtgekoelde 911 gevoel moet je omzien naar een 3.2. Voor wat betreft een later exemplaar wint de 993 het op alle fronten. Niet in de laatste plaats omdat de 964 echt een tussenoplossing was die belangrijke 'tekortkomingen' van de eerdere modellen zoals wegligging/ achterwielophanging niet oploste maar ook omdat de proporties niet helemaal kloppen en volgens Porsche zelf, the man and the company, de 'Porscheness' bij de 964 verloren zou zijn gegaan....
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
01 dec 2011 22:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 964 de 993 voorbij?
ik heb die Liebe zum 964 hier ook nooit zo begrepen.
_________________________________________ oud is beter
|
01 dec 2011 23:39 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Daar zijn vast wel pilletjes voor Wolluf.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 dec 2011 1:14 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 964 de 993 voorbij?
grapjurk. doe anders even de bronvermelding.. Wel bedankt voor mijn glimlach van de dag!
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
02 dec 2011 19:00 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 964 de 993 voorbij?
't zijn natuurlijk waardeloze auto's maar ik ben er zo blij mee
|
02 dec 2011 19:01 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 964 de 993 voorbij?
da's toch heerlijk Ewoudt
_________________________________________ oud is beter
|
02 dec 2011 19:09 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: 964 de 993 voorbij?
|
03 dec 2011 0:03 |
|
|
Tijn96
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Vind de 964 mooier dan een 993. Je hebt ook meer het Porsche gevoel vind ik (motor lekker ver achterin) maar ook het design vind ik mooier dan de 993. De 3.2 is ook een leuke auto maar die had uiteindelijk te weinig pk's om echt het sport gevoel op te wekken (mijn mening!). Waarschijnlijk gaat mijn voorkeur zo erg naar de 964 omdat mijn pa er 2 heeft (1racer en 1 straat)
|
03 dec 2011 11:03 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Een 3.2 heeft wel een paar pktjes en koppel minder dan een 964, echter is ook 150kg lichter. Dus met dat sport gevoel, ik spreek uit eigen ervaring, zit het wel goed. Op de 0-100 zijn ze bijna even snel, top van een 3.2 is lager, wat veroorzaakt wordt door slechtere Cw waarde
|
03 dec 2011 11:36 |
|
|
Tijn96
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Ik kan niet meepraten met hoe het rijd, heb alleen met een 3.2 meegereden.
|
03 dec 2011 12:16 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Mooi hoor Frank en ik heb zelf ook 2x een P964 gehad maar toch ieder zijn sjaak Gr.Erwin
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
03 dec 2011 13:39 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Wordt zolangzamerhand weer eens tijd voor een andere, Erwin. Je hebt deze toch al weer even?
|
03 dec 2011 13:43 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
03 dec 2011 13:49 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Net als in bijna elk topic zijn ook hier weer hele vreemde uitspraken te vinden waar niks van kan kloppen Hoezo tussenoplossing?? , toen Porsche in 1987 bezig was met de ontwikkeling van de opvolger van de 911 Carrera wisten ze vast nog niet wat ze in 1993 op de markt zouden brengen. Hoe kun je dan met een tussenoplossing bezig zijn? Hè, tekortkomingen ? Alleen de jaren 70 veiligheids bumpers vervangen door modernere bumpers brengt de proporties echt niet in gevaar. Bij de door iedereen mooi gevonden 993 zijn de verhoudingen eigenlijk voor het eerst misschien iets zoek, maar worden ook nooit storend gevonden. Kijk maar eens naar de lijn van de dakgoten die eerder in één lijn doorliepen in de naad tussen het achterscherm en de motorkap. Bij de 993 is deze stiekum iets omhooggetrokken om meer ruimte te geven in de motorruimte en dus een hogere achterkant levert. Onder een bepaalde hoek valt het iets op. Wel knap om een 30 jaar oud ontwerp zo mooi te moderniseren dat nergens een storend ontwerpfoutje te vinden is. De 3.2 had 19 pk minder en woog zoveel minder dat ze de zelfde hoeveelheid kilo's per pk te verwerken hadden. Ze zijn dus nagenoeg even snel en door de sobere uitrusting is de snelheidsbeleving echt niet minder dan bij een 964. En daarbij krijg je sportgevoel echt niet door de hoeveelheid pk's en de acceleratie die je daardoor kunt ontwikkelen, maar door het gehele plaatje van motor, overbrengingsverhoudingen, onderstel, rijbeleving etc.
_________________________________________ Rebel engineering
|
03 dec 2011 15:17 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Jeremy Clarkson zou zeggen "there`s only one way to solve this.. a dragrace!"
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
03 dec 2011 17:16 |
|
|
Pacoloco
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
03 dec 2011 19:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 dec 2011 19:43 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 de 993 voorbij?
+1 Anders stond er wel een 993 hier op de inrit.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 dec 2011 19:47 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Twijfelend tussen 993 en ....... wat anders zullen we maar zeggen.....
Wat is er niet mooi aan een 993?
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
03 dec 2011 23:31 |
|
|
Tijn96
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Ik vind een 993 persoonlijk minder mooi dan een 964. Dus wat dat betreft.... Ieder zn smaak natuurlijk.
|
03 dec 2011 23:59 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Omdat Over smaak valt idd niet te twisten maar je hebt zo je redenen lijkt me. Dat je iets niet mooi vind koop ik maar waarom?
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
04 dec 2011 0:06 |
|
|
Tijn96
|
Re: 964 de 993 voorbij?
ik vind de neus en de kont minder mooi dan bij een 964. Een 964 vind ik heel mooi strak en clean. een 993 gt2 (en dan de echte race-versie) vind ik wel weer erg mooi maar dan klopt het in mijn ogen meer.
maar smaak blijft vind ik moeilijk uit te leggen.
|
04 dec 2011 0:13 |
|
|