968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Auteur
Bericht
bully
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Een beetje trots?
02 dec 2011 16:54
Subdriver
Curaçao
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Laat dat beetje maar weg.
02 dec 2011 16:56
kristof
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
fantastisch, succes dinsdag !
02 dec 2011 17:10
racebeus
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ziek van jaloersheid hier Hele fijne klus Frank Ik kom binnenkort een keertje proeven als je het goed vindt Succes met de doop
_________________________________________ ieder zijn meug!
02 dec 2011 20:19
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
En hierbij het starten en warm draaien:
Let even op het verschil in geluid direct na het starten, eerst wat rauw... en de laatste minuten van het filmpje....klinkt ie als nieuw!
gr, Danny
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
03 dec 2011 11:02
Heinz
911 T Targa 1970
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
PRachtig en terecht trots
03 dec 2011 11:19
Martijn_H
944 type 2
Amsterdam
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Wat een mooi project!
03 dec 2011 12:38
jaap
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hoi Frank,
Ziet er geweldig uit, ben benieuwd hoe dat gaat rijden. Heb jij trouwens een goed adres voor die klepstoters? Heb het idee dat er bij mij ook een of twee niet helemaal lekker meer zijn.
Jaap
03 dec 2011 17:36
Dimma
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ha Jaap,
Ik heb ze bij Alpo vandaan ; 44,50 ex per stuk .... oeps ...
Groet, Frank
03 dec 2011 17:45
horn
PF #57
Re: 968 CS naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
mooi 'einde' van al die maanden volgen. Veel respect voor out of the box bouwen Gaaf hoor. Enjoy!!!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
03 dec 2011 20:37
Delnoy
Lada
Helemaal in het zuiden.
Re: 968 CS naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
+1
Super gedaan. Petje af.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
03 dec 2011 23:29
alfa male
993 Carrera
Ex 968
Dordrecht
Re: 968 CS naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
Gefeliciteerd Frank! Mooi werk hoor. Erg benieuwd naar de eerste rijervaringen. Oh, en de behaalde resultaten natuurlijk .
04 dec 2011 12:49
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: 968 CS naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
... nu alleen nog even je koplamp-mechanisme repareren
04 dec 2011 12:59
Dimma
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Re: 968 CS naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
Olaf schreef:
... nu alleen nog even je koplamp-mechanisme repareren
Even beter kijken op de laatste foto's op pag 11
Groet, Frank P.S. Trots gisteren m'n avatar aangepast
04 dec 2011 13:44
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: 968 CS naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
Ik werd afgeleid door het Bassie en Adriaan effect in het filmpje
Dimma schreef:
Trots gisteren m'n avatar aangepast
04 dec 2011 14:13
THE MUD
Forumcrashtestdummy
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
Gaaf man, ben benieuwd naar de resultaten na het inrijden en de definitieve afstelling hierna
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968Club Sport
06 dec 2011 13:52
Dimma
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
Gisteren op de vermogensbank was een lange middag en avond zonder veel resultaat. Begonnen met de injectiegalerij en injectoren wisselen voor grotere 675 cc exemplaren, de dumpvalve monteren en bougies wisselen. Bij de eerste start bleek de VEMS niet in orde ; firmware opnieuw geïnstalleerd en toen was ie Ok, maar toen waren we al een hele middag bezig geweest met draadjes meten en niet begrijpen. Vervolgens tot 3000 rpm afgesteld totdat ie druk begon te verliezen, naar nu blijkt waarschijnlijk door een niet vlakke inlaat met lekkage bij de inlaat tot gevolg. Al met al geen goede poging maar morgen over een week is de 2e .... we gaan het winnen. Overigens had ie bij 2500 rpm al 0,4 bar druk, wat heel ( fijn ) vroeg is en bij 3000 rpm maakte ie al dik 200 pk, 2 keer zoveel als een goede atmosferische motor. Dus veelbelovend is het wel ...
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo CS project ; hij loopt !
klinkt werelds goed allemaal toptoptop!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
07 dec 2011 19:12
Dimma
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 368 pk en 440 Nm @ 0,4 bar
Vandaag voor de 2e maal op de vermogensbank geweest voor de afstelling ; de resultaten zijn ruim bevredigend. Ik ga zo, na het eten, de vermogensuitdraaien ff scannen en plaatsen ...
Rijdt mooi man ...
Groet, Frank
15 dec 2011 20:13
racebeus
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 368 pk en 440 Nm @ 0,4 bar
Ben benieuwd of je morgen nog weet wat je gegeten hebt Smakelijk
_________________________________________ ieder zijn meug!
15 dec 2011 20:20
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 368 pk en 440 Nm @ 0,4 bar
Klasse en ff rustig blijven he ...
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
15 dec 2011 21:07
Dimma
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 368 pk en 440 Nm @ 0,4 bar
Nou daar benne ze dan :
+
Het grappige aan de eerste chart is dat 'in het dun' de resultaten van mijn atmosferische motor erbij staan ( vóór de ombouw gemeten ). Zoals je ziet is de karakteristiek van de vermogenscurve min of meer overeenkomstig, alleen de waarden zijn, door de drukvulling, toenemend hoger. De koppeltoename is helemaal indrukwekkend ; van net 260 tot 440 Nm bij 3500 toeren. Het maximum koppel van de turbo motor zit ook nog eens 1000 rpm lager dan bij de atmosferische variant, die meer tijd en toeren nodig heeft om 'wakker te worden'. Op de 2e chart zie je hoe snel de ( relatief kleine ) turbo op druk komt. Al bij 2600 rpm zit ie op zo goed als maximum druk wat 'm enorm 'driveable' maakt. Door de juiste, lichte veer in de wastegate regelt ie 'm keurig af op 0,4 bar overdruk ... overigens zijn de 320 pk die je daar ziet staan de wiel-pk's terwijl de 1e chart de krukas-pk's aangeeft ... ( Krukas pk's = wiel pk's + ~15 % ). Ikki blij !
Nu even een paar Kkm 'losrijden' en dan door naar de 1 bar druk en ( naar verwachting ) 525+ pk ...
Wordt vervolgd ...
Groet, Frank
15 dec 2011 22:05
Jaap911
968CS - 1995
Tijnje
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 368 pk en 440 Nm @ 0,4 bar
KOLERE FRANK, Das nog eens peper!!! Kom em weleens halen voor een ritje Friesland en een wasbeurt
15 dec 2011 22:09
kristof
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 368 pk en 440 Nm @ 0,4 bar
indrukwekkend !
ik weet dat je ooit hebt gezegdd dat je een GT-3 RS wou evenaren in vermogen, maar dat je nu de RS 4.0 voorbij gaat met je viercilindertje, had je vermoedelijk zelf ook niet verwacht : ofwel ?
15 dec 2011 22:37
Jaap911
968CS - 1995
Tijnje
Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 368 pk en 440 Nm @ 0,4 bar
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum