Auteur |
Bericht |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Een topic als zo vele hier...ik heb een 964 dus dat is de beste, ik heb een 993 dus dat is de beste enz enz. Persoonlijk vind ik het verschil in belevenis tussen een 3.2/964 en 993 helemaal niet zo groot. Zeker van binnen zeer veel gelijkenis, verder veel vreemde uitspraken in dit topic.
|
04 dec 2011 12:59 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Huh, verklaar je nader?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 dec 2011 13:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Wat is dat toch dat de eigenaren van die oude meuk, 964 voorop, de voortdurende behoefte hebben om te verklaren dat hun gebakje het mooist is en de enige echte is. Minderwaardigheidscomplex heet dat in volwassen termen, jammer. Laat toch iedereen genieten van zijn of haar Porsche zonder hier voortdurend te lezen dat hun bezit niet echt is, surrogaat is, gammel is, oud is, te duur, te goedkoop, etc............
|
04 dec 2011 13:31 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: 964 de 993 voorbij?
+1 heb dus ook 993S en 997S bereden/bezeten, rij je de auto paar keer, zoals ik, hobbymatig - is de luchtkoeler goede keus. Maar bij veelvuldig gebruik heb je aan de 997 de fijnere auto. Ondanks dat ik weinig rijd zou, als geld geen rol zou spelen - ik morgen nog een 997 GTS cabrio zou aanschaffen.
|
04 dec 2011 13:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 de 993 voorbij?
lees nou dit topic nog eens door. Dat staat in dit topic echt helemaal nergens. Een aantal 964 bezitters die een 964 mooier vinden dan een 993 en een aantal 993 bezitters die hun 993 de mooiste vinden. So what? Zolang je maar in de auto kan rijden die je zelf mooi vindt, prima toch? Het zijn wat mij betreft juist dergelijk overspannen reacties die de boel polariseren. voortdurende behoefte bespeur ik sowieso nergens. evenals niet echt, surrogaat etc etc. Maar wellicht staat er wat je wilt lezen en geldt dat zowel voor jou als voor mij.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2011 13:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Inderdaad Volgens mij is het juist als je blij en tevreden bent met je eigen keuze en zeg je daarbij niet impliciet iets over de keuze van iemand anders. Degene die de uitspraken zo interpreteert en bij wie dergelijke uistpraken zo gevoelig liggen heeft juist last van een minderwaardigheidscomplex volgens mij
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 dec 2011 14:02 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 964 de 993 voorbij?
ik stel voor dat we dit probleem gaan oplossen met een poll.. welke is de goeiste...de superieure 964 of de emotieloze 993
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
04 dec 2011 14:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 964 de 993 voorbij?
zeuren over elkaars hok doen we hier al sinds het begin. veel evolutie zit er overigens niet in, toch lees ik het altijd graag
_________________________________________ oud is beter
|
04 dec 2011 15:03 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Kilometerstand afhankelijk: denk aan die rode 993 in Apeldoorn: deed ook maar 20k, had wel iets van 3ton op de teller. 993 zijn relatief jonger, dus vaak ook minder kilometers. Als er een keer een 964 met 50dkm te koop staat, doet ie ook weer bijna zijn nieuwprijs, en overstijgt de 964 wel degelijk de 993. Gelijk op dus! Uitvoering en kilometerstand afhankelijk, en status van onderhoud.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 dec 2011 15:10 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 964 de 993 voorbij?
horn gaat velen (in gezond verstand en humor) voorbij
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 dec 2011 15:23 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Inderdaad, dat is nooit anders geweest en, laten we eerlijk zijn, dat is ook niet erg moeilijk hier.
_________________________________________ Rebel engineering
|
04 dec 2011 15:33 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: 964 de 993 voorbij?
De uitspraak dat je in een 964 meer het porsche gevoel hebt omdat de motor zo lekker ver achterin ligt.......... Vind het ook vreemd dat men de 993 niet clean vindt qua look maar een 993 GT2 (met opgepopte spatborden en mega spoiler) dan weer wel mooi vindt. Allemaal meningen maar ik kan het ff niet meer volgen. Ik vind zowel de 993 als 964 en 3.2 mooi net zoals elke porsche eigenlijk, zou met een goede 964 ook gelukkig zijn. Maar als ik geen kids had en mijn vrouw wat minder zou uitgeven stond hier een 997 GT3 in de garage.
|
04 dec 2011 16:07 |
|
|
arjan
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Ik gooi er nog ff een schepje bovenop Ik ben van mening dat iedere auto uit een bepaalde hoek gezien een mindere kant heeft. Komt zelde voor dat ik een auto zie die echt helemaal "klopt". Neusje van de 993 vindt ik iets minder dan bij de 964, maar de kont van de 993 vindt ik weer mooier. Kontje van de 964 zeker van achteren gezien vindt ik niet kloppen. Heb ook enkele keren in een 964 gereden en was daar zeker niet meer van onder de indruk dan bij een 993, en het gas goed intrappen bij een 993 vindt ik veel overtuigender dan bij een 964. Dan ben ik ook van mening dat opties zoals onderstel ook erg belangrijk zijn voor de beleving. En beide modellen standaard af fabriek staan mijn inziens toch wat meutig op hun pootjes. Met andere woorden van een standaard 993/964 raak ik niet echt onder de indruk. Ik denk dat je bij de meeste 911jes wel de juiste beleving er uit kan krijgen door hem een goed onderstel te geven en een lekker geluidje, zelfs bij een 996.
|
04 dec 2011 16:13 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ oud is beter
|
04 dec 2011 16:16 |
|
|
Tijn96
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Mij werd gevraagd waarom ik een 993 minder mooi vind dan een 964. Met die opmerking over de motor doelde ik erop dat een 964 nog echt staartlastig is dit is bij een 993 al een klap minder. En dat ik een 993 gt2 wel weer mooi vind is omdat het daar klopt dat alles uitbundig is dmv een grote vleugel etc. En het heet niet voor niets een discussie. Daarin moet je andermans mening respecteren en elkaar niet uitmaken voor dom (waar het langzaam naar toe gaat)
|
04 dec 2011 18:12 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Het begint met goed lezen en duidelijk te schrijven. Volgens mij heeft niemand het woord dom gebruikt. Maar met je uitspraak over 964 vs 993 in relatie tot de plaats van de motor had je op z'n minst een reactie kunnen verwachten. Hij had wat mij betreft in ieder geval mee mogen doen voor de "Porscheforum uitspraak van het jaar 2011"
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
04 dec 2011 18:17 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: 964 de 993 voorbij?
De 993 RS Clubsport had ook de mooie GT2 voorzijde, maar dan zonder de brede "opgeschroefde" schermen. ( Ter info, mijn 993 is geen RS Clubsport, maar heeft wel het front) De kont van de 993 en nog bredere konten van de S en Turbo varianten worden door velen als één van de mooiste konten beschouwd.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
04 dec 2011 19:03 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Nou,ik vind het er niet uitzien
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
04 dec 2011 19:09 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
04 dec 2011 19:19 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Precies wat ik dacht toen ik het las. Wel eens heel hard een afrit met een 993 en een 964 genomen? Dan zou je dit niet zo snel geschreven hebben. Theorie uit de folders of waar dan ook vandaan is totaal anders dan de praktijk. De meeste 993 rijders vinden het 'enger' op hoge snelheid een bocht te nemen en voelen zich onzekerder dan de 964 rijder in de zelfde situatie.
_________________________________________ Rebel engineering
|
04 dec 2011 19:53 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Owh, Tijn....ik kom er net achter dat je net zou oud bent als die puber van mij, dus jouw tekst is niet gekomen door rij ervaring maar door het lezen van Autoweek
_________________________________________ Rebel engineering
|
04 dec 2011 20:05 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Bij mij heeft meestal de bijrijder het zweet tussen de bilnaad
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
04 dec 2011 20:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Ik heb begrepen dat dat al bij het inparkeren is
_________________________________________ remmen is angst
|
04 dec 2011 20:15 |
|
|
Tijn96
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Ik ben idd een puber maar mijn mening komt wel door eigen rijervaring. Over mijn gebruik van het woord dom: dit is idd niet genoemd behalve door mijzelf, maar ik zeg het op deze manier omdat het af en toe wel die richting in ging. Over de opmerking van hard een afrit afrijden etc. : nog nooit gedaan en kan daar dus geen mening over geven.
|
04 dec 2011 20:17 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
En 6 dagen geleden schreef je nog: Je hebt het dus ook een beetje over jezelf @ MarkS, natuurlijk heeft de 993 in de basis een hele fijne wegligging, maar in de praktijk kwam ik veel mensen tegen die niet tevreden waren met de wegligging van de 993. Ik heb er vele moeten uitlijnen en aanpassen omdat er echt veel mensen waren die een onzeker gevoel hadden op hogere snelheid met de 993. Vooral als je de 964 gewend was, viel de 993 regelmatig tegen. Niet altijd mijn ervaringen, maar baseer mijn ervaring op de vele vragen die ik erover kreeg en de vele topic's in het verleden over dit onderwerp. Ik verzin het dus niet zomaar. Oud topic over de wegligging van de 993: viewtopic.php?t=9087&highlight=993+weggedrag
_________________________________________ Rebel engineering
|
04 dec 2011 20:50 |
|
|