Auteur |
Bericht |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Gelijk heb je Sjonnie, als je iets niet kent, zit je altijd met vragen en twijfels. Uiteindelijk vallen die dingen wel mee.
Wat het circuitrijden betreft, denk ik van mezelf dat ik niet over de grenzen zal gaan, maar wie garandeert je dat een ander je niet van de baan veegt ? In die optiek is de vermelding van ERAN dat je dan toch voor je eigen schade opdraait bizar te noemen.
Zelfs op privéweg kan immers de aansprakelijkheid van een derde betrokken zijn, tenzij die zou kunnen hardmaken dat jij het risico op brokkenhebt aanvaard. Zoiets lijkt mij niet evident : je gaat op circuit om snl te rijden, maar je gaat er toch van uit om op de baan te blijven dacht ik zo...
|
12 maart 2005 13:02 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Maar dit is wel je eigen keuze.
En op een circuit wordt nu eenmaal wat harder gereden.
Dus de kans dat er wat gebeurt, etc...
|
12 maart 2005 13:10 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
http://privat.hihm.no/morten/video/944.mpeg
'k zou maar thuis blijven... laat 'm in de garage staan, gebeurt er niks mee
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
12 maart 2005 17:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Holy mac, gewoon even weggezet...
Wel een gave kleur overigens, dat fuchsia op die 911...
Met deze opname kan je dus ook niets, daar het eigen risico is?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 maart 2005 18:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
WOW ...iedereen die twijfelde, gaat nu ZEKER niet meer....
|
12 maart 2005 18:46 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Jammer, cameraatje kapot
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
12 maart 2005 18:53 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik ga er gewoon naartoe. Naar de Experience kun je vrij rijden. Je moet wel eerst de circuit-experience doen.
Als je die gedaan hebt, kun/mag je vrij rijden (je betaalt per uur en je bepaalt zelf binnen dat uur hoe vaak je het circuit opgaat en hoe lang).
De slijtage heb je zelf in de hand. Als je zo hard mogelijk en op het randje rijdt, is met name bandenslijtage aan de orde. Als je rijdt om je circuittechniek te verbeteren (niet zo hard mogelijk, maar zoeken naar de ideale lijn, je apex zoeken/vinden, etcetera) dan valt de slijtage best mee....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 maart 2005 19:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hmmm ... waar ken ik dat van
Zal je dus niet gebeuren tijdens de ERAN circuit experience of de Fahrertraining omdat tijdens die instructies uberhaupt niet ingehaald mag worden ..... echter bij het vrije rijden is de kans op "letsel" inderdaad wat groter
Je kan er dus voor kiezen om bv alleen de ERAN circuit experience (of de Fahrertraining) te doen en het uurtje vrij rijden voor gezien laten ...
|
17 maart 2005 14:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
where's the fun in that?
no guts, no glory!
(om het maar even in goed Nederlands te verwoorden )
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
17 maart 2005 14:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vooral die glorie
Denk niet dat er veel zijn die na de "training" hun karretje in de spits laten staan wilde alleen maar even aangeven dat ook die mogelijkheid bestaat voor de mensen die wat minder risico's willen/durfen/kunnen nemen ....
|
17 maart 2005 14:21 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
ach.. zo'n klein ieniemienie tikje...moet kunnen
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
17 maart 2005 14:30 |
|
|
944
|
Woensdag 11 mei 2005 is er weer een Eran dag.
ik ben er samen met nog een paar circuit liefhebbers,
om de auto's weer de sporen te geven op het circuit van Zolder(Belgie)
|
28 apr 2005 11:25 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Ik rijd af en toe met de motor op Zolder (via de motorsportschool) en ik zou het ook wel eens een keertje met de P willen doen. Alleen vrees ik dat de uitlaat van mijn P problemen gaat geven. 95 Db is echt niet zoveel en ik weet dat er streng wordt gecontroleerd. De metingen gebeuren bij het uitkomen van de kanaalbocht (waar je dus voluit op het gas gaat) en voor de ziekenhuisbocht waar je normaal op je motor begint af te remmen (dus geknal).
Met de motor is er trouwens ook altijd een technische keuring en wordt er o.a. nagezien of je uitlaat standaard is of tenminste een DB-killer heeft, anders kom je gewoon niet op het circuit. Is dit ook zo bij Eran ?
Ik vraag mij ook af met hoeveel wagens je tijdens het vrij rijden het circuit op gaat.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
28 apr 2005 20:25 |
|
|
944
|
bij eran is geen technische keuring vooraf.
en als je uitlaat te veel herrie maakt ,
wordt je vanzelf van de baan gehaald.
het aantal wagens varieerd sterk,hoeveel er te gelijk op de baan zijn.
maar ga er maar van uit ,dat er tijdens het free driving zo'n 35 tot 40 auto's tegelijk op de baan kunnen zijn.
de ene keer iets meer ,de andere keer iets minder.
hoe later in de middag ,hoe minder auto's op de baan.
|
29 apr 2005 13:36 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Als 't een beetje meezit kom ik woensdag eens kijken. Kun je mij een paar details geven van je 944 zodat ik je tussen die hoop kan terugvinden ?
Zijn er nog andere van het PF die ook komen ?
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
08 mei 2005 9:25 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2005 11:13 |
|
|
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
Fahrertraining
Ben absoluut in voor een Fahrer training. Eerste keuze Spa, daarna Zandvoort.
2e helft jaar ivm planning
|
08 mei 2005 16:59 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Cor, ga je niet met de Mitsubsidie dan?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 mei 2005 17:08 |
|
|
944
|
ja,ik ga deze keer weer met de Colt.
we zijn woensdag 11 mei te vinden in pitbox 7 of 8.
herkenbaar aan de zwarte S2 van Emiel en de Colt van Cor..
beide in race-trim en als het droog is op slicks.
meer info over alle auto's op www.emcoracing.nl
|
08 mei 2005 18:21 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Mooi dagske gehad vandaag in Zolder. Was redelijk wat volk + spektakel op de baan. Fijn dat ik Emiel, Cor en Speedy944 (ben ik die voornaam nu wéér kwijt, tommetoch ! ) ben tegengekomen. Jullie amuseren je wel erg goed in zo’n dagje vrij rijden, zeg. Het kriebelde nogal dat ik niet kon meerijden met m’n 930.
Overmorgen is ’t in elk geval mijnen toer om op ’t circuit te gaan (met de R1)
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
11 mei 2005 19:20 |
|
|
944
|
Chris,
als je de volgende keer niet met je eigen porsche wil gaan rijden,
neem dan in ieder geval wel je helm mee,dan kan je wel even een paar rondes met ons meerijden.
net als Speedy,die was er wel ,maar heeft zelf ook niet gereden.
maar is wel met mij en Emiel en met Hans meegereden.
en ik geloof dat hij het ook wel weer naar zijn zin heeft gehad.
8 juni gaan we weer.
|
12 mei 2005 9:31 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Bedankt voor het aanbod. Als ik volgende keer nog niet zelf zou rijden breng ik zeker mijn helm mee. Alleen zal 8 juni niet lukken, staat die dag al iets anders op het programa. In juli misschien ??? Zien we wel daartegen...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
12 mei 2005 21:35 |
|
|
944
|
Hee, Speedy,
Waar blijven de beloofde foto's nou??????
ik zie helemaal niets in mijn mailbox.
|
14 mei 2005 0:08 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik moet ze eerst nog even van de camera naar de computer overzetten. Daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Morgen heb ik een Peugeot-meeting (voor klassieke Peugs) en red ik het ook niet.
Wellicht vanavond even!
Ze komen eraan! Da's beloofd!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 mei 2005 18:55 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Hé jongens, ik heb mij ondertussen met mijn 930 voor de experience ingeschreven op 12 augustus. Zal wel wat voorzichtig moeten zijn want ik haat grindbakken.
Komen jullie (Emiel, Hans, Cor) die dag ook weer af ?
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
24 jul 2005 20:39 |
|
|